Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fb-kirppareilla varaukset ja kommentit "Pitää kysyä isännältä"

Vierailija
06.12.2013 |

Pistää naurattamaan, kun joku varaa vaikkapa lastentarvikekirpparilta Facebookissa jonkun vitosen tai kympin jutun ja laittaa alustavan varauksen, koska pitää keskustella isännän kanssa ensin. Eikö teillä mutseilla oikeasti ole valtuuksia ostaa lapselle omin päin mitään?? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:38"]

Pistää naurattamaan, kun joku varaa vaikkapa lastentarvikekirpparilta Facebookissa jonkun vitosen tai kympin jutun ja laittaa alustavan varauksen, koska pitää keskustella isännän kanssa ensin. Eikö teillä mutseilla oikeasti ole valtuuksia ostaa lapselle omin päin mitään?? 

[/quote]

Et ole tajunnut, että kyseessä on tekosyy saada miettimisaikaa ennen ostopäätöstä? Tavallaan ajetaan oikeiden ostajien ohi tällä tavalla.

Vierailija
22/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on noudettava, vähän isompi tuote, niin joudun konsultoimaan "isäntää" ihan siitä syystä, että tiedän koska hän pääsee autolla hakemaan tuotetta. Itse en saa enää näköongelmien takia ajaa, mutta en nyt viitsi alkaa sitä selventää tuntemattomille ihmisille jollain kirppispalstalla. Samantekevää, mitä minusta ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä en itse ole lastenvaatekirppiksillä, mutta olen huomannut saman milla kirppiksillä. Yhdessäkin joku myi jotain kirjaa parilla eurolla, ja heti siihen tuli kommentti "av, kysyn mieheltä". wtf? kyse oli jostain klassikosta, tyyliin sinuhe, eikä mistään ilkka remeksestä  tai kirjasarjasta josta voisi tarkistaa että onko kyseinen kirja jo luettu. En tajua. Ja nää kahden euron vaatteiden sovittelijat on myös oma juttunsa, ihan käsittämätöntä. Kyllä sen sitten saa eteenpäin jos ei olekaan hyvä.  Kummallisesti kirpparihinnat saa ihmiset ajattelemaan, että kaikenlaiset vaatteet mahtuu. Myin mun 38- tai 40-kokoisia vaatteita fb-kirpparilla, ja useamman kerran ostamaan ja sovittamaan tuli joku selkeästi ihan vääränkokoinen. Vaikka laitoin tosi tarkasti vielä mitat ja muut, niin joku 34/36-kokoinen tyttö tuli ostamaan jotain L-kokoista paitaa ja oli tosi käärmeissään kun se olikin ihan liian iso. Ja myös päinvastoin, selkeästi vähintään 42-kokoinen nainen tuli ostamaan jotain 38-kokoista mekkoa. Mitä ihmiset oikein kuvittelee vai eikö ne vain lue niitä tuotekuvauksia yhtään??

Vierailija
24/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä en itse ole lastenvaatekirppiksillä, mutta olen huomannut saman milla kirppiksillä. Yhdessäkin joku myi jotain kirjaa parilla eurolla, ja heti siihen tuli kommentti "av, kysyn mieheltä". wtf? kyse oli jostain klassikosta, tyyliin sinuhe, eikä mistään ilkka remeksestä  tai kirjasarjasta josta voisi tarkistaa että onko kyseinen kirja jo luettu. En tajua. Ja nää kahden euron vaatteiden sovittelijat on myös oma juttunsa, ihan käsittämätöntä. Kyllä sen sitten saa eteenpäin jos ei olekaan hyvä.  Kummallisesti kirpparihinnat saa ihmiset ajattelemaan, että kaikenlaiset vaatteet mahtuu. Myin mun 38- tai 40-kokoisia vaatteita fb-kirpparilla, ja useamman kerran ostamaan ja sovittamaan tuli joku selkeästi ihan vääränkokoinen. Vaikka laitoin tosi tarkasti vielä mitat ja muut, niin joku 34/36-kokoinen tyttö tuli ostamaan jotain L-kokoista paitaa ja oli tosi käärmeissään kun se olikin ihan liian iso. Ja myös päinvastoin, selkeästi vähintään 42-kokoinen nainen tuli ostamaan jotain 38-kokoista mekkoa. Mitä ihmiset oikein kuvittelee vai eikö ne vain lue niitä tuotekuvauksia yhtään??

Vierailija
25/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen viisikymppisen naisen, jonka piti kysyä kahdenkymmenen euron henkilökohtaiseen hankintaan miehen lupa. Toista 25 euron hankintaa piti salailla ensin, ettei mies huomaisi. Nainen käy töissä, ansainnee noin 2500 euroa kuussa ja heillä on velaton omakotitalo.

Mutta kuten ketjussa jo mainittiin, autuaaksi tekevä yhteinen tili myös mukavasti hillitsee älyttömiin juttuihin törsäämistä ja on onnellisen parisuhteen peruspilari.

Vierailija
26/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn mieheltä jos ostan huonekaluja tai muuta vastaavaa, koska yhteisessä kodissahan tässä asutaan ja minusta olisi hienoa jos me molemmat viihtyisimme täällä ja pitäisimme sisustuksesta. Vaatteita ja muita ostan ihan oman mieleni mukaan. Yhteisellä tilillä kun on myös minun tienaamiani rahoja, joten totta kai saan niitä käyttää.

Vierailija
27/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidontuella kotona ja mies käy töissä. Meillä on yhteinen tili. Jos joskus olen jonkun tuotteen kirppikseltä varannut ja kysyn mieheltä "lupaa" (kyse siis henkilökohtaisesta ostoksesta, esim kengät itselleni) niin mies lähes tuohtuu kun edes kysyn. Sanoo, että tottakai voin ostaa jos joku miellyttää ja koen tarvitsevani ko tuotetta. Niin, ja mies ei ole mitenkään huipputuloinen, tienaa noin 2200€ nettona. Hän arvostaa, että olen lasten kanssa kotona ja pitää työtäni yhtä arvokkaana kuin omaansa vaikken rahaa juuri tuotakkaan. Ihana mies!!

Vierailija
28/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli netissä lastenrattaat myynnissä. Erittäin hyvässä kunnossa ja hintaa vaan muutama kymppi kun halusin niistä äkkiä eroon ennen muuttoa. No eka varaaja oli ihan innoissaan niitä ostamassa kun oli semmoset mitä oli ettinyt jo jonkin aikaa, mutta ensin piti kysyä isännältä :D Kohta tää nainen soittaa takaisin, että ei voikaan ostaa niitä kun mies ei antanut lupaa! Oli kuulemma liikaa hintaa ja liian vanhat rattaat (öh, kolme vuotta käytössä ja tosiaan muutama kymppi hintaa, ovh melkein 300...) Nainen oli tosi pahoillaan että joudun nyt laittamaan ne uudelleen myyntiin, minä vaan mietin että minä kyllä saan ne rattaat myytyä, mutta siellä puhelimen toisessa päässä on ehkä vähän isompia ongelmia :D