Jos nyt joutuisit vaihtamaan etunimesi, mikä olisit?
Leikitään, että joutuisit vaihtamaan etunimesi. Ei nyt ajatella vaihtoon liittyviä ongelmia, kuten virastoihin ja kavereille ilmoittaminen, vaan pelkästään sitä, millaisen nimen itsellesi haluaisit. Olisiko se sinua jotenkin kuvaava, esim. luontonimi vai joku sinusta muuten kaunis nimi?
Itse olisin Hilla Tuuli Talvikki.
Minulla on nyt jo oikeasti erikoinen nimi, siksi noin suomalainen. :)
Kommentit (103)
Tämäpä olikin vaikea kysymys. Pidän omasta nimestäni, olen aina pitänyt, ja vaikea keksiä mikä olisi minulle sopiva. Onneksi ei tarvitse vaihtaa, mutta mietin kovasti ja tulen kyllä kertomaan, jos keksin jonkun :) Kiva, että joku keksi kysyä tällaistakin täällä :)
Olen vaihtanut nimeäni 18-vuotiaana ja olen nyt tyytyväinen. Entinen nimi oli kaksoisnimi. Pidin toisen nimen, otin väliviivan pois ja vaihdoin toisen nimen.
Ottaisin toisen nimeni ja olisin Christina.
Tytti Tuulia. Lapsena minulla oli sen niminen nukke ja pidän nimestä vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:00"]
Tuuli, Anni, Olga tai Bella.
[/quote]
Aika outoa, tuo Bella on aivan erilainen nimi kuin nuo muut mainitsemasi. Muut ovat aitoja, rehellisiä suomalaisen naisen nimiä, Bella on puudelin nimi.
Minäkin pidän etunimestäni, mutta täällä myös yksi joka voisi olla Erika. Äitini olisi itseasiassa halunnut sen antaa minulle toiseksi nimeksi, mutta isäni ei ole tykännyt, kun se ei ole Suomea. Äitilläni oli täysin ruotsinkielinen nimi, etu- ja sukunimi, vaikka oli puhtaasti suomenkielinen.
Jos olisin saanut tytön, nimi olisi ollut - jos olisin saanut yksin valita - Hanna Maaret Katariina. Itse en kuitenkaan haluaisi tuota nimeä, koska se oli minun lapselleni varattu nimi. Mutta tuli vain poikia.
En osaa kuvitella itselleni toista nimeä, mutta jos olisi pakko, niin olisin Susanne. Se tuntuisi jostain syystä sopivalta, vaikka se ei ole suosikkini nimieni listalla, enkä voisi kuvitella antavani sitä lapselleni. Myös Anniina voisi olla ihan ok. se on toinen nimeni.
Mitä alapeukuttajalla on ollut mielessä? Eihän vieraasta ihmisestä voi tietää, että mikä nimi sille sopisi. Ovatko nämä nimet olleet rumia vai niile annetut perustelut huonoja? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla, että miksi alapeukku!
Rauni! Luokkakaverini nimi aikoinaan. Mielestäni niin pehmeä ja historiallinen nimi.
Jos olisi pakko vaihtaa, niin minusta tulisi Maria Amanda