Tapailen juuri eronnutta miestä ja olen alkanut saada uhkauksia hänen exältään!
Mies on siis eronnut heinäkuun lopussa pitkästä suhteestaan missä ei enää ollut onnellinen.
Näemme n. 3 krt viikossa, käymme yhdessä lenkillä, uimassa ja viikonloppuisin syömässä yms.
Nyt hänen ex on jostain saanut tietää minusta ja lähettää minulle lähes joka päivä viestiä facen kautta myös miehelle on lähettänyt viestiä ja haukkunut minua. Olen myös öisin saanut soittoja tuntemattomasta numerosta ja kun vastaan kuuluu vain ääni ”huo*a” ja luuri lyödään kiinni.
Työpikalleni on tullut haukkumaviestejä jossa arvostellaan kovin sanoin työtäni, jopa silloin kun olin lomalla olin kuulemma tehnyt työni huonosti.
Ottaisitteko yhteyttä poliisiin tässä tapuksessa? Tätä on nyt jatkunut kolme viikkoa!
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan ap eräs tietämäni persoonallisuushäiriöinen, joka koettaa milloin kenenkin parisuhteita kariuttaa ja tehtailee perättömiä syytteitä milloin mistäkin kun ei onnistu.
Oletko lukenut ollenkaan ap:n kommentteja?
Ihan uskottavalta kuulostaa ap:n tarina. Itsellä ihan samanlainen kokemus kymmenen vuoden takaa. Uuden kumppanini ex soitteli, haukkui huoraksi ja uhkaili ja soitti jopa työpaikalleni. Onneksi työnantajani oli järjen ihminen.Myös exäni pelkäsi siihen aikaan exäänsä. Joutui lastensa takia nukkumaan yhden yön samassa asunnossa exänsä kanssa ja sanoi pelänneensä koko yön, että nainen hyökkää hänen kimppuunsa yön aikana.
Joillekkin vaan ottaa se ero kovemmille kuin toisilla...
Exä kuulostaa totaalikilahtaneelta ja psykopaatilta tai narsistilta vähintään. Minä pelkäisin myös ap:n asemassa ja ilmoittaisin poliisille sekä ottaisin taukoa seurustelusta juuri siten kuin ap on tehnyt.
Tuollainen sekoviha ei ole mitenkään ok ja on vielä vähemmän ok purkaa se ventovieraisiin sivullisiin ja sotkea jonkun työpaikka mukaan kuvioon. En ymmärrä miten joku voi puolustella tuollaista käytöstä mitenkään.
Jaaha, olet tavannut mun siskon (tai kaltaisensa).
En uskalla nukkua ilman rautakauppavarustusta sängyn vieressä ja kaikki mahdolliset hälyttimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi ero ei ole selvä ja siinä on epäselvyyksiä. Jos noin vaikea nainen on ollut puolisona niin ehkä miehenkin pitäisi hieman työstää itseään eikä hypätä umpimähkää uuteen suhteeseen tai edes tapailla ketään.
Ero on miehelle selvä, koska naisen kanssa oli mahdotonta olla.
Sairaalle exälle asia ei ole kenties ikinä selvä.
Samalla mekanismilla ne entiset miehetkin vainoaa, se on vain yleisempää.
Täällä kun Vauvalla on ketjuja hulluista miehistä niissä kehotetaan lähtemään kodista vähin äänin uuteen salassa hankittuun asuntoon jne. Miksei miehelläkin voisi olla tuollainen tilanne?
Itselleni ehkä tuollainen haukkuminen on vielä pientä, mutta jos tullaan työasioita sekoittamaan, niin siinä menee raja! Kyllä saa olla ihan saakelin sairas, jos haluaa tuhota tuntemattoman syyttömän ihmisen työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tuli ekana mieleen, että miehen kertomus erosta on vain miehen kertomus erosta. Eli mies ei ole HOITANUT eroaan. Ei ole käsitellyt eroa siten, että nainen olisi ns. hyväksynyt eron. Mies on siis mahdollisesti toiminut jollainlailla hyvinkin loukkaavasti.
Mies on silloin heinäkuun lopussa sanonut että ei ole onnellinen suhteessa ja haluaa erota. Muutti pois yhteisestä asunnosta.
Ex ei tätä helpolla hyväksynyt vaan ”kiusasi” miestäkin monta viikkoa häirikkösoitoilla.Ap
Heinäkuun lopulla? Nyt ollaan syyskuun lopulla. Jos olette edes kuukauden tapailleet, niin miehellä on siis uusi viritelmä kuukausi sen jälkeen kun on eronnut pitkästä suhteesta. Aika nopealiikkeinen mies, kieltämättä. Ei siinä mitään, riippuen siitä miten ero on mennyt. Oliko se miehen puolelta ilmoitus, eikä hän suostunut enää keskustelemaan miksi halusi erota? En tarkoita missään nimessä, että suhdetta olisi pitänyt jatkua, mutta säädyllisessä erossa toisella on oikeus tietää miksi toinen haluaa erota.
Itse "kiusasin" myös ex-miestä monta viikkoa soitoilla, koska ero tuli todella yllätyksenä, vieläpä niin että hänellä oli heti uusi. Meillä oli yhteiset ystävät ja miehen mielestä kaikki olisi pitänyt jatkua ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Se oli hänen käsikirjoituksensa, eikä minulla ollut mitään sanasijaa siinä. Kun hän ilmoitti että minun soittoni "häiritsevät hänen uutta suhdetta" ja että uusi "kärsii" tästä (ikään kuin minä en kärsisi) sain tarpeekseni epäempaattisuudesta ja pistin kaikki välit täysin poikki. Tämä mies ja hänen kaverit luulivat että välien poikkipistäminen oli joku manipulointiyritys minun puoleltani saada miehen takaisin. Ei todellakaan, missään nimessä, haluaisi tuonluonteista miestä takaisin. Välit ovat olleet poikki nyt 20 v., olen siihen päätökseen erittäin tyytyväinen, ainoa mitä kadun on se, että joskus edes yritin joustaa ja saada aikaiseksi jotain keskusteluja ja kompromisseja tuossa tilanteessa.
Huh, onneksi pistit! Voihan sen selittää itselleen kostona, mutta oikeasti teit sille miehelle palveluksen.
Tämä selitti kaiken.Missä luki, että tein sen kostoksi? En tehnyt, mutta se merkitsi minulle selvää elämänlaadun parantamista, iloa ja onnea.
Mikä tän pointti niin kuin oli? Eihän sinullekaan menneessä märehtiminen ja eron HOITAMINEN tuonut mitään muuta kuin pahaa mieltäs ja sydänsurua, joka loppui vasta kun poistit miehen elämästäsi.
En jaksa selittää, vähän kuin yrittäisi selittää jollekin, että on tullut raiskatuksi ja toinen vaan että "mitä sinä siellä valitat, ei sillä miehellä ole enää kalu sisälläsi, voit jatkaa elämäsi, älä inise".
Toisesta ihmisestä eroamista ei oikein voi mitenkään päin verrata rikokseen mitä raiskatuksi tuleminen on. Et nyt taida käydä ihan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessä on jotain vikaa itsessäänkin, jos eksä on noin hullu. Hänhän on eksän kanssa joskus vapaaehtoisesti ollut ja hänen seurassaan viihtynyt.
Onko naisessa jotain vikaa jos mies lyö?
Jännä juttu miten miehet pitävät naisen syynä jos mies lyö naista ja sama outo uhrinsyyllistämiskuvio myös tässä keskustelussa väännettynä muotoon, että miehen käytös aiheuttaa naisen hulluuden/miehessä vikaa kun tollasen kanssa jne.
Muhvi kirjoitti:
Tulee mieleen että onkohan mies antanut eksälleen mitään ennakkovaroitusta erosta tai kertonut eksälleen olevansa onneton, vai onko vain muhittanut eroajatusta päässään kunnes yhtenä iltana ilmoittanut sen ääneen ja melkein heti pakannut kamansa ja lähtenyt, jolloin eksä on täysin puun takaa jäänyt tyhjän päälle täysin vailla vastauksia. Jos tästä on kyse niin mies saattaa ghostata sinutkin.
Jos asiasta on kuitenkin puhuttu useaan kertaan eksän kanssa ennen eroa, niin silloin kannattaa olla tosi varovainen ja ehdottomasti soittaa poliisille.
Tai oikeastaan joka tapauksessa kannattaa tehdä poliisille ilmoitus vainoamisesta ja myös alkaa pitää kirjaa kaikista epämääräisistä puheluista, viesteistä ja "yllättävistä" kohtaamisista, eikä missään nimessä soittaa tai tekstata tälle eksälle takaisin mitään. Tämä ns. päiväkirja todisteena auttaa poliisia laittamaan asian eteenpäin jos tilanne ei ensimmäisellä ilmoituksella rauhoitu.
Alapeukuttajat varmaan niitä, jotka itse jättäneet kumppaninsa yllättäen, kun on itse ensin eroa kuukausia hautonut ja sitten ei mitään selityksiä toiselle enää anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi hiljattain eronneen miehen kanssa, koska en pidä jämäkierrätyksestä.
Emme seurustele vaan tapailemme.
Ap
No sitten kannattaa jättää homma sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessä on jotain vikaa itsessäänkin, jos eksä on noin hullu. Hänhän on eksän kanssa joskus vapaaehtoisesti ollut ja hänen seurassaan viihtynyt.
Onko naisessa jotain vikaa jos mies lyö?
Jännä juttu miten miehet pitävät naisen syynä jos mies lyö naista ja sama outo uhrinsyyllistämiskuvio myös tässä keskustelussa väännettynä muotoon, että miehen käytös aiheuttaa naisen hulluuden/miehessä vikaa kun tollasen kanssa jne.
No eiväthän pidä, paitsi muutamat hullut. Eivätkä tämän keskustelun hullut edusta naisia yleisesti.
Miten ihmeessä exä saanut tietää, että tapailette? Jos tapailua takana tosiaan ihan vasta kuukausi ja rapiat, niin miten tietää? Somessa ette ole ilmoittaneet, koska ette seurustelu, kuten kerroit. Tapaatte harrastuksen parissa pari kertaa viikossa, kuten jo ENNEN miehen eroa. Olette käyneet muutaman kerran syömässä.
Kuka teidän lisäksenne tietää tapailustanne? Kenellä olisi syytä kertoa miehen exälle?
Vai onko mies itse kertonut exälleen, että tapailee uutta? Kertonut joko nimen tai että harrastuksesta tuntevat? Miksi mies olisi exälle kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä exä saanut tietää, että tapailette? Jos tapailua takana tosiaan ihan vasta kuukausi ja rapiat, niin miten tietää? Somessa ette ole ilmoittaneet, koska ette seurustelu, kuten kerroit. Tapaatte harrastuksen parissa pari kertaa viikossa, kuten jo ENNEN miehen eroa. Olette käyneet muutaman kerran syömässä.
Kuka teidän lisäksenne tietää tapailustanne? Kenellä olisi syytä kertoa miehen exälle?
Vai onko mies itse kertonut exälleen, että tapailee uutta? Kertonut joko nimen tai että harrastuksesta tuntevat? Miksi mies olisi exälle kertonut?
Mustasukkainen ja omistushaluinen exä on kyylä, jolla riittää puhtia onkia tarvitsemansa tiedot. Usko pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi hiljattain eronneen miehen kanssa, koska en pidä jämäkierrätyksestä.
Emme seurustele vaan tapailemme.
Ap
No sitten kannattaa jättää homma sikseen.
Mitä se auttaa jos nainen on jo aloittanut vainoamisen, tuskin se sitä lopettaa! Varsinkin kun tietää että miehellä ja aapeella on sama harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka joku on nähnyt heidät?!
Yhteys poliisille suoraan. Tuollaisesta saa linnatuomion. Kaikki vain talteen. Eikö sun miehes välitä niistä paskaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin vähän ihmettelen. Onko kuitenkin ollut jotain vispiläkauppaa jo ennen sitä eroa yhteisen harrastuksen kautta? Tai sitten sillä exällä on joku juoksutyttö/-poika, joka juoruaa sovitusti exän uudesta elämästä? Tai sitten ex vaanii pusikossa? Tai mies on itse yhteydessä tuohon exään ja kertonut kuvioistaan...
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tuli ekana mieleen, että miehen kertomus erosta on vain miehen kertomus erosta. Eli mies ei ole HOITANUT eroaan. Ei ole käsitellyt eroa siten, että nainen olisi ns. hyväksynyt eron. Mies on siis mahdollisesti toiminut jollainlailla hyvinkin loukkaavasti.
Nämä kommentit ovat jo melko huvittavia, kaikessa älyttömyydessään.. miehen exä siis skitsoilee, vainoaa *entisen* miehensä uutta naisystävää, jopa työpaikalle levittää paskaa, niin täällä suuri osa pistää tämän miehen viaksi?? Miten sekaisin nämä telaketjufeministit ovat, tuolla vainoharhaisuudella vain hallaa koko ihanalle naissukupuolelle tekevät. Ei kaikkea vain oikein aina voi miesten viaksi laittaa, vaikka olisikin jostain syystä katkera miessukupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Muhvi kirjoitti:
Tulee mieleen että onkohan mies antanut eksälleen mitään ennakkovaroitusta erosta tai kertonut eksälleen olevansa onneton, vai onko vain muhittanut eroajatusta päässään kunnes yhtenä iltana ilmoittanut sen ääneen ja melkein heti pakannut kamansa ja lähtenyt, jolloin eksä on täysin puun takaa jäänyt tyhjän päälle täysin vailla vastauksia. Jos tästä on kyse niin mies saattaa ghostata sinutkin.
Jos asiasta on kuitenkin puhuttu useaan kertaan eksän kanssa ennen eroa, niin silloin kannattaa olla tosi varovainen ja ehdottomasti soittaa poliisille.
Tai oikeastaan joka tapauksessa kannattaa tehdä poliisille ilmoitus vainoamisesta ja myös alkaa pitää kirjaa kaikista epämääräisistä puheluista, viesteistä ja "yllättävistä" kohtaamisista, eikä missään nimessä soittaa tai tekstata tälle eksälle takaisin mitään. Tämä ns. päiväkirja todisteena auttaa poliisia laittamaan asian eteenpäin jos tilanne ei ensimmäisellä ilmoituksella rauhoitu.
Alapeukuttajat varmaan niitä, jotka itse jättäneet kumppaninsa yllättäen, kun on itse ensin eroa kuukausia hautonut ja sitten ei mitään selityksiä toiselle enää anneta.
Munkin ex jaksaa jankuttaa etten antanut mitään varoitusta. Annoin useammankin varoituksen ennen lähtöä. Vieläkin pyörii nurkissa vaikka sai lähestymiskiellon.
Ap, nosta syyte riehujaa vastaan. Ei välttämättä auta mitään, mutta onpahan poliisin tiedossa.
Ihminen, joka kokee hävinneensä ja epäonnistuneensa todella vahvasti käyttäytyy noin. Ei kestä yhtään sitä. Yleensä nämä rauhoittuvat heti, kun löytävät itse uuden kumppanin ja jos se taas menee mönkään alkaa se exän kiusaaminen uudestaan... Kokemusta on.