Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpöytä alaselän sairauden omaavalle?

Vierailija
04.02.2025 |

Varmaan muitakin alaselkäongelmaisia löytyy joten kokemuksia kyselen. 

Eli mulle suositeltiin sähköpöytää ettei tarvitsisi istua koko työpäivää. No, ongelma on vaan siinä ettei ainakaan minun selkäni tykkää paikallaan seisomisesta kovin pitkää aikaa. Onko tavallista? Kävely on ok, istuminenkin riittävin tauotuksin, mutta paikallaan seisominen ei kyllä ole.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoin. En tiedä mitä tekis kun olkapääkin on niin kipeä.

Vierailija
2/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa seisontamatto tai kävelymatto. Tai sitten vaihtelet asentoa, sehän olisi muutenkin hyvä. Paras asento on seuraava asento. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyössä minulla auttoivat satulatuoli (käytän koko ajan), ja tasohiiri. Hävisi niskavaivat ja selkävaivat. Mutta kun ihmiset on erilaisia niin osalle auttaa tämä ja toisille taas ei,

Vierailija
4/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako pehmeä mutta tukeva joustava tyyny ja pohja tuolissa. Kova pahin?

Vierailija
5/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään siis hyvinkin erilaisilla tuoleilla, tottakai välillä nousten ja pieniä taukoja pitäen. Mutta se paikallaan seisominen, vaikka olisi pehmeä matto, ei tunnu olevan hyväksi.

Ja sitten pitäisi kuulemma hankkia sähköpöytä että saa seisten työskennellä, niin tuntuu oudolta 😂 Sillä mietin että onko tässä nyt jotain kummallista vai onko tavallistakin? Ap

Vierailija
6/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpöytä on siitä hyvä, että se mahdollistaa että voi vaihtaa asentoa välillä: välillä seisoo,  välillä istuu. Ei kannatakaan seisoa koko päivää.

Vierailija
7/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpöytä on siitä hyvä, että se mahdollistaa että voi vaihtaa asentoa välillä: välillä seisoo,  välillä istuu. Ei kannatakaan seisoa koko päivää.

Tottakai, mutta kun paikallaan seisominen on epämiellyttävää jo lyhyessä ajassa. Oli mulla edellisessä työssä sähköpöytä, mutta ei sitä seisten tullut käytettyä. Ap

Vierailija
8/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on selkäsairas ja laittaa ruokaa niin että toinen jalka on jakkaran päällä. Muuten seisominen ei tee hyvää.

Vierailija
9/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sen itse päätä?

Vierailija
10/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nostolaite hajoaa niin ei pysty vaihtamaan korkeutta.

Vierailija
11/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeämpää on hyvä työtuoli. Sen taas löytää vaan testaamalla. Jollekin sopii satula, jollekin ei.

Vierailija
12/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötuoli ratkaisee kaikki ongelmat. 

Vierailija
13/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallaan seisominen on pahinta selkävaivaiselle, mutta niin vaan tietämättömät esittävät sitä ratkaisuksi. Oma selkäni myös tykkää kävelystä ja kevyestä puuhastelusta,  mutta toimistotyöstä on tullut tuskaa, kun ei meinaa päästä edes liikkeelle tunnin istumisen jälkeen. 

Vierailija
14/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa seisontamatto tai kävelymatto. Tai sitten vaihtelet asentoa, sehän olisi muutenkin hyvä. Paras asento on seuraava asento. 

Seisontamatto on ihan turha selkävikaiselle, ei kyllä kukaan muukaan omalla toimistollani ole sen ideaa ymmärtänyt.

Vierailija
15/17 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisontamatto on ihan turha selkävikaiselle, ei kyllä kukaan muukaan omalla toimistollani ole sen ideaa ymmärtänyt.

Meidän työpaikalla sama. Kukaan ei ymmärrä mikä sen tarkoitus on, eikä sitä siksi enää kukaan käytäkään.

Vierailija
16/17 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se nostolaite hajoaa niin ei pysty vaihtamaan korkeutta.

No näin on, mutta se tuskin on ensimmäinen huoli. Meillä on yli 10 v. vanhat sähköpöydät, eikä ole yhdestäkään vielä hajonnut nosto-osat.

Vierailija
17/17 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään selkä ei tykkää pitkäaikaisesta seisomisesta. Eikä myöskään pitkäaikaisesta istumisesta (samassa asennossa). Ja varsinkin alkuun selkä rasittuu nopeasti seisomatyössä. Tärkeintä olisikin, ettei jumitu yhteen asentoon pitkäksi aikaa. 

-alaselkävaivainen, jolla myös on sähköpöytä niin kotona kuin konttorilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi