Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskallanko mennä turvakotiin?Pelkona huostaanotto

Vierailija
01.12.2013 |

Kärsin masenuksesta, mikä on on ollut ihan hallinassa ilman lääkitystä psykoterpian avulla. Väsynyt olen ollut, mutta minulloa on päivittäistä apua kotona ja terve ja tasapainoinen mies. Nyt sitten psykiatri ehdotti uutta lääkettä, koska kuntoutussuunnitelmaan Kelaa varten pitäisi saada mielelläänn muutakin kuin terapia plus olo ei ole ollut vielä normaaali. Nyt sitten n. viikon olo ihan hirveä, toivoton, haluaisin vain kuolla. Mies hoitaa lapsia, mutta haluaisin mennä jonnekin oikeasti lepäämään kunnes olo rauhoittuu lähinnä lasten takia. Sellaisia sukulaisia ei ole minne voisi mennä eikä oikein ystävienkään nurkkiin, hotelliin ei ole rahaa. Itse en jaksaisi edes omasta ruokahuollosta huollehtia. Turvakotiin ehkä otettaisiin minut ilman lapsia, jos vetoaisin siihen että mies useita vuosia sitten potkaisi minua selkään, vai ottaisivatko ja pelottaa jos nyt katsotaan huostaanotto aiheelliseksi. Pelkäänkä turhaan, vai mitä pitäisi tehdä. Kotona ei ole nyt hyvä olla minulla.Ja kauhea syyllisyyss kun haluaisi olla mukana lasten jouluilossa, pelkään pilaaavani sen.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sairaala olisi oikea paikka? Hakeudu päivystykseen.

Vierailija
42/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut/ehtinyt kiireessä lukea muiden vastauksia, mutta mutta.. miksi ihmeessä turvakotiin? Miksei sairaalaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei ota vastaan ellei ole tyyliin hirttonaru jo kaulassa

ap

Vierailija
44/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, siis joskus. Kun sattuu empaattinen lääkäri sinne päivystykseen ne saattaa ottaa mielisairaalaan, jos olet aivan älyttömän huonossa kunnossa. Mutta se on JOS se. Tämän sain juuri kuulla akuuttityöryhmästä, jotka ovat kyllä empaattisia ja auttavaisia. Systeemi vaan on ihan perseestä, resurseja siis liian vähän jne.

ap

Vierailija
45/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:24"]

ap

[/quote]

Mun on todella, todella vaikea uskoa, ettei otettaisi tosissaan jos menet päivystykseen ja sanot, että sulla on itsetuhoisia ajatuksia. Pakkohan niiden on noteerata! Oletko yrittänyt päivystyksen kautta?

Vierailija
46/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne vaan noteeraa, kun eihän kukaan itkuista naista kuuntele, kun se on hysteerinen. Edes mielisaaraalan osastolääkäri eikä hoitajat vaivautuneet kuuntelemaan. Sen sijaan, että ottaisivat homman hoitoon kun toinen on liian huonossa kunnossa, niin ne vähättelee asiaa ja kattovat kuin spitaalista. Tiedän vaimoni kokemuksesta tuon.

Yksi asia, mikä ehkä auttoi hoitoon mun vaimon tapauksessa oli se, että kerroimme sukulaisesta, joka pyysi päästä masennuksen/ahdistuksen vuoksi hoitoon, ei päässyt mielisairaalaan vaikka halusi. Pääsi kuitenkin osastolle pariksi päiväksi ja kotiutettiin sitten "parempivointisena". Hän ampui aivonsa seinälle kotonaan seuraavana päivänä.

nimim. Omaishoitoprojektipäällikkö

Vierailija
47/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne vaan noteeraa, kun eihän kukaan itkuista naista kuuntele, kun se on hysteerinen. Edes mielisaaraalan osastolääkäri eikä hoitajat vaivautuneet kuuntelemaan. Sen sijaan, että ottaisivat homman hoitoon kun toinen on liian huonossa kunnossa, niin ne vähättelee asiaa ja kattovat kuin spitaalista. Tiedän vaimoni kokemuksesta tuon.

Yksi asia, mikä ehkä auttoi hoitoon mun vaimon tapauksessa oli se, että kerroimme sukulaisesta, joka pyysi päästä masennuksen/ahdistuksen vuoksi hoitoon, ei päässyt mielisairaalaan vaikka halusi. Pääsi kuitenkin osastolle pariksi päiväksi ja kotiutettiin sitten "parempivointisena". Hän ampui aivonsa seinälle kotonaan seuraavana päivänä.

Vierailija
48/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei entäs, jos soitat lastensuojeluun ja kerrot siitä, että miehesi joutuu muuttamaan lasten kanssa kotimaahan, jotta pystyy turvaamaan lasten hyvinvoinnin ja siinä on suuri riski, että kohta niillä lapsilla ei ole äitiä, koska sinä et saa asianmukaista hoitoa. Meille saatiin lastensuojelusta kotiapua, kun vaimo oli toisen kerran sairaalareissulla.

