Olen niin väsynyt teinilapseeni.. :(
Olen totaalisen väsynyt teinityttäreeni. En halua enää puhua hänelle yhtään mitään. En oikeasti uskalla. Mitä tahansa sanon, niin se käännetään minua vastaan ja tehdään puheilla minusta hirviö.
Esimerkkinä tämän aamuinen. Teini lähti kahdeksan aikaan aamulla jonnekin. Melusi ja hakkasi kaapinovia yms. Laskin että hakkasi jotakin täsmällisesti kymmenen kertaa ja sama toistui muutaman minuutin päästä. Tasan kymmenen kertaa.
Teini palasi parin tunnin päästä ja tuli kertomaan muina miehinä, että ulkona on pakasta huoneeni ovelle. Silmissä oli ovela katse. Lässytti kotieläimelle, josta ei välitä oikeasti tipantippaa, se on vain esine muiden joukossa hänelle. Kysäsin teiniltä. että mitä hän hakkasi aamulla niin kovasti ihmettelevällä äänensävyllä, mutta kuitenkin kepeästi. Teini hyökkäsi heti sanomaan, että sinä se itse aina kolistelet ja metelöit aamuisin, niin että kukaan ei saa nukkua.
Huoh...tästä on jo pari kuukautta aikaa, kun aloin lauantai aamuna imuroimaan, toisinsanoen kello oli 12 päivällä. Teini siis kosti silloisen imuroinnin aloittamisen tänä aamuna hakkaamalla jotakin raivoisasti kummenen kertaa ja kymmenen kertaa uudestaan.
Vastasin että jaahas. Vainiin. Teini lähti ovelta ja paasi kohta takaisin ja sanoi jotakin aivan samantekevää, vastasin, että ahaa. Siitä teini silmät leimuten ja vino hymy kasvoilla kysyi, että suutuitko taas? Ja hymyili julkeana. Vastasin, että en. Teini alkoi haastamaan ja vastasin uudelleeen, että mulla on lukeminen kesken.
En kertakaikkiaan halunnut alkaa riitelemään sen kanssa aivan tyhjästä.
Tämän jälkeen aloin tehdä ruokaa. Sitä ruokaakaan en uskalla enää tehdä niin kuin haluaisin. En uskaltanut laittaa kananpaloja kastikkeeseen, kun koskaan ei voi tietää ja aavistaa millä tuulella teini on. Teini kävi hakemassa ruokaa, kun se oli valmista. En enää kata sille pöytään paikkaa, kun se on syönyt jo ainakin vuoden omassa huoneessaa, jos on syönyt ollenkaan. Teini lyttää ja polkee mua jalkoihinsa. Olisko pitänyt piiskata, kun oli pieni? Tai antaa oikein kunnän läimäytyksiä huonosta käytöksesta? Teini ollut jo hyvin pienestä erittäin uhmakas ja haastava lapsi. Hain jopa apua perheneuvolasta, kun se oli pieni. saattoi huutaa kolmekin tuntia yhteen menoon, jos lasissa oli liikaa tai liian vähän maitoa.
Nyt odotan vain, että se muuttaisi pois. Mitä pikemmin sitä parempi. Olen niin uupunut ja teinin käytös masentaa aivan totaalisesti. En jaksa sitä, en siedä sitä enää, en halua olla sen kanssa saman katon alla. Odotan niin, että se lähtee. Onneksi se on 18 ja lähtee ensi syksynä opiskelemaan jonnekin, aivan sama minne, kunhan lähtee. Teini on ylimielinen, röyhkeä ja ilkeä sadisti. Mutta miten jaksan odottaa vielä lähes vuoden. Saatan alkaa itkemään milloin tahansa, kun ajattelen teinin härskiä käytöstä. Auttakaa.
Kommentit (82)
En nyt ymmärrä tätä ketjua lainkaan . Pääkaupunkiseudun nuorista 40% ei mene autokouluun ainakaan heti 18v täytettyään. Minulla on 20v, 18v ja 15v tyttäret ja kukaan ei ole kiinnostunut autoista tai autokoulusta. Olemme sopineet , että jos asia tulee ajankohtaiseksi heille joskus , autamme maksamalla osan autokoulusta.
Minusta tyttäresi kuulostaa hyvin omatoimiselta. Hän siivoaa, pyykkää , pitää huolen kunnostaan, hoitaa koulunsa. Hän ehkä toivoo saavansa äidiltä tukea ja rakkautta aikustumisessa , mutta muuten on hyvin valmiin tuntuinen nuori aikuinen. Hän on aina ilmeisesti ollut äidilleen "vaikea lapsi" ja äiti-tytär-suhde on jotenkin vääristynyt. Kuulostaa kun hän ei olisi se tytär , jonka äiti on halunnut.
Kammottavaa vainoharhaisuutta äidiltä tulkita tyttären ilmeitä,ajatuksia ja tekoja. Äidin tässä pitää äkkiä hakea itselleen apua ! Vaikka meillä on käyty läpi vauhdikkaat ja ajoittain tosi raskaat teini-iät ja hetkittäin olen tuntenut vihaa teini-ikäistä kohtaan , kyllä voittopuolisesti tunteet tyttäriä kohtaan ovat rakkaus, ylpeys ja huolehtiminen.
Lopeta se tytön kyylääminen ja tytön tunteiden tulkitseminen, huolehdi nyt itsestäsi ! Ilmeisesti sinä et osaa päästää irti ja koet uhkana tytön itsenäistymisen ja varman elämänasenteen. Ala nyt tutkia ja hoitaa ensin omaa päätäsi !
Voi hänellä jotain epävarmuutta olla, pelkoja jostain, eikä halua kasvaa aikuiseksi. Haluaa olla pikkutyttö. Tuo autokoulun siirtäminen kertoo jostain, yleensä kaikki sinne menevät, heti kun pääsevät. Hän saattaa pelätä, ettei opi ajamaan ja muutenkin hermoilla tulevaisuudesta.