Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et voisi asua Helsingissä?

Vierailija
02.12.2013 |

Huom! Tämä ketju on tarkoitettu vain ite kysymykseen, ei "puolusteluun", kuinka ihana paikka Helsinki on, vaan nimeomaan:

Oma vastaukseni:
- Olen asunut ikäni maalla, lähellä luontoa ja omaa rauhaa. Ahdistuisin siitä ihmispaljoudesta ja tavaran määrästä, kerrostaloista yms.
- En jaksaisi sitä julkisilla liikkumista.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lukea tätä täällä Helsingissä, paistateltuani juuri päivää riippumatossa laajalla pihalla mukavien naapurien kanssa, käveltyäni lasten kanssa metsässä (200metrin päässä), käytyäni lähikaupassa tuttuja morjenstelemassa (200metrin päässä), ja kirjastossa (300metrin pässä). Maalaiset ei tajua, että stadi koostuu monista pikku kylistä. Joka hintatasolle ja tyylille löytyy omansa. Toki neliöistä joutuu tinkimään, mutta tavarathan sitä tilaa vievät eivätkä ihmiset, täällä ei olla materialisteja. Mikä tahansa iso kaupunki tietysti tuntuu tylyltä, jos hengaa vain keskustassa muiden oudosti kyräilevien junantuomien keskellä.

Vierailija
42/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian iso kaupunki minulle, en siinä vilinässä viihtyisi. monet Helsinkiläiset ylpeitä ja jos sallitaan suoraan sanoa paskantärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla isoissa kaupungeissa. Niiden jälkeen Helsinki tuntuu todella pieneltä, mutta helsinkiläisillä on pääkaupunkilaisille tyypillinen "maailman napa"-kuva kaupungistaan. Kaupunki ei ole ollenkaan niin avaramielinen ja monivärinen kuin luulee olevansa - verratkaa vaikka Berliiniin.

Toisekseen nautin Suomessa pienistä kaupungeista ja kiireettömyydestä. Kulttuuripalveluiden perässä pääsee aina Helsinkiin, mutta esimerkiksi Hangon tai Tammisaaren kauneus ja kiireettömyys ei Helsingissä ole mahdollista.

Vierailija
44/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylläoleva "Helsinkiläiset on ylpeitä" -mielipide on samanlainen yleistys kuin se, että kaikkialla muualla Suomessa ollaan ahdasmielisiä, ankeita, rasisteja ja käytöstavattomia homovihaajajuntteja. :D

Vierailija
45/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää Helsingistä yhtään. Liian ahdas, ihmiset on todella töykeitä ja kaupunki itsessään on todella ruma.

Vierailija
46/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua omakotitalossa reilun kokoisella tontilla, ainakin nyt kun on lapsia. Espoossa siihen on meillä nyt varaa, stadissa ei. Keskustaan voisi muuttaa kun on saanut lapset kotoa.

Vierailija
47/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista huonoin puoli on se minkä jo joku mainitsikin: paljon ihmisiä ja epämääräisen näköistä porukkaa josta tulee turvattomuuden tunne. Tuntuu et koko ajan pitää olla valppaana.

Ihmiset ovat muutenkin sisäänpäin kääntyneen oloisia, ei niin rentoja, toisia ei oteta huomioon. metrossa ihmiset puuhaa omiaan tai katsovat johonki tyhjyyteen apaattisen näköisinä.

Tuo jäi mieleen kun ollaan käyty helsingissä.

Liian kallis asuminen Ym kans

Vierailija
48/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin Helsingissä joten en vaikuttanut siinä suhteessa elämäni kulkuun. Muutan joskus täältä pois mutta vain ulkomaille jos hyvä tilaisuus tulee. Syy: Suomi on läpeensä mätä paikasta riippumatta.

Vierailija
49/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-liian kallista vuokralla ja oman ostaminen tulisi myös kalliiksi. Samalla hinnalla saa muualta okt:n ja omaa tonttia.

