Miksi käydä paskaduunissa, josta ei jää käteen muuta kuin väsymys ja apatia
Kaikki raha mikä tulee, menee elämiseen. Mitään omaa elämää ei voi rakentaa.
Aina väsynyt, viikonloput menee palautuessa.
Pidemmän päälle terveys menee tässä hommassa.
Tuilla eläessä n. 30e vähemmän rahaa kuukautta kohden
Ei parempaa näköpiirissä
Miksi ihmeessä en jäisi työttömäksi tukien varaan? En enää osaa huijata itsenäni
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivia ja epärealistista on odottaa, että edes niissä paremmin palkatuissa töissäkään jokainen työpäivä on silkkaa juhlaa. Niissä paremmin palkatuissa töissä myös on aika luonteenomaista, että töitä tehdään usein myös sen sovitun ulkopuolella. Eli palautumisaika on jopa lyhyempi.
Niistä jää käteen muutakin kuin tupakkarahat. Matalatuloisella jo työmatkakulut voivat haukata ison nettotulosta. Työ ei ole parasta lääkettä jos käteen ei jää kuin työn ilo ja loppupeleissä. Käytettävissä oleva tulo jopa pienenee tukiin verrattuna. Ei kyse ole että tuet ovat isoja vaan on paskat öitä. Sillä että voit sanoa olevasi töissä ei makseta laskuja.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs oot homman valinnu tollaseks
Tämä on AP:n vika jos on työsuhteessa. Olisipa hän yrittäjä. Silloin paska ansio on meidän muiden ja valtion vika.
Jos palkka on paska, on se oma vika.
Jos yritys ei tuota, on se muiden vika.
Jos mä jotain inhoan niin väsynyttä ruikutusta. Ei ole tarmoa kouluttautua parempipalkkaiseen työhön ja sitten itketään pkaduunissa. Taitaa olla yhteiskunnan vika.
Olen ollut asiantuntijatöissä, niissä oli jatkuva stressi ja väsymys. Sitten olen kokeillut vähän toisenlaisia hommia ja fiilis oli paljon parempi. Liksa ei ollut niin hyvä, mutta yleinen fiilis niin paljon parempi, ettei haitannut yhtään.
Minä olin kans siivoojana muutaman vuoden ja elin minimipalkalla kunnes erään kerran yksi sukuun kuuluva nainen vähän vihjaili minulle eräissä pippaloissa ilkikurisesti että olisin vähän sellainen säälittävä reppana kun olen vain siivooja enkä mitään muuta. Eli ihmisarvoltani alempiarvoinen kuin hän on. Se on itse töissä jossain konttorissa ja pukeutuu hienosti.
Sen verta alkoi sen akan naljailu v...ttamaan ja muutenkin se p..ka työ joka ei kiinnostanut yhtään että otin loparit enkä ole nyt viiteen vuoteen ollut missään töissä. Olin jo siivoojana tottunut pieniin tuloihin joten työttömyyskorvaukselle putoaminen ei tuntunut yhtään missään.
Kyllä siinä hienon konttorirouvan naama venähti kun se sai kuulla etten ole enää töissä ja elän nyt HÄNEN verorahoillaan (eihän kukaan muu täällä veroja maksa paitsi HÄN) ja ai että minä nautin siitä. Aina kun nähdään, se yrittää piikitellä minulle töiden hakemisesta mutta minä sanon sille ihan suoraan että töiden tekeminen on paskaa ja muista akka laittaa kello soimaan riittävän aikaisin että pääset kantamaan minulle niitä VERORAHOJASI. Se suorastaan kiehuu vihasta ja kateudesta. :D
Olisi ollut tyytyväinen kun minä tein niitä siivoojan töitä, mutta kun sain siitä lähinnä ali-ihmisen leiman otsaani niin mikäs tässä on elellä työttömänä kun en mitään arvostusta tule muutenkaan saamaan. Nyt saa sitten akka itkeä itsensä uneen kun en tee enää edes niitä siivoojan töitäkään ja lopulta nautin ali-ihmisyydestäni.
M36
Vierailija kirjoitti:
Eipähän nämä ole mitään yksiselitteisiä juttuja. Itse teen 3-vuoroa, työ on osittain inhottavaa ja likaista ja siihen sisältyy väkivaltaa asiakkaiden taholta. Palkkaa saan lisineen n. 2300€/kk (brutto), eli olen ns. Matalapalkka-alalla. Työ ei ole minulle tietenkään unelmatyö ja tekisin mieluummin jotain muuta jos tietäisin mitä ja miten siihen unelmatyöhöni pääsisin. Olen ollut tässä työssä 20v työurastani 5 vuotta. Koen tämän työn väliaikaiseksi vaikka luultavasti olen samassa työssä vielä viiden tai jopa kymmenen vuoden kuluttua.
Miksi teen tätä työtä. En ole parempaakaan saanut ja tarvitsen rahaa talolainan maksuun ja tietysti elämään yleensä. Olen onnistunut tämän työn ansiosta saamaan pankkilainaa omaan taloon joka onkin ainoa iso hankintani ja oli pitkään unelmani. Ei olisi onnistunut tukia nostamalla. Talo ei tietenkään ole mikään lukaali, mutta silti oma talo.
Olen nyt tehnyt viisivuotissuunnitelmani työtä 8 vuotta juuri edellä mainituista syistä. Tämän vuoden piti olla välivuosi, mutta lopulta olen raatanut enemmän kuin aikoihin.
Toisaalta tiedän tehneeni siinä ammatissa kaikkeni, ja varmasti joudun turvautumaan siihen loput työvuoteni. Ihan sama, jos nyt pääsen opiskelemaan ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kans siivoojana muutaman vuoden ja elin minimipalkalla kunnes erään kerran yksi sukuun kuuluva nainen vähän vihjaili minulle eräissä pippaloissa ilkikurisesti että olisin vähän sellainen säälittävä reppana kun olen vain siivooja enkä mitään muuta. Eli ihmisarvoltani alempiarvoinen kuin hän on. Se on itse töissä jossain konttorissa ja pukeutuu hienosti.
Sen verta alkoi sen akan naljailu v...ttamaan ja muutenkin se p..ka työ joka ei kiinnostanut yhtään että otin loparit enkä ole nyt viiteen vuoteen ollut missään töissä. Olin jo siivoojana tottunut pieniin tuloihin joten työttömyyskorvaukselle putoaminen ei tuntunut yhtään missään.
Kyllä siinä hienon konttorirouvan naama venähti kun se sai kuulla etten ole enää töissä ja elän nyt HÄNEN verorahoillaan (eihän kukaan muu täällä veroja maksa paitsi HÄN) ja ai että minä nautin siitä. Aina kun nähdään, se yrittää piikitellä minulle töiden hakemisesta mutta minä sanon sille ihan suoraan että töiden tekeminen on paskaa ja muista akka laittaa kello soimaan riittävän aikaisin että pääset kantamaan minulle niitä VERORAHOJASI. Se suorastaan kiehuu vihasta ja kateudesta. :D
Olisi ollut tyytyväinen kun minä tein niitä siivoojan töitä, mutta kun sain siitä lähinnä ali-ihmisen leiman otsaani niin mikäs tässä on elellä työttömänä kun en mitään arvostusta tule muutenkaan saamaan. Nyt saa sitten akka itkeä itsensä uneen kun en tee enää edes niitä siivoojan töitäkään ja lopulta nautin ali-ihmisyydestäni.
M36
On siinäkin tekosyy. Mitä kenekään ammatti sukulaisille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
M36
Mahtavaa!
Olet mielestäni rohkea ihminen : )
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivia ja epärealistista on odottaa, että edes niissä paremmin palkatuissa töissäkään jokainen työpäivä on silkkaa juhlaa. Niissä paremmin palkatuissa töissä myös on aika luonteenomaista, että töitä tehdään usein myös sen sovitun ulkopuolella. Eli palautumisaika on jopa lyhyempi.
Niistä jää käteen muutakin kuin tupakkarahat. Matalatuloisella jo työmatkakulut voivat haukata ison nettotulosta. Työ ei ole parasta lääkettä jos käteen ei jää kuin työn ilo ja loppupeleissä. Käytettävissä oleva tulo jopa pienenee tukiin verrattuna. Ei kyse ole että tuet ovat isoja vaan on paskat öitä. Sillä että voit sanoa olevasi töissä ei makseta laskuja.
Työssäkäyvällä on yhtäläinen oikeus asumistukeen ja toimeentulotukeen kuin kotona makoilijallakin, sillä erotuksella, että ttt:ssa on työllisen eduksi 150e/kk työtulovähennystä. Lisäksi verotuksessa saa vähentää matkakuluja ja työtulovähennys on siinäkin automaattinen.
Jos käy "paskaduunissa" esim. netto 1700e/kk niin asumistukea saa myös asuntolainan korkoihin ja yhtiölainan osuuteen sekä tarvittaessa vielä toimeentulotukeakin siihen päälle, jos ei "pakolliseen elämään" jää käyttörahaksi vähintään sitä laskennallista 502e/kk.
Mitä elämäntapamakoilija saa? Työttömyyskorvaus, asumistuki halpaan vuokraläävään, toimeentulotukea. Rahaa tulee mutta kaikki on käytettävä saman kuun aikana eikä omaisuutta voi kartuttaa laillisesti/normaalein keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan ihan kivasti takaisin veroja, kun laitan matkat vähennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Olet siis normaalissa kokoaikaisessa arkipäivätyössä. Luultavasti ihan normaalilla TESin mukaisella palkalla eli brutto minimissään 1700e/kk. Luultavasti satasia enemmänkin. Kokeile vuorotöitä, jos et kerran arvosta tasaista päivärytmiä vaan rahaa.
Työttömäksihän et edes voi jäädä, sillä irtisanoutuessa rapsahtaa karenssi ja kun "mitään" ei töistä ole jäänyt käteen niin et sinä tyhjän päällä 3kk selviä.
Mitä siitä karenssista? Oletko koskaan kuullut toimeentulotuesta? Ei täällä nälkään kuole vaikka asuisi laittomasti maassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M36
Mahtavaa!
Olet mielestäni rohkea ihminen : )ap
Minun mielestäni ei. Laiskuri pikemminkin. Minä ja muut tuntemani siivoojat ollaan ylpeitä itsestämme. Jonkun työasioistani tietämättömän on turha tulla sekaantumaan, koska en itsekään esitä tietäväni hänen työstään mitään.
Jokainen valitkoot oman tiensä. Se mikä huvittaa että joku joka käy hienoissa töissä joista maksetaan isoa palkkaa saattaa kuvitella olevansa jotenkin parempi vaikka äly ei riitä ymmärtämään olevansa ihan samanlainen ihmisapina oli se liksa kuinka suuri tahansa, hienot vaatteet, autot ja muu rekvisiitta kunnossa ja työ jotain aivan ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Olet siis normaalissa kokoaikaisessa arkipäivätyössä. Luultavasti ihan normaalilla TESin mukaisella palkalla eli brutto minimissään 1700e/kk. Luultavasti satasia enemmänkin. Kokeile vuorotöitä, jos et kerran arvosta tasaista päivärytmiä vaan rahaa.
Työttömäksihän et edes voi jäädä, sillä irtisanoutuessa rapsahtaa karenssi ja kun "mitään" ei töistä ole jäänyt käteen niin et sinä tyhjän päällä 3kk selviä.
Mitä siitä karenssista? Oletko koskaan kuullut toimeentulotuesta? Ei täällä nälkään kuole vaikka asuisi laittomasti maassa
Sinä olet se rasittava samasta asiasta jankuttava 34v mies trolli, mutta leikitään nyt sitten.
Jos kokopäivätöistä ei jää MITÄÄN käteen vaan IHAN KAIKKI menee niin kuin väitettiin, niin asumiskulut on joko aivan holtittomat, aivan liian kallis osamaksuauto maksukykyyn nähden tai sitten ihmisellä on jokin ongelma. Ei silloin toimeentulotuki pelasta vaan edessä on pakkomuutto halvempaan murjuun ja auto lähtee rahoitusyhtiön hallintaan. Viinaan ei jää rahaa.
Saat alan kokemusta millä pääset sitten esimies tason tehtäviin, tai mahdollisesti lähdet yrittäjäksi.
Minun on kyllä vaikea kuvitella, mistä työstä saa käteen niin vähän, että ero toimeentulotukeen ja asumistukeen on vain 30 e. Kai olet tarkistanut ap oikeutesi asumistukeen, sitähän voi hakea myös töissä käyvä pientuloinen?
Ja puhun siis toimeentulotuesta, koska ansiosidonnaistahan et ap saa kuin runsaan vuoden.
https://www.kela.fi/asumisen-tuet-tulojen-vaikutus
Mutta jos nyt lähdetään siitä, että ap puhuu totta ja on tarkistanut tukimahdollisuutensa, niin kyllä se kieltämättä karulta kuulostaa. Tuloloukut ovat totta ja vievät motiivia.
Itse olen juuri tuon takia kouluttautunut, että vaikka palkka ei aina olisikaan kauhean hyvä, työ itsessään on mielenkiintoinen ja motivoiva.
Toki montaa motivoi sekin, että työ tuo elämään rytmiä ja työkaverit voivat olla tosi kivoja.
Jos noita tekijöitä ei ole, niin mikäpäs siinä. Jää työttömäksi. Pitkäaikaistyöttömällä ei ole leveää elämää, ja eläkkeellä vasta raha piukalle meneekin - mutta onpa edes aikaa oleilla ja puuhastella.
Jos ja kun olet sitten työtön, sinua halveksitaan ja pidetään tyhmänä ja laiskana.
Kuulostaako houkuttelevalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Sinä olet se rasittava samasta asiasta jankuttava 34v mies trolli, mutta leikitään nyt sitten.
Jos kokopäivätöistä ei jää MITÄÄN käteen vaan IHAN KAIKKI menee niin kuin väitettiin, niin asumiskulut on joko aivan holtittomat, aivan liian kallis osamaksuauto maksukykyyn nähden tai sitten ihmisellä on jokin ongelma. Ei silloin toimeentulotuki pelasta vaan edessä on pakkomuutto halvempaan murjuun ja auto lähtee rahoitusyhtiön hallintaan. Viinaan ei jää rahaa.
Mitä sekoilet? Mainitsin vain että karenssi ei ole este millekään. Ylipäätään karenssi on ajatuksena naurettava eikä palvele kenenkään etua, ainoastaan vaikeuttaa työvoiman liikkumista
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun olet sitten työtön, sinua halveksitaan ja pidetään tyhmänä ja laiskana.
Kuulostaako houkuttelevalta?
Kuulostaa. Kaikki ei välitä muiden puheista tai mielipiteistä.
Mä olen aina ottanut työn välttämättömänä pahana. Teen duunin, toki tulee hyvä olo kun tietää tehneensä tarpeellista työtä josta on hyötyä. En kuitenkaan älyttömästi ole siitä koskaan nauttinut, se on vain mahdollistanut mulle itsenäisen elämän.
Rikkauksia en ole koskaan kaivannut. Mä olen haaveilija joka viihtyy omassa maailmassaan ja yksin. Nykyään kirjoitan ja siitä nautin enemmän kuin mistään työstä. Mutta rahaakin tarvii.