Tässä akuutissa tilanteessa, ei niitä lääkkeiden sivuvaikutuksia kannata kahta viikkoa pidempään katella. Lisäksi siinä kohtaa kun sivuvaikutuksia tulee, niin älä ainakaan anna määrätä uutta lääkettä hoitamaan edellisen sivuvaikutuksia. Tuntuu olevan kovin yleinen tapa lääkäreille lisätä rinnalle lisää lääkkeitä. Ensin pitää saada edellinen paska pois elimistöstä. Perustele vaikka sillä, että niiden yhteensopiivuudesta ei tutkimustietoa.

Ps. Tuo "muutaman viikon kuluttua" tarkoittaa uuden budjettikauden alkua. :-(

Vierailija
49/86 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt sitten jonossa sinne sairaalaan vaikket sinne heti päässytkään?

Vierailija
50/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on täysin totta että itkevää naista ei kuunnella tippaakaan, sitä pidetään vaan hysteerisenä.Ja päivystyksessäkin käyty. Ei ole paikkoja sairaalassa. Nyt tehdään niin, että ostettiin lentoliput miehelle ja lapselle. Minä pärjäilen siten kun pärjäilen yksikseni. Kyllähän ne puhui sosiaalihoitajista tai mitä ne nyt on, että auttaisivat kotona enemmän. Mutta just niitä ei mielellään haluta, sossun tätejä tänne. Ties vaikka olisivat sitä mieltä, että lasten olisi paras laittaa huoltaaa. en luota niihin.

ap

Vierailija
51/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:24"]

ap

[/quote]

Mun on todella, todella vaikea uskoa, ettei otettaisi tosissaan jos menet päivystykseen ja sanot, että sulla on itsetuhoisia ajatuksia. Pakkohan niiden on noteerata! Oletko yrittänyt päivystyksen kautta?

[/quote]

Pelkät itsetuhoiset ajatukset varsinkin jos potilas itse on halukas hoitoon ei takaa paikkaa sairaalasta. Itsemurha-ajatukset tulee olla todella loppuun asti mietittyjä ja mielellään valmistelut tätä varten tehty ennen kuin ne otetaan tosissaan. Ja varsinkin jos nainen itkee näitä itsemurha-ajatuksiaan, sitä todellakaan ei kuunnella. Järkevästi puhuva mieskin joka kertoo itsemurha-ajatuksia olleen, ei todellakaan pelkästään riitä sairaalahoitoon!

ap

Vierailija
52/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaalaan ei helposti pääse akuutissa tilanteessa ellei sitten ehdottomasti vastusta hoitoon menoa ja on sairautensa takia vaaraksi itselle tai muille.

Vierailija
53/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed.siis ap

Vierailija
54/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAIRAALA EI OTA MINUA VASTAAN. Ja kuolla vain haluaisin ja olla rauhassa. Ja jonnekin mun on tästä nyt mentävä siksi aikaa kun mies ja lapset pyörii jaloissa. Tarvitsen rauhaa. Johonkin rappukäytävänkö pitää mennä. Ystävät varmaan ottaisivat, mutta kun haluaisin vain levätä, ei sielää kuin ei täällä kotonakaan saa levätä.

Vierailija
55/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen ap ed.

Vierailija
56/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä hotelliin lepäämään? Itse alan olla samanlaisessa tilanteessa. En oikein jaksaisi hoitaa lapsia ja itsetuhoajatukset vaan velloo mielessä. Mua auttaisi tuollainen hotelli lepokin. Mutta miten sinne pääsisi kun taaperot roikkuu jaloissa.

Vierailija
57/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä hotelliin lepäämään? Itse alan olla samanlaisessa tilanteessa. En oikein jaksaisi hoitaa lapsia ja itsetuhoajatukset vaan velloo mielessä. Mua auttaisi tuollainen hotelli lepokin. Mutta miten sinne pääsisi kun taaperot roikkuu jaloissa.

Vierailija
58/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä siis löydän rauhallisen paikan johon voisin mennä? Tästä lähti ajatus turvakodista, vaikka se ei nyt mitenkään minua varten ole. Tiesin nimittäin ennakkoon kuinka vaikeata mielisairaalaan on päästä, koska olen terveysalalla itse töissä ennen tätä pitkää sairaslomaa. Mutta enpä ollut tajunnut yrittämällä yrittää hillitä itseäni ja olla itkemättä hysteerisesti. Koskaan aikaisemmin ei ole tarvinnut mielisairaalan palveluja enkä ihan heti uudestaan yritä saada apua.

Vierailija
59/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli, erämökki, kylpylä, laivamatka. Jos rahaa ei ole paljon niin joku halpa hostelli.

Vierailija
60/86 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ensikoti minne se teini vauvansa kanssa voi mennä. Jos sä menet turvakotiin ja sanot pelkääväsi väkivaltaista miestäsi joka on lastenne kanssa kotona niin ne hakevat ne lapset sinne turvakotiin turvaan sun hoidettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi