Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä ei osaa tehdä ruokaa, eikä halua opetella

Vierailija
01.12.2013 |

Miniä ei siis osaa tehdä ruokaa, eikä halua opetellakaan, koska se on kuulemma tylsää. Poikani tekee pitkää päivää ja tekee sen päälle vielä ruuat ja suuren osan muustakin ns. kotityöstä. Miniällä ei riitä kuulemma keskittymiskyky ruuan valmistumisen odotteluun. Kun poikani laittaa ruuan tulemaan, miniä haluaa syödä kesken kypsennyksen, tyyliin "kyllä tätä nyt voi jo ottaa, on se niin kypsää, että nälkä lähtee", vaikka esim. perunat olisivat vielä raakoja. Joskus hän kyllä siivoaa. He yhdessä tätä kertoivat ja naureskelivat asialle.

Minulla on neljä poikaa ja vain yhden tyttöystävä/avovaimo laittaa ruokaa. Poikani kaikki osaavat leipoa ja laittaa ruokaa, ovat itse halunneet opetella. Nämä nykyajan tytöt käyvät mieluummin ohjatuilla jumppatunneilla ja pelaavat tietokoneellaan. Tuntuu, että heille on itsestäänselvää, että mies hoitaa kodin.

Ovatko nämä nyt niitä tasa-arvonaisten kasvattamia tyttöjä? Millaisia työnjakoja teidän perheissänne on?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonks mä kotilesbo, kun tykkään tehdä ruokaa ja leipoa?

Vierailija
22/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:25"]

Miniä ei siis osaa tehdä ruokaa, eikä halua opetellakaan, koska se on kuulemma tylsää. Poikani tekee pitkää päivää ja tekee sen päälle vielä ruuat ja suuren osan muustakin ns. kotityöstä. Miniällä ei riitä kuulemma keskittymiskyky ruuan valmistumisen odotteluun. Kun poikani laittaa ruuan tulemaan, miniä haluaa syödä kesken kypsennyksen, tyyliin "kyllä tätä nyt voi jo ottaa, on se niin kypsää, että nälkä lähtee", vaikka esim. perunat olisivat vielä raakoja. Joskus hän kyllä siivoaa. He yhdessä tätä kertoivat ja naureskelivat asialle.

Minulla on neljä poikaa ja vain yhden tyttöystävä/avovaimo laittaa ruokaa. Poikani kaikki osaavat leipoa ja laittaa ruokaa, ovat itse halunneet opetella. Nämä nykyajan tytöt käyvät mieluummin ohjatuilla jumppatunneilla ja pelaavat tietokoneellaan. Tuntuu, että heille on itsestäänselvää, että mies hoitaa kodin.

Ovatko nämä nyt niitä tasa-arvonaisten kasvattamia tyttöjä? Millaisia työnjakoja teidän perheissänne on?

[/quote]

Miksi tytöttelet miniöitäsi, kun poikiasi kuitenkin kutsut miehiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:47"]

En ole ap, mutta pistää silmään, miten uusavuttomat, laiskat miniät nousevat heti barrikadeille. :D

T. suurtalouskokki ja miniä

[/quote]Huoh! No se tästä vielä puuttuisi että kokikkaan ei osaisi tehdä ruokaa.

Vierailija
24/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 19:05"]

Minäkin päätin aikonani settä en ota vaimoksi sellaista hössöttävää kanaemoa kuin äitini, enkä myöskään ottanu, vaan ihan erilaisen ihanan naisen.

t. mies

[/quote]

Aivan selvästi sellaisen naisen kirjoittama kommentti, joka ei osaa laittaa ruokaa. :)

[/quote]

Olet selvästi päissäsi. Olen mies, enkä osannut tehdä ruokaa kun lähdin kotoa, sillä äiti passasi aina kaiken pöytään. Ei kyllä osannut vaimonikaan tehdä ruokaan muutti kotoaan, mutta oli sen lisäksi erittäin rajoittunut ruokavalioltaan. Yhdessä on opittu tekemään ruokaa ja lähipiirissä meitä pidetään kumpaakin hyvänä ruuan laittanan.

t. mies

Vierailija
25/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pesunkestävä feministi. Sekä poikani että tyttäreni osaavat tehdä kaikkia kotitöitä

Vierailija
26/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:25"]

[/quote]

Miksi oletat nimenomaan äidin kasvattaneen tyttärensä, kai isäkin on osallistunut perheen elämään? Vai onko teillä lastenkasvatus vain äidin asia?

