Ei aikaa mennä jouluostoksille. Mies ei päästä.
Ensin töissä klo 16 asti, kotona klo 17 viimeistään. Ruokaa, lapsen läksyt, kotityöt jne. Mies on katsonut, että hänellä on oikeus lähteä illalla kauppoihin jne. Itse olen siis kotona. Lapsi ei pärjää itsekseen kotona, joten minä olen kotona.
Olen yrittänyt miehelle puhua, että haluaisin mennä kauppoihin, mutta hänen mielestä mun ei tarvii sinne päästä. No, olkoon mies ilman lahjaa. Samoin mun vanhemmat. Mies sanoo, että laittaa lapulle mitä pitää tuoda, niin tuo ne. Jos pyydän ruokakaupasta tuomaan jotain ruoka-aineita, niin "unohtaa" juuri ne. Näillä näkymin olemme ilman jouluruokia kun en ikinä pääse kauppaan.
Ollaan sitten ilman. En myöskään ala siivoamaan jouluksi, eletään paskassa. Jumaliste, että sapettaa.
Kommentit (30)
Et vain mene töistä kotiin, korkeintaan laitat tekstarin, että nähdään illalla.
Täällä taas tartutaan oleelliseen eli haukutaan ap:ta kun on niin uusavuton, ettei osaa netistä tilata. Eiköhän tässä ongelman ydin ollut idiootti mies, joka mielestä "ap:n ei tarvi kaupoille päästä" ja "unohtelee" ap:n pyytämät tavarat, samalla kun itse pyörii missä ja milloin huvittaa. Selkeää vallankäyttöä ja pompotusta, ei kuulu terveeseen parisuhteeseen tuollainen. Mies ei sitä yksin voi päättää, missä vaimo käy ja milloin. Lapsen kanssa tietysti täytyy tehdä järjestelyjä ja kompromisseja, mutta ei niin, että toinen vain menee ja toinen kykkii kotona.
ap ON idiootti kun suostuu tuohon, mitä sitä vatvomaan.
Totta on, ettei mies kovin kivalta kaverilta kuulosta, mutta ap tässä aikuisena ihmisenä alistuu toisen pompoteltavaksi. huolestuttavaahan tuo on ettei aikuinen nainen saa järjestettyä itselleen kauppareissua, vaan menee täysin miehen ehdoilla.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:39"]
minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia mutta olen ostanut netistä niin kauan kun nettikauppoja on ollut. eli tuo on tekosyy.
[/quote]
Niin on. Useista kotimaisista nettikaupoista saa joko laskulla tai ihan tavan pankkikortilla, jopa Visa Electronilla, ulkomaisista nettikaupoista sitten tavan pankkikortilla ja Visa Electronilla.
Oikein kontrolloivan miehen kanssa tilanne voi tosiaan olla noin. Minulla on samansuuntaista ongelmaa; kolme alle kouluikäistä lasta ja täysipäiväinen työ ja mies jonka omat menot ovat supertärkeitä ja samalla hoitaa mielellään kaikki käynnit pois kotoa kun siellä on vähän rankempaa. Toimin sitten niin että joskus minulla on salaa se puoli päivää vapaata töistä, vien lapset hoitoon normaalisti ja käyn shoppailemassa pakolliset silloin. En tykkää shoppailemisesta enkä kaipaa sinänsä omaa aikaa, joskus se on vain otettava näin kun muuta keinoa ei ole. Rasittava mies mutta ei jaksa rähistäkään sen kanssa, yritän pärjäillä näin vielä vähän aikaa, kohta ne lapset osaavat olla hetken keskenäänkin.
Mies voi olla kontrolloiva juu, mutta silloin ei ole enää kyse terveestä parisuhteesta. Avioliitossa molempien tulisi olla saman arvoisia, ei niin että toinen urhaa oman vapautensa toisen itsekkyyden vuoksi. Toki jos molemmat osapuolet tahtovat "perinteisen" mallin niin mikä ettei. Aikuinen ihminen saa toki tehdä mitä lystää, mutta itse en koskaan tahtoisi antaa lapsilleni tällaista mallia parisuhteesta tai perheestä.
Haloo ap- asut Suomessa- ota jo oma aikasi tai mies vaihtoon
t. saman kokenut
Johan täällä on mainittukin, että ei netistä tilaamiseen korttia tarvita, joten varteenotettava vaihtoehto tämä. Mutta ei kai sen äijän nyt tarvitse joka helvatan ilta jossain kaupoissa pyöriä klo 17 eteenpäin? Luulisi aikuisten ihmisten saavan sovittua keskenään, että vaikka se äijä hilluisi päivät pitkät jossain teillä tietämättömillä, että edes muutamana iltana voisi kotonaankin olla? jos ei hän siihen suostu, niin palkkaa hoitaja siksi aikaa - yhteinen lapsi, niin yhteisestä pussista menköön tämä kustannus, jos mies ei viitsi