Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö toivoo joululahjaksi Pullip-nukkea

Vierailija
09.12.2013 |

11-vuotias tyttäreni on toivonut joululahjaksi Pullip-nukkea. On nähnyt niistä kuvia netissä ja nyt haluaa itsekkin sellaisen nuken. Kuulemma joku Korealainen nukke, netistä pitäisi tilata ja hinta oli jotain 100€ luokkaa. Uskaltaako tuollaista nyt tilata? Kannattaako tuollaisesta nyt maksaa sen sata euroa, onko hintansa väärti? Kovasti tyttö on sitä toivoo, joten tuollainen nukke olisi todella mieluisa lahja. Onko teillä kokemusta tälläisista nukeista ja kannattaisiko tytölle tuollainen ostaa?

Kommentit (331)

Vierailija
301/331 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PULLIP EI OLE LELU PULLIPIT HAJOAVAT HYVIN HERKÄSTI EI 11 VUOTIAALLE MISSÄÄN NIMESSÄ

Vierailija
302/331 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu aivan siitä, onko hän valmis siihen. Pullip on keräily nukke joka on tarkoitettu kuvattavaksi, ei leikittäväksi. Pullipit maksaa noin 60-3 000€ eli kannattaa senkin takia asiaa miettiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/331 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihme touhua. Jos haluan ostaa leluksi niin ostan. Mitä se jollekin av-naiselle kuuluu mitä rahoillani teen. Ostan uuden tilalle jos menee rikki. Mikä tässä on ongelma?

Siitä vaan mutta kalliiks tulee (hintaluokka on 60-3 000€)

Vierailija
304/331 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos niillä varovasti leikkii

Vierailija
305/331 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun luin tämän aloituksen 2013 töissä.

Vierailija
306/331 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat tajus ettei valmisnukke ole hyvä juttu siinä vaiheessa, kun pyyhin barbeilta naamat kynsilakalla pois ja maalasin uusiksi ja aloin tehdä niille peruukkeja. Rumiahan ne mun uudelleenmeikkaukset oli, enkä pullipia koskaan saanut (jälkikäteen hyvä, koska en nykyään edes pidä niistä ison päänsä vuoksi), mutta vuosia myöhemmin sain bjd-nuken. 

Nykyään työskentelen opintojen ohella nukkekustomoijana. Maalaan siis naamoja työkseni, ja uskokaa tai älkää, mutta tienaan 100e per nassu nettona (maalaan naaman päivässä tai kahdessa, mutta toki en tee tätä joka päivä). Nuket ovat ihan kelpo sivubisnes, jos omaa taiteellista silmää, ja nuorena innostuneella on hyvä sauma tutustua hommaan. Nykyään oma kallein nukkeni taitaa olla 70 cm Venitu (5th motif), jonka arvo käytettynä, nakuna ja maalittomana on noin 1300. 

Vierailija
307/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ite oon 12 v tyttö jä en leiki niillä vaan kuvailen ja käytän vitriinissä joten.ps.ensinmäisen nuken sain 11 vuotiaana että nii

Vierailija
308/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän lapsi saa jonkin k.uppaisen monsterhai muovinuken:)

Hah haa

Vierailija
309/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itsekkin ekan nuken 11 vuotiaana ja ei oo mitään tapahtunut sille ostin käytettynä serkulta joka opetti kaikkee hyödyllistä :) teen vaatteet jne ja vuosen aikana olen ostanut/saanut 3 nukke ja yhden azone nuken yhen dalin oo custamoinut (akaakertaa) ja hieno on. Jos tyttl tykkää niinsiitä vaan :))

Vierailija
310/331 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullipit menee helposti rikki joten eivät ole leikkeihin tarkoitettuja

Vierailija
311/331 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullippia ei missään nimessä saa antaa ala-ikäisille. Pullipilla leikkiminen on ankarasti kielletty.

Vierailija
312/331 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullip-nuket eivät ole leikkejä varten ja kyseessä on hyvin arvokkaat keiräily ja/tai vitriini nuket. Itse en todellakaan ostaisi leikkeihin

Vierailija
313/331 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hommattiin yksi pullip-nukke noin vuosi sitten ja pyytää jo toista joulu lahjaksi. Suosittelen pullipin ostoa jos vain siihen on mahdollisuus koska todella mukava ja mielenkiintoinen harrastus! Olen huomannut että tyttäreni käsityötaidot ovat vain parantuneet entistä enemmän kun sille on noita vaatteita tehnyt. Ainakaan meillä ei ole harrastus laantunut ja yhtäinnokkaana ollaan vieläkin vuoden nukkeilun jälkeen. Ensin ennen pullip nuken ostoa epäröin että voiko tyttäreni pitää siitä nukesta huolta. Mutta sitten tutkin enemmän ja päätin ostaa sellaisen. Ei kyllä muuta saanut joululahjaksi. On obitsu hommattu ja silmät sekä peruukki vaihdettu. Hyvässä kunnossa on myös nukke pysynyt. Harrastustaan tuokin on muiden joukossa. Kun pullippia hommaa, kannattaa kiinnittää huomiota että mistä sitä ostaa. Luotettavia suomalaisia pullip kauppoja ovat esimerkiksi kilala ja mollamania. Kilalasta ollaan sille nukelle hommattu kaikki mutta olen kuullut mollamaniasta myös hyvää palautetta! On se vaan ihana kumminkin nähdä että tyttö on jostain kiinnostunut ja ei vain ole kaikki päivät netissä vaan käy ulkona ja valokuvaa niitä. Suosittelen!!!

