Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastan mielelläni riitaa, mikä minussa on vikana?

Vierailija
28.09.2020 |

Olen huomannut, että jos joku henkilö on jostain asiasta täysin eri mieltä kanssani, niin keskustelu menee helposti riitelyn makuiseksi. Koen ehkä, että minum pitää jollain tavalla saada hänet myöntämään olevansa väärässä tai muutoin minun pitää "voittaa" se keskustelu.

Tämä on todella raskasta varmasti kaikille vastapuolille. Olenkin kuullut, että minua pidetään hankalana keskustelijana. Oikeastaan itse jollain tavalla nautin niistä keskusteluista, aika tylsää jos kaikkien kanssa olisi aina samaa mieltä kaikesta. Mutta ymmärrän että se mun tyyli keskustella vaikuttaa riidanhaluiselta ja aggressiiviselta joidenkin mielestä. Varsinkin äitini on hyvä esimerkki, ei koskaan halua loukata ketään ja "pelkää" tilanteita joissa joku voisi suuttua. Lopettaa keskustelut hyvin nopeasti, jos olemme jostain asiasta eri mieltä, ja taipuu heti siihen minun kantaani ilman että perustelisi edea omaa kantaansa.

Tunnistaako joku itsessään samoja piirteitä? Hillitsettekö itsränne jotenkin? Mistäköhän tämä voisi johtua, onko vaan luonteenpiirre, vai kasvatuksessa vaikutusta?

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku kertoo sulle mitä tehdä ja sitten tämä ketju muuttuu mielenkiintoiseksi :D

Vierailija
2/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin, monesti näkee kirjoituksia/kommentteja missä joku henkilö toimii mun mielestä aivan mielipuolisen typerästi, koen todella vahvasti että hän on väärässä ja voin kommentoida siihen kärkkäästikin. Tavallaan kuvittelen että mun suoralla kommentoinnilla se ihminen ehkä ymmärtää kuin tyhmästi toimii ja korjaa käytöksensä. No eihän se niin mene, vaan kokee hyökkäyksenä ja menee puolustuskannalle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen, kiivasluonteinen kuumakalle. Mua pidetään hyökkäävänä ja kuumottavana tyyppinä. Kärsin itse tästä ja yritän hillitä muttei aina onnistu. Olen nainen joten sitä ei siksikään hyväksytä. Olen kyllä skorpioni.....

Vierailija
4/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että olet nainen

mies52v

Vierailija
5/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku kertoo sulle mitä tehdä ja sitten tämä ketju muuttuu mielenkiintoiseksi :D

Mä olen todella vastaanottavalla tuulella! Ja kestän kyllä kritiikkiä ihan kasvokkainkin, en loukkaannu juuri mistään. Jos olen eri mieltä, kritiikki tuntuu aiheettomalta, niin mulla on helppo sivuuttaa se ja itsekseni nauraakin asialle, että miten väärässä toi olikaan. Mulla taitaa olla myös korkea suojamuuri, ei kukaan pääse silleen henkilökohtaiselle tasolle mua hetkauttamaan.

Mutta myönnän tämän keskusteluongelman itsessäni, olen sellainen riidanhaastaja muiden näkökulmasta, vaikka en itse tarkoita alkaa riidellä tai tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä sillä. Koen kuitenkin, että en voi olla oma itseni, mun pitää jotenkin tätä piirrettä itsessäni tietoisesti muuttaa.

Mitä sulle tuli mieleen tästä, koetko itse samoin?

Ap

Vierailija
6/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella et oot mun kaveri. Hän nimittäin tekee samaa ja oisin ilone ku ymmärtäisi viimein asian ja tekis sille jtn. Oikeasti jopa hieman pelkään häntä..

Vierailija
7/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Koen että mun veli on hyvin samanlainen. Me voidaan olla eri mieltä ja meidän mielestä keskustella asiasta perustellen, muiden mielestä me riidellään. Ei riidellä, mennään keskustelun jälkeen yhdessä ruokapöytään tai vaihdetaan aihetta eikä kumpikaan ole loukkaantunut mistään.

Ap

Vierailija
8/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kilpailullinen luonne ja tarvetta stimulaatioon. Opettele suitsimaan itseäsi tilanteessa, jossa väittely ei johda mihinkään hyvään. Olisi hyvä lisäksi löytää samankaltaista seuraa, jonka mielestä on mukava kinata, eli jotka ei ota pahalla väittelynhaluasi vaan nauttii samasta asiasta.

Vierailija
9/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyypillinen nainen. Ehkä yksi nainen sadasta on varauksin mukava, joka ei heti ole riitelemässä kaikesta.

M 45

Vierailija
10/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteistä ja makuasioista ei voi kiistellä.

Aika kauan voi kulua, että oppii ihmisten tavoille, jos on kovinkin määräilevä ja muiden asioita manipuloiva tyyppi.

Vierailija
11/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jonkin verran narsismista, mutta kyllä mä koen paljonkin empatiaa muita ihmisiä kohtaan ja mulle tulee paha mieli jos loukkaan muita, siis jos joku loukkaantuu niistä asioista mitä sanon. Koen että mun temperamentti tai jokin tällainen luontainen asenne ei vaan sovi tähän maailmaan tai yleiseen kulttuuriin. Ja mun pitäisi jotenkin muuttua tai osata muokata itseäni tässä asiassa. En oleta, että muiden pitäisi muuttua.

Ap

Vierailija
12/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kilpailullinen luonne ja tarvetta stimulaatioon. Opettele suitsimaan itseäsi tilanteessa, jossa väittely ei johda mihinkään hyvään. Olisi hyvä lisäksi löytää samankaltaista seuraa, jonka mielestä on mukava kinata, eli jotka ei ota pahalla väittelynhaluasi vaan nauttii samasta asiasta.

Tämä on varmaan aika hyvä kommentti mulle. Laitan tämän itselle talteen.

Luulen että asioiden muuttuminen lähtee siitä, että ymmärrän MIKSI mulla on tarve toimia näin.

Ap

Vierailija
13/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain kusipääegoistinarsisti. Kieroon kasvatettu. Siinä se 

Vierailija
14/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tuollainen käytös kielii yleensä seksinpuutteesta, en tiedä miten on naisten laita?

Vierailija
15/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Oon diagnosoitu adhd ja huomannut, että haen tarkoituksella ärsykkeitä- ihan vaikka netistä jos ei muuten. Useimmat taas tuntuvat välttävän konflikteja, mutta itse taas pysyn käynnissä niillä.

Olen huomannut tosin vähän samaa vahvasti narsisimi piirteisillä, monet heistäkin tuntuvat tarvitsevan jatkuvaa konfliktia pysyäkseen käynnissä. Erona ehkä se, että narsistipiirteiset kohdistavat raivonsa muihin ihmisiin ja itse taas asioihin.

Vierailija
16/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoppas kun tämmöiset kommentit minä näen niin, että joku ihminen on hiukan yksinkertainen, eikä ymmärrä mitä liittyy noiden käsitysten taakse, että miksi joku kokee toisen ihmisen kusipääegoistinarsistina.

Tämä oli hyvä esimerkki, mikä ehkä avaa mun ajatuksia pääni sisällä, että tallaiset kommentit ei tunnu miltään edes kasvotusten, vielä vähemmän anonyymina netissä. Se kääntyy mun maailmassa sanojaa vastaan, "toi on noin yksinkertainen, eikä osaa edes pohtia tätä asiaa, vaan kuittaa asian tolleen itselleen".

Ap

Vierailija
17/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidanhaluiset ihmiset kannattaa sivuuttaa ja näyttää että ovat minulle vain ilmaa, tämä saa heidät aivan pois tolaltaan.

Vierailija
18/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet fiksu ihminen, joka ymmärtää mitä tarkoittaa ”asiat riitelevät, eikö ihmiset”. Suuri(n?) osa on egoistisia pölvästejä jotka eivät kestä olla väärässä tai edes myönnä sen mahdollisuutta ja ottavat loukkauksena jo sen jos joku edes ottaa epäsuorasti esiin sellaisen mahdollisuuden. Ap sinä olet niitä joita ajaa totuus ja ymmärrys, olet niitä joille harmoninen hymistely ei ole tärkeämpää kuin tieto ja valaistuminen. Olet niitä jotka vievät ihmiskuntaa eteenpäin. Älä luovu siitä. Kehitä kohteliaisuutta ja myötäelämisen kykyä rajallisempia kanssaeläjiä kohtaan mutta älä pakota itseäsi muuttumaan.

Vierailija
19/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppas kun tämmöiset kommentit minä näen niin, että joku ihminen on hiukan yksinkertainen, eikä ymmärrä mitä liittyy noiden käsitysten taakse, että miksi joku kokee toisen ihmisen kusipääegoistinarsistina.

Tämä oli hyvä esimerkki, mikä ehkä avaa mun ajatuksia pääni sisällä, että tallaiset kommentit ei tunnu miltään edes kasvotusten, vielä vähemmän anonyymina netissä. Se kääntyy mun maailmassa sanojaa vastaan, "toi on noin yksinkertainen, eikä osaa edes pohtia tätä asiaa, vaan kuittaa asian tolleen itselleen".

Ap

Narsismille onkin tyypillistä se, että he ajattelevat muiden puolesta. Unohtuu se empatia ja toisen ihmisen validointi. He tietävät miten asiat ovat, ja kokevat velvollisuudekseen kertoa sen muillekin.

Vierailija
20/162 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ainakin näkökulmastani nämä kiivasluonteiset ja kärkkäät kannanotot tai tylytykset ovat pääsääntöisesti latteuksia, jotka saavat henkilön vaikuttamaan jotenkin yksinkertaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan