Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et voisi asua Helsingissä?

Vierailija
02.12.2013 |

Huom! Tämä ketju on tarkoitettu vain ite kysymykseen, ei "puolusteluun", kuinka ihana paikka Helsinki on, vaan nimeomaan:

Miksi et voisi asua Helsingissä?

Oma vastaukseni:
- Olen asunut ikäni maalla, lähellä luontoa ja omaa rauhaa. Ahdistuisin siitä ihmispaljoudesta ja tavaran määrästä, kerrostaloista yms.
- En jaksaisi sitä julkisilla liikkumista.

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:56"]

En tykkää Helsingistä yhtään. Liian ahdas, ihmiset on todella töykeitä ja kaupunki itsessään on todella ruma.

[/quote]

sivuhuomautus, että Helsinki on muutakin kuin hgin keskusta

[/quote]

Niinpä. Nämä rumuudesta ruikuttajat ovat tainneet pyöriä lähinnä rautatieasemalla pummien ja nistien joukossa.

[/quote]

Eirassa kävin viimeksi ja mielipiteeni pysyy edelleen.

Vierailija
62/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on muuttunut kymmenessä vuodessa sellaiseksi, että kaikki rynnii keskustassa. Se on jokin tapa pitää yhteistä vauhtia päällä koska osalla porukasta on kiire oikeasti :D

Olen asunut muualla ja asun täällä taas.

Ongelmina on asuntojen kalleus, se on yksi suurimpia ongelmia mitä on.

Helsingin keskusta on epäsiisti, siivouksen määrää ei ole lisätty vaikka väkimäärä on lisääntynyt?

Ankeat lähiöt eivät ole sen ankeampia kuin muissakaan kaupungeissa.

Muistan kun muutin pois juuri siksi kun kaupunki oli muuttunut  levottomaksi, asuin pikkukaupungissa vuosia. Palasin ja jostakin syystä nyt olen tottunut tähän enkä haluaisi muuttaa pois. Nautin siitä, että kukaan ei tunne minua kadulla keskustassa.

Se on totta, että täällä kaupungissa on ikäänkuin kyliä joissa ihmiset tuntevat kaikki toisensa ja he elävät vähän sellaista kyläyhteisöllistä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän enemmän rauhallisuudesta ja vehreydestä.

Myös avaruuden tuntu on mun juttu, nautin siitä että näen tähtitaivaan talvi-iltoina. Otava kun on "paikoillaan" on mulla hyvä olla.

Vierailija
64/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:49"]

Tuo ylläoleva "Helsinkiläiset on ylpeitä" -mielipide on samanlainen yleistys kuin se, että kaikkialla muualla Suomessa ollaan ahdasmielisiä, ankeita, rasisteja ja käytöstavattomia homovihaajajuntteja. :D

[/quote]

No salolaiset ovat ainakin sisäänpäin siittäytyneitä moukkia.

Vierailija
65/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:49"]

Tuo ylläoleva "Helsinkiläiset on ylpeitä" -mielipide on samanlainen yleistys kuin se, että kaikkialla muualla Suomessa ollaan ahdasmielisiä, ankeita, rasisteja ja käytöstavattomia homovihaajajuntteja. :D

[/quote]

No salolaiset ovat ainakin sisäänpäin siittäytyneitä moukkia.

Vierailija
66/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys on hieman hassu, koska siihen ei voi vastata että miksi ei. Iso osa jotka ajattelevat että eivät voisi asua Helsingissä, eivät oikeasti edes tunne Helsinkiä. Omalta kohdalta vastaisin ympäripyöreästi, että en voisi asua Helsingin lähiöissä, kuten en missään muussakaan lähiössä, koska pelkäisin liikaa. En voisi asua Helsingin rautatieaseman vieressä.

Helsingissä on upeita paikkoja, salapiiloja joissa saat olla rauhassa. Itse olen viettänyt monta kesää Kaivarissa "omalla rannalla", sellaisessa paikassa missä ei ole ketään ja mikä ei näy tielle. Samoin Tervasaaressa on piiloja joissa saa olla rauhassa. Helsingissä asuminen on juuri niin kallista kuin on valmis maksamaan. Kallis asuminen saa ihmiset asumaan pienemmissä asunnoissa ja viettämään enemmän aikaa pois kotoa, kuten muissakin suurkaupungeissa. Jos asut vaikkapa Sastamalassa, ei siellä ole mitään tekemistä joten on ihan perusteltua asua isossa omakotitalossa jossa on paljon tilaa.

En puolustele Helsinkiä, mutta en myöskään pidä Helsinki vastaisista argumenteista jotka perustuvat tietämättömyydelle.

Vierailija
67/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun itse Pohjois-Karjalassa ja RAKASTAN asioida Helsingissä. Olen asunut siellä, ja käynyt töissä ja vierailen siellä usein. Missään muualla ei saa niin hyvää asiakaspalvelua kuin Helsingissä. Ne ihmiset ketkä väittävät että Helsingissä ollaan tylyjä, ovat jonkun yksittäistapauksen vuoksi leimanneet kaikki tai sitten yksinkertaisesti asioivat itse aivan naama väärinpäin liikkeissä.

Juuri edellisellä kerralla Helsingissä ihanaa palvelua sain Fidan kirppiksellä, Uffalla, H&M:llä Forumissa, Rautatieaseman Hesburgerissa, kirjadivareissa, kioskeissa ja ihmiset hymyilivät toisilleen, vai hymyilinköhän minä heille? :D Joka kerta olen lähtenyt Helsingistä iloisena ja tullut kotikaupunkiini toteamaan, että ilo ei elä Pohjois-Karjalassa, täällä elää kateus ja katkeruus ja juoruilu. Muutan Helsinkiin takaisin kunhan lapsi kasvaa aikuiseksi, hänellä on täällä kaverit, harrastusporukka ja koulu. Toistaiseksi riittää että pääsen käymään Helsingissä tarpeeksi usein ja saan tankata elämäniloa. :)

Vierailija
68/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:56"]

En tykkää Helsingistä yhtään. Liian ahdas, ihmiset on todella töykeitä ja kaupunki itsessään on todella ruma.

[/quote]

sivuhuomautus, että Helsinki on muutakin kuin hgin keskusta

[/quote]

Niinpä. Nämä rumuudesta ruikuttajat ovat tainneet pyöriä lähinnä rautatieasemalla pummien ja nistien joukossa.

Vierailija
69/169 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole mitään hauskaa,nähtävyydet jota on tosin vähän verrattuna muuhun suomeen,on kierretty yhdessä päivässä.

Vierailija
70/169 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki kalleudesta: tunnen eläkeläisen joka asuu Töölössä. Eläke 436 euroa.
Vastike 460 euroa.
Revi siitä.

Vierailija
71/169 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Jonotus

2 Jonotus

3 Jonotus

Vierailija
72/169 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat törkeän korkeita, ja rikkaat yksityiset nostavat koko ajan. 19 neliömetriä ilman uunia ja pesukoneliitäntää vuokra 710 euroa. Mutta rakastan itse kaupunkia; merta, monimuotoisuutta ja kansainvälisyyttä.

Vierailija
73/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ole siihen varaa.

Vierailija
74/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä viettänyt 2 kesää kesätöissä. Tässä muutamia syitä, miksi en halunnut pidemmäksi aikaa jäädä:

Kunnonllinen asuminen järjettömän kallista, ei siellä palkat kuitenkaan suhteessa ole niin paljon isommat. Pitkät vällimatkat ja julkisilla suhaaminen. Hirveä kiire kaikilla. Pultsarit. Pinnallisuus.

Vierailija
75/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tuulee ja on kylmää. Se on ruma. Siellä ei viihdy.

Vierailija
76/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-liikaa epämääräistä porukkaa (mikä aiheuttaa turvattomuutta)

-liian kallis asuminen (haluan asua ihan meren vieressä)

-ruma kaupunki

Vierailija
77/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Tarvitsemme ison talon, mielummin omakotitalon. (Lähtisin sinne kyllä hippulat vinkuen, jos olisi tilaisuutta)

Vierailija
78/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi varaa asua siellä. Haluamme asua omakotitalossa, jos myisimme nykyisen talomme, saisimme Helsigistä ehkä kerrostalokaksion ja meitä kun on 5.

Lisäksi haluan asua lähellä luontoa ja kohtuullisen kokoinen piha pitää olla myös. Enkä jaksaisi sitä, että kaikki olisi niin kaukana. Ja on siellä liikaa ihmisiäkin.

Tykkään kyllä käydä Helsingissä ja minusta se on ihan kauniskin, ei tietysti jokapaikasta, mutta ei kai sellaista kaupunkia olekaan? Ja tosiaan siellä on paljon hyvääkin, mutta siitähän tässä ei nyt ollut kyse.

Vierailija
79/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa pois ensi kuussa, vastaan siltä pohjalta. En voisi asua (enää) Helsingissä, koska...

...hintataso on kuin loistokkaissa suurkaupungeissa, mutta palvelut ja asunnot eivät vastaa niistä pyydettyä hintaa.

...Helsingin kasvusta 80% tulee mamuista kaupungin oman arvion mukaan.Tähän kun lisätään arvio siitä, että seitsemän vuoden päästä joka viides helsinkiläinen on ulkomaalaistaustainen + Helsingin paisuminen järjettömässä tahdissa = ongelmat vähän kaiken suhteen tulevat olemaan tapetilla. Mistä saadaan asunnot näille "uussuomalaisille"? Mistä Helsinki repii veronmaksajia, kun uusimman muuttovoitto-selvityksen mukaan se on eniten miinuksella veronmaksajien laadun suhteen koko maassa? Uusin päätös kaavoittaa viimeisetkin viheralueet ja saaret ei tule auttamaan asiaa!

...päihdeongelmaisten ja mielenterveysongelmaisten keskittyminen Helsinkiin näkyy sen katukuvassa selkeästi. Tilanne on vaan pahentunut sen jälkeen, kun Töölöön avattiin asuntola, jossa ei vaadita päihteettömyyttä. Kaupunki karsii mielenterveyspalveluistaan ja siirtää avohoitoon porukkaa, jotka kuuluisivat osastolle. Lisäksi viitisen vuotta sitten tehty periaatepäätös psykiatrian poliklinikoiden hoitajien työjaosta (= yksi hoitaa akuutit sekopäät, toinen masentuneet...noin karkeasti) on lisännyt hoitajien uupumista ja laskenut hoidon tasoa.

...turvalisuus kaikkien yllämainittujen seikkojen takia. Metrosta karsittiin jo vartijat, muttei tehty mitään lisääntyneelle levottomuudelle. Kaupungissa liikkuessa huomaa ihan työmatkoillakin, miten häiriökäytöksen määrä on nousussa.

Toivon vilpittömästi että Helsinki saa asiansa kuntoon, mutta en tahdo enää itse veronmaksajana rahoittaa nykyistä sekoilua ja Vihreiden päähänpistoja (nämä takinkääntäjät muuten vastustivat näkyvästi mm. Vartiosaaren rakentamista vaan äänestivät kuitenkin sen puolesta pari päivää sitten!).

Vierailija
80/169 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsingistä, enkä puolustele yhtään. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, aina. Minua sen sijaan uteluttaa kun muutamat mainitsevat Helsingin huonona puolena julkisen liikenteen ja pitkät välimatkat julkisilla. 

Ajokortittomana olen kokenut liikkumisen esim Etelä-Karjalassa ja Päijät-Hämeessä hankalaksi, kun melkein kaikki julkinen liikenne on ajettu alas. Minä pärjään kyllä, ei siinä mitään, olen noilla seuduilla käypäläinen ja keksin kyllä aina jonkun ratkaisun. Mutta kun vanhat, puolisokeat mummot ja papatkin pakotetaan autonrattiin että pääsisivät edes kauppaan, apteekkiin, lääkäriin, ystäviä tapaamaan... Ja lapset pitää viedä omalla autolla joka paikkaan, joillakin paikkakunnilla jopa kouluun. 

Vaivaako se teitä yhtään, kysyy ystävällisesti ja riitaa haastamatta

stadilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän