Tyttö toivoo joululahjaksi Pullip-nukkea
11-vuotias tyttäreni on toivonut joululahjaksi Pullip-nukkea. On nähnyt niistä kuvia netissä ja nyt haluaa itsekkin sellaisen nuken. Kuulemma joku Korealainen nukke, netistä pitäisi tilata ja hinta oli jotain 100€ luokkaa. Uskaltaako tuollaista nyt tilata? Kannattaako tuollaisesta nyt maksaa sen sata euroa, onko hintansa väärti? Kovasti tyttö on sitä toivoo, joten tuollainen nukke olisi todella mieluisa lahja. Onko teillä kokemusta tälläisista nukeista ja kannattaisiko tytölle tuollainen ostaa?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
LoL etteks te aikuiset tajuu mitään ihanku me lapset ne syötäisiin?
Niinpä näiten harrastaja aikuisten pitää vetää se tikku sieltä perseestä pois :D
Aika hauskaa luettavaa :D
Mulle on ihan sama, mitä te palstatantat tykkäätte teidän rahoillanne tehä, tunkekaa vaikka perseeseenne, jos oikein tuntuu hyvältä.
Oon siis 6 nuken omistaja, ikää löytyy sen 18-vuotta ja nukkeilua oon harrastanut vuodesta 2012. Oon silti sitä mieltä, että pullipit on ihan samaa, mitä muutkin, leluja. Ne vaan on suunnattu hiukan vanhemmille ihmisille, ne on hiukan kalliimpia ja niillä pitää leikkiä oikein. Tunnen monta 11-vuotiasta, jotka osaa nukkejaan käsitellä hyvin, mutta suosittelen ihan ekaksi vaikka niitä jecci ja Icy nukkeja, itsekkin alotin niistä.
SUOSITTELEN kuitenkin, että mikäli olet lapsellesi nuken hankkimassa, kannattaa itsekkin olla hiukan tietoinen näistä nukeista, ei vain lapsen. Ja tuskin teitä hirveästi huvittaa muutenkaan monta kallista nukkea lapselle ostaa, jos lapsi toisen nuken haluaa, tehkööt sen eteen työtä. Itse olen rahani kerännyt nukkeihin itse ja ostanut ne itse.
Jos on jotain kysyttävää muutenkin, itselläni on nukkeblogi, jonne voi tulla kommentoimaan, tai ihan vain katselemaan kuvia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:20"]
ei todellakaan 11 vuotiaalle. Pullipit ovat kalliita keräily ja valokuvaus nukkeja EI LELUJA.
Ei se Pullip-nukke räjähdä vaikka sillä leikitäänkin. On vaan pari kymppiä kalliimpi kuin Barbie ;)
Siis sä oikeesti meet vertaamaan pullippia barbeihin? Pakko sanoa, että pullip on paljon kalliimpi nukke, jolla ei kuulu leikkiä. Jos sä vaikka heittäisit sellaisen pullipin maahan niin se olis menoa, toisinkuin barbiella. Tähän aiheeseen kannattaa perehtyä ennen kuin menee sellaista ostamaan 11-vuotiaalle
Itse olen nukkeilija, aloitin 14-vuotiaana. Suositusikä harrastukselle on 15, mutta nukkeilijoiden aloitusikä on laskenut huimasti... Nukkeilun voi aloittaa jos tuntee olevansa tarpeeksi kypsä ja osaa huolehtia nukestaan. Pullip ei kestä veteen kastamista, sillä on pään sisällä silmämekanismi jolla voi sulkea ja liikuttaa silmiä. Harrastus on kallis, mutta niinhän ovat monet muutkin harrastukset (?) Nukkeja voi tilata nettikaupoista, esim. Plasticpopista, Pullipstylestä, suomalaisista, vähän kalliimmista kaupoista kuten Kilala ja Mollamania. Pullipit, eivätkä muutkaan Pullip-perheen nuket ole todellakaan leluja. Niillä ei kuulu leikkiä, niitä kuvataan, niille tehdän vaatteita ja niitä voi kustomoida ja muokata, esim. vaihtaa peruukin, silmät, obitsuvartalon (on kestävämpi ja taipuu parempiin asentoihin) ja meikit. Pulllipin meikkaamiseen saa käyttää akryylimaaleja ja vesivärikyniä. Stock meikki, eli meikki joka on valmiina nukella, poistetaan joko hiomalla tai isopropyylialkoholilla. Nuken meikin kustomointi ei ole kaikista olennaisin asia, sillä stock meikki on se kaunein eikä sitä saa enää ikinä takaisin jos sen poistaa. Pullipeista löytyy vielä lisää tietoa Pullipsuomen nettisivuilta, YouTubesta kanavalta Siniirr ja blogeista. :)
Oho, tää ketjuhan on kestäny kauan kun ottaa huomioon että ensimmäiset viestit tuli joskus v. 2013. Mutta mullakin on mielipide tähän. Pullipit on hauraita, mutta sen varmaan suurin osa tätä ketjua joskus lukeneet tietääkin. Eli niitä ei siis kannata ostaa kaikkein vilkkaimmalle lapselle. (Paitsi jos se vilkas lapsi osaa huolehtia siitä) Mutta jos tietää, että lapsi osaa huolehtia nukesta oikein ei se ostaminen varmaan niin kamalaa ole. Se "ikäraja" on vain suositus, ei sitä tarvi noudattaa niin pilkuntarkasti. Nukeilla varmasti voi leikkiä nätisti, kunhan se ei tarkoita sitä että nukkea paiskotaan ja viskotaan ympäri taloa, sillä sitä se ei kestä. (Ei kestä varmaan moni muukaan nukke)
Poika toivoo joululajjaksi pillup-nukkea.
SE ON PULLIP! Eikä mikään pillup!
Kaveriperheelläni on tyttö, 9v ja osti pullip nuken. Tytön nimi on Veera, ja nukke on ollut hänellä jo kohta 2 vuotta. Veera on käsitellyt nukkeaan niin hyvin, että nukke on kuin uusi. Uskon että jos 9v jo ymmärtää sen että ne eivät ole leluja ja niillä EI leikitä, niin miksi 11v ei osaisi sitä käsitellä!
Pullipeilla ei kuulu leikkiä vaan niitä voi esim kuvata ja ne on enimmäkseen vitriini käyttöön
Eihän ne aikuisetkaan välttämättä osaa käsitellä niitä oikein! Ja kuka sitä on kyttäämässä kenelle sen nuken ostaa?
Onhan tuollainen nukke ehkä hieman liian kallis, varsinkin 11-vuotiaille. Pullipit suositellaan ainakin yli 12v lapsille, sillä niissä on osia jotka voivat rikkoontua/hävitä. Jos kerran päätät sen tilata, niin suosittelen Kilalaa. Nopea ja luotettava, nukkekaan ei ole huonossa kunnossa kun tulee.
Viikossa tuli ulkomailta meille.
Pullipstyle on halvempi kuin Kilala (joka on Noriko Salon liike) ja nukke tuli viikossa. Uskaltaa tilata ulkomailta.
on ne nuket ihania mutta ei leluja se on vitriinikäyttöön tarkoitettu en ikinä ostaisi
Kannattaa miettiä, että onko tyttö tarpeeksi kypsä 'nukkeiluun'. Jos tilaa nuken niin kannattaa tilata esim. Mollamaniasta tai Kilalasta.
Tää on kyllä yksi av:n huvittavimmista ketjuista. EI SAA LEIKKIÄ!!
Lue itse tietoa.
Antaa lapsen vaik rikkoo se
Meillä on 10v tytölläkin pullip. Se on niin että eri ihmiset osaa pitää sen paremmin käsissä, kun taas ihan hyvin sellainen 20v nukke-experttikin voisi hyvin vahingoittaa nukkea. Se ei siitä iästä nyt hirveästi kiinni. Semmone 10-25v varmaan suositusikää 😒