Jos nyt joutuisit vaihtamaan etunimesi, mikä olisit?
Leikitään, että joutuisit vaihtamaan etunimesi. Ei nyt ajatella vaihtoon liittyviä ongelmia, kuten virastoihin ja kavereille ilmoittaminen, vaan pelkästään sitä, millaisen nimen itsellesi haluaisit. Olisiko se sinua jotenkin kuvaava, esim. luontonimi vai joku sinusta muuten kaunis nimi?
Itse olisin Hilla Tuuli Talvikki.
Minulla on nyt jo oikeasti erikoinen nimi, siksi noin suomalainen. :)
Kommentit (103)
hmm.. No Amanda tai Alissa.. tai Sarah, tai joku muu kaunis nimi,, vihaan nimeäni (Päivi)
sirja-kaloriina-kahvinkeitin-hermanni
Noo, mä olen jo kerran vaihtanut nimeni ja tykkään tästä nykyisestä. Mutta jos olisi pakko vaihtaa niin aikas hankala keksiä luontehelleni sopivaa.Talvikki sitten ehkä, se on kiva nimi ja talvi on mukava vuodenaika. Mutta syksystä tykkään eniten eli oisko se sitte Syksykki. Ei vissiin...
Äitini ajatteli salaa minua odottaessaan, että haluaisi antaa nimekseni Briitta Pärttyli. (En tiedä, kuinka tosissaan hän oli.) Jos en olisi jo kerran sekä etu- että sukunimeä vaihtanut, olisin ehdottomasti Briitta Pärttyli.
Tai miksei tietysti Laura Jenna Ellinoora Aleksandra Kamilla Jurvanen...
olisin ollut aika hyvä susanne maria, lempinimeltään susse. tai sitten hannamari, joka musta piti alun perin tulla. toistanimeä hannamarina itselleni keksi.
Pärttyli ei nyt millään käy, sehän on pojan nimi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:28"]
olisin ollut aika hyvä susanne maria, lempinimeltään susse. tai sitten hannamari, joka musta piti alun perin tulla. toistanimeä hannamarina itselleni keksi.
[/quote]
Iisa Hannamari?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:25"]
Sonia Eliina.
[/quote]
Todella kaunis nimi! jos tuleva vauvani on tyttö, varastan tuon.
Mun tytön nimi on Pieta ja Suomessa lähes kaikki (n.400) on naisia.
Mun tytön nimi on Pieta ja Suomessa lähes kaikki (n.400) on naisia.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 18:24"]
Aika hassua, miten moni haluaisi nimen, jossa on vieraskielinen kaiku (Bella, Jessica, Matilda, Susanne). Luulisi sellaisen olevan hankala käytössä, aina saisi olla selittämässä kirjoitusasua.
[/quote]
Olisin ehdottomasti Beatrix Eunice Cecilia Siobhan Virtanen.
Mä oon ajatellut olla Erika. Se ei ole kaunein tietämäni nimi, mutta minusta tuntuu, että olen erikamainen. Lausutaan lyhyellä eellä.
Nyt jos pitäis yhtäkkiä keksiä toiset nimet, niin se olisikin vaikeampaa! Ehdottakaapa?
(Hilla on kyllä kaunis.)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:57"]
Mä oon ajatellut olla Erika. Se ei ole kaunein tietämäni nimi, mutta minusta tuntuu, että olen erikamainen. Lausutaan lyhyellä eellä.
Nyt jos pitäis yhtäkkiä keksiä toiset nimet, niin se olisikin vaikeampaa! Ehdottakaapa?
Erika lyhyellä E:llä onkin aika kiva! Minulla on parikin läheistä Eerikaa, toinen c:llä ja yhdellä e:llä. toinen ihan Eerika. Erika Sofia Marianne?
(Hilla on kyllä kaunis.)
[/quote]
Kiitos Vilma Karva päivän nauruista :-)