Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:53"]
No kertokaapa mitä voin tehdä jos en tee ilmoitusta! Odottaa mitä tapahtuu? Naapuri ei jousta, koira on uhka ja piha jonka vuoksi muutimme jää käyttämättä. Lapset pelkäävät ja koiraan tutustuminen jota täällä on ehdotettu yhtä tyhjän kanssa ja ei käy. Kiva homma kun on määräaikainen vuoksasopimus niin ei täsät noinvain muuteta poiskaan! Kaikki jonkun rakin vuoksi!
[/quote]
Sieltähän se tuli että kysymys on vuokrakämpästä eikä omasta. :D
Oleskelette määräajan sisällä ja muutatte sitten pois. Mitenhän ne kakarat huutavat ulos kun kerta pelkäävät koiraa. Peloittele ne hiljaisiksi että ulkona se kauhea koira niin lopettavat ulos vinkumisen samoin tein.
[/quote]
Omaa pihaa on odotettu kauan ja nyt kun se olisi sitä ei voi käyttää. Ja minun lapseni eivät ole sinulle mitään KAKAROITA. Ja mitä sitten vaikka onkin vuokralla, maksamme vuokran itse!
[/quote]
Jep, mutta rotukoiraa sanot rakiksi. Jos koira on rakki niin lapsesi ovat äpäriä. Uskomaton akka! Moni on jo sanonut, että suurempi todennäköisyys on auton alle jäänti kuin koiran, varsinkaan nöffin, raatelemaksi tuleminen. Sanon tuon saman vielä vaikkei sillä taida olla mitään merkitystä.
Olen samaa mieltä monien muiden kanssa eli että lastesi turvallisuuden kannalta olisi parasta se, että heidät otettaisiin huostaan mielenvikaisilta vanhemmilta!
Voi taivaan vallat... meilläkin lapset leikkii ja pelailee jalkapalloa rottweilerin kanssa ja herrajumala meidän lasten kaveritkin! Kumma kun ei oo tullu viimesen 10 vuoden aikana yhtään ruumista.
Hoidata se oma koiravihas pois ja anna lastes tutustua siihen naapurin koiraan, tiedä kuule kuinka ihanan ystävän ne siitä itelleen saa! Jos se siellä omassa pihassaan istuu ja kattelee lasten touhuja, niin voi se koirakin kuule aatella että "oispa kiva leikkiä ja olla halittavana noitten lasten kanssa, mutta ku tuo akka on ihan sairas"...
Ymmärrän toki huolesi vaikka koiria monta omistankin. Koira on aina arvaamaton, vaikka kiltti onkin omistajan mielestä. Koiran saa pihallaan pitää, lapset saa olla pihallaan. Jos omistaja ei aitaa tee, niin lastan turvallisuuden vuoksi olisin valmis itse tekemään asialle jotain. Koiraihmiset usein unohtaa vastuunsa eikä ymmärrä toisten koirapelkoa. Lapset ottaa malliesimerkkiä vanhempien tavasta ratkaista ongelmia, joten kannattaa toimia järkevästi.
Kannattaa pitää ne lapset sisällä nehän voi hermostuttaa senkokoisen koiran ja mahdollisesti kaataa sen aidankin. Nappurillasi on täysi oikeus pitää koiransa terassillaan. Toisin sanoen luuletko että naapurisi pitää koiraa kiusallaan siinä, uskon että koira ei ole niin painava kun sanot ja varmaan on myös kilttikin.
Voi hyvää päivää, naapurin takapiha on heidän ei teidän!
Tää on yks mun lemppariketjuista!
Kuka taas kehtasi nostaa tämän.. #640
Voi hyvää päivää! Mistä näitä valopäitä löytyy? Siis koira katselee kaikessa rauhassa, kiinnostumatta sen enempää. Pitäisikö sille laittaa silmälaput? Runsasturkkinen koira viihtyy varmasti pihalla ja sillä on täysi oikeus olla siellä. Jos ei hauku eikä muuten reagoi naapureihin kuin katselemalla. Kiesus.
Asun itse rvitalossa kahden ison koiran kanssa, piha ympäröity verkkoaidalla ja koirat tykkäävät kesäisin pötkötellä pihalla ja seuraavat naapureiden touhuja kaikessa rauhassa, samalla kun itsekin siellä puuhastelen. Lyhytturkkisina eivät ole pihalla talvella. Tähän ei ole kellään mitään sanomista. Jotain oikeuksia sentään vielä koirillakin, ne kun ei saisi nykyajan yhteiskunnassa kuulua eikä näkyä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:58"]
Mitä tälle kansankynttilälle nykyään kuuluu?
[/quote]
Avannut uuden provoketjun, jossa valittaa että koirat eivät saa haukkua hänen lenkkeillessään ohitse.
Nyt kyllä naurattaa ku luin ton ihmisen valitusta siitä että koira katsoo lapsia verenhimoisesti. Jos se koira ois sellasta raatelia tyyppiä nii kyl se ois lopetettu tai ainaki se näyttelisi hampaita ja murisisi jos hän haluaisi lapset raadella. Koirahan vaan seuraa mitä lapset touhuavat. Kerran et ole koiraihmisiä ymmärrän että iso koira näyttää pelottavalla mutta nöffit ovat luonteeltaan lempeitä ja usko nyt vaan meitä jotka tiedämme koirista jotain että se koira ei ole vaarallinen eikä tule tekemään lapsillenne mitään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:48"]Mutta mutta, Noffillähän on varsin paksu turkki, mitäs sit jos koira alkaakin oleilla terassilla aamusta iltaan??
[/quote]
Kyllä se koira sen turkkinsa kanssa pärjää. Paremmin ainakin kun ap:n muksut tollasten vanhempien kanssa.
[/quote]
Se on siellä taas. Tai siis päivällä oli, vasta nyt kirjoittelen. Isännöitsijä ei vastannut puhelimeen.
Sama tyyppi tekee provoja noin 20 päivässä. Helppo tunnistaa tyylistä, joka on keskenkasvuinen.
Alkaa jossain vaiheessa vastata itselleen. Myös ketjuissa vakiona "tsemppiä ap:lle, vaikutat hyvältä tyypiltä".
Lopussa "mitä tehdä?" tai vastaavaa, vaikka henkilö ei kysy ahdistuneena neuvoa ahdistavaan tilanteeseen, vaan aloitusten ainoa tarkoitus on saada kaikki haukkumaan ap:n vastapuolta, kuka se sitten onkaan. Keksittyjä juttuja. Tai vähän muunneltuja.
Tyylin tunnistaa siitä että on aivan sama mitä kukaan kirjoittaa niin sillä ei ole mitän vaikutusta siihen miten ap jatkaa, aivan kuin olisi kuuro ja sokea.
Kissat on paljon viisaampia. Olen vakavasti sitä mieltä että kukaan ei voi vakavasti verrata kissaa koiraan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 02:21"]
Kissat on paljon viisaampia. Olen vakavasti sitä mieltä että kukaan ei voi vakavasti verrata kissaa koiraan.
[/quote]
Olet oikeassa. Kissat suunnittelevat lapsenmurhat tarkasti kun taas koirat hyökkäävät vain raivon vallassa ilman minkäänlaista suunnitelmaa. Oletteko koskaan kuulleet "kissa raateli lapsen" tms? Niinpä! Kissat ovat ne niin suunnitelleet etteivät jää kiinni tai onnistuvat vierittämään syyn koiralle.
Haluaisin tietää minäkin mitä tällaisessa tapauksessa voi tehdä.
Niinkuin tuolla aiemmin kirjoitettiinkin niin Nöffit ovat lapsirakkaita ja hyväluontoisia koiria!
Maailmassa on paljon pelättäviä asioita, mutta niiden kanssa on vain opittava elämään.
En kuitenkaan usko , että naapurinne nöffi sitä on. ;)
Lapset vain pihalle leikkimään! :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:14"]Onkohan koira tullut sokeaksi kun ei enää valiteta katselusta?
[/quote]Mutta mistä ap tietää onko se koira sokea vai ei? Onko sillä valkoinen keppi ja mustat lasit?
Hassu ketju! Sekä lasten vanhemmat että koiran omistajat ovat vastenmielisiä, jos eivät näe omaa reviiriänsä pidemmälle. Tämä pätee myös muihin ihmisryhmiin. Muistakaa nämä viisauden sanat!