Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käly kiukuttelee, kun joutuu viettämään joulua meillä.

Vierailija
03.12.2013 |

Anoppi ja appiukko ovat lähes seitsemänkymppisiä, eivätkä enää jaksa kestitä lapsiaan ja lapsenlapsiaan jouluna. Tilakin alkaa olla jo kortilla, vaikka niillä onkin iso talo. Me ehdotettiin, että vietetäänkin joulu meillä. Siis samat ihmiset, sama joulu, mutta meillä. 

Kaikki muut ovat olleet innoissaan, paitsi käly. Meillä on lapsiperhe, joten lapsiperheilläkin on mahdollisuus vähän rennompaan jouluun, kun täällä on pelit ja vehkeet, lelut ja kaikki. Anoppilassa pitää aina varoa kaikkea, eikä leluja ole kuin joitain 70-luvun hyrriä.

Käly on ollut alusta alkaen ajatusta vastaan. Vetoaa perinteisiin. Meillä ei joulu varmasti tunnu joululta, kun on AINA viettänyt vanhemmillaan ja kotitalossaan joulua. Ei siis ole ollut miehensäkään joulua viettämässä, koska joulu menee siitä pilalle. 

Nyt huokailee ja valittaa joka asiasta, kun keskustellaan joulusta. Meillä on varmaan liian iso kuusi, eikä *huoh* niitä perinteisiä joulukoristeita. "Mä olen joka joulu laittanut aina sen ensimmäisen koristeen, jonka tein ekaluokkalaisena mummulle". "Miltäköhän tuntuu syödä jouluruokaa eri lautasilta, kun aina on syöty niistä vanhoista.." "Se teidän lähikirkko on jotenkin niin kolkko, ei varmaan tule samanlaista joulukirkko-oloa kuin tavallisesti"

Siis koko ajan! Mä yritän niellä ja olla vain. Minä hyvää hyvyyttäni tarjouduin järjestämään koko joulun. Siivoan, teen ruoat, koristelen, valmistan, teen KAIKEN! Mielelläni, tätä halusinkin. Tykkään tehdä sen kaiken, en tee marttyyriyttäni. Mutta voi luoja nyt alkaa napsahtaa kohta päässä tuon kälyn takia.

Meitä on iso porukka, miehelläni on neljä siskoa ja kaksi veljeä. Näillä yhteensä jo 12 lasta, eli oikeasti meitä on paljon. Ja tuo yksi käly nyt tekee kaikkensa, että varmasti kaikki ymmärtävät, että nyt ei sitten ole JOULUA. On ihan erilainen joulu tulossa, jos siis sitä jouluksi voi sanoa. Väärät lautaset, väärä kuusi, väärät koristeet, väärä kirkko, kaikki on ihan väärin.

Ymmärrän, että kun on aina vietetty joulua jollain tavalla, pienikin muutos on iso muutos. Ja joulu on iso juhla. Silti, muut ovat jo tottuneet muutoksiin. On tullut lisää perheenjäseniä vävyistä ja miniöistä, on tullut lapsia, kaikki muut ovat välillä viettäneet jouluja puolisoiden perheiden luona. Tämä yksi nyt vain itsepintaisesti haluaa viettää kaikki joulunsa täsmälleen, minuutilleen, sentilleen samalla tavalla kuin aina ennenkin.

Kiitos, että on anonyymi palsta, johon purkautua. Menee pian hermo ja oma joulufiilis.

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan raporttia. Sen verran mielenkiintoinen juttu.

Vierailija
122/171 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
124/171 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
125/171 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan uppaatte tätä. Jos aloittaja haluaa kertoa tapahtuneet loppuun asti niin hän kyllä kertoo ilman uppauksiakin. Js ei halua niin uppaaminen ei asiaan vaikuta. Uppaamalla saatte tänne vain lisää provoja.

Vierailija
126/171 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap jo toipunut joulusta niin paljon, että pystyisi kertomaan miten lopulta kävi? Tää on ollu kyllä tän joulun mielenkiintoisimpia ketjuja :)

Vierailija
127/171 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
128/171 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
129/171 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heippa taas. 

Meni hermo. 

Long story short: tänään päätettiin, että minä vien kaikki valmistamani jouluruoat anoppilaan ja kaikki menevät sinne. Mulla on jouluruoat jo valmiina kaikki pakastettuna ja jääkaapissa. Appivanhemmat saavat valmiin joulupöydän ja käly/nato/sisko ei vedä ranteitaan auki.

Mun joulu menin nyt kyllä pilalle, mutta se on ihan sairaan pieni asia tässä myrskyssä. 

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA KESTÄMISTÄ JA JAKSAMISTA KAIKILLE OMIEN SUKULAISTENNE JA PUOLISON SUKULAISTEN KANSSA!

ap

Vierailija
130/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:32"]

No heippa taas. 

Meni hermo. 

Long story short: tänään päätettiin, että minä vien kaikki valmistamani jouluruoat anoppilaan ja kaikki menevät sinne. Mulla on jouluruoat jo valmiina kaikki pakastettuna ja jääkaapissa. Appivanhemmat saavat valmiin joulupöydän ja käly/nato/sisko ei vedä ranteitaan auki.

Mun joulu menin nyt kyllä pilalle, mutta se on ihan sairaan pieni asia tässä myrskyssä. 

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA KESTÄMISTÄ JA JAKSAMISTA KAIKILLE OMIEN SUKULAISTENNE JA PUOLISON SUKULAISTEN KANSSA!

ap

[/quote]

WHAAAAT!!!

Vierailija
131/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:32"]

No heippa taas. 

Meni hermo. 

ap

[/quote]

Onko se käly todellakin jaksanut kiukutella asiasta koko kuukauden? Täytyy olla melkoinen rautakanki juuttuneena takapuoleen. Otan osaa, ap. Toivottavasti anoppi ja appi osaavat arvostaa ruokiasi ja edes mulkaista tyttöä kieroon hänen käytöksensä vuoksi.

Vierailija
132/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:32"]

No heippa taas. 

Meni hermo. 

ap

[/quote]

Onko se käly todellakin jaksanut kiukutella asiasta koko kuukauden? Täytyy olla melkoinen rautakanki juuttuneena takapuoleen. Otan osaa, ap. Toivottavasti anoppi ja appi osaavat arvostaa ruokiasi ja edes mulkaista tyttöä kieroon hänen käytöksensä vuoksi.

[/quote]

Juu. Nyt on oikeat lautaset, kuusi ja kuusenkoristeet. Vielä jaksoi purnata minun laatikoistani, kun ovat nyt foliovuoissa, eikä Arabian vuoissa.

Käsittämätöntä lapsellista kiukuttelua. Nyt oli viimeinen joulu, kun mennään anoppilaan. Sinne ei yksinkertaisesti mahdu enää tämä suku.

Mulla ei ole mitään riitaa kälyni kanssa, mutta joulut voidaan tästlähin viettää eri paikassa.

ap

Vierailija
133/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestämistä vielä joulupöytään, nimittäin maku on taatusti väärä ja koostumus ja määrä. Ihan sama vaikka identtisiä aikaisempiin vuosiin, vääriä ovat nyt. On kyllä harvinaisen lassukka suku, kaikki yhden tossun alla. Kälyllä varmaan mt-ongelmaa tai vähintään personallisuushäiriö: 5-vuotiaan persoona aikuisen kropassa.

Vierailija
134/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla hieno tunnelma siellä Oikeassa joulupöydässä :O huhhuh.

Vierailija
135/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tahtovat ennen kaikkea lapsensa olevan onnellinen.

Kälylläsi on kolmenkympin kriisi, ahdistus ikääntyvistä vanhemmista, suru perinteen loppumisesta yllättäen (ei saanutkaan viettää sitä viimeistä joulua tietoisena vaan yhtäkkiä ilmoitetaan, että edellinen oli se viimeinen, eikä edes tajunnut nauttia). Lisäksi kälysi on itsekäs ja lapsellinen prinsessadiiva, jolle annetaan perheessä liikaakin anteeksi.

Tunnistin kälyssäsi itseni. En osaa selittää hänen käytöstään, mutta voisin hyvin itse reagoida samoin, jos veljeni vaimo noin vain yllättäen omisi koko joulun, järjestäisi kaiken minulta kysymättä, tekisi laatikot vääränlaisiin astioihin ja kuvittelisi tietävänsä suvun perinteistä yhtään mitään. Saisi vielä vanhempani puolelleen, samoin sisarukseni. Joulun lisäksi varastaisi siis perheenikin.

Jotenkin noin kuvittelisin kälysi tuntevan. Ei häntä tarvitse ymmärtää, eikä hänen käytöstään hyväksyä, mutta perhedynamiikkaa ei määrää kukaan yksin. En minäkään olisi lapsuudenperheeni prinsessadiiva, jos sitä eivät muut mahdollistaisi. Rooleista on vaikea päästää irti, vaikka haluaisi, kun sinut kolme vuosikymmentä tunteneet ihmiset automaattisesti odottavat tietynlaista käytöstä ja reagoivat itse sitä vastaavasti jo ennakkoon.

Vierailija
136/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei aikamoinen diiva! Tsemppiä Ap!

Vierailija
137/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota tuomaan se koriste ja astiat itselleen. Voi syödä tutuilta lautasilta. Ja kyllä taksi vie joulukirkkoon hänet vähän kauemmaksikin :)

Vierailija
138/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tuolla puheella käsittelee asiaa etukäteen. Se ei välttämättä ole sinua vastaan suunnattua, ja joulu sujuu mainiosti.

Mä en kyllä jaksa tajuta, miksi joulusta tehdään tällä palstalla aina niin suuri juttu.

Vierailija
139/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, johan oli käänne!

tule ap kertomaan miten kaikki lopulta aattona meni!

Vierailija
140/171 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti keksitty porvoolainen. On poikinut jo viidettä sivua keskustelua. Uusi käänne juonessa elvytti ketjun kun se meinasi jo hiipua.