Miksi et voisi asua Helsingissä?
Huom! Tämä ketju on tarkoitettu vain ite kysymykseen, ei "puolusteluun", kuinka ihana paikka Helsinki on, vaan nimeomaan:
Miksi et voisi asua Helsingissä?
Oma vastaukseni:
- Olen asunut ikäni maalla, lähellä luontoa ja omaa rauhaa. Ahdistuisin siitä ihmispaljoudesta ja tavaran määrästä, kerrostaloista yms.
- En jaksaisi sitä julkisilla liikkumista.
Kommentit (169)
Palstapersu on näköjään innostunut tässä ketjussa.
Palstapersu on näköjään innostunut tässä ketjussa.
Mikä niissä mamuissa niin pelottaa? Mun lapset on käyneet kaikki kouluasteet alakoulusta lukioon kouluissa joissa todella paljon maahanmuuttajien lapsia (yli 80:stä maasta) ja jos joskus on jotain valitettavaa ollut, ei se mamujen lapsista ole johtunut. Älläpainotteisesti kirjoittivat molemmat lapset ja opiskelevat nyt Helsingin yliopistossa. Mitäköhän etua heille olisi ollut koulusta, jossa vain perussuomalaisten perheiden lapsia?
asun Helsingissa ja viihdyn deekuista huolimatta. Syy miksi saatan/todennäköisesti muutan pois on, että tämä on liian pieni kaupungi, ihmisilla on kieroutunut suhde alkoholiin (hyvin mustavalkoista; olet joko absolutisti tai alkoholisti)
Koska olen liian juntti ja pieni ihminen niin isoon kaupunkiin.
Ei ole varaa. Muuten muuttaisin ihan mielelläni Helsinkiin, mutta kun ei olisi mitään taloudellisia mahdollisuuksia asua sellaisella alueella riittävän isossa asunnossa, kuin haluaisin. Kolmiokin riittäisi esim. Töölössä mutta kun nekin maksavat saman verran kuin omakotitalo Tampereella.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:38"]Tykkään asua Helsingissä, täällä on hyvä asua jos on työtä, katto pään päällä, on luontoa, merta, hyvät julkiset liikenneyhteydet, saa olla omissa oloissaa ja pääsen maaseudulle joulun aikaan ja kesällä.
[/quote]
Asun Oulussa, mulla on työ, katto pään päällä, on täälläkkn merta. :D Ja luontoa. Ja saa olla omissa oloissaan.
Minä voisin tykätä asuakin siellä, mutta asuminen niin kallista, että ei ole varaa, jos ei ole ihan pakko muuttaa. Ja sittenkin jos niin käy, täytyy tyytyä johonkin ahtaaseen asuntoon:( Eli pakko yrittää pysytellä pois pk-seudulta, jos ei huvita ahtautua koko perhe kolmioon tms.
Liian iso kaupunki. Haluan päästä aamulenkille ovelta metsään niin, että koirat voi päästää heti vapaaksi kirmaamaan ja haluan olla siellä metsässä yksin.
Työmatkoilla Helsingissä huomaan jotenkin tulevani kamalan surulliseksi, kun näen kurjia ihmisiä. Päihteenkäyttäjiä, spurguja, lapsilaumoja, jotka melskaa metrossa. Ja kyllä, tiedän että spurguja ja nistejä on pienissäkin kaupungeissa, koska olen itse päihdetyöntekijä, mutta ei niitä missään näe kuten Helsingissä.Nisti nojailemassa kauppakeskuksen seinään. Tulee paha mieli. Elämä on niin arvokas, ajattelen sitä ihmisraukkaa lapsena, taaperona, vauvana, sen kotioloja, lähiötä, sisaruksia... Ja kun näen, miten keskustassa ihmiset käyttävät koiraansa puistoissa. Siis pelkkää asfalttikatua ja yksi perhanan puisto, johon koira tuodaan pariksi minuutiksi - sitten taas hissillä kerrostaloonsa. Itku meinaa tulla. Kestää monta päivää toipua taas Helsingistä.
Liian kallista omalle kukkarolle, pitäisi ottaa tolkuttomasti lisää lainaa, jotta saisi nykyisen tasoisen asunnon jostain edes siedettävästä kaupunginosasta. Palvelut on kaukana ja hajallaan, jos ei satu asumaan ihan keskustassa tai tyyliin Itiksen vieressä. En halua asua kerrostalossa, sillä tykkään omasta pihasta ja tilasta ympärillä.
Olen asunut Helsingissä pitkään, mutta nyt asun 30 km päässä Hgin keskustasta ja maalla :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:39"]Minulla ei ole varaa asua Helsingissä, ainakaan alueilla, jossa haluaisin asua.
[/quote]
Sama täällä. Muuten Helsinki on ihan ideaali, kaupunkimaisuutta ja luontoa, toimivat liikenneyhteydet, valinnan mahdollisuuksia koulujen ja päiväkotien suhteen. Kaupunki ei ole liian suuri eikä saastunutkaan. Saaristo on kaunis. Ja olen siis käynyt hakemassa vertailukohtaa niin maakunnista kuin ihan oikeista suurkaupungeistakin. Kaikesta löytyy hyviä ja huonoja puolia. Kuitenkin nyt taloudelliset syyt taitavat ajaa minut ympäryskuntiin tällä erää, mutta onneksi juna tuo ja vie.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:39"]Minulla ei ole varaa asua Helsingissä, ainakaan alueilla, jossa haluaisin asua.
[/quote]
Sama täällä. Muuten Helsinki on ihan ideaali, kaupunkimaisuutta ja luontoa, toimivat liikenneyhteydet, valinnan mahdollisuuksia koulujen ja päiväkotien suhteen. Kaupunki ei ole liian suuri eikä saastunutkaan. Saaristo on kaunis. Ja olen siis käynyt hakemassa vertailukohtaa niin maakunnista kuin ihan oikeista suurkaupungeistakin. Kaikesta löytyy hyviä ja huonoja puolia. Kuitenkin nyt taloudelliset syyt taitavat ajaa minut ympäryskuntiin tällä erää, mutta onneksi juna tuo ja vie.
[/quote]
Ai niin, ja etenkin Helsingin turvallisuutta ja sosiaalisten ongelmien vähäisyyttä on oppinut maailmalla arvostamaan. Kerran olen nähnyt huumeita käytettävän - Espoossa. Mutta tosiaan, Suomesta löytyy muitakin kivoja paikkoja kaupunkilaiselle. Vantaalla on useita mukavia alueita, ja Tampereella voisin kuvitella asuvani myös. Turusta en niinkään tykkää, koska se vaikuttaa jotenkin kolkolta, vaikka monet sitä kyllä kehuvatkin.
Täällä on hyvä asua. On merta, Suomenlinna, Seurasaari, Korkeasaari, Linnanmäki, kauppatori, on velaton koti, työtä, lapsi hyvässä lukiossa. Stadi on snadi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:47"]
Tykkään rauhallisesta elämästä. Metsässä lenkkeily ja hiihto ovat minulle elinehto. En viihdy väkijoukoissa, enkä tykkää notkua kaupungilla hengailemassa. Oma, tilava koti ja piha ovat minulle tosi tärkeitä. Niihin ei todellakaan olisi Helsingissä varaa.
[/quote]Täältäkin pääsee metsään hiihtämään, lenkkeilemään, on luontoa, hyvät liikenneyhteydet, hyvät palvelut
Asun Helsingissä, mutta olen välillä haaveillut muutosta Tampereelle tai Turkuun. Helsinki tuntuu niin takakireältä noihin verrattuna, jotenkin pienemmissä kaupungeissa on se tietty rentous.
En koe Helsinkiä pelottavana, harmaana (ei luontoa), liian kalliina tai vaikeana liikkua. En edes tiedä, missä matkakorttini on, kun niin harvoin tulee käytettyä. Julkisen liikenteen käyttäminen on kieltämättä aivan helvettiä, mutta kun on 2,5 km työpaikalle ja 500 m Kampin keskukseen, harvemmin joutuu mihinkään lähtemään palveluiden perässä.
Stadi ehkä koostuu luonnonläheisistä pikkukylistä, mutta erona "aitoihin" pikkukyliin on Suomen parhaiten toimiva julkinen liikenne, ison kaupungin palvelut ja ennen kaikkea avoin asenneilmasto (saa olla oma itsensä, pukeutua erikoisesti jos huvittaa jne). Stadi on sopivan snadi ja paras Suomen kylistä.
Tällaiset keskustelunavaukset tyyliin "haukutaan yhdessä Helsinkiä" ovat aika ikäviä; nyt kymmenen vuotta helsinkiläistyneenä ymmärrän, että ei ole kivaa kuulla kotikaupungistaan aj puheenparrestaan (esim. tarttuneesta slangista) kaikilta muualla asuvilta pelkkää paskaa. Jokin kateus kai siinä sitten kuitenkin on. Helsinkiläiset itsehän päinvastoin sietävät erilaisuutta, ihailevat murteita jne.
Kaikki eivät ehkä ole käyneet keskustaa pidemmällä, mutta eikö se päde muihinkin paikkakuntiin? Turisti tai satunnainen ohikulkija haluaa sen tietyn kirkon/patsaan/ravintolan eikä häntä kiinnosta lähteä katsomaan jotain okt-aluetta piilossa, kauempana keskustasta...Helsinki on täynnä ihania, vehreitä metsiä, saaristomaisia alueita, MERTA...kuten myös mukavia asuinalueita. Mutta keskusta on kyllä nykyään aivan luokattomassa kunnossa, kuten Kamppikin. Ja sinne ne turistit ikävä kyllä suunnistavat ensimmäisenä.
Korkeastikoulutettujen ja rikkaiden lapset, ketkä eivät eläissään ole ruokaa tehneet. Kaikki päivän ateriat kahviloissa ja ravintoloissa, ihan kuten lomalla konsanaan. Ei edes tomaattipasta onnist keittiössä. Ei pysty ymmärtämään niin millään :D kuolen aina nauruun kun kuuntelen tällaisten frendien tarinoita :D t. Helsinkiläinen
Asumisen kalleus on ainoa ayy. Helsinki ei ole täydellinen mutta se on Suomessa lähinnä oikeaa kaupunkia, ja kaupungissa haluan asua.