Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:47"]
koiran pitäminen takapihalla on yhtä oikeutettua, kuin että sinä pidät lapsiasi takapihalla. onneks ei olla teidän naapureita, koska mun koira joka on iso ja pelottava, pelkää lapsia! :D! otappa järki käteen ja muuta omakotitaloon, jos normaali elämää pelkäät. siellä ei oo naapurin koiria.
[/quote]
Onhan omakotitaloalueilla koiria. Meillä oli naapurissa maailman kiltein labradorinnoutaja. Oli aina omalla pihalla eikä tullut meidän puolelle, vaikka olisi kutsunut. Välissä ei ollut aitaa. Jos menimme naapuriin, tuli häntä heiluen tervehtimään. Enpä tajunnut pelätä antaa pienten lasten olla pihalla.
Tämä on parhaiten onnistuneita provoja, kun vastauksia on yli 600.
Aloittajan hölmöistä viesteistä käy kyllä rivien välistä ilmi, ettei ole tosissaan.
Voi hyvä ihme näitä mammoja... Kyllä työ kersanne pumpulissa kasvatatte :D Kiitos päivän parhaista nauruista. Toivottavasti se koira säikyttäisi ihan kunnolla ne "mamman helmoissa pyörivät Irma Petterit" :D Luojan kiitos omassa naapurissa ei asu näitä pentueellisia kitisijöitä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:20"]Meillä on iso musta koira ja minun lapsenlapsi on 5 kk vanha ja istuu ison koiran selässä ja kiskoo turkista. eipä ole koira moksiskaan moisesta.
[/quote]
Minulla on neljä keskikokoista koiraa, sekä kokemusta koirista neljännesvuosisadan ajalta. Koirat eivät ole lasten leluja, ymmärrän että 5kk ikäinen vauva ei ymmärrä tuon taivaallista mistään koirankäsittelyistä, mutta että te aikuisetkaan ette ymmärrä. Koira voi olla lapsiystävällinen, mutta ikävää että se altistetaan retuuttamiselle. Itselläni ei ole lapsia mutta lähipiirissäni on ja heidät opetetaan kohtelemaan eläimiä kunnioittavasti: ne eivät revi koiraa, toki silmiin, makaa koiran päällä tai kiipeä selkään. Sensijaan ne saavat silittää koiria kauniisti ja tarjota makupaloja ja kun ikää on tarpeeksi, teettää koirilla pieniä temppuja, kuten käskeä istumaan tms.
Tässä ap:lle videoita pelottavasta nöffistä:
http://www.youtube.com/watch?v=g_N0-mAopzg
http://www.youtube.com/watch?v=e9hDjxFBH9E
http://www.youtube.com/watch?v=nGDhqzc9vj0
Toivon todella tämän olevan pelkkä provo. Eihän kyseinen ihminen voi muuten edes asua Suomessa, jossa melkein joka toisella perheellä on koira.
Voi hyvä luoja. Jos koira on ja pysyy omalla terassilla, sillä on täysi oikeus olla siellä. Ihan samalla tavalla heillä ja heidän koiralla on oikeus käyttää omaa pihaansa, kuin sinulla. Jos lapsia pelottaa koira, mene kysymään naapureilta, josko koiraan saisi tutustua. Kun itse teet siitä naapurin koirasta numeron, lietsot samalla lapsiasi pelkäämään. Way to go taas...
Ei nöffi kelleen pahaa tee, niillä ei oo metsästys viettiä ja toi on turhaa koira vihan/pelon lietsomista lapsiin. Se koira jos lapsista innostuis tai haluis pihastaan lähtä teiän puolelle niin ois jo tehny. Noi on sellasii nallukoit ja varmasti pysyy pihassa. Jos et kestä niin muuta pois
Voi nainen sulla on päässä vikaa. Ri siitä koirasta liene muillekkaan siinä rivarissa ollu vaaraa ja jos vielä passiivisesti pihassa makaa. Ja nöffit ennemmin on just niitä rotui joita ei pätkääkään kiinnosta tappelu. Ei kä metsästäminen. Et hyppäätkö lenkilläki /ihmisten ilmoilla aina puskaaseen jokasen fifulin kohil ???? Pihassa koira saa olla kytkemättömänä jos on aidat.ja on kyllä helvetin läski nöffi jos 80kg painaa. Et sillon se tuskin ees sun lapsukaistes kimppuun ees jaksais käydä.
Voi nainen sulla on päässä vikaa. Ri siitä koirasta liene muillekkaan siinä rivarissa ollu vaaraa ja jos vielä passiivisesti pihassa makaa. Ja nöffit ennemmin on just niitä rotui joita ei pätkääkään kiinnosta tappelu. Ei kä metsästäminen. Et hyppäätkö lenkilläki /ihmisten ilmoilla aina puskaaseen jokasen fifulin kohil ???? Pihassa koira saa olla kytkemättömänä jos on aidat.ja on kyllä helvetin läski nöffi jos 80kg painaa. Et sillon se tuskin ees sun lapsukaistes kimppuun ees jaksais käydä.
Jospa koiranomistaja haluaa teidät pois, kun penskanne ärsyttää koiraa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 18:53"]Se koira ei ole siis varsinaisella pihalla vaan sellaisella aidatulla terassinkaitaleella ulkona mutta aita ei ole luotettava este. Mies sanoi että on ehkä vielä pahempaa että se on niin pienessä tilassa kun saattaa haluta tulla sieltä pois jos saa ärsykkeen juoksevista lapsista. Onko luvallista pitää tuollaisessa tilassa koiraa? Nämä ovat ehkä 2m toiseen suuntaan ja asunnon levyisiä.
[/quote] ei se perään lähe ku ei oo metsästys viettiä. Sä turhaan mustamaalaat lapsilles ja muille sitä koiraa. Sitäpaitsi voiko nöffii ny niin kovin verrata johonki kaukkarin kaltaiseen lauman vartiaan. Ja varmasti se koira lenkillä käyy niin tuskin tuntee tarvetta ulkona riehua.
Olen sanaton... koirahan on perheen jäsen eikö sillä silloin siis ole ihan samat oikeudet olla omistajansa pihalla kuin naapurin muksuilla omalla pihallaan?? Onhan niitä lapsiakin ja aikuisia jotka pahoinpitelevät eläimiä mm. koiria mutta eivät he (koirien yms. omistajat) voi mennä naapurille räyhäämän että lapsien täytyy mennä pois ulkoa leikkimästä kun hänen koiransa tulee pihalle koska lapsethan SAATTAISIVAT tulla ja tempasta koiraa kuonoon lapiolla tai muuten vaa vetää hännästä niin että karvat lähtee...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 02:21"]
Kissat on paljon viisaampia. Olen vakavasti sitä mieltä että kukaan ei voi vakavasti verrata kissaa koiraan.
[/quote]
Olet oikeassa. Kissat suunnittelevat lapsenmurhat tarkasti kun taas koirat hyökkäävät vain raivon vallassa ilman minkäänlaista suunnitelmaa. Oletteko koskaan kuulleet "kissa raateli lapsen" tms? Niinpä! Kissat ovat ne niin suunnitelleet etteivät jää kiinni tai onnistuvat vierittämään syyn koiralle.
[/quote]
Paitsi että siskoni kissa tuli hulluksi ja raateli kynsillään siskoni aika pahan näköiseksi. Tarvittiin poliisin ase eliminoimaan rotanmyrkystä seonnut kissa :(
-ohis-
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 18:23"]
UP!
[/quote]
Miksi? Eikö tää ole jo aika käsitelty?
Ehkä maailman kiltein ja lapsirakkain rotu. Anna sen koiran olla ihan rauhassa siellä, naurettavinta mitä olen vähään aikaan kuullut! :D
Nöffet on iha lussukka kullan murusia, pelastuskoiria ei niitä kannata pelätä varsinkin kun niin kiltisti kattelee lapsia, se pitää huolen ettei niille käy mitään, vähän kuin nana peterpanissa.
Jos haluat estää jotain tai jonkun tulemisen pihallenne niin KYLLÄ Se Sillon on teidän asia rakentaa ja maksaa Se aita(ei naapurit maksa sitä sulle jos heidän pihastaan ei yhtään mitään ole poistumassa teidän tontille) ja minä nostan käteni ja myönnän että lapset "altistan"koirillemme(joista yksi juuri Tälläinen ns.raatelukoira,ja kaksi muuta isoja)eikä mitn.ongelmaa,meillä nuorimmainen 1,5 vuotias kiipeilee yli ja komentelee tomerana koiria.kyllä koirat saa katsoa voi jösses vai tarviiko sinuakin pyytää sulkemaan silmäsi loppuelämäksi sillä voit pimahtaa ihan millon vaan ja joku voi pelätä mitä teet????järki hoi missä piileksit??
koiran pitäminen takapihalla on yhtä oikeutettua, kuin että sinä pidät lapsiasi takapihalla. onneks ei olla teidän naapureita, koska mun koira joka on iso ja pelottava, pelkää lapsia! :D! otappa järki käteen ja muuta omakotitaloon, jos normaali elämää pelkäät. siellä ei oo naapurin koiria.