Tapailen juuri eronnutta miestä ja olen alkanut saada uhkauksia hänen exältään!
Mies on siis eronnut heinäkuun lopussa pitkästä suhteestaan missä ei enää ollut onnellinen.
Näemme n. 3 krt viikossa, käymme yhdessä lenkillä, uimassa ja viikonloppuisin syömässä yms.
Nyt hänen ex on jostain saanut tietää minusta ja lähettää minulle lähes joka päivä viestiä facen kautta myös miehelle on lähettänyt viestiä ja haukkunut minua. Olen myös öisin saanut soittoja tuntemattomasta numerosta ja kun vastaan kuuluu vain ääni ”huo*a” ja luuri lyödään kiinni.
Työpikalleni on tullut haukkumaviestejä jossa arvostellaan kovin sanoin työtäni, jopa silloin kun olin lomalla olin kuulemma tehnyt työni huonosti.
Ottaisitteko yhteyttä poliisiin tässä tapuksessa? Tätä on nyt jatkunut kolme viikkoa!
Kommentit (494)
Kaikista viesteistä kuvakaappaukset ja yöllisten puheluiden ajankohdat sekä sisällöt ylös. Samoin työnantajalle tulleista viesteistä kopiot. Joitakin vuosia sitten oli uutinen, että häiriköijä sai tuomion nimenomaan työpaikalle tekemistään yhteydenotoista ja toisen osapuolen haukkumisesta (taisi olla kunnianloukkaus). Poliisille kannattaa tehdä ilmoitus, jotta asia on kirjattu ylös. Varsinkin, jos häirintä jatkuu, niin on jo aiemmastakin todistetta.
AP kirjoitti yhdessä viestissään, että ovat miehen kanssa päättäneet pitää taukoa, kunnes exä rauhoittuu. Silloinhan exä saa haluamansa lopputuloksen. Mikä varmistaa, ettei exä aloita häiriköintiä uudelleen, jos AP ja mies päättävät jatkaa tapailua myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessä on jotain vikaa itsessäänkin, jos eksä on noin hullu. Hänhän on eksän kanssa joskus vapaaehtoisesti ollut ja hänen seurassaan viihtynyt.
Onko naisessa jotain vikaa jos mies lyö?
Jännä juttu miten miehet pitävät naisen syynä jos mies lyö naista ja sama outo uhrinsyyllistämiskuvio myös tässä keskustelussa väännettynä muotoon, että miehen käytös aiheuttaa naisen hulluuden/miehessä vikaa kun tollasen kanssa jne.
Minä en ajattele, että huono kohtelu on ikinä uhrin syytä, mutta kyllä se sori vaan monissa tapauksissa siitä toisestakin jotain kertoo. Harvemmin tasapainoiset ihmiset edes ajautuvat suhteisiin sekopäiden kanssa. Ei sillä, ei se tasapainon puutekaan oikeuta huonoon kohteluun saati väkivaltaan, mutta jos olisin itse suhtautuisin hyvin suurella varovaisuudella näihin ihmisiin joilla on hulluja exiä. Todennäköisesti se hullua vuosia katsellut ei itsekään ole ihan normaali.
Hah! Tuttu tilanne kymmenen vuoden takaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessä on jotain vikaa itsessäänkin, jos eksä on noin hullu. Hänhän on eksän kanssa joskus vapaaehtoisesti ollut ja hänen seurassaan viihtynyt.
Jännä juttu miten miehet pitävät naisen syynä jos mies lyö naista ja sama outo uhrinsyyllistämiskuvio myös tässä keskustelussa väännettynä muotoon, että miehen käytös aiheuttaa naisen hulluuden/miehessä vikaa kun tollasen kanssa jne.
Minä en ajattele, että huono kohtelu on ikinä uhrin syytä, mutta kyllä se sori vaan monissa tapauksissa siitä toisestakin jotain kertoo. Harvemmin tasapainoiset ihmiset edes ajautuvat suhteisiin sekopäiden kanssa. Ei sillä, ei se tasapainon puutekaan oikeuta huonoon kohteluun saati väkivaltaan, mutta jos olisin itse suhtautuisin hyvin suurella varovaisuudella näihin ihmisiin joilla on hulluja exiä. Todennäköisesti se hullua vuosia katsellut ei itsekään ole ihan normaali.
Älä lässytä. Narsistit, psykopaatit ja muut manipuloivat hullut etsivät nimenomaan sellaisia herkkiä ja empaattisia ihmisiä, jotka ovat kyllä hyvinkin normaaleja kaiken muun suhteen, mutta ehkä vähän hyväuskoisia ja turhan epäitsekkäitä. Heitä on helppo manipuloida ja pitää epäterveessä vallankäyttöparisuhteessa. Normaaleja ja korostetun hyviä ihmisiä joutuu näiden paskiaisten uhreiksi erityisen tyypillisesti.
Mä olen joutunut kokemaan vastaavaa häiriköintiä, tosin mun tapauksen tekee omituisemmaksi se että häirikkö onkin exän nykyinen. Moni on ehdottanut häirikön kanssa puhumista, mutta voin sanoa että ei se tollaisiin juoppohulluihin ainakaan toimi. Päiväsaikaan selvin päin ei edes tunnusta soittaneensa vaikka on selvät todisteet. En ole ikinä edes nähnyt koko ihmistä enkä moneen kuukauteen ollut puhunut exän kanssa kun häirintä alkoi, joten odotan innolla miten te tämän väännätte uhrin syyksi.
Mies jättänyt mt-ongelmaisen naisen, kun kyllästyi siihen, ettei nainen hommaa itselleen lääkitystä. Kyllä näitä vaan on. Uskotte sitten, kun sattuu omalle kohdalle.
T:Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lässytä. Narsistit, psykopaatit ja muut manipuloivat hullut etsivät nimenomaan sellaisia herkkiä ja empaattisia ihmisiä, jotka ovat kyllä hyvinkin normaaleja kaiken muun suhteen, mutta ehkä vähän hyväuskoisia ja turhan epäitsekkäitä. Heitä on helppo manipuloida ja pitää epäterveessä vallankäyttöparisuhteessa. Normaaleja ja korostetun hyviä ihmisiä joutuu näiden paskiaisten uhreiksi erityisen tyypillisesti.
Hyviä, empaattisia ja kilttejä ehkä, mutta normaalista olen eri mieltä. Ei tasapainoiset ihmiset hae puolisoksi mitään "korostetun hyviä ihmisiä" vaan tavallisia kypsiä aikuisia jotka osaavat myös pitää rajansa. Tuollainen ylikiltteys on lähinnä raskasta.
ikinä ei pidä tuikata hulluun akkaan. miehesi teki sen virheen. tosin 99% akoista on joko hulluja, kilahtaneita tai rahanahneita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä minusta ole lässyttämistä.
Minä olen erityisherkkä ja empaattinen, todella hyväuskoinen ja epäitsekäs. En halua uskoa kenestäkään automaattisesti pahaa. Edellisen suhteeni seurauksena melkein yritin itsemurhaa; niin masentunut olin. Mies käytti hyväksi, vaikka anelin jättämään minut rauhaan, jos ei halua minusta jotain todellista. Vuosia annoin anteeksi huonon kohtelun ja anelin itse anteeksiantoa, jos huonon kohtelun seurauksena napsahdin ja tein jotain ikävää, kuten pommitin miestä viestein.
Suhde teki minusta läheisriippuvainen.
Mutta kyllä saan syyttää myös itseäni. Kukaan ei pakottanut jäämään, kukaan ei pakottanut kestämään kaikkea sitä p askaa ja uskomaan puheita yhteisestä tulevaisuudesta ja siitä kuinka asiat muuttuu. ITSE PÄÄTIN JÄÄDÄ. Saan syyttää vain itseäni.
Ikinä ei pääse eroon siitä huonojen miesten (tai naisten) seurasta, jos ei suostu hyväksymään omaa osuuttaan siinä. Näkemään oman osuutensa omassa elämässään. Ne hyväksikäyttäjät, valehtelijat ja p askiaiset jatkat tällaisten minun kaltaisten ihmisten hyväksikäyttöä juuri niin kauan kuin itse sen sallin ja silloin saan syyttää vain itseäni. Uhrin viitta pois hartioilta. Itse olen vihdoin ymmärtänyt sen. Ja minun on pitänyt oppia se vaikeimman kautta. Olen vajonkut todella pohjalle ja tehnyt huonoja valintoja mm. Edelleen pommittanut exää, vaikka jätti minut jo vuosi sitten ja otti uuden naisen lennosta. Olen yrittänyt saada mieheltä yhä vastauksia miksi jätti minut (ja yhteisen lapsemme, jota ei uuden suhteen alettua halunnut tavata enää säännöllisesti). Pitkään syytin vain häntä ja paljon p askaa hän on tehnytkin. Mutta paljon p askaa olen minäkin niellyt, omasta vapaasta tahdostani.
Eri
Meillä oli sama kuvio. Nainen oli löytänyt uuden ja jätti miehen, ja jopa lapset miehen kanssa asumaan etteivät vaan häiritse uutta suhdetta. Pari kuukautta sen jälkeen aloin tapailla tuota miestä. No siitähän riemu nousi, exä sekosi vallan. Kuukausia ja vuosikin meni, mutta lopulta opimme että ainoa mikä tehoaa on poliisi ja lakimies ja pistimme exän oikeasti vastaamaan teoistaan (joutui jopa poliisin puhutteluun ja uhattiin pidätyksellä kun ei uskonut vaan tuppasi uuteen yhteiseen kotiimme). Eli kova kovaa vastaan, ja mitä nopeammin exä tajuaa ettet ole mikään ujo piimä vaan pistät napakasti viranomaiset toimimaan, sen nopeammin exä lopettaa puuhansa koska niistä tulee julkisia, alkaa napsahdella rangaistuksia, ja koitua hänelle ihan oikeita harmeja. Lepsuilu ja ymmärtäminen vain antavat kajahtaneelle sellaisen kuvan että olet pelokas nössö ja helposti pompoteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joutunut kokemaan vastaavaa häiriköintiä, tosin mun tapauksen tekee omituisemmaksi se että häirikkö onkin exän nykyinen. Moni on ehdottanut häirikön kanssa puhumista, mutta voin sanoa että ei se tollaisiin juoppohulluihin ainakaan toimi. Päiväsaikaan selvin päin ei edes tunnusta soittaneensa vaikka on selvät todisteet. En ole ikinä edes nähnyt koko ihmistä enkä moneen kuukauteen ollut puhunut exän kanssa kun häirintä alkoi, joten odotan innolla miten te tämän väännätte uhrin syyksi.
Minä olen ollut tuollainen nykyinen, joka "kiusasi" exää. Häntä henkilökohtaisesti vain kerran, laitoin viestin ja hän suuttui. Exäni ja hänen exänsä olivat ystäviä, mutta mies edelleen halusi exänsä takaisin ja roikutti minua vähän varalla. Sanoin lähteväni ja mies sanoi haluavansa minut, mutta exän perässä juokseminen jatkui. Mies kertoi exästä todella ikäviä juttui kuinka mm. Exä tiesi miehen tunteet ja käytti tätä hyväksi taloudellisesti. Mies kertoi, ettei exä tykkää suhteestamme ja levotteli minusta juttuja eteenpäin. Pyysin miestä puhumaan exän kanssa, mutta niin ei tapahtunut.
Vuotta myöhemmin emme olleet miehen kanssa enää tekemisissä ja otin yhteyttä tähän ex-naiseen pyytääkseni anteeksi käytöstäni. Selvisi, että suurin osa miehen miehen puheista oli aika lailla tuumesta temmattuja ja väitteet exän puheista ei ollut totta.
Kumpi puhui totta, sitä en tiedä, mutta pyysin anteeksi käytöstäni ja tämä nainen antoi minulle anteeksi. Toivottavasti osaan jatkossa olla fiksumpi enkä enää tee yhtä tyhmiä ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
ikinä ei pidä tuikata hulluun akkaan. miehesi teki sen virheen. tosin 99% akoista on joko hulluja, kilahtaneita tai rahanahneita
Ja miehistä 100%.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista viesteistä kuvakaappaukset ja yöllisten puheluiden ajankohdat sekä sisällöt ylös. Samoin työnantajalle tulleista viesteistä kopiot. Joitakin vuosia sitten oli uutinen, että häiriköijä sai tuomion nimenomaan työpaikalle tekemistään yhteydenotoista ja toisen osapuolen haukkumisesta (taisi olla kunnianloukkaus). Poliisille kannattaa tehdä ilmoitus, jotta asia on kirjattu ylös. Varsinkin, jos häirintä jatkuu, niin on jo aiemmastakin todistetta.
AP kirjoitti yhdessä viestissään, että ovat miehen kanssa päättäneet pitää taukoa, kunnes exä rauhoittuu. Silloinhan exä saa haluamansa lopputuloksen. Mikä varmistaa, ettei exä aloita häiriköintiä uudelleen, jos AP ja mies päättävät jatkaa tapailua myöhemmin?
Tosiaan, miksi pitää taukoa, kunnes häiriköijä rauhoittuu? Entä mistä exä edes tietäisi, että ovat nyt tauolla, paitsi stalkkaamalla? Pahin skenaario, että mies ottaakin yhteyttä exään ja alkavat neuvottelemaan asioista. "Sopiiko, jos näen uutta vain kerran viikossa? Sopiiko, jos vaihdan toiseen uuteen puolisoon?"
Paljon on taas naisia uhkailtu, tapettu ja ties mitä. Eivätkö he koskaan opi tottelevaisiksi? ja opettele tekemään sitä voileipää ilman ohjausta :)