Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin kahvin juonnin ja siirryin vihreään teehen

Vierailija
09.12.2013 |

Oli hyvä päätös :) 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle. Itse en vaihtaisi enkä varsinkaan vihreään teehen, joka mielestäni maistuu aivan kammottavalta.

Vierailija
2/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:57"]

Kivat sulle. Itse en vaihtaisi enkä varsinkaan vihreään teehen, joka mielestäni maistuu aivan kammottavalta.

[/quote]

makuasioista ei voi kiistellä, mutta oletkohan maistanut montaa eri laatua? Vihreä tee voi olla tosi hirveän makuista tai oikeasti tosi hyvää :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä positiivisia vaikutuksia olet huomannut vaihdoksen jälkeen?

Tein saman aikoinaan ja minun kasvojeni iho muuttui kauniiksi ja finnit hävisivät.

Vierailija
4/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se vihreä tee piristää? monihan juo kahvia kofeiinin takia

Vierailija
5/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon edelleen aamukahvin, mutta muuten juon myös kahvin sijaan vihreää teetä. Närästys on hävinnyt ja vireystila tuntuu tasaisemmalta. Plus kaikki vihreän teen mahdolliset terveysvaikutukset, joita sillä tutkimusten mukaan on.

Vierailija
6/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kanssa saman : )

Vierailija
7/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös saman tehnyt :)  Vatsakivut poissa ja aineenvaihdunta toimii paremmin. Vaikuttaa myös laihtumiseen, suosittelen!

Vierailija
8/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mä pystyisin myös. Vatsan takia haluaisin jättää kahvin, muutaman päivän aina sinnittelen ja sitten sorrun taas vieroitusoireiden kourissa. Vihreää teetä juon kyllä myös, muttei se korvaa kahvia.

Vierailija
9/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 12:27"]Voi kun mä pystyisin myös. Vatsan takia haluaisin jättää kahvin, muutaman päivän aina sinnittelen ja sitten sorrun taas vieroitusoireiden kourissa. Vihreää teetä juon kyllä myös, muttei se korvaa kahvia.

[/quote]

Mä siirryin kahvista vihreään teehen 9 vuotta sitten niin, että joka päivä join kahvia pienemmän annoksen kuin edellisenä päivänä. Koska pelkäsin vieroitusoireita, olin varannut siirtymään kuukauden. Viimeisenä päivänä mulla oli kahvia mukin pohjalla tyyliin puoli teelusikallista :D Eipä tullut vieroitusoireita!

Vierailija
10/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne jo pitkän viestin, mutta sivut kaatuivat näköjään. Tosiaan, vatsa voi paremmin,  iho on heleämpi, olen virkeämpi ja ei ole sellaista kahvi pöhnää.

Ja sinulle, joka sanoit, että vihreä tee on pahaa, niin olet varmasti juonut jotain halpaa pussiteetä ja hauduttanut sitä liian kuumassa vedessä, jolloin siitä tulee kitkerää.

Suosittelen siis pussiteen sijaan irtoteetä ja hauduttamaa teen. Huom, ei kehuvassa vedessä, jos ei halua pilata teen makua. Ja tosiaan teemakuja löytyy kaikenlaisia. Tämän hetkinen lempparini on vihreä joulutee, jossa kanelin, neilikan ja mansikan paloja. 

Ja jos joku luulee, että kahvi on se ainoa oikea hyvä piristäjä, niin väärässä on. Kahvissa kofeiini vaikuttaa vain hetken ja saa aikaan nopean piristävän piikin. Vaikutus lakkaa kuitenkin nopeasti ja taas tarvitaan uusi kuppi kahvia. Vihreässä teessä ei ole kofeiinia, mutta siinä on teeiiniä, joka on suoraan verrannollista kofeiiniin. Vaikutus on hitaampi ja kestää kauemmin.

Ja tiesittekö, mitä kaikkia hyviä terveysvaikutuksia vihreällä teellä on? ;) Suosittelen lukemaan ja kokeilemaan. Tulette vielä yllättymään.

Lukekaapa vähän lisää:

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=149

http://hidastaelamaa.fi/2011/03/vaihda-kahvi-vihreaan-teehen-%E2%80%93-tassa-16-terveyssyyta/

-ap-

Vierailija
11/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan vihreää teetä! Jossain vaiheessa aloin juoda kahvia aamuisin, mutta pian siitä seurasi aina huono olo ja mahan oireilu, joten eipä maksa vaivaa. Nyt juon mustaa teetä aamuisin ja muuten vihreää. Musta tee kun piristää enemmän.

Vierailija
12/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täydellinen opportunisti ja juon säännöllisesti ja nautiskellen kahvia, mustaa teetä ja vihreää teetä. En ymmärrä ajattelua, että pitäisi valita näistä yksi ja puolustaa sitten omaa valintaansa suurella innolla.

Vierailija
13/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ap lopetti kahvin juomisen (vihdoin), koska se ei selvästikään sopinut hänelle. Ihmeellistä, ettei heti ymmärrä lopettaa, kun huomaa ikäviä vaikutuksia itseensä.

Aika monelle muulle kahvi sopii ja sillä on tutkittuja terveyshyötyjä, joten voimme juoda sekä kahvia että teetä ja keräillä terveyshyödyt molemmista.

Vierailija
14/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin mainoksen maksoi tri Tolonen. Hyi että niskakarvat nousevat pystyn näiden hömppägurujen ja -aatteiden kanssa. Mutta yhtä kaikki: onhan teen ja vihreän teen terveyshyötykä osoitettu, ihan kuten kahvinkin.

En tiedä millainen ihminen olisin, jos olisin juonut kahvia. En ole ikinä. Lapsena meni kaakaota, kymmenvuotiaana alkoi vaihtua teehen. En kaipaa sitä nyt mihinkään, otan kahvipöydässä mielummin vissyä tai jääkylmää mehua.

Vierailija
15/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon sujuvasti molempia. Kumpikin on parhaimmillaan todella nautinnollista.

Vierailija
16/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen rooibosta. Juon edelleen kahvia, mutta en enää juuri koskaan sitä tavallista mustaa teetä, sen olen jättänyt kokonaan.

Vierailija
17/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:49"]

Oli hyvä päätös :) 

[/quote]

Hienoa että onnistuit,tee on terveellisempää. Tekisin itsekin noin,mutta olen liian koukussa kahviin. Juon kyllä myös teetä.

Vierailija
18/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 11:20"]

miten se vihreä tee piristää? monihan juo kahvia kofeiinin takia

[/quote]

Joissakin vihreän teen laaduissa on kofeiinia jopa enemmän kuin kahvissa. Vihreässä teessä on melkein aina enemmän kofeiinia kuin mustassa teessä.

Vihreitä teitä on eri laatuja, mutta tärkeintä niiden valmistamisessa on se, että vesi ei saa olla kiehuvaa vaan noin 85-asteista. Kiehuvalla vedellä saa aikaan kitkerää teetä, mikä lienee syynä useimpien "vihreä tee on paskaa" -kokemuksiin.

Ei ole herkkua Liptonin keltainenkaan, vaan mustia teitäkin on paljon erilaisia! Kuten on kahvejakin - on se nyt hiukan eri asia juoko suomalaista ylihapokasta suodatinkuraa vai hyvistä pavuista tehtyä espressoa tai capuccinoa. :)

Vierailija
19/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin siirryin kahvista vihreään teehen noin kuukausi sitten. Olen ollut joskus aikaisemminkin teenjuoja. Kahvin juonnista vain tuli paha tapa, kun mies sitä itselleen keitti, aloin juomaan minäkin. Join kahvia 2-3 kertaa päivässä, mutta se ei oikeasti sopinut minulle. Se oli maultaan hyvää, vaikkakin elimistölleni liian kitkerää ja se sai minut tärisemään.

Tee on parantanut vointiani. Jännää, että yhtäkkiä sitä vain saa tarpeekseen ja silloin ei edes tee mieli juoda kahvia. Olo on hyvä ilman kahvia, mutta ainakin viikon ajan oli päänsärkyä vieroitusoireena. En välitä alkoholistakaan.

Vierailija
20/24 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vaihdoin aikoinaan kahvin rooibosteehen ja ahdistuskohtaukset vähenivät :) Muutenkin on paljon mukavempi olo.