Vierailija
314/331 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on pullip nukke ja en suosittele ostamaan Pullippia jos lapsi on tosi vilkas tai rauhaton. että pitäs olla rauhallinen ja rahan arvon ymmärtävä ja että joutuu työskentelemään sen nuken eteen. Ja yhen nuken ostaminen voi loppupeleissä olla satoja euroja. Ja se menee TOSI helposti rikki, mutta sen pystyy korjaamaan vara osilla paitsi jos sen pää menee rikki nii sitte se nukke on mennyttä

Vierailija
315/331 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi monster high nuket ovat nykyään poistumassa, koska menevät "liian helposti" rikki. Itse sain ensimmäisen monster high nuken vasta 11 vuotiaana kun ostin itse. Pullippia olen halunnut jo 10 vuotta ei ole tullut. Olen nyt 15 vuotias ja äiti on yhä kamalan skeptinen pullipeista vaikka en ole hajoittanut mitään omista nukeistani. Mutta päädyin siihen, että säästän itse rahani nukkeen ja saan haluamani pullipin. Harmi en saa viikkorahaa taikka muulloinkaan rahaa. Ainoastaan on kesätyö jos semmoisen saan. Viimeksi tienatut rahat menivät uuteen puhelimeen, koska vanha puhelin ei toiminut yhtään eikä huvittanut mennä wilmaan netinkautta. (Siis vanhaan puhelimeen ei saanut ladattua wilmaa) opettaja valitti koko ajan kun en käynyt kattomassa viestejä ja kyllästyin.

Minun mielestäni antaa nuoren päättää itse nuken jos suostuu maksamaan itse siitä osan. Pitää lopulta itse parempaa huolta kun on maksanut nuken itse. Voin sanoa sen kun olen ostanut yli 300 euron edestä monster high nukkeja sen takia, koska äiti ei ole suostunut pullippeihin. Säästän sen takia itse.

Toivon mukaan ei tule liian myöhäs tää vastaus mutta toivottavasti on silti apua.

Vierailija
316/331 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne tutkimaan keskustelua, sillä olen miettinyt pullipin hankkimista. Olen itse 19 v. Muistan joskus nuorempana (sanotaan vaikka n. 5 vuotta sitten), että joillakin kavereilla oli ja olisin sellaisen itsekin halunnut, mutta en ollut varma olisiko sillä tullut "leikittyä" niin paljon että olisi ollut hintansa arvoinen. Toivoisin vielä enemmän näitä n. 15 v harrastajia kirjoittamaan tänne kommentteja. He ovat voineet harrastaa jo useamman vuoden ja tietävät asiasta, mutteivät vain hoe että "nukke ei ole lelu" tai ettei niitä missään tapauksessa voisi ostaa 11 vuotiaalle.Nukellehan voi ymmärtääkseni ostaa uuden, kestävämmän vartalon, jos pelkää sen rikkoutumista tai se on jo mennyt rikki. Se on kuitenkin jo sitten oma investointinsa, ihan varma en ole hinnasta. Itsekin mietin että ostaisin pullipin ja heti perään tuon kestävämmän vartalon, ettei vaan käy sellasta oho hups -tilannetta.

Itse olen sitä mieltä, että 11 vuotiaallekin voi nuken hankkia, mut pitäkää vaikka puolen vuoden harkintatauko ja jos lapsi edelleen muistaa asian ja haluaa nuken niin kovasti, silloin hän on sitoutunut ja osaa kyllä myös käsitellä nukkea. Kyllähän lapset kaupassakin sanoo, että haluavat tuon tuon ja tuon, mutta kotiin päästyä ne unohtuvat. Eli harkitkaa tarkasti ja jutelkaa lasten kanssa. Joillekin se on hyvä juttu ja he oikeasti sen tahtovat ja ovat valmiita esim. odottamaan. Toisilla taas se on uutuuden viehätystä ja "tahtoo,tahtoo" -tyyppistä mankumista, joka menee ohi. Toki nukeilla on myös jälleenmyyntihintaa, että ei se ihan niin kallis investointi ole kun nuket voi myydä poiskin. Ja voihan ensimmäinen nukke olla vaikka käytetty niin saa vähän tuntumaa siihen, että onko se oma juttu.

Vierailija
317/331 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se hänelle. Tyttäresi saa lapsilisiä, niin kyllä hänelle pitää kerran eläissään olla se nukke. Minäkin laitan lapsilleni kaiken minkä pystyn.

Vierailija
318/331 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään myydä pullippia 50€-100€. Omistan jo yhden ja tiedän niiden oikean hinnan.

Vierailija
319/331 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullip nukkeja saa Suomesta kilalasta 💗🤗

Vierailija
320/331 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta se hänelle. Tyttäresi saa lapsilisiä, niin kyllä hänelle pitää kerran eläissään olla se nukke. Minäkin laitan lapsilleni kaiken minkä pystyn.

Lapsilisät ei ole tarkoitettu miksikään lapsen karkkirahaksi.