Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko tuo työssäkäyvien alkojalkoholitestaus joku vitsi?

Vierailija
11.06.2025 |

Ei nykyisin tiedä mikä on totta ja mikä tarua. Joutuuko siihen siis ihan randomilla?

Ja ei kai tissuttelu nyt laitonta ole? Miten siihen voisi työnantaja puuttua?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tissuttelu heikentää työkykyä. Lomalla pitäisi palautua, että on palatessa täysi työteho ja panos annettavissa.

Vierailija
2/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ķäytäntö jos olisi ollut mun työpaikalla, niin sieltä olis jokaikinen työntekijä kuin myös koko talon johto saanut kenkää. Ihan kaikki. Tarkoitan nyt kesälomia ja sen aikana tapahtunut alkoholinkäyttö. Kenellä vähemmän, kenellä enemmän. Sopivasti näin kesäloma- aikaan tämmönen uutinen. Kuinka monella jää mökkikaljat ja - vinkut juomatta.

Mutta eihän tässä, ollaan jo totuttu päivittäiseen pelotteluun sodalla, leikkauksilla, nousevalla työttömyydellä ja itsetuntoa nostavilla uutisilla siitä, mitä Euroopan pohjasakkaa ollaan. Meidän kansalaisten syy se tietysti sekin on.

Mä olen eläkkeellä, kiitos luojan. Jaa no, koskahan seuraavan kerran sakset heiluu mun eläkettä kohti. Sitä odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tissuttelu heikentää työkykyä. Lomalla pitäisi palautua, että on palatessa täysi työteho ja panos annettavissa.

No mun työtehoa kyllä alentaa huonosti nukkuminen yms. Että kai noitakin aletaan mittailla. Alle 7 tuntia unta niin potkut vaan. 

Vierailija
4/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi on työterveyden tekemänä tarkoitettu henkilöille, joiden alkoholinkäyttö on tarkkailussa muutenkin. Työnantajalle testin tulolsia ei saa toimittaa, vaan tarvittaessa lääkäri lähettää arvionsa työkyvystä

Vierailija
5/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, pelkkä järjetön kohu jostakin vitsista. Ei tuollaisia testejä tehdä. Esimerkiksi firman juhlissa on aina alkoholitarjoilua ja niiden jälkeisenä päivänä kärähtäisivät kaikki.

Vierailija
6/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassu ulien paniikinlietsontaa.

Vierailija
7/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, pelkkä järjetön kohu jostakin vitsista. Ei tuollaisia testejä tehdä. Esimerkiksi firman juhlissa on aina alkoholitarjoilua ja niiden jälkeisenä päivänä kärähtäisivät kaikki.

Peth-testi paljastaa pitkäaikaisen rännäämisen. Yhden juomiset eivät näy.

Vierailija
8/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin vitsi. Alkoholin myyntiä halutaan vapauttaa ja samaan aikaan aletaan vahtia käyttöä.

Vierailija
9/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vitsi, vaan ihan oikea testi.

Työntantajat eivät vielä käytä sitä yleisemmin.

Ei auta vaikka puhaltaa nollan mittariin loman jälkeen maanantaina, kun tuolla testillä näkee alkon kulutuksen edellisen kuukauden ajalta.

Vierailija
10/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun työtehoa kyllä alentaa huonosti nukkuminen yms. Että kai noitakin aletaan mittailla. Alle 7 tuntia unta niin potkut vaan. 

Olet naurettava. Et kai sinä nyt saatana vertaa nukkumista juopotteluun.

Vierailija
11/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Tästä vingutte vain te joilla on alkoholiongelma.

Vierailija
12/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin vitsi. Alkoholin myyntiä halutaan vapauttaa ja samaan aikaan aletaan vahtia käyttöä.

Näin. Alkolla oli muuten 50- luvulla viinaetsiviä, jotka kyttäsivät liikaa hapanta käyttäviä.

Liikakäytöstä otettiin Alkon viinakortti pois määräajaksi tai pysyvästi.

Vierailija
13/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että loman ainoa tarkoitus on valmistautua töihin? Toivottavasti et oikeasti tarkoita tätä. En halua todellakaan palata työttömyydestä tällaiseen työelämään. Ihan sama ryyppäänkö (vapaa-ajallani) tai en, niin ei, en. 

Vierailija
14/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti halutaan vapauttaa? Mistä tämä väite oikein kumpuaa? Täällä tätä heitetään kuin faktana, mutta ainakin itseltä on mennyt täysin ohi tämä vapauttamishalu.

Vierailija
15/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään vitsi vaan ihan jo yli 500 henkilöä jotka ovat menneet työterveyden kautta PETh testeihin tietämättään että katsotaan verestä 4 viimeisen viikon alkoholin käyttö ja jos raja-arvot ylittyivät niin palkan keskeytys ja työt seis tai potkut, riippuen työnantajasta ja verituloksista. 

Siksi tästä uutisoitiin 

Työnantaja ei halua että työntekijä humaltuu vapaa-ajallaan, pari lasia viiniä viikossa on ok

Vierailija
16/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ķäytäntö jos olisi ollut mun työpaikalla, niin sieltä olis jokaikinen työntekijä kuin myös koko talon johto saanut kenkää. Ihan kaikki. Tarkoitan nyt kesälomia ja sen aikana tapahtunut alkoholinkäyttö. Kenellä vähemmän, kenellä enemmän. Sopivasti näin kesäloma- aikaan tämmönen uutinen. Kuinka monella jää mökkikaljat ja - vinkut juomatta.

Mutta eihän tässä, ollaan jo totuttu päivittäiseen pelotteluun sodalla, leikkauksilla, nousevalla työttömyydellä ja itsetuntoa nostavilla uutisilla siitä, mitä Euroopan pohjasakkaa ollaan. Meidän kansalaisten syy se tietysti sekin on.

Mä olen eläkkeellä, kiitos luojan. Jaa no, koskahan seuraavan kerran sakset heiluu mun eläkettä kohti. Sitä odotellessa.

Ja kuka täällä kuvittelee, että firman ylin johto tai omistajat saisivat lähtöpassit jäätyään kiinni tissuttelusta? Eikä heiltä tietenkään edes odotettaisi testaukseen osallistumista. #tasavertaisuus

Vierailija
17/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työpäivä lyhentää elämää yli 8 tuntia.

Työnantajat vankilaan taposta.

Vierailija
18/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää peukkua, koska se näkyy vain pari päivää. 

Vierailija
19/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet naurettava. Et kai sinä nyt saatana vertaa nukkumista juopotteluun.

Tiedetään, että huono nukkuminen vastaa humalatilaa, joten hyvin voi verrata. 

Vierailija
20/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniongelmista voi puhua työterveydessä, siihen on apua olemassa.

Sama pätee alkoholiongelmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi