Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****PCO-plikat 21.7****

21.07.2006 |

[color=27408B][b]Aarrearkku[/b]

vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02. [/color]

[color=FF7F00][b]Auris[/b]

PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt hoidot Tampereella yksityisellä alkamassa. Metformin ollut käytössä 05/06 alkaen, niillä kierto normalisoitumaan päin. 07-08/06 kokeillaan eka IUI:ta, ja ellei siitä apuja niin sit suoraan IVF:n. Toiveikkaana mennään kohti syksyä. [/color]

[color=27408B][b]Katjuska12[/b]

173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella. [/color]

[color=FF7F00][b]Kurnau[/b]

169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi. [/color]

[color=27408B][b]:)Katala[/b]

minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla. [/color]

[color=FF7F00][b]MaggyOo[/b]

172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa. [/color]

[color=27408B][b]Seruska[/b]

vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää.

[/color]

[color=FF7F00][b]Sallura[/b]

minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]

[color=27408B][b]Enni-Maija[/b]

minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin. [/color]

[color=FF7F00][b]Nantsu22[/b]

minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä.

[/color]

[color=27408B][b]Eloveena77[/b]

minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana. [/color]

[color=FF7F00][b]Lillamy-02[/b]

lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]

[color=27408B][b]Sweet77[/b]

Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.

[/color]

[color=FF7F00][b]Kalevi[/b]

Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]

[color=27408B][b]Jusupus[/b]

minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]

[color=FF7F00][b]Eviska[/b]

minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]

[color=27408B][b]Siirisofia 75[/b]

Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Neljä inssiä tehty. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja kahdessa jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt nelisen kuukautta. Seuraavaksi jatketaan IVF:llä, suunnittelukäynti on marraskuussa ja tosi toimiin päästään vuoden vaihteen tietämillä. Eli pitkä tauko on meneillään. :)) [/color]

[color=FF7F00][b]Siirukka[/b]

5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000) [/color]

[color=27408B][b]Naksukka[/b]

minä vm. -77, mies vm. -74, pco todettu 10/03 & 11/03 kohdusta poistettu polyyppi. Reilun puolentoista vuoden yrityksen jälkeen syntyi esikoispoikamme 5/05 toisesta clomikierrosta. Nyt pikkukakkosen yritys aloitettu 3/06. Clomit jälleen käytössä [/color]

[color=FF7F00][b]Ki-Ra[/b]

Meillä yritys aloitettu 04/05 ja toukokuussa tuli tieto PCO:sta eli ihan tuoreita ollaan asian kanssa.

Ikää 24 mulla ja mies 26. Yksi km ihan raskauden alussa 05/05.

Tutkimukset alussa.

[/color]

[color=FF7F00][b]Net-ta[/b] Ollaan miehen kanssa molemmat ´80. Ehkäisy jäi 8/05, kun työkaveri sai uskomaan että olen raskaana. Varsinainen esikoisen yritys aloitettiin 11/05. PCO todettiin 3/06, kun menin yksityiselle huhuilemaan kuukautisia (syksyn TODELLA epäsäännölliset, hormonittomat menkat viimeksi 12/06). Nyt olen julkisen puolen kesätauolla ja kiertoa " tasaillaan" Lugesteroneilla. [/color]

[color=27408B][b]Sonnai[/b]

Minä vm. ¿84, mies ¿83. PCO todettu sattumalta rutiinitarkastuksessa 8/05, pillerit jätettiin pois 2/06. Ensimmäinen luomukierto venyi >90 päivään, joten 4 kuukauden yrityksen jälkeen Terot 6/06. Jos ei tärppää, syksyllä jatketaan clomeilla ja/tai metuilla. [/color]

[color=FF7F00][b]Ronjakasperi[/b][/color]

[color=27408B][b]Mentha[/b][/color]

[color=FF7F00][b](H-R)[/b] vm.-71 mies -74. PCO todettu 1997. Esikoinen 12/03 terot+clomit+pregnyl toisella inssillä. Kuopus 05/06 samalla reseptillä kolmannella ja viimeisellä inssillä. [/color]

[color=27408B][size=2][b] Plussanneet PCO plikat [/b][/size][/color]

[color=FF7F00][b] Ronjoo[/b] la 7.12.2005[/color]

[color=27408B][b] Samojedi_79 [/b] la 2.12.2005 [/color]

[color=FF7F00][b] Alexiana[/b] la 20.2.2006 [/color]

[color=27408B][b] tuusannuuska[/b] la 9.2.2006 [/color]

[color=FF7F00][b] :)Katala[/b] la 12.3.2006 [/color]

[color=27408B][b] (H-R)[/b] la 22.5, poika syntyi 25.5. [/color]

[color=FF7F00][b] bisous[/b] la 10.7.2006 [/color]

[color=27408B][b] Mörötin-81[/b] la 3.11.2006 [/color]

[color=FF7F00][b] Piippuli[/b] la 7.8.2006 [/color]

[color=27408B][b] Net-ta[/b] la [/color]

[color=FF7F00][b] Enni-Maija[/b] la 28.2 [/color]

[color=27408B][b][size=2] Millä keinoin plussasin? [/b][/size][/color]

[color=FF7F00][b] Mörötin-81[/b]: 3. inssi [/color]

[color=27408B][b] Ronjoo[/b]: 3. inssi clomeilla ja puregonilla [/color]

[color=FF7F00][b] Samojedi_79[/b]:clomit [/color]

[color=27408B][b] Piippuli[/b]: 1.IVF 1. PAS (lääk.) [/color]

[color=FF7F00][b][/b][/color]

[color=27408B][b][/b][/color]

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ki-ra: kurja että sattui paljon. Niin minullakin...se on ollut yksi kivuliaimmista toimenpiteistä mulla. Toisilla kuulemma munatorvet kramppaa, mistä kipu :(.

Auris: peukkuja!

Kävin tänään ultrassa clomifen kierron 10. päivä, ja huonolta näytti, limis vain 3 mm ja follikkeli 11 mm. Ton limiksen takia luultavasti ei enää clomeja vaan suoraan pistoksiin seuraavassa kierrossa :(

Meri05

Vierailija
42/78 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertoilen kuulumiset eilisestä ultrasta...

Eli, vasemmalla kasvaa mukavaan tasatahtiin yksi munis, joka eilen oli 12mm. Kohdun limakalvokin oli kasvanut, ollen nyt 7mm. Jatkan pistoksia (Gonal-f 150iu) sunnuntai-iltaan asti. Maanantaina sitten Pregnyl -irrotuspiikki ja... tiistaina INSEMINAATIO!!!

Kyseessä on siis meidän eka inssi. Edellinen plussa meillä on v.2005 tammikuulta, joka oli Clomeilla - ollen kohdunulkoinen ja vieden toisen munatorven mukanaan...

Positiivisin ja aurinkoisin mielin mennään kohti tiistain inssiä...

Mitäpäs muille Plikoille kuuluu???

-Auris-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulihan ne menkat sieltä sitten, ihme homma. Toinen clomikierto alkanut. Hitsi vieköön näitä kuumia aaltoja, yhtäkkiä vaan on hiestä märkä, etenkin öisin. Toivottavasti vaikuttaa muutenkin ja herättää uinuvat munasarjat. Mietin jo greippimehun ostamista, poppakonsteista puheen ollen.

Tsemppiä vaan kaikille hoitoihin. Itsellä tekee tiukkaa, kun tuolla kaupungilla tulee jatkuvasti kauniin pyöreitä vauvamasuja vastaan. Onneksi juuri nyt on myös paljon muuta elämässä tekeillä, ei ehdi pysähtyä miettimään. Suosittelen muuten muillekin, yrittäkää välillä päästä irti ja relata...

Vierailija
44/78 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurikselle oikein paljon onnea ja jaksamista tiistaihin asti odotukseen. Tai no taitaa se piinailu vasta sen jälkeen alkaa.

PLUSSA TUULIA!!!!

Miljoonalle pahoittelut tädistä ja tsemppiä seuraavaan clomifen kiertoon.

Missäs sonnai menee? onko alkanut myöhäinen kesäloma vai oletko töissä menossa?

(.) Kp n. 17 taitaa olla, en oo ihan varma.. Mut terolutilla mennään ja sitten seuraavasta kierrosta saan vihdoin ne clomit käyttöön ja pääsen katsomaan kuin niiden kans käy.

Lähetin palautetta sairaalle toiminnasta ja toivon että seuraava kerta olisi mukavampi.

Mukavaa syksyn alkua kaikille.

Vierailija
45/78 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ki-Ra: Tosi kurjaa, että tutkimuksen teko saatui niin paljon, varsinkin, jos kipu johtui lääkärin otteista... Se on aina inhottavaa. Toivottavasti siun antama palaute saa sen lääkärin ajattelemaan...

Meri: Ikävää, että clomit i näytä tehoavan, mutta ehkäpä ne pistokset sit tuottavat toivotun tuloksen... Pidetään peukkuja! :)

Auris: Tsemppiä! Ihan jännittää miutakin, mitä tiistain jälkeen tapahtuu... Plussatuulia ja -säteitä ja kaikkia mohdollisia! VArmaan alat itse käydä jo malttamattomaksi, vai? Ja toivottavasti tällä kertaa mahdollinen alkio päätyy sit oikeaan paikkaan. Miten muuten, kun sulla on aiemmin ollu kohdunulkonen raskaus, niin tulisko sulle jo pelkästään sen takia ylimääränen ultra alkuraskauteen? VAi tarkistaako ne mitenkään, että kaikki on niinkun pitää?

Miljoona: Harmittelut tädistä ja tsemppiä tähän kiertoon! Voithan sie juoda sitä greippimehua ihan ilman " taka-ajatuksia" , jos mausta tykkäät...Jos siitä sit olis vaikka muutenkin hyötyä...

No, omaa napaa sitten... Oon tänään lähdössä rutistamaan viimeset kolme viikkoa teoriaopinoja. Koneen otan mukaan, mutta en varmaankaan tähän miun väliaikaisasuntoon nettiä, kun oon siellä niin vähän aikaa. Jotenn pidän varmaan aikamatalaa profiilia seuraavat viikot, jotenkin en vaan kehtaa toisten nähden hirveesti näillä sivuilla roikkua, en tiedä mikä siinä on... Ehkä pieni breikki tekee kuitenkin ihan hyvää, jos vaikka ajtukset pysyis paremmin pois näistä vauvakuvioista. Tekis varmaan ihan hyvää vähäks aikaa irrottautua... Jokuhan siitä jo mainitsikin...

Tää on nyt miun viimenen Terolut-kuuri, kp 17. Tän jälkeen sit vaan odottelen, että nään, onko tästä ollu mitään hyötyä.Mie suuntaan kovasti ajatuksia jo sinne loka-marraskuulle, kun oletettavasti saan ne clomit. Senkin takia toivon, että saisin keskityttyä muihin asioihin, niin ei tarviis tässäkierrossa ihmeemmin piinailla. Vaikka... Eilen kyllä tuntu alaselässä aika ikävää juilimista ja pyyhkiessäkin paperissa oli joku pienen pieni häivähdys punertavaa... Selitin sen sillä, että en ollu muistanu ottaa Teroa aamulla ja koska mulla alkaa aina vuoto viimestä Terolutia seuraavana päivänä, varmaan siellä valmistauduttiin jo alkavaan vuotoon. Olin tosin ehtiny ottaa vaan yhden Terolutin ennen eilistä, mutta mieluummin selitän se näin, vaikka kieltämättä

kävi mielessä, jos se ois vaikka kiinnittymiskipua... Yritän kuitenkin unohtaa tollaset ajatukset, jostain syystä on makuuhuoneen puolella ollu viime aikoina aika hiljasta, joten epätodennäköistä se olis...

No, miun on nyt alettava pakkaamaan, mutta kuulutaan taas viimestään kolmen viikon päästä. Tsemppiä kaikille hoitoihin sun muihin ja hyvää loppukesää!

-S-

Missäs sonnai menee? onko alkanut myöhäinen kesäloma vai oletko töissä menossa?

(.) Kp n. 17 taitaa olla, en oo ihan varma.. Mut terolutilla mennään ja sitten seuraavasta kierrosta saan vihdoin ne clomit käyttöön ja pääsen katsomaan kuin niiden kans käy.

Lähetin palautetta sairaalle toiminnasta ja toivon että seuraava kerta olisi mukavampi.

Mukavaa syksyn alkua kaikille.

Vierailija
46/78 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minulla on PCO, ei ylipainoa, karvoja kyllä liikaa... :-) Aloitettiin 05/01, keskenmeno 10/01, Terolut kevät 02 + PCO-diagnoosi, Clomifen 05/02 jolloin tokalla kierrolla (100 mg) plussa, mutta km rv 10, Clomeja taas + Metformin ja kolmannella kierrolla raskaaksi ja syntyi kaksoistytöt 07/03.

Nyt kolmas lapsi ja toinen vauva-aika haaveena. Söin clomeja kesäkuussa ja pidin taukoa heinäkuussa (kliniikka lomalla) ja nyt perjantaina oli ihan tyyppillistä ovulaatiokipua ja limaa myös. Mutta oli jo kp 36. Onko teillä koskaan ollut oikeasti ovulaatio niin myöhään??? Lääkäri sanoi että clomit usien vaikuttaa vielä seuraavassa kierrossa vaikka pitää taukoa mutta kp 36 kuullostaa aika kummalta.

Millä verenkokeella voi taas ovulaation todentaa? Ja milloin koe pitäisi tehdä?

Terveisin, Enna

Vierailija
47/78 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... noin vielä seuraavassa kierrossa, mutta itsellä saattaa ns. luomukierroilla (toooosi pitkät) olla ovis esim. kp 48 tms. Ja joskus enemmänkin.

Odottaminen on niin tylsää. Siis odottamisen odottaminen. Tänään, ikävä kyllä, taas kp 1. Hirveät kivut ja alkava vuoto. Äh.

Vierailija
48/78 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tuki menthalle tädin vierailusta.

Nyt on ollut niin paljon töitä ettei ole tänne oikein ehtinyt kirjoittelemaan.

Mitään kummia ei kuulu. Tämä kierto on ns. toivoton ja vielä on 4 terolutia jäljellä, sitten saakin aloittaa ne clomifenit. Saattaa kyllä tulla marmatusta mun omasta suusta jos kauheesti oireita tulee.

Nimimerkillä: oksentanut aamuisin terolutin ekoissa kierroissa =)

Mut rakkaat kanssa sisaret muistuttakaa mua sit siitä toiveissa olevasta nyytistä jos menee valittamisen puolelle.

Hmm vieläkin mietin sitä yksityiselle siirtymistä, kun jäi niin paha mieli viimeisestä lääkärikäynnistä. Mies on yrittänyt puhua että kävisin vielä kerran, jotta ei jäisi ikuisesti kammoa Jorvin toiminnasta.

Toinen asia mikä jäi vaivaamaan oli KIPU tutkimuksessa. Meni yksi ilta itkiessä (missä lienee hormooni huuruissa), kun sain päähäni etten voi synnyttää kun nyt jo sattui niiiiiiin paljon.

Mies raukka yritti auttaa ja tarjosi jo sitä pelkopolia, johon mennään raskaana, kun ei uskalla synnyttää ynm...

No ilta meni sit ohi ja juttelin seuraavana päivänä tutun kanssa , jolle on tehty samainen HSSg tutkimus ja sanoi että 2 lapsen synnyttäminen ei sattunut yhtä paljon kuin tutkimus. Hän ei edes tiennyt että minuun oli sattunut, että ei voinut sen takia noin sanoa. =)

Siihen sitten päätin turvautua ja kuvitella utuiset kuvat synnyttämisestä kipulääkkeiden ynm voimalla, ettei enää mene enempää hermot. Onhan se aika " tyhmää" pelätä synnytystä, kun vauva on vain utuisissa haaveissa.

Mites muut pcolaiset kuinka on syksy lähtenyt käyntiin?

HUOM!

Tiedättekö käydäänkö clomifen kuurin aikana joka kierrosta ultrassa?

Aattelin vaan kun pitäis töitä sopia sen mukaan jos siellä joka kierrosta käydään..

Vierailija
49/78 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotan ihan nopeesti kun oon koulu koneella, kuten sanottu, en täällä oikein viiti hirveesti vauvasivuilla surffailla... No juu, ekakskin Ennalle tervetuloa. Mulla on ihan ultralla todettu luomukierrossa ovis tapahtuneeksi kp80+ eli ihan hyvin voi olla, että se todellakin on ovis.

Ki-Ra: Ei sen siun lääkärin nimi sattunu olemaan Backas?

Mie alan tässä vähitellen saada vähän toivoa valmistumisesta, vaikka eilen olin ihan varma, että en varmasti saa kaikkia suorituksia ajallaan... Ihme homma, että heti alkaa asiat etenemään kun ottaa itteä niskasta kiinni! Vauva-ajatukset on pysyny ihan hyvin kurissa, vaikka nyt on poikkeuksellisen paljon kipristelly tonne oikeelle alamahaan ja varmaan voitte hyvin kuvitella, miten mie ne nippailut tulkitsen... Teen kuitenkin parhaani pitääkseni nyt todellakin sen breikin raskaushössötyksestä. Terolutit turvottaa edelleen, olin eilen jo ihan varma, että räjähdän... Asiaa tietysti vielä pahensi ensimmäinen koulupäivä ja pitkä paikallaan istuminen kun ei kesällä töissä tullu istuttua paikoillaan useita tunteja... Tänään on onneks jo vähän parempi olo. Oisin kyllä varmaan menny ihan hyvin raskaanaolevasta sen miun eilisen pömppömahani kanssa.

Jatkoja kaikille, katotaan millon seuraavan kerran pääsen konelle...

Ai, Auris, miten inssi meni? Eikö sen pitäny olla tiistaina? Kuulumisia kaipaillaan, mie ainakin oon täällä kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että nyt sulla tärppäis!

-S-

Vierailija
50/78 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli - elämämme eka inssi takana. Ihan odotetusti ei kaikki mennyt - mutta... odottakaas kun kerron...

Eli, se yks munis oli kasvamas torstain ultrassa, ollen silloin 12mm. Jatkoin Gonal-f:ää 150iu sunnuntai-iltaan. Eilen sit Pregnyl irrotukseen. Ja tänään... AVAn lääkäri ultras, ja niitä muniksia oli enemmän ku piti. Eli vähän liikaa oli muutkin kuin se yks kasvaneet. Se suurin oli sen 20mm (noin) ja vajaat kymmenen oli sit kokoluokkaa 14mm (siis siellä vasemmalla missä on se munatorvi). Lääkäri kysyi mun mielipidettä inssin tekoon, ja varotteli monisikiöraskaudesta. Mies ei ollut toimenpiteessä mukana, joten päätin asian itse... Ja inssi tehtiin - sillä riskillä että useampi hedelmöittyy... Jotenkin ei vaan halunnut missata tätä kiertoa, kun vihdoinkin on jotain mahiksia saada se toinen nyytti. 2 pitkää vuotta on mennyt että tähän päästiin.

Mutta. Nyt siis piinaillaan 2 viikkoa. Mikäli testi olis plussaa, niin sit siitä noin parin viikon päästä pitää mennä klinikalle ultraan ja katotaan, ettei alkioita oo liikaa. Mikäli niitä olis monta, niin osa niistä yritettäis ottaa pois (sairaalaolosuhteissa).

Mutta, nyt toivotaan, että raskaus alkaa, ja että vain yks alkio hedelmöittyis ja alkais kasvaa... Mä olisin valmis kaksosiin, miestä ajatus lähinnä hirvittää...

Jännityksellä tulevaan...

-Auris-

Vierailija
51/78 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt täällä lueskelemassa, vaikken ole jaksanutkaan kirjoitella.

täällä on tapahtunut paljon kaikkea, ja toivottavasti tapahtuu edelleen, kun hoitopaikatkin pian aukeaa..

menen iltaisin noin 18.30 maate, jos se vaan on ollut mahdollista.. =)

sosiaalinen elämä huipussaan, joo..

eli edelleen jumalattoman väsyneenä (.)

maanataina pidin koulusta omaa lomaa, ja soitin neuvolaan kysyäkseni parasetamolin käytöstä. lähinnä sitä, että kuinka monta päivää peräkkäin voi sitä käyttää, että se on vielä tilapäistä käyttöä.

syy lääkkeen käyttöön on mulla nyt 5-6 päivää jatkunut tukala päänsärky, ja terkkari oli sitä mieltä että 5 päivää max perättäin.

hänpä järjesteli mut tiistaille lääkärineuvolaan ylimääräiselle paikalle, ja nyt mä olen sitten saikulla.

lääkäri olisi oitis kirjoittanut mulle kaksviikkoa, mutta sain sovittua että viikko, ja jos on tarpeen, niin sitten se toinenkin viikko järjestyy puhelinsoitolla. näin ollen voin palata kouluun viikon päästä jos tunnen jaksavani.

väsymys tuntuu edelleen lisääntyneen, ja tänäänkin olen vielä panadolia ottanut. huomenna en ota, vaikka olis pää kuin kipee.

pari päivää sitten aloin oksentaakin, eli pahoinvointi on myös yltynyt. ei tartte kuin hammasharja laittaa suuhun, tai hius menee vahingossa suuhun, tai mikä melkein vain, niin kakominen alkaa oitis.

ja se oksetus on aika rajua, jos vertaa siihen mitä esikoisen odotuksessa se oksetus oli.

nyt meininki on sitä luokkaa, että sappea tulee sitten nenästäkin, ja koko ylävartalo kouristelee.. yök.

taitaa olla seesteinen keskiraskaus tulossa.. ;) eipä siinä mitään, kun yrittää huumorilla tän ottaa.

noh, neuvolan ultrassa sintti oli hyvinvoiva, ja huiteli edestakaisin, se siis tärkeintä. verenpaine oli 112/73, eli ihan ok.

muuta ei tutkittukaan, kun mulla on " oikea" neuvola parin viikon päästä, niin katsotaan tarkemmin sitten.

semmoista..

-ennis- ja sintti rv13

Vierailija
52/78 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa, koska hoitajan mielestä ovis kp 36 olisis erittäin epätodennäköistä, mutta olihan se ja nyt odotellaan se pari viikkoa. Itse asissa odotan tosi rauhallisena, vaikka tiedänkin että jos ei ole tärpännyt niin olen sittenkin surullinen. Meillä ei ole takana juurikaan kunnon yritystä vielä joten en vielä ota asiasta stressiä. Siis tämän voin sanoa koska minulla on jo kaksostytöt ja tiedän hyvinkin miten piinaavaa ja surullista oli pettyä kerrasta toiseen kun yritettiin ekaa raskautta 1,5 v (mikä loppujen lopuksi ei olekaan niin pitkä aika). On ihan eri asia yrittää toista kertaa kun ensimmäisessä rumbassa oli mukana se iso pelko että jää lapsettomaksi. Haleja ja voimia kaikille ekaa raskautta yrittäjille!!!

Enna

Vierailija
53/78 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa,

Vastaanpa minä tähän pinoon kun on tullut noita samoja juttuja eteen tässä pinossa aikaisemminkin (about 1-2v.sitten)eli

AURIS: Tässä pinossa pinoili aikoinaan nicillä SADEPÄIVÄ jolla oli ihan sama tilanne iui:ssa muniksia kehittyikin iui-päivään mennessä ihan liikaa ja silti iui tehtiin. No en muista miten se homma loppujen lopuksi meni oliko peräti 3-4 irronnut hedelmöittynyt ja yksi vielä jakaantunutkin eli alkioita oli sitten mahassa 4-5! Olisivat menneet osakeskeytykseen (siis sillä tuota toimenpidettä kutsutaan) mutta luonto päätti hoitaa asian. Lopputuloksena oli kaksoset. Jos SP seikkailet täällä niin voinet korjata tarinaa.

Ja omakohtaisena kokemuksena voin kertoa että mulla ei ole kertaakaan irronnut 14-15mm munasolu pregnylistä (5000iu) huolimatta.Mulla on munasolun pitänyt olla 20+jotain jotta se on irronnut. Silloin kyllä sanottiin että ei ole mahdottomuus että 14mm irtoaisi ja hedelmöittyisi mutta epätodennäköistä kumminkin.Niin ja vaikka ne irtoaisivatkin niin eivät välttämättä noin raakana hedelmöity. Eli nou hätä vaan.

ENNA:Mulla on kyllä ollut 2x ovis todistetusti siinä kp 42- 45. Ekalla kerralla bongasin sen itse (kauheet mahakrampit kp 42) ja tasan 14 pvää tosta alkoi menkat. Sama juttu ennen IVFää.Oli ovis kp 45. Se on meillä pcolaisilla niin että kun nuo hormoonit yrittää kasvattaa niitä kaikkia muniksia yhtäaikaa niin sieltä ei sitä johtotähteä sitten helpolla lähde.Sitten jos lähtee niin se ei välttämäti kasva normaaliin tahtiin (kun kroppa yrittää tasaisesti kasvattaa kaikkia) ja tän j.tähden kasvu on siis hitaampaa. Sitten kun se viimein irtoaa niin sillä ei kyllä ole kovinkaan hyvät mahikset raskautua koska pitkään kasvaneiden munisten laatu ei useinkaan ole mitään maailman parasta eli kun kasvaa kauan -laatu heikkenee.

Että semmosta.Tsemiä plikoille :) Toivottavasti saitte selvää sepostuksista...

t:Piippuli naapurista edelleen yhtenä kappaleena

Vierailija
54/78 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiitos siis rohkeisevasta kommentista. Kiva että joku muistaa, että vastaavia tilanteita on joskus ollut muillakin kuin mulla. Ja vielä onnellisesti päättynyt tarina!

Jaksamista Sinulle Piippuli! Ja onnea H-hetkeesi!!!

-Auris-

Vierailija
55/78 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on tulossa ja lienee aika palata kesälaitumilta... snif! Olisi niin kiva vielä jatkaa kesää. Olen viettänyt reilun mittaisen loman hoidoista, pariin kuukauteen en ole asiaa ajatellut. Kyllä se on tehnyt hyvää!! :) Hoitotauko jatkuu vielä tuonne marraskuun puoleen väliin, silloin on ensimmäisen IVF:n suunnittelukäynti.

Hyviäkin uutisia tuolta pinon välistä löysin. ONNEA kaikille plussanneille!!! Harmi et enemmän kuitenkin oli niitä nega- ja täti-uutisia. Pahoittelut kaikille teille!! Nyt vaan pää pystyssä kohti uutta kiertoa ja yritystä!

Ki-ra: Mitenkäs sun laihis? Mulla ihan päin peetä, jouduin toteamaan et kesä ei todellakaan ole hyvä aika laihduttaa. Ajattelinkin nyt tulevana maanantaina ihan tosissani aloittaa uudelleen, ehtisin vielä ennen marraskuuta pudottaa painoa ihan kivasti. tai itseasiassa ennen lokakuun loppua, lähdetään silloin reissuun.

Nyt on ihan pakko palata töiden pariin, asiakkaat odottaa!! Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille plikoille!!!!

Vierailija
56/78 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan kaikille PCO-plikoille pitkästä aikaa...

Siirisofia:

Laihis on jatkunut ja käyn urheilemassa 3-5 kertaa viikossa, mutta paino ei ole pudonnut muutamaa kiloa enempää. En ole ottanut stressiä koska viihdyn uusien harrastusten parissa ja kunto on kohonnut ihanan paljon. Kun syön nyt terveellisemmin niin en ole sairastellut ja olen voinut paljon paremmin (kuvitelmaa?), mutta pääasia että olo on hyvä ja tykkään toimia niinkuin nyt. Unohtuu vauva asiatkin paremmin kun on muuta ajateltavaa. Liikkuessa uusia kuvioita ja muuta mukavaa uutta.

Paino ei varmaan putoa kun lihasmassa kasvaa vaikka rasvaa palaakin ja olen tarvinnut syödä aika paljon vaikka syönkin terveellisemmin kuin ennen.

Ravitsemusterapia on taas syyskuussa ja jos sieltä saisi vielä mukavia vinkkejä niin jaksais vähemmällä ruoan määrällä.

Piippuli:

Käyhän kertomassa sitten uutisia meillekin kun vauva on syntynyt. Itseäni ainakin kannustaa kun joku PCo-plikka onnistuu raskautumaan =) ja vielä synnyttää ihanaakin ihanaman nyytin. Onnea synnytykseen ja loppuajan odotukseen.

Enna:

Onnea piinailuun. Ja toivotaan todella, että täti kiertaa ferrarillaan kaukaa teidät.

Ennis:

Nyt alkaa olemaan pahat viikot takana, joten paljon onnea lopun ihanuuksiin. Toivotaan että meistä vielä ehtii moni siirtymään tuonne odotuspuolelle kun olet siellä odottelemassa, niin on joku tuttu vastassa siellä.

Net-takin taitaa olla jo sille puolelle siirtynyt...

PERÄSSÄ TULLAAN VIELÄ! =))

Auris:

Onnea ja jaksamista piinailuun ja toivotaan todella että täti on kaukomailla lomalla.

Olisin tehnyt saman ratkaisun kuin sinäkin tuossa tilanteessa.

Tosin Jorvissa sanoivat kun kysyin, että mitä tehdään jos kasvaa useita muniksia (clomifen lääkkeiden seurauksena) niin silloin yhdyntä KIELLETÄÄN!!!! siksi kierroksi. Eivät edes antanut vaihtoehtoja. Syy oli monisikiöraskauden riski. Lääkäri tosin sanoi että hyvä jos yksi munasolu edes kasvaa tällä mun lääkemäärällä.

Ajattelin jo silloin että en varmasti tuota usko ja täällä selaillessa ihmisten kertomuksia niin muillakin on ollut sama tilanne ja on saanut yrittää. Jos hedelmöittynyt useita niiin tehty osittainen keskeytys.

(.) menossa kp2 ja tänään oon menossa apteekkiin hakemaan clomifenit jotta voin ne huomenna aloittaa. Nyt täytyy rehellisesti myöntää, että mielessä kävi syödä tupla-annos clomifenia, jotta toivoa olisi enemmän. Tiedän se olisi todella hullua ja järjetöstä, mutta olo on aika toivoton ton pienen annoksen takia. Lääkäri itse nimenomaa sanoi että " no hyvä jos edes yksi tulisi, kun annos on todella pieni" Ja sitä voidaan määrätä jopa 8 kertaisella annoksella.

Pelkään vain että kohdun limakalvo ohenee liikaa.

Kiltit kanssa sisaret tiputtakaa mut maanpinnalle ja valakaa uskoa että yksin tabletti riittää tai no riittääkö? mielipiteitä?

kaksosraskaus mua ei pelota, taitaa olla enemmän toive kuin pelko. Eipähän sitten tarvitsisi enää ryhtyä ikinä näihin hoitoihin kun olisi jo kaksi lasta.

Taisin saada aikamoisen järkytyksen sieltä hssg tutkimuksesta ja olenkin sen jälkeen toivonut että mitä tahansa kunhan tää loppuu mahdollisimman nopeasti.

Toinen asia on se että söin teroluteja nyt 1tbl päivässä kun ennen 2tbl päivässä. Sovittiin lääkärin kanssa ,että kokeilen toimiiko kierto vähemmällä niin yllättäen kierto alkoikin jo 8 tabletin kohdalla vaikka aina ennen on ollut tasan neljäspäivä 10 tabletin jälkeen klo 12-14 (eli kp 28). Kierto meni muutenkin sekaisin sen munatorvienaukiolotutkimuksen jälkeen kun tuli tuhrua muutama päivä, johtuen kyllä siitä kokeesta.

Täytyy maanantaina soittaa polille ja kysyä että kuinkas tästä eteenpäin jatketaan, kerta kierto toimii itsestäänkin.

Johan oli yksityiskohtainen vuodon selvitys... Nojoo, mut tälläistä tällä kertaa.

Muuten tänne päin kuuluu ihan hyvää , töitä ja liikuntaa. Parisuhdekin voi paremmin kun mulla itselläni on parempi olo. Syksyä odotellessa, kun on ollut jo niin kauan niiiiiin kuuma, että mukava kun välillä viilenee. Tosin tästä valonmäärästä olen nauttinut, jaksaa sitten pimeän talven yli.

Mielipiteitä???

Joulun aikaan ollaan lähdössä lomalle, jonnekkin kauas ja lämpimään. Ehdotuksia otetaan vastaan??? Saa siis olla Eurooppaa kauempana. Matkan hinta voi olla kalliimpi, mut toivoisin että perillä olisi melko halpaa (halvempaa kuin suomessa) jotta ei ihan tuhottomasti menisi rahaa...

Vierailija
57/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lukea näitä juttuja, joissa joku pco:lainen on raskautunut ja kohta synnärille menossa:) Valaa kummasti uskoa tähän omaankin eloon ja oloon.

On jokseenkin turhautunut olo. Tämä odottelu käy hermoille:) Mietin tuossa ohimennen, että tekisivätköhän koululääkärin toimesta nuo perusverikokeet, joita lapsettomuustutkimuksiin kuuluu? Jos tässä syksyn aikana tyynesti marssisi amk:n terkan luokse ja sanoisi, että haluaa ne...

Kesä ei tosiaan ole kovin suosiollista aikaa laihduttamiselle... Meikäläinen vielä inhoaa liikuntaa ihan sydämensä pohjasta (lenkille lähtiessä puoleen väliin asti ketuttaa aivan suunntattomasti ja toisen puoliskon vain ajattelee, että kohta se loppuu...), joten sapuskointia pitäs kattoa oikein urakalla. Vaan jos ensi viikolla taas aloittaisi kun se koulu mokomakin alkaa. Parikymmentä kiloa pitäis saada tippumaan, vähintään. Mielellään enemmänkin.

Hm. Mielenkiintosta ki-ra tuo clomifenin annostelu. Minkä ihmeen takia sitä sitten määrättiin, jos lääkärinkin suhtautuminen on jo tuollaista..." Hyvä jos yksi.." Olisi luullut, että määrää saman tien isomman annoksen. Jaajaa. Outoa.

Itse mietin sitäkin, että josko se koululääkäri voisi sen clomireseptinkin kirjoitella. Ei tarvitsisi mennä yksityiselle gynelle sitä varten. Vaan tiedä häntä. Yritän tässä kierrossa tikutella ahkerasti, kun mie näköjään oon niitä pco:laisia, joille ovistestit ei näytä positiivista koko ajan. Vaan toivottavasti edes jossain välissä näyttäis sen positiivisen... Turhauttaa tosiaan tää odottelu ja ihmettely.

Vierailija
58/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana Aurikselle tsemppiä ja plussasäteitä! Toivottavasati on tärpänny ja liian moni solu ei oo heldelmöittyny. Siun tilanteessa olisin kuyllä itsekin tehny saman päätöksen... Millon on aika testata?

Kummallinen tosiaan tuo Ki-Ran clomiannos, jos kerran on nin pieni, että lääkärikin epäilee sen tehoa... Pienellä annoksella on alotettava, sen ymmärrän, mutta olis nyt määränny edes sen verran, että jotain toivoa on... Ihan niinkun sillä olis päämäränä ihan jotain muuta kun raskauden alkuunsaaminen... Tosi outoa.

Samaten miekin saan aina hirveesti toivoa, kun kuulen, että joku muu lapsettomuudesta kärsivä on raskautunu. VArsinkin jos taustalla on PCO... Muuten en kyllä suoraan sanottuna jaksa toisten raskaudesta iloita, tosi harvoin oikeestaan pystyn olemaan vilpittömän onnellinen jonkun puolesta... Katkeroidun vaan. Mutta täällä kyllä, jos sanon olevani onnellinen jonkun puolesta, se tulee suoraan sydämestä! Onhan mulla oma lehmäkin siellä saman ojan pohjalla.

No, omaa napaa sitten. Kp 26... Yleensä mulla on Terolutin kanssa alkanu tihkuvuoto jo kp 25 eli heti viimestä tablettia seuraavana päivänä ja kunnon vuoto kp 26 aamulla. Eilen sitten... ei mitään. Ja tänään... ei mitään edelleen! Vähän ihmetyttää. Ja jännittää... Yritän koko ajan miettiä, että ei nyt ala, kun oon ruvennu asiaa pohtimaan, mutta luulis, että kun vuoto " keinotekosesti" aiheutettu, se ei paljon stressistä välittäis... Tänne asti selvisin kyllä ihan oikeesti vauva- tai kiertoasioita sen kummemmin miettimättä. Hyvä minä! Mitään ihmeempiä oireita ei oo ollu, alamaha ja -selkätuntemuksia kyllä miun mielestä ollu tavallista enemmän ja nännit edelliskierroista poiketen tosi kipeet ja turvoksissa, mutta ei kuitenkaan mitään, mistä voisin päätellä mitään suuntaan tai toiseen. Nännit kyllä on miusta aiempaa tummemmat, mutta se saattaa olla vaan miun kuvitelmaa... Laskin kuitenkin taaksepäin, että se miun parin viikon takanen alaselkäsärky ois hyvin voinu olla kiinnittymiskipua, jos tärppi on tullu... Ajotus sattuis ainakin kohdalleen.

No, pitäkää peukkuja! Käyn varmaan tänään ostamassa jo varmuuden vuoks testin. Yritän venyttää testaamista mahd. pitkään... Eli ehkä iltaan saakka. :) Jos se sit on liian hätiköityä ja tulee nega, niin tiedänpähän ainakin. Ja sit siitä eteenpäin... Vitsi, se oiskin yllätys, en yhtään oo aatellu koko asiaa ja makuuhuoneessakin on ollu tosi hiljasta... Vaikka eipä se vaadi kun sen yhden kerran....

Huih. Kyllä jännittää...

-S-

Vierailija
59/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonnaille plussa säteitä ja onnea onnea onnea ja onnea.. Toivottavasti täti kiertää ferrarillaan kaukaa. =)

Clomifen annos on siksi aloitettu yhdellä, koska riskinä on että kohdun limakalvo ohenee liikaa. Sain tähänkin mureheeseen vastauksen kun soitin ja kysyin polilta.

Silti välillä on sellainen epätoivo, että lääkäri ei todella halua että raskaudun, tai lähinnä niin että hänelle on aivan sama raskaudunko vuoden päästä vai viiden vuoden päästä. Kaikki kun etenee niiiiiin hitaasti. No mut odottavan aika on pitkä... ja halusisin saada lapset nuorena.

Muutenkin tänne päin kuuluu ihan hyvää. kolmas clomi tbl syöty ja ihmettelin kun ei sitten mitään oireita. Ihmiselle joka oksensi aamuisin terolutista niin nyt ei ole mitään oireita..

Kiire.......-----> palataan...

Vierailija
60/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin aloitta äsken jutun ja en raaskinut pyyhkiä pois koko tekstiä, kun tuli kiire kauppaan.

No mut asiaan..

Tuolla vauvakuumepuolella oli clomisteissa juttua metformiini lääkkeestä ja PCo:sta yhdessä.

Linkin pystyy lukemaan kun hakee googlella metformiini +pco

tulee ekaksi siihen jossa on diaesityksenä koko naistentautien lääkärin sepostus.

Suurin asia mikä kiinnitti itselleni huomiota oli keskenmeno riskin pienentyminen 73% :sta 10%:een Pco potilailla.

Takana yksi km ja toista en halua! (no kukapa haluaisi, mut kuitenkin) Olen valmis kyllä kärsimään lääkkeen sivuoireet, jos noin iso apu on lapsen synnytykseen saakka turvaamisen kanssa.

Huomenna siis puhelin käteen ja polille soittamaan.

Kun painoa on paljon ja sen eteen että se lähtisi on nähnyt paljon hikeä ja vaivaa eikä kunnolla auta, niin kyllä nyt on aika ottaa liikunnan ja terveellisen ruokavalion kanssa lääkitys.

No mut jooo sellaiset mietteet tänään... Voisihan sitä käydä yksityisellä kuulostelemassa mitä mieltä ne on...

Mut oikein hyvää ja plussa rikasta viikkoa kaikille PCO -plikoille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän