Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko jos vanhemmat jättäisivät vain sinut perinnöttä?

Vierailija
29.09.2020 |

En nyt tarkemmin ala koko tarinaa selittämään, mutta tilanne se että minä olen aina ollut kiltti, kunnollinen, hyväkäytöksinen, ja veljeni taas vähän reppana ja elämänhallintaongelmainen.

Isäni soitti tässä taannoin ja kertoi että aikovat tehdä testamentin jossa minut suljetaan ulos kokonaan ja kaikki menee veljelle. Kun vähän ihmettelin että mitä ihmettä, isä lohdutti että voithan sitten hakea sitä lakiosaa, koita nyt ymmärtää että veli tarvitsee perintöä paljon enemmän.

Eli ei ole riitaa, välit ihan ok, minä ja veli ei olla mitenkään eri planeetalta varallisuuden/työn osalta, mutta onhan se kiistatta lapsuudesta asti ollut selvää että veli on rakkaampi.

Mua tää loukkaa. Onko ylireagointia vai suuttuisitko sinäkin? Olen siis 41 ja veli kaksi vuotta nuorempi.

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan jos on kaksi lasta niin sinulle kuuluu lakiosa, siis puolet. Jos vanhemmat tekevät perinnöttömäksi niin sinulle kuuluu silloinkin lakiosasta puolet.

Nyt on sekalaiset ohjeet. Jos on kaksi rintaperillistä niin lakiosa 1/4 perinnöstä.

Ei mikään ”puolet” perinnöstä.

Vierailija
202/203 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tossa tilanteessa loukkaantuisin pahasti, lapsia pitäis kohdella saman arvoisina. Oma tilanteeni on sellainen ettei mua kiinnosta äidiltä jäävä perintö, se pisti välit poikki hetki sitten ja tiedän jo etten oo ollut ikinä sille tärkeä. Siskot menee aina mun edelle joten sama se vaikka menisi perinnönkin suhteen. Ainoa asia joka jää harmittamaan on se jos en saa valokuvia joita musta on otettu lapsena. Ne on mulle tärkeitä koska traumojen takia en juurikaan muista lapsuuttani (kiitos siitä kuuluu äidille..). Isä on mulle tärkeämpi ja se harmittaisi jos sisko saisi enemmän perintöä. En mä rahasta tai muusta välitä, mieluummin pitäisin isäni ikuisesti, mut ihan periaatteen vuoksi koska haluaisin tuntea olevani yhtä tärkeä sille kuin siskoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on vanhemmilta todella törkeä loukkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan