Millaiseen töykeään käytökseen olet törmännyt Pariisissa?
Tuolla mihin matkakohteeseen olet pettynyt -ketjussa alkoi olla jo sen verran kokemuksia pariisilaisten töykeydestä ranskan kieltä puhumattomia turisteja kohtaan, joten perustan aiheelle oman ketjun.
Tässä yksi omista kokemuksistani: menin kahvilaan ja ostin patongin. Keski-ikäinen nainen palveli minua todella tylysti, kun huomasi, etten puhu ranskaa. Nippa nappa että sain patongin ostettua, vaikka hymyilin ja olin mahdollisimman kohtelias asiakas. Hän ohjasi minut pöytään ja antoi patongin ilman lautasta. Kahvilaan tuli kaksi ranskalaista tyttöä, jotka ostivat samat patongit. Tarjoilija ohjasi tytöt IHAN minun viereen istumaan, vaikka koko muu kahvila oli tyhjä. Sitten hän kiikutti heille patongit lautasella, jolla oli mahtavat salaattivuoret. Ja voi sitä ystävällisyyden määrää tyttöjä kohtaan. Rohkaistin itseni ja kysyin tytöiltä, paljonko salaatti maksoi. Ei kuulemma mitään, koska se kuuluu patongin kanssa samaan hintaan. Jep.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 09:52"]
Minusta tuntuu, että tuo 67 kertomus norsusta on joku urbaanilegenda, sillä olen kuullut tuollaisen tarinan monta kertaa, ja aina se on tapahtunut kertojan tutulle tai tutun tutulle.
[/quote]
Minä olen kirjoittanut siitä aiemmin yleisöosastolle ja naistenlehteen koska se sattui minulle, toki olen kuullut että muitakin suomalaisnaisia on haukuttu.
Mikä noissa ranskalaismiehissä on oikein vikana? Yritin vältellä kaverini ja hänen ranskalaisen miehen seuraa sillä aina kun naisen silmä vältti niin mies yritti hieroa minua, kosketella takapuoleen tai hipaista rintaa, tulla seisomaan liian lähelle, hengittää niskaan! Muuttivat kauemmas joten enää ei tule nähtyä. Olen kuullut vastaavista tapauksista muiltakin naisilta että miten kaverin ranskalaismiehet yrittäneet heitä! Miten joku voi olla sellaisen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 10:13"]
Mikä noissa ranskalaismiehissä on oikein vikana? Yritin vältellä kaverini ja hänen ranskalaisen miehen seuraa sillä aina kun naisen silmä vältti niin mies yritti hieroa minua, kosketella takapuoleen tai hipaista rintaa, tulla seisomaan liian lähelle, hengittää niskaan! Muuttivat kauemmas joten enää ei tule nähtyä. Olen kuullut vastaavista tapauksista muiltakin naisilta että miten kaverin ranskalaismiehet yrittäneet heitä! Miten joku voi olla sellaisen kanssa?
[/quote]
Hassua, mulla on päinvastaista kokemusta: suomalaisnaiset yrittävät aika estoitta iskeä ranskalaismiestäni, jopa minun paikallaollessani. Hän on asiasta tosi vaivautunut. Tunnen sattuneesta syystä paljon muitakin ranska-suomi-pareja, eikä heille kyllä ole kellekään sattunut tuollaista kaksinaamaista sikaa. Ihan tavallisia, kilttejä perheenisiä. Mutta tietysti sikamiehiäkin ranskalaisissa riittää. Kai kerroit suoraan miehelle, ettet pidä siitä, että hän on liian lähellä..?
[/quote]
Hassua, mulla on päinvastaista kokemusta: suomalaisnaiset yrittävät aika estoitta iskeä ranskalaismiestäni, jopa minun paikallaollessani. Hän on asiasta tosi vaivautunut. Tunnen sattuneesta syystä paljon muitakin ranska-suomi-pareja, eikä heille kyllä ole kellekään sattunut tuollaista kaksinaamaista sikaa. Ihan tavallisia, kilttejä perheenisiä. Mutta tietysti sikamiehiäkin ranskalaisissa riittää. Kai kerroit suoraan miehelle, ettet pidä siitä, että hän on liian lähellä..?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 10:01"]
Minusta tuntuu, että tuo 67 kertomus norsusta on joku urbaanilegenda, sillä olen kuullut tuollaisen tarinan monta kertaa, ja aina se on tapahtunut kertojan tutulle tai tutun tutulle.
[/quote]
Minä olen kirjoittanut siitä aiemmin yleisöosastolle ja naistenlehteen koska se sattui minulle, toki olen kuullut että muitakin suomalaisnaisia on haukuttu.
[/quote]
No kyllä muakin ketuttais jos olisin ostamassa jotain parin tonnin jakkua ja sitten myyjät norsuttelee! Jääkööt ilman rahojaan, ostaisin varmasti muualta.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 10:21"]
[/quote]
[/quote]
En vaan nipistin häntä minua kourineeseen käteen terävillä kynsilläni että siitä jäi varmasti jäljet, ja hymyilin vaan ivallisesti. Aiemmin en tajunnut vaikka sanoin että lopeta, ja työnsin häntä pois päin.
Suomalaiset tuntuvat valittavan herkästi töykeydestä, huomasin tämän juuri viime kesänä lomamatkalla Töykeys oli minusta kyllä siinä suomalaisen omassa käytöksessä. Ei hymyillä, ei tervehditä, ei kiitetä. Ollaan hyvin happaman näkösiä, vaikka ollaan lomalla. Sitten ihmetelllään, kun tarjoilijat ja bussikuskit eivät palvele niin hyvin kuin muita.
Suomalaiset ovat monasti vielä kuin puupökkelöitä eivätkä tajua, että se oma käytös ei ehkä ole niin neutraalia kuin voisi luulla. Suomalaisia pidetään joskus hyvin epäystävällisinä.
Onneksi nuorempi sukupolvi on jo vähän muuttunut, ja Suomessakin palvelu pelaa paremmin.
[/quote]
Samaa mieltä, olen asunut yli 20 vuotta ulkomailla ja bongaan suomalaiset yleensä jo kaukaa, nuoriso (alle 25v) ei tosin enää pistä silmään samalla tavalla
Pariisilaisten naisten mielestä kaikki jotka ovat suurempaa kokoa kuin 34 ja pitempiä kuin 160 cm ovat "aivan kamalia jättinaisia"...