Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveelliset tarjottavat

Vierailija
17.04.2023 |

Yritän noudattaa terveellisempää ruokavaliota, ja karsia esim sokeria. Arjessa onnistunkin, mutta kun pyydän ystäviä käymään, kaavoihini kangistuneena tarjoan rasva- sokerileivoksia vierailleni. Ja sitten tuhoan vielä jäljelle jääneet leipomukset itse. Mitä terveellisiä ( ja mielellään ei kovin työläitä) tarjottavia te muut olette keksineet? Vieraanikin varmaan arvostaisivat terveellisiä herkkuja.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hiivaleipäjauhoista itse tehty pizza: tomaattipyreetä, tonnikalaa, kanaa tai vähärasvaista jauhelihaa, tomaattia tai ananasta, vähän juustoa.

-Kaupan paistopisteen voicroissantit ovat myös mielestäni hyviä. Niissä ei ole paljon sokeria. Tosin voita ja vehnäjauhoja on.

-Leipäjuusto ja marjat, esim. vadelmat tai vähän hilloa tai persikkaviipaleita.

-Banaaniletut.

-Karjalanpiirakat ja raejuustolla kevennetty munavoi

Vierailija
2/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipiä kevein päällisin, esim. kinkkua, kevytjuustoa, paprikaa tai kurkkua tai tomaattia, salaatinlehti.

Muna-sillivoileipä.

Lohivoileipä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ja pähkinöitä.

Vierailija
4/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää ehdotuksia? Minulla on sama ongelma.

Vierailija
5/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät leivät kevytjuustolla.

Sämpylät.

Vierailija
6/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset tuulihatut. Ei niin helppo, muttei niin vaikeakaan. Olen joskus tehnyt.

Suolaiset muffinssit.

Vierailija
7/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia ja dippiä. Hedelmäsalaattia ja maustamatonta jogurttia.

Vierailija
8/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas kurja ihminen kun tarjoat tuollaista vieraille. Siis hirveää. Pakko ei ole vieraan syödä jos ei halua. :)

Vierailija
9/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppareita (maustettuina), kotitekoisia perunalastuja, hapankorppurullia, paahdettuja kikherneitä.

Vierailija
10/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapas, löytyy monia helppoja ja voi valmistaa etukäteen.

Vierailija
11/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapuksi nakit ja perunasalaatti patongin kera tai saaristolaisleipä ja lohimousse.

Kevytjuustokakku. Pohja murskattuja hapankorppuja ja vähän voisulaa ja tilkka appelsiinimehua. Juustokerros: maitorahkaa, tuorejuustoa 15%, Bulgarianjogurttia, vähän sokeria, (liivatetta tarpeen mukaan), sitruunamehua tai marjoja tai hedelmiä. Pinnalle: esim. persikkaviipaleita tai mangopilttikerros liivatteilla tai pensasmustikoita. Ohjeita netissä, kevennä.

Paistinpannulla paahdettu hedelmäsalaatti, (voitele pannu kevyesti) , lisukkeeksi Bulgarianjogurttia, ripaus (ruskeaa) sokeria

Vierailija
12/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Hiivaleipäjauhoista itse tehty pizza: tomaattipyreetä, tonnikalaa, kanaa tai vähärasvaista jauhelihaa, tomaattia tai ananasta, vähän juustoa. YÖKK

-Kaupan paistopisteen voicroissantit ovat myös mielestäni hyviä. Niissä ei ole paljon sokeria. Tosin voita ja vehnäjauhoja on. HYI YÖKK

-Leipäjuusto ja marjat, esim. vadelmat tai vähän hilloa tai persikkaviipaleita. EI LEIPÄJUUSTO, MARJACOCKTAIL JOO

-Banaaniletut. ÄLLÖTTÄVÄÄ!

RAEJUUSTO YÖKK

Miksei tortillalettuja ja sinne väliin kasviksia tomaattia ja vähän kanajauhelihaa

Vierailija
13/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpas kurja ihminen kun tarjoat tuollaista vieraille. Siis hirveää. Pakko ei ole vieraan syödä jos ei halua. :)

Mitä sitten söisit? Etkö keksi mitään?

Vierailija
14/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Hiivaleipäjauhoista itse tehty pizza: tomaattipyreetä, tonnikalaa, kanaa tai vähärasvaista jauhelihaa, tomaattia tai ananasta, vähän juustoa. YÖKK

-Kaupan paistopisteen voicroissantit ovat myös mielestäni hyviä. Niissä ei ole paljon sokeria. Tosin voita ja vehnäjauhoja on. HYI YÖKK

-Leipäjuusto ja marjat, esim. vadelmat tai vähän hilloa tai persikkaviipaleita. EI LEIPÄJUUSTO, MARJACOCKTAIL JOO

-Banaaniletut. ÄLLÖTTÄVÄÄ!

RAEJUUSTO YÖKK

Miksei tortillalettuja ja sinne väliin kasviksia tomaattia ja vähän kanajauhelihaa

Ei sitten tervetuloa. Eikö äiti ole opettanut, ettei ruoalle yökkäillä?!!!!

Vierailija
15/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton raejuusto ei mielestäni ole hyvää, mutta 2% on.

Vierailija
16/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt sitä kevyt tätä, terveellistäkö??

Vierailija
17/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetut pähkinät ovat hyviä. Toki niissä on rasvaa, muttei nyt ihan epäterveellisintä kuitenkaan ja helppo tehdä. Sitten jotain dippiä, jonka kanssa kasviksia ja vaikka sitten jotain (parempia) sipsejä, jos vieraat haluavat, muttei niitä sitten kilokaupalla tarvitse. Oliiveja, hedelmiä. Itse olen kanssa näitä samoja asioita miettinyt. Olemme viiniharrastajia ja järjestämme kavereille tastingeja, joissa tarjotaan pientä syötävää ja joskus tuntuu, että pieni syötävä = todella epäterveellinen. 

Vierailija
18/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pienempiä määriä niitä epäterveellisiä, mutta maistuvia herkkuja.

Vierailija
19/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko leipoa rasvasokeripommia. Esim banaanileipä on semimakea. Reseptejä voi myös itse fiksata

Ei ihme että katukuvassa lyllyy läsgit, kun monet leipovat päivittäin tornin korkuisia kakkuja joissa on sokeria, voita, suklaata, kermaa, marsipaania ym. puoli kiloa kutakin.

Vierailija
20/72 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippivihannekset on maistuvia illanistujaistarjottavia, linssisipsit on vähän terveellimpiä kuin tavalliset. Väinämöisen palttoonnapit ja jotain mössöä päälle.

Minulle tarjoillut raakakakut on olleet varmaan ilman sokeria maustettuja, mutta silti varsin maukkaita.