Miksi jonkun pitäisi tehdä ruokaa, jollei se kiinnosta? Nykyään saa ihan hyviä eineksiäkin.

[/quote] Niin. Ehkä se tosiaan on nykyisin niin että äidit kasvattaa pojistaan kodin pikku hengettäriä ja isät tyttäristään uraohjuksia.

Vierailija
27/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani ei ruokaa laita eikä edes opettele. Hänellä on vaativa työ ja vaimoke kotirouvana. Raskas urheilutausta vaati sen, että minä hoidin ruokapuolen aina. En myöskään sietäisi sitä, että mieheni alkaisi laitella ruokaa, se veisi kaiken kunnioituksen minun silmissäni.

Jos miniä kieltäytyisi ruuanlaitosta vedoten sen tylsyyteen, en tiedä, mitä ajattelisin.

Vierailija
28/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän rouvan joka ei osaa riisiä keittää, polttaa puurot pohjaan ja on käynyt kokkikurssin.

Eikä osaa tehdä kastiketta.

Vierailija
29/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies laittaa ruuat melkein aina kun on kotona.Itse kyllä osaan tehdä ihan hyvää sapuskaa, mutta meillä mies tykkää ruuanlaitosta, minusta se on tylsä pakko. Se on muodikasta nykyaikana, että mies laittaa ruokaa. Minulla ainakin mies on sanonut sen olevan harrastus enemmänkin kuin kotityö ja hänellä on samanlaisia kavereitakin. Joskus laitetaan yhdessä, mutta yleensä homma menee niin että minä keitän pastat, perunat tai riiisit ja teen salaatin, eli helpomman osuuden, jos sellaista ruokaa on. Vaikeimman osuuden tekee mies. Monesti oli niin, kun opiskelin ja olin ennen miestä kotona, että mies heti töistä tultuaan automaattisesti tarttui kauhaan vaikka minä olin jo aloittanut. Kun sain töitä ja olin kotona viimeisenä, meillä oli aina valmis sapuska kotona. Nyt ollaan tilanteessa, ettei ole enää lapsia kotona ja molemmat reissaa, niin ruuan tekee kuka ehtii jos yleensä arkipäivänä viitsitään. Viikonloppuna touhutaan yhdessä. 

Vierailija
30/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huono laittamaan ruokaa, eikä ruuanlaitto kiinnosta minua ollenkaan. Olen kasvanut perheessä, jossa oli hyvin perinteinen työnjako. Mua ei vaan kiinnosta ruuanlaitto, eikä minua siihen lapsuuden kodissa pakotettu. En tiedä onko äitini tasaarvonainen vai mikä, mutta hän on antanut jokaiselle lapselle tilaa olla oma itsensä.

Nykyään laitan ruokaa olosuhteiden pakosta, mutta en todellakaan pidä siitä. Enkä erityisemmin ole edes kehittynyt siinä. Kotitöistä teen laidasta laitaan, esim olen tehnyt saunaan pientä remonttia, vaihtanut yksittäisiä laudelautoja. Olen maalannut, kitannut, hiononut seiniä, tapetoinnut, kasannut Ikean huonekalut. Olen neulonut villasukkia, lyhentänyt verhoja, korjannut rikkinäisiä vaatteita. Olen hoitanut puutarhaa, pitänyt taloyhtiön kirjanpitoa. Olen kilpailuttanut sähkösopimuksia, hoitanut vakuutusasioita, käynnyt lainaneuvotteluja. Olen synnyttänyt lapset ja selvittänyt päiväkotiasiat, hankkinut tarvittavat varusteet ja vaatteet.

Semmonen minä olen, teen montaa asiaan mutta ruokaa en osaa laittaa, eikä kiinnosta. Eikä myöskään autoon liittyvät asiat kiinnosta minua.

Vierailija
31/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä,

tämän nimenomaisen poikani (jonka tilanne tämän aloituksen kirvoitti) mielestä ruoanlaitto ei ole mikään harrastus (joku tuossa sanoi miesten ruoanlaiton olevan muodikas harrastus), hänellä on niitä ihan riittämiin muutenkin. Mutta pakon edessä hän sen ruoan laittaa, kun avovaimo kieltäytyy. Ulkona syöminen tai einesten lämmittäminen ei onnistu kuin harvoin, koska avovaimo on allerginen melko laaja-alaisesti.

Ihan hyvää keskustelua aiheesta saatiin aikaan, fiksuja kommentteja, kiitos! :)

Vierailija
32/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmää se pelkkä einesten lämmittely on.

Vierailija
33/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te einesten syöjät ajattele ruoan ravintoarvoja, vaan mätätte teollisuuspaskaa, lisäaineita, suolaa ihan mielettömät määrät. Itse kokaten saa vähemmän lisäaineita, vähemmän suolaa. Kummaa että terveys ei kiinnosta, vaan tyydytään eineksiin. Taitaa olla niin että nuoret ovat laiskoja eivätkä viitsi vaivata ruoanlaitolla itsedään. Ei ihme, että ollaan lihavia, läskikasoja.

Vierailija
34/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee melkein aina ruuat ja käy kaupassa. Mä inhoan ruuan laittoa ja mies tykkää siitä. Muita kotitöitä minä teen enemmän. Huh, onneksi myös mun anoppi inhoaa tehdä ruokaa. Pitäis varmaan alkaa sitten tekemään, koska naisen kuuluu sitä tehdä!

Vierailija
35/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita ruokaa, en tiedä osaisinko, ei ole tullut juuri kokeiltua mutta ei se nyt kovin vaikeaa mahda olla. Jotenkin vain niin turhaa ajanhukkaa, kun itse en edes pidä "oikeista" ruuista, syön mieluiten salaattia, leipää, hedelmiä yms. Mieheni ei ehdi eikä vamaan osaisikaan makaronia kummempaa tehdä.

Meillä kokkaa anoppi, ja kaikki ovat tyytyväisiä. :D Etenin anoppi, joka on lajiketta superemäntä, sekä minä, kun lapseni saavat monipuolista ruokaa eikä minun tarvitse haaskata aikaani.

Vierailija
36/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kokkaa, mä leivon joskus, siivoon, sisustan... Oiskohan mies pessy kylppärin about kahdesti yhteiselomme aikana :D

Vierailija
37/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on suurtalous kokki ei vielä tarkoita sitä, että osaa laittaa hyvää ja ravintoarvoltaan hyvää ruokaa. Anoppi ja miehen sisko ovat suurtalouskokkeja ja kotona he menevät ruoanlaitossa sieltä mistä aita on matalin.. Paljon valmisruokia, ravintoarvoltaan köyhää ja paljon hiilihydraatteja. Toteavat aina, että kun joutuu päivisin laittamaan ruokaa niin illalla ei enää jaksa kotona. WTF! Leipomisessa he ovat tosin loistavia. Ei varmaan ole yllätys, että vaaka näyttää aika isoja numeroita.

Itse olen oppinut kantapään kautta ruoanlaiton yli parikymppisenä.. Voin ihan häpeilemättä sanoa, että teen 90% parempaa, maistuvampaa ja terveellisempää ruokaa kuin anoppi ja kälyni. Äitini tasoinen ruoanlaittaja en ole vielä, mutta ajan kanssa ehkä pääsen lähelle.

Vierailija
38/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies olemme nelikymppisiä ja molemmat laitamme ruokaa. Ruokaa pitää lapsiperheessä tehdä pajlon ja usein niin se on aika kovaa työtä tuo ruokahuolto, minusta on niin että jos perustaa perheen, nin on pakko osata tai opetella laittamaan ruokaa, koska muuten toinen kuormittuu liikaa.

Meillä on 2 lasta molemmat laittavat ruokaa ja leipovat. Lapset tyttöjä.

Vierailija
39/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 19:41"]

Minun poikani ei ruokaa laita eikä edes opettele. Hänellä on vaativa työ ja vaimoke kotirouvana. Raskas urheilutausta vaati sen, että minä hoidin ruokapuolen aina. En myöskään sietäisi sitä, että mieheni alkaisi laitella ruokaa, se veisi kaiken kunnioituksen minun silmissäni.

Jos miniä kieltäytyisi ruuanlaitosta vedoten sen tylsyyteen, en tiedä, mitä ajattelisin.

[/quote]

Eli penikkasi on hemmoteltu pikku paskiainen. Minä ja minun urheilu!

Vierailija
40/59 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:31"]

[/quote]

Arvostan miniöitäni paljon, en kai muuta ole väittänytkään. Ei se, että ei osaa tai halua laittaa ruokaa, sulje pois niitä muita lahjoja. Tässä ei nyt ollut tarkoitus sohaista mihinkään miniä-anoppipesään tikulla. Kunhan hain asiallista keskustelua aiheesta. Pystyykö täällä sellaista käymään ilman, että tuo vastakkainasettelu kaivetaan vaikka mistä rivin välistä?

T. Ap

[/quote]

Mistä helvetin rivien VÄLISTÄ? Hahahaaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme