****PCO-plikat 21.7****
 [color=27408B][b]Aarrearkku[/b]
 vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02. [/color]
 [color=FF7F00][b]Auris[/b]
 PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt hoidot Tampereella yksityisellä alkamassa. Metformin ollut käytössä 05/06 alkaen, niillä kierto normalisoitumaan päin. 07-08/06 kokeillaan eka IUI:ta, ja ellei siitä apuja niin sit suoraan IVF:n. Toiveikkaana mennään kohti syksyä.  [/color]
 [color=27408B][b]Katjuska12[/b]
 173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella. [/color]
 [color=FF7F00][b]Kurnau[/b]
 169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi. [/color]
 [color=27408B][b]:)Katala[/b]
 minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla. [/color]
 [color=FF7F00][b]MaggyOo[/b]
 172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa. [/color]
 [color=27408B][b]Seruska[/b]
 vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää.
  [/color]
 [color=FF7F00][b]Sallura[/b]
 minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]
 [color=27408B][b]Enni-Maija[/b]
 minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin. [/color]
 [color=FF7F00][b]Nantsu22[/b]
 minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä.
  [/color]
 [color=27408B][b]Eloveena77[/b]
 minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana. [/color]
 [color=FF7F00][b]Lillamy-02[/b]
 lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]
 [color=27408B][b]Sweet77[/b]
 Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.
  [/color]
 [color=FF7F00][b]Kalevi[/b]
 Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]
 [color=27408B][b]Jusupus[/b]
 minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]
 [color=FF7F00][b]Eviska[/b]
 minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]
 [color=27408B][b]Siirisofia 75[/b]
 Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Neljä inssiä tehty. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja kahdessa jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt nelisen kuukautta. Seuraavaksi jatketaan IVF:llä, suunnittelukäynti on marraskuussa ja tosi toimiin päästään vuoden vaihteen tietämillä. Eli pitkä tauko on meneillään. :))  [/color]
 [color=FF7F00][b]Siirukka[/b]
 5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000) [/color]
 [color=27408B][b]Naksukka[/b]
 minä vm. -77, mies vm. -74, pco todettu 10/03 & 11/03 kohdusta poistettu polyyppi. Reilun puolentoista vuoden yrityksen jälkeen syntyi esikoispoikamme 5/05 toisesta clomikierrosta. Nyt pikkukakkosen yritys aloitettu 3/06. Clomit jälleen käytössä [/color]
 [color=FF7F00][b]Ki-Ra[/b]
 Meillä yritys aloitettu 04/05 ja toukokuussa tuli tieto PCO:sta eli ihan tuoreita ollaan asian kanssa.
 Ikää 24 mulla ja mies 26. Yksi km ihan raskauden alussa 05/05.
 Tutkimukset alussa.
  [/color]
 [color=FF7F00][b]Net-ta[/b] Ollaan miehen kanssa molemmat ´80. Ehkäisy jäi 8/05, kun työkaveri sai uskomaan että olen raskaana. Varsinainen esikoisen yritys aloitettiin 11/05. PCO todettiin 3/06, kun menin yksityiselle huhuilemaan kuukautisia (syksyn TODELLA epäsäännölliset, hormonittomat menkat viimeksi 12/06). Nyt olen julkisen puolen kesätauolla ja kiertoa " tasaillaan"  Lugesteroneilla. [/color]
 [color=27408B][b]Sonnai[/b]
 Minä vm. ¿84, mies ¿83. PCO todettu sattumalta rutiinitarkastuksessa 8/05, pillerit jätettiin pois 2/06. Ensimmäinen luomukierto venyi >90 päivään, joten 4 kuukauden yrityksen jälkeen Terot 6/06. Jos ei tärppää, syksyllä jatketaan clomeilla ja/tai metuilla. [/color]
 [color=FF7F00][b]Ronjakasperi[/b][/color]
 [color=27408B][b]Mentha[/b][/color]
 [color=FF7F00][b](H-R)[/b] vm.-71 mies -74. PCO todettu 1997. Esikoinen 12/03 terot+clomit+pregnyl toisella inssillä. Kuopus 05/06 samalla reseptillä kolmannella ja viimeisellä inssillä. [/color]
 [color=27408B][size=2][b] Plussanneet PCO plikat [/b][/size][/color]
 [color=FF7F00][b] Ronjoo[/b] la 7.12.2005[/color]
 [color=27408B][b] Samojedi_79 [/b] la 2.12.2005 [/color]
 [color=FF7F00][b] Alexiana[/b] la 20.2.2006 [/color]
 [color=27408B][b] tuusannuuska[/b] la 9.2.2006 [/color]
 [color=FF7F00][b] :)Katala[/b] la 12.3.2006 [/color]
 [color=27408B][b] (H-R)[/b] la 22.5, poika syntyi 25.5.  [/color]
 [color=FF7F00][b] bisous[/b] la 10.7.2006 [/color]
 [color=27408B][b] Mörötin-81[/b] la 3.11.2006 [/color]
 [color=FF7F00][b] Piippuli[/b] la 7.8.2006 [/color]
 [color=27408B][b] Net-ta[/b] la [/color]
 [color=FF7F00][b] Enni-Maija[/b] la 28.2 [/color]
 [color=27408B][b][size=2] Millä keinoin plussasin? [/b][/size][/color]
 [color=FF7F00][b] Mörötin-81[/b]: 3. inssi [/color]
 [color=27408B][b] Ronjoo[/b]: 3. inssi clomeilla ja puregonilla [/color]
 [color=FF7F00][b] Samojedi_79[/b]:clomit [/color]
 [color=27408B][b] Piippuli[/b]: 1.IVF 1. PAS (lääk.) [/color]
 [color=FF7F00][b][/b][/color]
 [color=27408B][b][/b][/color]

Kommentit (78)
 Piippuli: kiitos vastauksestasi vaikka se sai minut vähän synkäksi, kun olin kiutenkin toivonut että tälläkin kierrolla on toivoa. Mutta hyvä tietää että näin on ettei odottele liian paljon tästä kierrosta vaan vasta seuraavasta sitten!! Optimisti pitää olla :-)
 Olen syönyt Metforminia toukokuun puolelta väliltä ja kerran clmoit x2. Silloin yksi kasvoi riittävästi ja toinen myös niin paljon että oli pieni riski että sekin irtoaa. Jätettiin se kerta väliin, koska oli ensimmäinen kerta kun yritetään taas ja minulla on kaksoset jo ennestään, ja toivoisin tällä kertaa saada kokea yhden vauvan onnea.
 Tällä kierrolla sitten en syönyt clomeja (kliniikka kesätauolla), mutta jatkoin tottakai metforminilla ja ovis kp 36. Seuraavaan (jos ei tärppää...) syön sitten clomeja x1 ja toivotaan että sillä saadan yksi munasolu irtoamaan.
 Söin myös metforminia edellisen raskuaden ensimmäistä 3 kk. Ennen sitä minulla oli ollut 2 keskenmenoa jolloin en syönyt metformainia. Olen myös ymmärtänyt että on viitteitä siitä että se pienetäisi km risikiä pco:laisilla, en tiedä onko ero niin suuri kuin 70 -> 10, mutta pienentää kyllä. Eikö muuten ole iroonista että ensin on vaikeampaa tulla raskaaksi ja sitten pitää vielä olla niin että saa keksenmenoaj helpommin...
 Sonnai: miten meni, oletko jo testannut? Peukkuja!
 Enna

Taas joukkoon liittyy uusi pco:lainen!
 Kahlasin koko keskustelun läpi... huh!
 Taustaa: Endometrioosi epäily -05, yritys aloitettu 05/06, PCO diagnoosi 08/06! Elikkä olen aivan tuore tapaus..
 Alku kuusta kävin yksityisellä, koska täti ei ollut tullut käymään 3kk e-pillereiden lopetuksen jälkeen! (ja raskaanahan en ole!)
 Siellä ultrassa todettiin pco ja lääkkeiksi sain terolut kuurin sekä clomifenit!
 Heti tarvitsisin neuvoa konkareilta.. Elikkä lasketaanko kp 1 päivä joilloin alkaa pientä tiputtelua vai vasta se päivä kun menkat kunnolla alkaa???
 Tk:ssa hoitsu arveli et kp1 on ekat tipat ja näin myös yksityisellä joku muu kuin oma lääkärini sanoi... Tähän uskoin ja clomit aloitin! Nyt asia jäi kuitenkin vaivaamaan kun luin keskustelua asiasta toisella palstalla niin siellä lääkärit olivat neuvoneet juuri toisenlailla että eka kp on se päivä kun menkat alkavat kunnolla... Sekava selostus toivottavasti joku osaisi auttaa, että saisin mielenrauhan :)
 Tänään siis kp4 (?). Ihmetyttää toi menkka vuoto kyllä kun tullut vain muutama tippa ekoina päivinä ja nyt ei mitään kahteen päivään...??
 Heips!
 mulle on ainakin oma lääkärini taysista sanonut, että kp1 on pvä kun oikea, kunnon vuoto alkaa...ja näin olen toiminut.
 Nyt kiire!
 Ekaksi Rouwalle tervetuloa meidän plikkojen joukkoon. Ihan samoin kuin kalevi jo vastas, niin mä oon myös oppinut, että eka kp on se, kun vuoto kunnolla alkaa. Mullakin viimeksi tihkutti 3vrk ennen kunnon vuotoa, ja Gonal-f alotettiin sitten kp2, ekasta kunnon vuotopäivästä laskien. Tsemppiä sulle Clomifenin kanssa. Kannustimena ja tsemppinä sulle Rouwa: Mä sain PCO-diagnoosin aikoinaan 04/01. Clomifenit aloitin heti seuraavasta kierrosta annoksella 2tbl/vrk/kp3.-7. Ja siitä samaisesta kierrosta lähti raskaus... tyttö syntyi 01/02. Neiti 4½v touhuaa parhaillaan tuolla omassa huoneessaan. Näinkin onnellisesti voi siis käydä. Kakkosta onkin sitten yritetty piiiiiiitkään ja hartaasti - tuloksetta.
 Sonnai: Miltäs olo tänään tuntuu? Joko oot testannut? Aivan alkaa jo jännittää, jos teille tuleekin se kaivattu plussa... Kaikki peukut ja varpaat on täällä pystyssä!!!!!
 Ja sitten omaa napaa... Inssistä reilu viikko. Nyt pp8. Oireita ei. Koko ajan sitä tarkkailee kroppaansa ja kuulostelee, josko jotain raskauteen viittaavaa olis. Toiveikkaana mennään kohti ensviikkoa. Raskaustestejä meidän talossa ei oo ollut kaapissa yli vuoteen. Eilen päätin tilata netistä muutaman testin varalla. Ja ne tulikin sitten samantien jo tänään postissa. Saavat tuossa odotella ensi viikkoa, jos pääsis sitten testaamaan... Näistä hoidoista yleensä: Tää pistoshoito oli rankempaa ku odotin. Inssin jälkeen oli alamaha niin turpea, ja munasarjat kipeät, että olin sairiksella 4 päivää. Oli kai lievä hyperi. Nyt on senpuolesta jo parempi ja oon tänään menossa yövuoroon töihin. Mutta, kyllä tästä jatketaan vielä kohti IVFää, mikäli inssi jää tuloksettomaksi. Mutta - vielä ei ole peli menetetty.
 Mutta, olihan tässä taas turinaa kerrakseen. Lisää taas seuraavalla kertaa!
 -Auris-
 Sonnai?!? Yhtään ei olla uteliaita:) Odotellaan vaan kovasti uutisia. Vaikka taidatkin nyt olla sillä palstailudieetillä kun olit koululla, mutta raapustelehan jotain:)
 ki-ra: Okei, ymmärrettävä annostus limakalvoja ajatellen. Eli nyt vaan toivomaan, ettei limakalvo liikoja ohene ja innostuis munasoluistakin edes joku kasvamaan.
 Auris: bdbdbd
 (.) Hulluksi sitä taitaa tämän oman kropan tarkkailun kanssa tulla. On nyt muutamana päivänä taas ollut alavatsakipuilua (elättelen toiveita, että siellä ne munasolut kasvaa, tai siis edes se yksi) ja eilen oikein tyypilliset ovislimat (öyk). Mutta tikkujen mukaan ei kyllä mistään oviksesta oo vielä tietoakaan. Jatkan sitkeästi tikuttelua. Tänään kuitenkin vasta kp 11/30-31. On kuitenkin jotenkin positiivinen mieliala, vaihteen vuoksi. Ei tunnu toivottomalta. Vaan se romahdus kyllä sitten tulee kovaa ja korkealta kun täti ensi kuussa kurvaa kylään. Ja varsinkin jos en sitä ovulaatiota saa bongattua - tai sitä ei ensinkään ole. Mutta nyt kuitenkin hyvällä mielellä!
 Positiivisia ajatuksia ja tapahtumia kaikille:)
 ...kp25 alkoi tuhruttelu, mikä on mulle ihan normaalia. Yleensä ei vielä näin aikasin ala, vaan vasta lähempänä kp30. Inssistäkin on vasta 9 päivää.
 Meille ei siis tule inssivauvaa toukokuulla:( Näin vähän arvelinkin käyvän, kun tuntemuksia ei ollut minkäänlaisia.
 Oma valinta on nyt pitää kuukauden " hengähdystauko" . Sitten kohti IVF:ää. Klinikalle en oo vielä soittanut. Odotan kunnon vuodon alkua ja pirauttelen sitten.
 Mutta, elämä jatkuu. Onneksi on 4½ -vuotias " touhutiina"  kotona, jonka kanssa ei aika tule pitkäksi. Ja töissäkin pitää välillä käydä.
 Kuulumisiin!
 -Auris-
 Tervetuloa joukkoon rouwa!
 Aliukselle voimia ja jaksamista.
 Tervetuloa takaisin mentha kesälomilta ja tasapuolinen tervehdys kaikille muillekin PCO-plikoille. =)
 Ihanaa kun syksy tulee niin alkaa sääkin jo viilenemään. Kesä on ihanaa aikaa, mut en mä sitä ympärivuoden jaksaisi.
 Töissäkin on ihan mukavaa, kun ei ota osakseen muiden sotkuja. Hoitaa omat hommansa ja auttaa jos muut tarvii, muuten ei kannata ottaa osaa riitoihin tai muutenkaan ongelmiin. Melko uutena tuolla yksikössä niin aikas matalaa profiilia saa pitää vielä.
 Maanantaina on seuranta ultra noista clomeista ja sen päälle tiedossa palaveri jossa ei porukka sanojaan keskenään kaunistele. Rankkapäivä siis edessä mut nautin nyt viikonloppuna niin jaksaa ensi viikon.
 =))
 Hyvää viikonloppua kaikille PCO-plikoille.

Nyt olen käynyt clomi ultrassa ja siellä näkyi kaksi kypsynyttä munasolua  (17mm ja 14,7mm)
  =) IHANAA! vihdoin alkaa oikeasti jotain tapahtua.
 Lääkärikin totesi että onpa hienosti kasvanut.
 Tässä vaiheessa voi olla jälkiviisas ja todeta että onneksi en syönyt 2tbl päivässä.
 Sain lisäksi metformiinilääkityksen turvaamaan matkaa, jos pikkuisia nyt tarttuu mukaan. Se todella pienentää keskenmeno riskiä PCO-potilailla.
 Tunnustan , että odotukset tähän kiertoon on korkealla ja sitten kun täti kylään saapuu niin korkealta tiputaan. Olkoon se sen ajan murhe sitten. Nyt nautin edes onnesta että sisälläni on mahdollista kasvaa munasoluja. (Pienestä on tänään ilo irti).
 Lääkärikin oli paljon ystävällisempi ja " auttavaisempi"  kuin aiemmin. Oli saanut kuulemma ylilääkäriltä palautteeni.
 Kysyin hoitajalta lopuksi kun kahdestaan oltiin että onko asennolla merkitystä ja mainitsin että netissä aiheesta on käyty keskustelua.
 Niin vastasi että " ei ole merkitystä. Ja sitä nettiä kyllä ei kannata lukea... "  ja sitten se paasas 10 minuuttia siitä kuinka näillä palstoilla ja ynm.. jaetaan niin väärää tietoa ja pelotellaan ihmisiä turhaan.
 Kerroin kuinka netin kautta käyty keskustelu voi myös helpottaa oloa, kun saa jauhaa asiaa samassa tilanteessa elävien ihmisten kanssa.
 No jokaisella mielipiteensä. Itse luen juttuja netistä ja suodatan niistä niin paljon kuin järkevältä tuntuu...
 Elämä siis hymyilee... =)
 Nyt jaksaa töihinkin lähteä kuuntelemaan sitä ikävää palaveria, ei mua paina, minähän voin vaikka ajatella ihan muuta...
 [color=blue] Mukavaa ja rentouttavaa viikkoa kaikille PCO-plikoille [/color]
 Ensinnäkin Rouwalle tervetuloatoivotukset! Toivottavasti meistä tulee olemaan sulle tukea ja apua matkan varrella. Itsekin koen olevani vielä aika uusi tän asian kanssa, vaikka diagnoosista on jo vuosi. Mulla meni niinpäin että daignoosi tuli jo ennen yrityksen aloittamista... Pillerit jätettiin pois viime helmikuussa.
 Lomalta palailoijoille myös tervetuloa takasin.
 Ja Ki-Ra... ONNEA! Älyttömän hienoa kuulla, että hoito tepsii. Nyt pidetään vaan peukkuja ja toivotaan, että tärppää. Plussatuulia ja -säteitä plus kaikki muut mahdolliset.
 Omaa napaa sitten... Kp 32, menkat viikon myöhässä. Ei tihkuttelua, ei mitään. Kaks testiä oon tehny ja molemmista on tullu ihan tyylipuhtaat negat. Nyt suoraan sanoen vituttaa, ja kovaa. Olin jo aivan varma, että nyt on tärpänny... Alamahalla on ollu tavallista enemmän nippailuja ja yhä vielä varsinkin istumaan käydessä mahalla on sellanen tunne, niinkun maha ois ihan täynnä... Vaan ei, niin ei. Mulle on tänään tehty lähtete naikkarille hormonipolille eli eteenpäin kuitenkin mennään, mutta tää edessä oleva muutaman viikon odotus tuntuu tosi turhauttavalta... Miks kaiken täytyy aina mennä hankalimman kautta? Mie olin niin toiveikas... No, sieltä saan varmasti tässä tilanteessa paras mahdollista apua, mutta silti harmittaa, että sinne täytyy mennä... Lääkäri puhelimessa mietti mullekin sitä metformiinin aloitusta jo ihan sen takia, että oon sitä aikasemmin kyselly, mutta siirsi nyt hoitovastuun sinne polille, siellä tekevät sit päätökset jatkosta. Kolmisen viikkoa kuulemma suunnilleen menee siihen että ilmottavat ajan... Siihen asti vaan täytyy jaksaa odottaa ja olla tekemättä mitään.
 Kuka se oli, joka toivo että täti kurvaa kaukaa? Siun ois pitäny muotoilla se toive jotenkin toisin... Ei tässä ihan näin ois pitäny käydä. ;)
 Parempaa alkanutta viikkoa!
 -S-

Kiralle onnitteluni kypsyneistä munasoluista :) Toivottavasti tärppää!!
 Sonnai: Teistä on nyt jo ollut paljon apua, vaikka vasta hoitojen alussa olenkin. Kukaan muu ystävistäni kun ei ole samassa tilanteessa.. Toivotaan että olisit kuitenkin raskaana, mutta se ei vielä näkyisi plussana!!! Ilmoittele, että miten teidän käy!
 Itselläni ei mitään uutta. Clomit on syöty ja nyt odotellaan. Tällä viikolla pitäisi ovuloida, joten täytyy keskittyä pupuiluun :) Ovistestejä olisi kaapissa, mutta en taida uskaltaa niillä testata etten joudu pettymään jos en ovuloikaan... Viikonloppuna olimme ristiäisissä. Saimme jälleen uuden ihanan pienen kummipojan. Mieheni serkun tyttöystävä oli raskaana. 2kk seurustelun jälkeen tuli vahingossa raskaaksi. Että näin!
 Olen muuten kesälomalla ja siksi täällä nyt pyörin harva se päivä.
 Ei kuulu kummia.. palataan kun piinailu alkaa..
 Muita PCOlaisia piinailemassa samaan aikaan eli kp 13 taitaa olla tänään..
Täällä kp 11 ja ovista odotetaan..
 Moi!
 Uskomatonta mutta olen raskaana! Minulla oli siis ovulaatio vasta kp 36. Vähän huolestuttaa se mitä Piippuli sanoi että munasolut ovat hunoja jos kypsyvät noin kauan.
 Tuntuu uskomattomalta koska tulin raskaaksi ekalla yrittämällä, clomeilla tosin kyllä. Tuntuu siltä että tämä meni liian helposti (ekalla kertaa kesti 1,5 v) eikä kaikki voi mennä hyvin jos pääse näin helpolla raskaaksi. Mutta tottakai toivon että kaikki menee hyvin! Minulla on ollut kaksi keskenmenoa ennen ensimmäistä raskautta ja mietin sitä ja toivon todella ettei niin kävisi uudelleen.
 Tsemppiä kaikille piinaviikoilla oleville!
 Toivoo, Enna
Plussa onnittelut ja paljon vauvaliimaa mukaan matkaan!
 Kyllä se kuulemma voi käydä helposti, vaikka olisi vaikeaksi tapaukseksi julistettukin:) Onnea matkaan ja toivotaan, että kaikki on hyvin!
 Ki-ra: Miltä tuntuu? Tärppiä odotellen!
 (.) Ki-ran esimerkistä innostuneena päätin lopettaa turhan odottelun. Ei kahta viivaa ovistestiin, joten lääkärin juttusille marssin ja nyt on sitten clomiresepti taskussa. En vielä seuraavassa kierrossa niitä aloita, koska olen parhaaseen puuhasteluaikaan muilla mailla vierahilla ja mies kotosalla, mutta sitten sitä seuraavassa. Kävin ne kyllä jo apteekista hakemassa, jospa se lisäisi luomutuloksen riskiä kun on mokoman kalliin purnukan (oli muuten älyttömän kallis verrattuna joihinkin hintatietoihin, joita olen täältä lueskellut... Ilmeisesti lääkekorvausuudistuksen tuloksia?) hankkinut kaappiin valmiiksi:) Lääkäriltä sain lisäksi metformiinia, ei tarvinnut edes vaatia, vaan oli sitä mieltä, että minä hyötyisin siitä selkeästi... Wau. Sellaisia ne yksityislääkärit on. Eli Glucophagea 1000 mg x 2 tästä etiäpäin. Toivottavasti auttaa sitten pitämään elämän kyydissä, jos kyytiin joskus jotain elämää tarttuu.
 Mitenkäs muita elämä kuljettaa?
 Ki-ra: Miltä tuntuu? Tärppiä odotellen!
 Juu täällä piinaillaan tai no en kauheesti ole vielä miettinyt. Mitään oireita ei varmasti ole. 8
 Syön päivässä 7 tablettia on aika pilleristi olo. (terolut 2tbl, metformiini 3tbl, 2 multi tabs 2+)    =)
 No raskauden mahdollisuus on tässä kierrossa suurempi kuin koskaan ennen mutta silti en kyl tällä hetkellä kauheesti odota.
 Ehkä viikon päästä alkaa olemaan kuumat paikat...
 Mentha: mulle ainakin helpotti kun sai oikean lääkityksen ja näki ultrassakin jo kehittyneitä munasoluja, eikä vaan toivonut jotain maailman ihmettä.
 Plussa onnea ja jaksamista piinaajille =)
 Eiköhän tytöt päätettä että tehdään joukko ryntäys tuonne odotuspuolelle!

Täällä ollaan taas..kesälomat on lusittu ja pian on työt edessä!
Kp5. menossa ja kolmatta clomipvää mennään. Inssiin siis tähdätään, clomien jatkoksi la aloitan menopurin pistelyt 225iu ja ens ti kontrolliultra, jolloin tsekataan onko mitään tapahtunut. Epäilen suuresti noita clomeja..ei auttanut keväällä ainakaan, tosin ei pelkät piikityksetkään tuonut kasvua muniksiin. En muistanutkaan, kuinka kovat oireet mulle clomeista tulee, päätä jumputtaa ja näitä kuumia/kylmiä aaltoja -huh!
Kesädietti on ollut surkee, noin 3,5kg olen vasta saanut putoamaan.. Ne putosivat heti alkukesästä ja nyt paino junnannut -eli ruoka maistunut liian hyvälle!! Kesä ei todella ole helpoin aika aloittaa painonpudotusta!!!!! Tarkoitus on nyt ryhdistäytyä, kunhan aloitan työt ja arki pääsee kunnolla starttiin.
Ki-ralle: mulla on tästä kevättalvesta ollut metut koko ajan käytössä, maximi annoksella. Kiertoa se ei ole tasoittanut, eikä ovista tuonut - ainakaan vielä. Parhaat tulokset saadaan yleensä 1/2 vuoden käytön jälkeen. Paino putosi pari kiloa heti metujen aloituksen jälkeen, liekö sivuvaikutus=pahoinvointi ja ripuli vaikuttanut..? Diformin merkkinen metformin on toisille tuonut helpotuksen, ei sivuoireita siis.
Huonoa en voi lääkkeestä sanoa, sillä metut oli myös käytössä -03, kun pikkumiehemme sai alkunsa ekasta inssistä.
Positiivisia plussauutisia kaikille!!