Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaisitko lähes 7-vuotiaan eskarilaisen yksin junaan

Vierailija
07.12.2013 |

kahden tunnin ajomatkalle?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrofonit, pienoiskamerat ja gps-paikantimet vaatteisiin jemmaan ja sitten seuraa mitä tapahtuu netin kautta. Turha pitää lasta kuplassa.

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:48"]

Miksette antaisi lapselle vähän vastuuta välillä? Vai onko lapsenne jollakin tavalla jälkeenjääneitä?

[/quote]

Huoh, on kyse aikuisen vastuusta. Ja jos hän on vastuullinen, hän ei laita noin pientä junaan!

[/quote]

Vierailija
22/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan laittaisi! Vaikka oma 7-v on tosi rohkea ja itsenäinen niin mitä tahansa voi sattua matkalla. Entä jos ei uskalla mennä vessaan yksin? Tai joku namusetä iskee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittaisi yksin junaan. Liian pieni. Entäs, jos junan matka katkeaa ja pitäisi etsiä oikea bussi ja osata matkata sillä tms.

Vierailija
24/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junien myöhästelyistä ollaan kuultu jokainen talvi. Kovin usein en ole kuullut että matka katkeaisi kokonaan. Vaikka katkeaakin niin VR maksanee taksimatkat perille.

Bussi sensijaan on jättänyt pari kertaa tielle.

Jos matkustaa ilman vaihtoja niin ei taatusti mitään ongelmia. Olette ylihuolehtivaisia.

Vierailija
25/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu lapsista. Ei 7 v yksin junaan ei bussiin.

Vierailija
26/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustanut 6-vuotiaana Jyväskylä-Tampere-väliä serkkujen luo junalla toistuvasti. Siinä ei tarvinnut vaihtaa junaa ja asemalla oli täti vastassa. Junan vaihtaminen olisi voinut jännittää, mutta siitäkin olisin varmasti selvinnyt, jos sitä olisi harjoiteltu vanhempien kanssa. Osasin lukea ja tunsin kellon, joten matkustaminen oli ihan ok.

Nykyisin lapsilla on kännykät, joten sekin lisää turvallisuutta. Olen ollut muutaman kerran junassa, joka on lopulta korvautunut bussilla. Kahdesti näinä kertoina yksin matkustava alle kymmenvuotias lapsi on tullut pyytämään apua. Lapsi on soittanut vanhemmilleen ja minä olen jutellut vanhempien kanssa puhelimessa, eikä kenelläkään ole ollut tilanteessa suurta hätää. En millään jaksa uskoa, että olen suuri harvinaisuus, kun autan ihan tuntemattomiakin lapsia, kyllä lapsi saa apua jos sitä pyytää.

Mutta tietenkin vanhemmat tuntevat oman lapsensa parhaiten. Onhan 7-vuotias vielä pieni, mutta jotkut sen ikäiset varmasti pärjäävät, ehkä jopa tykkäävät kun pääsevät matkustamaan yksin.

Vastaavasti sisareni 12-vuotias poika ei edelleenkään saa mennä yksin paikallisbussilla mummolaan, kun bussia pitäisi vaihtaa keskustassa. Vanhempia tosiaan on moneen junaan.

Vierailija
27/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti laittaisi!

Vierailija
28/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän lapsella ei ole vielä kännykkää.

ap

Vierailija
29/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteillejättö!

Olisi edesvastuutonta laittaa noin pieni yksin junaan.

Tsemppiä ap!

Vierailija
30/30 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittaisi, juuri siksi kun voi tulla noita yllättäviä tilanteita. Jos isällä on tarpeeksi motivaatiota tavata lastaan, keinot on kyllä keksittävissä.