Alkoholin suurkuluttajat/alkoholistit, kuinka monta annosta suunnilleen juotte viikossa?
Montako menee kerralla? Ja miksi juot sen verran mitä juot. Oletko aikonut lopettaa?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuodesta kuoli hyvä ystävä. Tissutteli pari vuotta. Viimeisellä viikolla itki keltaisena sairaalassa aivan lohduttomasti, että antaisi mitä vaan jos voisi peruuttaa ajassa taaksepäin ja lopettaa juomisen.
Terveyden arvon tajuaa joskus harmillisesti vasta sitten kun sitä ei enää saa takaisin.
painu sinä hihhuli sinne lestadiolaiskemuihin sanakaan tuosta paskasta ei perustu totuuteen :DDDD miks joku juoppo sun kaltaista ihmistä pitäs ystävänä?
Painu sinä sinne kaappiin jatkamaan Sunnuntai kännäämistäsi kun et kestä kuulla että siihen viinaan voi jopa kuolla, lol!
Mihin perkeleen kaappiin minähän ryyppään jos siltä tuntu mutta ei se muuta sitä tosiasiaa miksikään että tuo sun vammainen tarinas oli ihan tuulesta temmattu :DDD Ei helevetti sä oot tyhmä
Kyllä tässä ketjussa on ihan yhtä suotavaa puhua haitoista ja juomisen syistä. Ei ollut tarkoituskaan olla mikään alkoholin hehkutustopic. Älkää nyt pilatko tätä tyhmillä teinix kommenteilla ja riidan haastamisella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ketjussa on ihan yhtä suotavaa puhua haitoista ja juomisen syistä. Ei ollut tarkoituskaan olla mikään alkoholin hehkutustopic. Älkää nyt pilatko tätä tyhmillä teinix kommenteilla ja riidan haastamisella.
Alkoholihaitoista on olemassa jo lukuisia keskusteluja, aloituksesta käy kyllä ilmi kenelle tämä ketju on suunnattu, ja mitä tässä käsitellään.
Oon vajaa viiskymppinen nainen ja juon kolme kertaa viikossa. Yhteensä laskettuna 25 puolen litran lonkeroa ja 0,75l whiskyä.
En haluais juoda vähempää mutta nyt on pakko vähentää kun alkaa olemaan liian sekopäisiä ajatuksia ja järjettömiä pelkotiloja.
Olen taiteillut koko ikäni tän kanssa että sitten on pakko vähentää kun tulee liian inhottavia lieveilmiöitä.
Ja toivon aina että ei menis koskaan niin yli että pitäisi lopettaa kokonaan. En halua elämää ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija j9ka kirjoitti:
Alkoholihaitoista on olemassa jo lukuisia keskusteluja, aloituksesta käy kyllä ilmi kenelle tämä ketju on suunnattu, ja mitä tässä käsitellään.
Et ole aloittaja, etkä yksin päätä mistä täällä keskustellaan. Kun kohteena on alkoholistit ja suurkuluttajat niin om ihan luonnollista että aiheeseen liittyy myös haittoja. Perusta joku oma hehkutustopic jos et sitä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole aloittaja, etkä yksin päätä mistä täällä keskustellaan. Kun kohteena on alkoholistit ja suurkuluttajat niin om ihan luonnollista että aiheeseen liittyy myös haittoja. Perusta joku oma hehkutustopic jos et sitä kestä.
Edelleen AP on ihan itse määritellyt aloituksensa aiheen sekä kohderyhmän. Mihinkä aiheeseen ei liittyisi hyötyjä ja haittoja? Ei tuo ole mikään syy änkeä tänne tyhjentämään omaa likasankoaan viattomien ajatusten vaihtajien niskaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen AP on ihan itse määritellyt aloituksensa aiheen sekä kohderyhmän. Mihinkä aiheeseen ei liittyisi hyötyjä ja haittoja? Ei tuo ole mikään syy änkeä tänne tyhjentämään omaa likasankoaan viattomien ajatusten vaihtajien niskaan :D
On sulla melko pahija ongelmia jos yksi kommentti meni noin pahasti ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla on paljon haittoja varsinkin kun juo paljon. Kun ei sitä vaihtoehtoa ole, paitsi laittomana niin jestas miten on tullut juotua. Ahdistaa ja masentaa niin ainoa mahdollisuus on unohtaa kaikki ja siihen alkoholi toimii. Nyt olen pitänyt pari viikkoa taukoa ja saa nähdä kauanko se jatkuu? Mitään rajoitusta en ole päättänyt vaan otan kun otan. Koitan löytää sitä miedompaa niin se ainakin takaisi ettei tarvi juoda.
4 tai 5 päivänä viikossa olen juonut kerralla 6-8 pientä tai 4-6 isoa tölkkiä mietoja. Koen olevani suurkuluttaja ja myönnän kyllä reippaasti että tästä on sen nautinnon lisäksi myös paljon haittoja. Sen takia pakko pitää välillä pitempiä taukoja ja kärvistellä ilman. Joka väittää että alkoholin suurkulutuksella ei olisi yhtään mitään haittoja elää jossain ihan omassa satumaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per pv vähintään 0.7l viinapullo, monesti enemmän. Joskus pidän taukoja, mutta aika harvoin. En jaksa lopettaa kun vierotusoireet on niin kovat. Tällai pystyy hoitamaan arjen hommat.
Juotko sen pullon vähitellen pitkin päivää vai kerralla esim illalla? Käytkö joka päivä alkossa ostamassa uuden, vai ostatko kerralla pitemmän ajan tarpeet?
Riippuu päivästä, jos on työpäivä niin juon sen klo 17-21 välisenä aikana. Vapaalla aloitan aamusta, mutta en tule känniin koska tissuttelee pitkin päivää. Tosin yks pullo ei riitä.
Käyn alkossa 4-5 kertaa viikossa, ainoastaan koska jos ostan enemmän niin juon sen myös eli yritän pitää määrät alhaalla.Tuleeko krapuloita vai onko keho jo ihan tottunut?
Harvemmin tulee ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon koska ahdistaa liikaa kaikki maailman tapahtumat ja toivottoman oloinen tulevaisuus. Vaikka miten kouluttaudun, en luultavasti tule elinikäni aikana koskaan pääsemään esim. oman alan vakitöihin. En tule löytämään hyvää kumppania, enkä halua mitään lapsia näin surkeaan maailmaan. Toisin sanoen ei ole mitään erityistä odotettavaa tulevaisuudelta, siksi on ihan sama juoko vai ei.
Mulla oli juomiselle tuo sama perustelu, muta lopetin kolme vuotta sitten, koska lihoin ja terveys oli huono. Kyllä mun elämä on muuttunut parempaan suuntaan ilman alkoholia. Miesystäväkin löytyi lopulta ja hänkin on lähes raitis. Kannattaa kokeilla ainakin.
Tsemppiä sulle joka tapauksessa, tiedän miltä susta tuntuu. t. itsekin työelämän väliinputoaja
Vierailija kirjoitti:
4 tai 5 päivänä viikossa olen juonut kerralla 6-8 pientä tai 4-6 isoa tölkkiä mietoja. Koen olevani suurkuluttaja ja myönnän kyllä reippaasti että tästä on sen nautinnon lisäksi myös paljon haittoja. Sen takia pakko pitää välillä pitempiä taukoja ja kärvistellä ilman. Joka väittää että alkoholin suurkulutuksella ei olisi yhtään mitään haittoja elää jossain ihan omassa satumaailmassa.
Ymmärrän, että ihmisten toleranssi vaihtelee rajustikin mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä tuollaisia määriä. Olen itse miehen kokoinen mies, ja joku 6-8 pientä tölkkiä ei tuo edes mitään mukavaa pöhnää, jos keskiolutta siis. Edes vahvemmastakaan oluesta ei noilla määrillä saa minkäänlaista humalaa aikaiseksi. Minusta on täysin merkityksetöntä juoda vain juomisen vuoksi, kun juon niin haluan sellaisen mukavan humalan, en örvellystä enkä sammumista varsinkaan arki-iltoina vaan sellaisen että on mukava kuunnella poppia tai jauhaa paskaa puhelimessa kavereiden kanssa, siis sellainen lupsakka kalsarikänni. Sellaisia juon itse 3-5 iltana viikossa ja käyn siis töissä, hoidan kaikki velvoitteeni enkä ole koskaan lasten edessä juoneena. Kerralla menee pieni (0,35l) pullo väkeviä, yleensä viskiä tai rommia ja sen lisäksi ainakin sixpäkki A-olutta, usein enemmänkin.
Tää on taas joku iltapaskan toimittelijan jutunkalasteluketju.
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas joku iltapaskan toimittelijan jutunkalasteluketju.
Tämä keskustelu on paljon rehellisempi kuin monet jeesustelut samasta aiheesta iltalehdissä. Hyvä vaan jos julkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän rahat riittää? Ja miten jaksatte hakea tuollaisia lasteja jatkuvasti kaupasta?
Olen minimieläkkeellä. Nykyään riittää rahat paremmin, koska tilaan juomat ulkomailta. Hirvittää kyllä tämä juomisen lisääntyminen sen takia mutta minkäs teet. Toivon, että kuolema on kivuton.
Silloin kun juopottelu oli minulle elämäntapa, join vähintään pullon viskiä kuutena päivänä viikossa, seitsemäntenä päivänä lepäsin, senkin vain siksi, koska viinakaupat olivat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
30 annosta kertaa 7 on 210 annosta. Naurattaa jonkun 12 pulloa juoneen "krapulat".
Itse olet viinat kurkustasi alas kaadellut ja ongelmasi aiheuttanut.
Minä vedin aina ryyppyputkia,eli join aina kun olin hereillä viikosta kuukauteen.
Kyllä siinä meni varmaan 30 tölkkiä per päivä, rahaa meni aika mukavasti myös.
Siis kun heräs,samantien tölkki auki ja jatketaan kunnes taas nukuttaa. Rytmit meni sekasin hienosti aina.
Usein yöllä luuli että on iltapäivä ja meni muka hakeen lisä bisseä ja ovella tajus että ehkä ei olekkaan päivä nyt.
Pelkkää moralisointia ja mustavalkoista mutkien oikomistahan se oli :D Miksi en kestäisi että monelle se on ongelma? Kestän yhtä hyvin kuin sen että monelle se ei ole hyöty/haitta suhteessa ongelma. Oletkohan pistänyt merkille että tuo viimeinen toteamuksesi on myös vakiokauraa kun palstalla yritetään keskustella alkoholista? Aika mielikuvituksetonta kun ei muuta enää keksi alkaa vihjailla kaappiongelmista? Miksi tästä aiheesta ei saisi keskustella neutraalisti monelta eri kantilta niin kuin kaikista muistakin aiheista?