Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
Koiraa saa pitää. Omistajan tehtävä on huolehtia että koira pysyy omalla tontillaan oli sitten 2 metrin aita, 30cm aita tai ei aitaa ollenkaan.
Teidän pelkoon ei voi kukaan auttaa, kuin vain te itse.
Toki, voitte itse omalle pihalle rakentaa aidan jos haluatte, sitä ei varmasti kukaan kiellä.
Häiritsevästi haukkuvan koiran tappaminen ja polttaminen ei johda vankeusrangaistukseen. Huomenna aamulla lähtee elävä puutarhatonttu koirien taivaaseen. Poliisi ei mahda mitään.
Nöffit: Ainuat koirat minkä kanssa mulla on ollut ongelmia. KAhden kanssa olen joutunut painimaan tosissaan
Ei pitbullien Ei dodermannien Ei Saksanpaimenkoirien.
Ai niin Suomen pystykorva on kanssa mua purrut.
Saalistusvaisto on jänskä. Mulla ollut kaksi noutajaa ja yksi mäyris. Kaikki noi kolme on pysynyt hallinnassa voimakkaasta saalistusvaistosta huolimatta. Kuolutus on avain sana.
Koiria en ole pitänyt kytkettyinä.