- liikaa kaikkea

- en oikein identifioidu kaupunkilaiseksi. Jopa pieni kaupunki, jossa nyt asun, tuntuu liian ahtaalta.

- haluaistin että naapuriin on vähintään 700m matkaa, eli lähimmät naapurit eivät olisi näköetäisyydellä.

Ainoa plussa on se, että helsinki lienee ainoa kaupunki suomessa, jossa ihmiset osaavat ajaa autolla. Toki siellä töötätään helpommin jos joku töpeksii, mutta esim. vetoketju toimii moitteettomasti. Yritäpä saada ruuhkassa tilaa jossain Savon kaupungeissa, niin saat vain kolarin aikaiseksi..

Vierailija
50/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:29"]Huom! Tämä ketju on tarkoitettu vain ite kysymykseen, ei "puolusteluun", kuinka ihana paikka Helsinki on, vaan nimeomaan:

Oma vastaukseni:
- Olen asunut ikäni maalla, lähellä luontoa ja omaa rauhaa. Ahdistuisin siitä ihmispaljoudesta ja tavaran määrästä, kerrostaloista yms.
- En jaksaisi sitä julkisilla liikkumista.

[/quote]

Asun Helsingissä enkä ole koskaan käyttänyt julkisia. En myöskään omista autoa.

Vierailija
51/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin Helsingissä 10 vuotta ja viihdyin ihan hyvin. Sitten muutin pois ihan erilaiseen paikkaan, syrjäkylälle. Monet sellaiset asiat, joista ennen Helsingissä tykkäsin, ovat muuttuneet mulle vieraiksi. 

Nykyisessä asuinpaikassa tykkään rauhasta. Meillä ei ole yhtään tonttinaapuria, naapureita kyllä on näköyhteyden päässä. Omalla pihalla saa olla rauhassa ja on hiljaista. Keskustassa ei ole ruuhkaa eikä liikaa ihmisiä. Kukaan ei jyrää kaupassa (sitä jyräämistä ei Helsingissä asuessa huomaa, mä itse asiassa huomasin sen ensimmäisen kerran, kun olin asunut vuoden toisessa maassa, ja olin ihan järkyttynyt epäkohteliaisuudesta) ja tuntemattomien ihmisten kanssa on helppo jutella.

En mitenkään inhoa Helsinkiä ja viihdyin kyllä siellä ne vuodet, jotka siellä asuin, mutta olen tyytyväinen tähän nykyiseen asuinpaikkaani, enkä haluaisi enää takaisin Helsinkiin.

Vierailija
52/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:44"]

Asuin 90-luvun Helsingissä, ja kyllä se oli varsinkin laman jälkeen aika järkkyä, vaikkakin se oli hyvä että omaa autoa ei tarvinnut, niin julkisissa oli paskaista ja kylähulluja vähintään joka toinen; juoppoja, narkkareita ja muuten vaan päästään vinksahtaneita.

Minä en pystynyt siellä laittamaan lastani kouluun, koulussa oli jo silloin 70 eri kansallisuutta, ja jo 80-luvulla oli yleistä jopa ala-asteen lähistöllä huumeiden myynti, joko sitten 90-luvulla. Huumeruiskuja oli bussipysäkeillä ja lasten leikkipaikoilla jatkuvasti.

Minä ja mieheni ei muutettaisi Helsinkiin suurin surminkaan, jos johonkin isoon kaupunkiin pitäisi muuttaa niin oikeastaan mihin tahansa muualle, esim. Tampere tuntuu paljon paremmalta.

[/quote]

tämä kyllä koske koko Helsinkiä. Missähän päin mahdoit asua, jos saan kysyä?

Vierailija
53/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua Helsingissa koska haluan asua kansainvalisessa suurkaupungissa. Muutin New Yorkiin 22 vuotiaana ja nyt 20v myöhemmin ei ole aikomuksia koskaan palata suomeen.

Vierailija
54/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:56"]

En tykkää Helsingistä yhtään. Liian ahdas, ihmiset on todella töykeitä ja kaupunki itsessään on todella ruma.

[/quote]

sivuhuomautus, että Helsinki on muutakin kuin hgin keskusta

Vierailija
55/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa Helsingissä ja huomasin negatiivisia juttuja, joiden takia ei ole hinkua muuttaa takaisin:

1. Ulkomaalaisten määrä on lisääntynyt ihan hirveästi.

2. Katukuvassa olevien kantasuomalaisten syrjäytyneiden määrä on lisääntynyt ehkäpä vielä enemmän kuin noiden ulkomaalaisten.

3. Helsinki tuhlaa edelleen muutaman ryhmän sosiaalitukiin liikaa, kun taas toiset ryhmät eivät saa apua. Vertailukohteena nykyinen kuntani: mielenterveyspuolella saatu avohoidon apu oli Helsingissä sitä, että kerran kuussa oli aika hoitajalle ja lääkäri kerran vuodessa. Molemmat vaihtuivat todella usein. Nykyisessä kunnassani tapaan hoitajaa melkein viikottain, ja lääkäriä 2kk välein.

Olen todella huolissani tämäntyylisestä kehityksestä: muualta tulleille ollaan kustantamassa erityishoidot veronmaksajien rahoilla, mutta omat kansalaiset eivät välttämättä saa apua. Suositaan avoimesti monikulttuurisuutta ja kaikenmaailman pilipaliprojekteja, mutta todella tärkeät hankkeet jäävät ilman rahoitusta. Tämä tulee ajamaan suomalaiset heikko-osaiset vielä sotaan mamujen kanssa, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
56/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:44"]

Asuin 90-luvun Helsingissä, ja kyllä se oli varsinkin laman jälkeen aika järkkyä, vaikkakin se oli hyvä että omaa autoa ei tarvinnut, niin julkisissa oli paskaista ja kylähulluja vähintään joka toinen; juoppoja, narkkareita ja muuten vaan päästään vinksahtaneita.

Minä en pystynyt siellä laittamaan lastani kouluun, koulussa oli jo silloin 70 eri kansallisuutta, ja jo 80-luvulla oli yleistä jopa ala-asteen lähistöllä huumeiden myynti, joko sitten 90-luvulla. Huumeruiskuja oli bussipysäkeillä ja lasten leikkipaikoilla jatkuvasti.

Minä ja mieheni ei muutettaisi Helsinkiin suurin surminkaan, jos johonkin isoon kaupunkiin pitäisi muuttaa niin oikeastaan mihin tahansa muualle, esim. Tampere tuntuu paljon paremmalta.

[/quote]

tämä kyllä koske koko Helsinkiä. Missähän päin mahdoit asua, jos saan kysyä?

[/quote]

jäi sana pois, eli ei kyllä koske 

Vierailija
57/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viihdyn parhaiten maalla. Olen maalaisjuntti henkeen ja vereen, en sopisi sinne kaupunkilaisten sekaan :)

Ja onhan siellä kallistakin.

Vierailija
58/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 16:52"]

Korkeastikoulutettujen ja rikkaiden lapset, ketkä eivät eläissään ole ruokaa tehneet. Kaikki päivän ateriat kahviloissa ja ravintoloissa, ihan kuten lomalla konsanaan. Ei edes tomaattipasta onnist keittiössä. Ei pysty ymmärtämään niin millään :D kuolen aina nauruun kun kuuntelen tällaisten frendien tarinoita :D t. Helsinkiläinen

[/quote]

Tuota... Mitä?

Vierailija
59/169 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen Helsingin ahdistavaksi, liikaa ihmisiä, pinnallisuutta, pelottava paikka, hälinää

täällä maalla on luonto lähellä, oma rauha, hiljaisuus, oma iso piha, voi pitää kaikenlaisia lemmikkejä, on ihmisiä, joihin voi luottaa

Vierailija
60/169 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:56"]

[/quote]

sivuhuomautus, että Helsinki on muutakin kuin hgin keskusta

[/quote]

Jep. Vantaa ja Espoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä