Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin kovat arvot.

Vierailija
11.12.2013 |

Seurustelen miehen kanssa. Elämän arvoista keskustellessamme hän sanoi, että hänelle on tärkeintä raha ja ammattillinen onnistuminen sekä ruoka ja juoma.

Pitäisikö juosta karkuun? Eikö jo lähtökohtaisesti onnellisen parisuhteen saati perheen rakentuminen ole mahdotonta, jos mies arvostaa ennenkaikkea hedonistisia ja kovia arvoja?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 10:17"]

[/quote]

ps. veikkaan että rakkaus ja ihmissuhteet tulevat arvoina ensin esiin mieheltä joka ei ole saanut rakkautta ja ihmissuhdeasiatkin ovat vähän niin ja näin.

[/quote]

Ja lähemmäs 50-vuotiaalta, jolla ammatillinen kunnianhimo on jo tyydytettynä.

Vierailija
2/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ehdottomasti kannattaa etsiä joku työtävieroksuva pirttiviljelijä, joka on hyvä isä lapsille, vaikka viekin ne hoitoon ollessaan kotona ja joka pystyy puhumaan sossun tädiltä rahat uusinta uutta olevaan höyrypyykkikoneeseen.  Elämä kantaa ja raha on tarpeetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskon Jumalaan pitäisi tulla ensimmäisien arvojen joukossa. Sitten läheiset ja ihmissuhteet ja vaikkapa luonnon suojeleminen. Oman terveydenkin vaaliminen on ennen rahaa ja työtä. Työ on ennen rahaa arvona. Jos arvo on pelkkä raha se on huono koska voihan jotkut haluta hankkia sitä rahaa vaikka rikollisin keinoin.

Näin mulla.

Vierailija
4/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys haisee ja kauas. Pakenisin. Mutta ihmiset nyt arvottaa eri asioita ja niitä juttuja- mitä jo osa ystävistäni paasaa- en kaipaa kyllä parisuhteeseen. Kun kuulee nimen Kokoomus, niin kaikkoan. Linkitän sen vain tyhmyyteen, mikäli henkilö keskituloinen ja itsekkyyteen mikäli tämä rikas. Tähän vielä pahansuova juoruilu, niin ei tosiaan. Kumma kyllä, yhdistän tämän myös uskomattomaan heikkouteen ja tämän vain kokemuksen perusteella. Joillekin se parempi asema ja muiden ylenkatse on joku oikeutus olemassaoloon ja tähän nämä henkilöt hakevat tukea muilta tähän jne. ja jos romahdus tai vastoinkäymiset tulee tielle, niin saa lukea iltiksestä siitä, että taas joku tappoi perheensä, kun ei riittänyt itselleen tai työpaikalleen.

Vierailija
5/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä itsekästä ja materialistista porukkaa tämän ketjun perusteella. Toisaalta ei se ihmetytä, sellainenhan tämä yhteiskunta nykyisin on.

Itselleni (sekä myös miehelleni) tärkeimpiä arvoja ovat rakkaus, terveys, itsensä jatkuva kehittäminen ihmisenä, ystävällisyys ja tasapuolisuus kaikkia eläviä olentoja ja luontoa kohtaan, rehellisyys. En ikinä voisi kuvitella arvottavani jotain materiaa tai rahaa noiden asioiden yläpuolelle (nuorempana kyllä arvotin). En myöskään voisi seurustella miehen kanssa, jonka arvot poikkeaisivat kovasti omistani (esim. ap:n kuvailema mies).

Vierailija
6/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo mies kuulostaa ihan normaalilta mieheltä. Moni perusmies ei mitään arvojaan sen syvemmin pohdi. He pitävät perhearvoja perusarvoina.

Minulla on mies, joka on samaa kastia. Miksi hänen kanssaan olen? Seksi on mahtavaa... Olemme hyvä tiimi, elämä pyörii hyvin, meillä on sama huumorintaju... Minulla on pehmeämmät arvot ja puhun miehelle pehmosia, mutta siinähän hänkin oppii :-).

Kyse on siitä, että pystyy hyväksymään toisen, vaikka hänellä on erilaiset arvot. Jos et pysty niitä hyväksymään, sitten elämästä ei tule mitään.

Vierailija
7/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea hyväksyä vaikka eriarvoisuutta ja jotain mr. Schubakilaista maailmaa tai saisi sitten olla luoteja irvistelevä itsekäs narttu ihan pohjia myöten myös ja ampua myös itse ne heikommin pärjäävät, muuten tulee lähinnä elintaso huora mieleen näistä. Miksi muuten sympatiseerata pirua? On hieman eri asia, kannattaa sitä, että köyhät kuolkoon ojaan, kuin se että rikkaalla pitäisi olla aina asiat hyvin. Puistattaa ajatuskin ja tulee mieleen jostain Susanna Koskestakin se Irma Grese raipan kera ja turkiksiin verhoiluituna ja muiden verellä nostettuna. Hyi hitto. Kuka mieskään nai naisdobermannia?

Vierailija
8/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksisin karkuun. Vaikeampaa on, jos mies muuttuu tuollaiseksi vähitellen, kuten minulle on käynyt! Sitä miestä, johon tutustuin, ei enää ole. Kuitenkin hänessä etenkin isänä on vielä herkkyyttäkin jäljellä.

Vierailija
9/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:06"]Itselleni (sekä myös miehelleni) tärkeimpiä arvoja ovat rakkaus, terveys, itsensä jatkuva kehittäminen ihmisenä, ystävällisyys ja tasapuolisuus kaikkia eläviä olentoja ja luontoa kohtaan, rehellisyys.

[/quote]

Kasvissyöjälle on helpointa, jos koko perhe noudattaa samaa ruokavaliota, joten ymmärrän hyvin, että he ovat tarkempia siitä ettei arvot mene ristiin.

Vierailija
10/31 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sun mies kuulostaa muuten tervepäiseltä, mutta mitä se näkee SINUSSA!? Olet itse luuseri joka valittaa nettipalstalla.

Vierailija
11/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kuulostaa siltä, että ei ole hyvää aviomies eikä isäainesta.

Vierailija
12/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse karkuun

Vierailija
13/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen pinnallinen tyyppi ja suorastaan kehittymätön "arvojensa" suhteen. Ei ole tainnut liikaa ajattelu päätä vaivata. Kiertäisin moisen tyhjää kolisevan kiipijän kaukaa. 

Vierailija
14/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän, että mies kyllä sanonut haluavansa perheen. Epäilen vain, että toiveen taustalla on halu elää porvarillista elämää. 

Vierailija
15/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän, että mies kyllä sanonut haluavansa perheen. Epäilen vain, että toiveen taustalla on halu elää porvarillista elämää. 

Vierailija
16/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies, onko aiempia suhteita ? Onko empaattinen, ystävällinen vai haukkuuko naapurin isäntää takanapäin?

Vierailija
17/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen. Pientä pahansuopuutta ja ylimielisyyttä huonompi osaisiin olen huomannut. Tykkää juoruilla ikävistä asiosta. Koen, etten ole päässyt hänen lojaalisuusvyöhykkeellensä. Tuntee selvästi lojaalisuutta paria kaveriansa kohtaan. 

Vierailija
18/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hänessä sua oikein viehättää? Ai niin.. raha... ja röyhkeys... tekee mitä tahtoo...

Vierailija
19/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 09:48"]

Seurustelen miehen kanssa. Elämän arvoista keskustellessamme hän sanoi, että hänelle on tärkeintä raha ja ammattillinen onnistuminen sekä ruoka ja juoma.

Pitäisikö juosta karkuun? Eikö jo lähtökohtaisesti onnellisen parisuhteen saati perheen rakentuminen ole mahdotonta, jos mies arvostaa ennenkaikkea hedonistisia ja kovia arvoja?

[/quote]

Onko nykyään hedonismia, jos haluaa pitää henkivakuutuksen kunnossa? Minä olen kuvitellut ruoan ja juoman ihan perustarpeiksi.

Millä itse elät?

Vierailija
20/31 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kysyin samaa mieheltäni. Vastasi suunnilleen samalla tavalla: että olis rahaa, ei muulla niin väliä. Ja kevyt työ.

Perheenisänä tämä "kovien arvojen mies" on uhrautuvainen ja asettaa aina muut itsensä edelle. Ei ole todellakaan mikään humanisti, ei lue kirjoja eikä hänen kanssaan voi keskustella mistään ajankohtaisesta kuin pintapuolisesti.

Ajattelen siis tuosta sun seurustelukumppanistasikin, että ei tuo nyt kovin henkevältä kuulosta, mutta ei välttämättä kovaltakaan. Enemmänkin pinnalliselta tai käytännönläheiseltä: raha on toiminnan väline, työssä menestyminen antaa hallinnan tunteen (molemmat noista kelpaisivat mullekin) ja elämässä on hyvä olla konkreettisia ilonlähteitä (ruoka), koska ne auttavat vaikeinakin aikoina, kun kaikki muu on synkkää.

Se, että joudut kyselemään täällä mielipiteitä miehen arvoista, kertoo kai siitä, ettei hän ole säväyttänyt sua kovin suuresti. Eiköhän se kerro sulle enemmän kuin av-palstan vastaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi