Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt kun lapsi sai 7,5 kokeesta

Vierailija
27.09.2020 |

Onko oikein pettyä 7,5 numeroon kokeesta. Pitäisikö tuohon tasoon olla vielä tyytyväinen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä pettymyksesi avoimesti ja rehellisesti, sillä sitä sinä olet, ja syystäkin. Vaadi parempia koenumeroita. Mutta älä missään nimessä itse auta lasta kotitehtävissä ja kokeisiin kertaamisessa. Äidillä on oikeus olla vähän väsynyt, mutta kuitenkin vaativa.

Toivottavasti tukehdut Huono Äiti suklaapatukkaan.

Vierailija
2/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan faija ihmetteli suureen ääneen "mistä se miinus tuli?" kun sain hissan kokeesta 10−.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia numeroita on aikaisemmin saanut saman aineen kokeista, minkä ikäinen ja millä luokalla? 

Vierailija
4/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteelta lukion ja jatko-opintojen loppuun saakka noin 7,5:n oppilas. Keskitason pulliainen siis. Ilmeisesti olen parempi työelämässä, kun ansaitsen nyt 7.500€/kk.

Monelle kympin oppilaalle on käynyt päinvastoin.

Vierailija
5/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia numeroita on aikaisemmin saanut saman aineen kokeista, minkä ikäinen ja millä luokalla? 

Hänellä oli keväällä samasta aineesta 9 todistuksessa. Kuudetta luokkaa käy nyt.

Vierailija
6/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolla asenteella saa aiheutettua kivoja traumoja lapsille. <3 Itse ihan yllätyin kun näin vanhoja todistuksiani, että numerothan olivat ihan hyviä, vaikka isä aina vähätteli niitä. Muistelin numeroiden olleen rutkasti huonompia.

Vierailija
7/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala. Ei ole niin vakavaa jos joskus menee joku koe huonommin, eikä kaikessa voi olla hyvä!

Vierailija
8/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi autisti?

Vierailija
9/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli keväällä samasta aineesta 9 todistuksessa. Kuudetta luokkaa käy nyt.

Onko etäopinnot lie vaikuttanut? Koska kotona vaaditaan ilmeisesti pysymään tuolla tasolla niin onko saanut teiltä tukea opiskeluun? Miten hyvin tunnet lapsesi elämäntilanteen; onko stressiä jostain? 

Vierailija
10/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ongelma. Kyllä se siitä.

Vierailija
11/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Minua harmitti kun oman lapsen kokeesta tuli 9,5

En toki näyttänyt sitä, vaan kehuin hyväksi, mutta jos keskiarvo on 9.8 niin vähän alakanttiin meni se koe.

Huokaus, kuinka vaikeaa on olla hyvän oppilaan vanhempi

Vierailija
12/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä numerosta tarvitse sanoa mitään. Kannustaa voi, mutta pettymystä ei saa näyttää. Jos seuraavasta tulee 8, niin kehua että hyvä.

Vierailija
13/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotenkin täytyy rangaista.

Vierailija
14/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mitä mieltä lapsesi oli.

Vierailija
15/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko etäopinnot lie vaikuttanut? Koska kotona vaaditaan ilmeisesti pysymään tuolla tasolla niin onko saanut teiltä tukea opiskeluun? Miten hyvin tunnet lapsesi elämäntilanteen; onko stressiä jostain? 

Itsekin mietin tuota, että etäopinnot voineet vaikuttaa. Emme erityisesti ole vaatineet tiettyä tasoa, vaan koulumenestys on tullut luonnostaan. Olen tarjoutunut auttamaan läksyissä, mutta lapsi itse haluaa hoitaa opiskelunsa itsenäisesti. En ole havainnut hänellä olevan stressiä.

Vierailija
16/16 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mitä mieltä lapsesi oli.

Lapsi ei ollut millänsäkään. Ei tuumaillut asiasta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi