Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Love connection, osa 8

Vierailija
06.12.2013 |

Mitä ajatuksia?

Kommentit (390)

Vierailija
201/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:34"]

Ihan selkeesti Markus tajusi, että me hoksattiin nerokkaasti se Dracula-yhteys kun on kuvansa feisbuukkiin nyt vaihtanut!

[/quote]

Hmm...pitäiskö tätä tutkia ja analysoida lisää? This is awkward, Markus got very nervous, for what?

[/quote]

Actually...

[/quote]Define actually!

[/quote]

Let me finish!

[/quote]

Hahhahhahhaahahaahihhihhiihiiihihhii!

Vierailija
202/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 20:39"]

Buahhaahh mammat! Ootte uskomattomia!! Ootte kateellisia kauniille ja fiksulle Ann-Marielle! Perustakaa oma ryhmä, jossa voitte puida sydämenne kyllyydestä eriarvoisuuttanne ruotsinsuomalaisten rinnalla! Kateudellanne ei oo mitään määrää. Kouluttautukaa ja tehkää omille asioillenne jotain, nii ei tarvi täällä itkeä. Opetelkaa vaikka se ruotsin kieli ekaksi, jos se elämä sillä helpottuu?

Ja sitte aiheeseen: Tietääkö kukaan miesten sukunimiä? Etenkin Markuksen. Oikeestaan muita en halua tietää. ;)

[/quote]

Jos on kateellisuutta puuttua epäkohtiin, niin sitten ilmeisesti pidät esim. afroamerikkalaisia kateellisina, koska 60-luvulla nousivat vastarintaan rotuerottelun vuoksi? Ja muuten, jos olisin kateellista sorttia, kadehtisin Hannan ulkonäköä; hän kun on pitkä ja näyttävä kaunotar, toisin kuin lyhyt ja pikkusievä Ann-Marie. ;)

[/quote]

Juurikin näin! Jotkut suomenruotsalaiset ylemmyydentunnossaan pitävät aina suomenkielisiä kateellisina. Minä en vaihtaisi suomenkielistä sukuani mistään hinnasta enkä tosiaankaan ole mikään persu. Kannatan niin tasa-arvoista yhteiskuntaa kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 15:55"]

Nyt ihan totta! Kuinka huonoa voi oma elämä olla että pitää toisia kadehtia sen takia että "on helpompi päästä kouluun"? Vai jankkaako nämä tietyt tyypit nyt vaan jankkaamisen ilosta? Eiköhän tässä maassa koulutuspaikkoja kuitenkin halukkaille yleensä riitä, työt on sitten eri asia. Ite oon kouluttautunut työtön suomenkielinen ihminen, enkä todellakaan kadehdi Ann-Marieta, joka on saamani kuvan perusteella kiva tyttö eikä ansaitse mitään "on pissis päässyt helpommalla" saivartelua!

[/quote]

Kuka täällä on sanonut Ann-Marieta pissikseksi?

[/quote]

"Siksi tosiaan Hankenin pissis-style tyypit huvittaa, koska helpommin pääsevät korkeakouluun."

Ehkei tässä suoranaisesti Ann-Mariesta puhuttu, mutta hänen saavutuksiaan ja varallisuuttaanhan näissä kommenteissa pidetään jotenkin lähtökohtaisesti epäreiluna.

Vierailija
204/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Markus on suomimamman ja jugoslaavin jälkeläinen?

Vierailija
205/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Matin isä näytti niin italialaiselta, kun vaan voi näyttää.

Vierailija
206/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ann-Marie kutsui Markuksen kotiinsa! Mitäköhän siellä tapahtui kun kuvausryhmä oli poistunut? ;)

Vierailija
207/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 00:28"]

Ann-Marie kutsui Markuksen kotiinsa! Mitäköhän siellä tapahtui kun kuvausryhmä oli poistunut? ;)

[/quote]

Ansku on heittänyt Markuksen kepit parvekkeelta ja puristanut mehut irti hänestä.

Vierailija
208/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä me tiedetä kuinka pitkälle Matti saatteli Ainon ;)

Vierailija
209/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämä nainen on, joka on Markuksen kanssa fb-profiilikuvassa? Sisko? Tyttöystävä (kääk!)?

Vierailija
210/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäki oisin tehny!! ;)

Vierailija
211/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:25"]

Toivon oikeesti että Markus ja Ann-Marie päätyy yhteen! Niin söpö pari :)

Matin ja Henrin osalta toivo saattaa olla jo menetetty...

[/quote]Ei ole menetetty, kyllä heistäkin vielä pari tulee.

Vierailija
212/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:04"]

Jenkkimiehet ei osaa puhua eikä olla rennosti. Markus vaan hihittelee kuin lapsi. Matti ihan paniikissa kokoajan ja Henry myös rautakangen niellyt. Osaakohan noi ottaa viinaa vai onko aina tollasia

[/quote]

Keheen sä mahdoit noita verrata, et ainakaan Maan asukkaisiin. Tosi miellyttävää katseltavaa kotimaisiin Maajussi-ohjelmiin verrattuna.

Vierailija
213/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uskon ja toivon että hän on tasokkaampi kuin mitä suomalaiset naiset yleensä, ja ei mene mokaamaan kaikkea olemalla liian helppo nakki. Eiköhän Markus osaa myös noi herrasmiehen kuviot jos ei halua mokata tätä.

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 00:28"]

[/quote]

Vierailija
214/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:25"]

Toivon oikeesti että Markus ja Ann-Marie päätyy yhteen! Niin söpö pari :)

Matin ja Henrin osalta toivo saattaa olla jo menetetty...

[/quote]Ei ole menetetty, kyllä heistäkin vielä pari tulee.

[/quote]Täydentäisivät ihanasti toisiaan :)

Vierailija
215/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 20:39"]

Buahhaahh mammat! Ootte uskomattomia!! Ootte kateellisia kauniille ja fiksulle Ann-Marielle! Perustakaa oma ryhmä, jossa voitte puida sydämenne kyllyydestä eriarvoisuuttanne ruotsinsuomalaisten rinnalla! Kateudellanne ei oo mitään määrää. Kouluttautukaa ja tehkää omille asioillenne jotain, nii ei tarvi täällä itkeä. Opetelkaa vaikka se ruotsin kieli ekaksi, jos se elämä sillä helpottuu?

Ja sitte aiheeseen: Tietääkö kukaan miesten sukunimiä? Etenkin Markuksen. Oikeestaan muita en halua tietää. ;)

[/quote]

Jos on kateellisuutta puuttua epäkohtiin, niin sitten ilmeisesti pidät esim. afroamerikkalaisia kateellisina, koska 60-luvulla nousivat vastarintaan rotuerottelun vuoksi? Ja muuten, jos olisin kateellista sorttia, kadehtisin Hannan ulkonäköä; hän kun on pitkä ja näyttävä kaunotar, toisin kuin lyhyt ja pikkusievä Ann-Marie. ;)

[/quote]

Juurikin näin! Jotkut suomenruotsalaiset ylemmyydentunnossaan pitävät aina suomenkielisiä kateellisina. Minä en vaihtaisi suomenkielistä sukuani mistään hinnasta enkä tosiaankaan ole mikään persu. Kannatan niin tasa-arvoista yhteiskuntaa kuin mahdollista.

[/quote]

Itekin oon suomenkielinen enkä yhtään koe olevani jotenkin väärin kohdeltu tai ylenkatsottu. Tai että tässä yhteiskunnassa ois jotain perustavanlaatusia "epäkohtia" joissa meitä suomenkielisiä sorretaan suomenruotsalaisten kustannuksella. Tollasen koulutuspaikka-asian vertaaminen rotuerotteluun on kans ihan uskomatonta ?? Muutenkaan en ymmärrä mistä tää asenne tulee että suomenruotsalaiset ois ylimielisiä. Kuinka monta te oikeesti tunnette? Harmittaa vähän että tässä ketjussa on menty tällaseen, (joo itsekin otan osaa kun ottaa päähän, mutta tämä olkoon viimeinen kommenttini tästä aiheesta) onneks kohta tulee uus jakso.

Vierailija
216/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen kovasti tätä Nuutti-hypetystä. Mun mielestä se on ihan kamala :D Kaikki ne pätkät, missä se haastattelee, on musta ihan hirveitä just sen juontajan vuoksi. Mulla on nähtävästi tooodella erilainen miesmaku kuin monella muulla :D Mun mielestä esim. toi Markus on aika hot. Nuutti on ihan järkky! Miten se on voinu ees päästä telkkariin???

Vierailija
217/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi.. Samaa mieltä Nuutista. Luulin ensin että se oli joku vitsi, kun täällä alettiin Nuutista kuumenemaan :-) 

Voin uskoa että Nuutti on aivan pökerryksistä tästä huomiosta... 

Vierailija
218/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuutti on hottiakin hotimpi!

Vierailija
219/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:19"]

Itekin oon suomenkielinen enkä yhtään koe olevani jotenkin väärin kohdeltu tai ylenkatsottu. Tai että tässä yhteiskunnassa ois jotain perustavanlaatusia "epäkohtia" joissa meitä suomenkielisiä sorretaan suomenruotsalaisten kustannuksella. Tollasen koulutuspaikka-asian vertaaminen rotuerotteluun on kans ihan uskomatonta ?? Muutenkaan en ymmärrä mistä tää asenne tulee että suomenruotsalaiset ois ylimielisiä. Kuinka monta te oikeesti tunnette? Harmittaa vähän että tässä ketjussa on menty tällaseen, (joo itsekin otan osaa kun ottaa päähän, mutta tämä olkoon viimeinen kommenttini tästä aiheesta) onneks kohta tulee uus jakso.

[/quote]

Olen yksi keskusteluun aiemmin osallistunut, ja minä en ainakaan väitä että kaikki suomenruotsalaiset ovat ylimielisiä. Mutta kerron yhden henk.koht. esimerkin, jota en unohda. Olen suomenkielisestä perheestä ja vanhempani päättivät laittaa minut peruskoulussa ruotsin kielikylpyluokalle eli puolet opetuksesta suomeksi, puolet ruotsiksi. Yläasteella sitten meillä oli samoja tunteja ruotsiksi suomenruotsalaisen luokan kanssa. Ja en unohda sitä, miten he naureskelivat meidän ei-suomenruotsalaisten ruotsille: puhuimme hitaammin  emmekä ääntäneet kaikkea juuri kuten he. Mukava asenne heillä. Aika pian vaihdoinkin suomenkieliselle luokalle enkä ollut ainoa.Näissä nettikeskusteluissakin aina huomaa, että kateelliseksi syytetään, jos jotain poikkipuolista sanotaan suomenruotsalaisista ja heidän oikeuksistaan.

Sain pysyvästi tarpeekseni ruotsin kielestä. En edes kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa ruotsia, koska se ehti juuri muuttua vapaaehtoiseksi kirjoitusaineeksi. Englantia osaan erinomaisesti, olen opiskellut myös ranskaa ja latinaa. Olen ollut nykyisten opintojeni ohella asiakaspalvelijana enkä aio palvella ruotsiksi. Aina kun kysyn "kan du tala finska?", niin sujuvasti asiakkaat vaihtavat suomeen. Enkä tässäkään ole ollut ainoa työpaikallamme. Tulevaisuudessa tulee varmasti poistumaan se, että enemmistön pitää opetella vähemmistön kieli, joka on vielä maailmanlaajuisesti marginaalikieli.

Anteeksi aiheeseen liittymätön avautumiseni, mutta nää LC-ketjuthan muuttuvat loppuviikkoa kohden muutenkin aina tylsemmiksi. ;D

Vierailija
220/390 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:39"]

Mä ihmettelen kovasti tätä Nuutti-hypetystä. Mun mielestä se on ihan kamala :D Kaikki ne pätkät, missä se haastattelee, on musta ihan hirveitä just sen juontajan vuoksi. Mulla on nähtävästi tooodella erilainen miesmaku kuin monella muulla :D Mun mielestä esim. toi Markus on aika hot. Nuutti on ihan järkky! Miten se on voinu ees päästä telkkariin???

[/quote]

Luulen, että osa Nuutti-höpinästä onkin menyt vitsiksi. Juontajan onkin hyvä olla nösveli, jotta ohjelman sankarit tuntisivat itsensä tosimiehiksi. Tekee hyvää deitti-itsetunnolle tommoinen Nuudeli vertailukohtana.