Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mieheni mielestä loinen :( Itkettää

Vierailija
29.11.2013 |

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Sanoin, että kyllä mä olen menossa töihin kun lapset ovat isompia. Sanoin, että tuntuu pahalta kun hän pitää minua loisena. Kasvatan kolmea yhteistä lastamme kotona ja olen mielestäni vielä hyvä ja sydämellinen äiti. En ole itkenyt aikoihin näin paljon. On tosi loukattu olo. Mies sanoi että ei hän minua suoraan loiseksi kutsunut. Täysin tunteettomasti, kovalla ja jäykällä äänellä. Minä itken tänään itseni uneen :(

Kommentit (220)

Vierailija
181/220 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys kotikuntasi sosiaalitoimistoon ja selitä tilanteesi. Uskon, että kolmen lapsen kanssa saat asunnon. Lisäksi tuo sinua haukkuva mies joutuu maksamaan elatusmaksun niistä lapsista.

Ei tuommoisen miehen kanssa kannata pilata elämäänsä. Taatusti löydät vielä joskus kunnon miehen, jonka suusta ei tarvitse kuunnella tuommoisia törkyyksiä.

Sinä pärjäät taatusti henkisesti paremmin lastesi kanssa ilman tuota jonninjoutavaa räksyttäjää!

Vierailija
182/220 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura sinä intohimosi vaikka naapurin ukkoon ja lopeta löyhäpäinen viisastelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/220 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkin saavutuksesi taitaa olla lähinnä tyhjänpuhuminen VAUVA-palstalla...

Vierailija
184/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:09"]

Kun kotiäitiys on työtä.

[/quote]

Viet lapset töihin mukana siis? Mahtaa olla helppo duuni... Kerro ammattisi, mäkin haluun rahaa tyhjästä.

Eikä ole, vaan naisten harrastustoimintaa.

[/quote]

Niin ja mites ne äidit, jotka tekevät normaalia työtä ja lisäksi hoitavat lapset, ovatko he niinkuin tuplatyössä? Vai miksi ihmeessä tuon kotiäitiyden (valinta) työominaisuutta korostetaan (siis kotiäidit). 1´000 000 kertaa enemmänhän tekevät ne, jotka pitävä kotipaletin kasassa, vaikka tekevät OIKEAAKIN palkkatyötä, josta kuuluukin maksaa palkkaa (toisin kuin pelkästä lasten hoitamisesta)...

[/quote]

Vierailija
185/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:37"]

Ap mies pääsee selvästikin ihan liian helpolla koska veikkaan että mies vain käy töissä 8-16 ja ap taas hoitaa lapset ja kodin 24/7. Aina on siisti koti, puhtaat vaatteet miehelle, ruoka tulee valmiina ja lasten harrastukset ja sairaudet ym hoitaa vaimo ja pilluakin vielä heruu (ehkä se palvelu nyt hiipuu tämän "loinen-aivopierun jälkeen).

Sano sille ukollesi että jos tämä hotelli ei kelpaa niin tietää missä on ovi ja lapset hoidetaan sen jälkeen vuoroviikoin niin tietää ukkokin mitä se oikea vanhemmuus ja lasten kanssa eläminen on.

[/quote]

Käsittääkseni ap ei suoranaisesti raatanut otsa hiessä kotona 24/7.

Vierailija
186/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ilkeästi sanottu joka tapauksessa.

Jos oli jo heti alussa sovittu, että äiti jää kotiin hoitamaan lapsia, niin silloin tuo heitto on käsittämätön. Jos taas ei, vaan tilanteeseen on vain ajauduttu mitään suunnittelematta, niin silloin tuo asia on miestäsi alkanut pikku hiljaa riipiä. Ja nyt sitten tussahti ulos.

Mutta kuten sanoin, joka tapauksessa todella törkeää puhettä lastensa äidistä, joka tekee arvokasta hommaa siellä kotona. Naisten pitäisi suhteen alussa ja vauvakuumeessakin ajatella aivoillaan eikä pllullaan ja sopia ja suunnitella vähän sitä tulevaisuutta. Ettei käy niin, et kun pennut on saatu isommiksi, ukko pakkaa kampsunsa, muuttaa nuoren naisen luokse ja entinen rouva muuttaa yksiöön Keravalle, vailla koulutusta, vailla työkokemusta.

Ei sua kyllä voi onnitella hyvästä miesmausta. Pillu sille taitaa kuitenkin vielä kelvata, vaikka ala-arvoinen loinen oletkin? No lassukat nyt panee aidanreikääkin.

Vierailija
187/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa ole avioeron arvoinen asia, jos toinen mielipiteensä ilmaisee. Kyllä minuakin miehenä hieman korpeaisi, jos toinen olisi ollut kotona sen seitsemän vuotta, eikä edes suunnittelisi töihin lähtöä....

kotiäidin kodin kuuluisi olla aina tip top, lapset hoidettu ja ruuat laitettu... Kuten 50-luvulla. Ei se lasten-ja kodinhoito ole mitään rakettitiedettä. Kuten täällä onkin jo mainittu, se työssäkäyvä äiti hoitaa PALKKAtyönsä lisäksi myös ne kotiäidin työt (suurin osa ainakin, poikkeuksia löytyy aina). Totta on, että ehkä se koti ei niin sotkeennu, kun päivisin siellä ei ole ketään, mutta muut hommat pysyvät. Kotiäitejä hehkutetaan aivan liikaa. AP: Mene töihin. 

Vierailija
188/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein hienoa, jos joku jaksaa olla hyvä kokopäivätyössä, hoitaa useamman lapsen ja kotityöt ja sitten vielä harrastaa ja tavata kavereita. Kuulostaa tehokkaalta, älykkäältä ja aikaansaavalta ihmiseltä, sellaisia yhteiskunta tarvitsee.

Harmi että pieni lapsi ei osaa arvostaa vanhempiensa työelämän saavutuksia tai harrastuksissa menestymistä. Lapsi osaa arvostaa vain vanhempien läsnäoloa ja sitä mitä he tekevät lapsen kanssa. Eikä se lapsi osaa edes kiittää vanhempia uhrautumisesta.

Mutta pääasia toki että joku ne lapset hoitaa. Itse en ole niin tehokas kuin nämä uraäidit, eikä se haittaa minua ollenkaan. Onneksi tuli myös miehen kanssa selvitettyä tarpeeksi ajoissa, että jos lapsia hommataan niin ne myös hoidetaan itse. Ymmärrän hyvin, että jos miestäkään ei ne lasten asiat kummemmin kiinnosta, hän toki tykkää että vaimo käy töissä. On mukulat pois jaloista ja enemmän rahaa törsättäväksi.

Vierailija
189/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys. Jos loukkaa toista syvästi niin se on vaikea antaa anteeksi. Että kyllä ukkos pelaa vaarallista peliä 

Vierailija
190/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan loisiksi voisi ajatella sellaisiakin, jotka hoidattavat lapsensa muilla.

Vierailija
191/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:24"]

Yhteiskunnan loisiksi voisi ajatella sellaisiakin, jotka hoidattavat lapsensa muilla.

[/quote]

Niin, jos ainakin toinen vanhemmista on kotona. Mutta jos molemmat ovat töissä, on saldo päivähoidosta huolimatta yhteiskunnalle plussan puolella.

Vierailija
192/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se työmuurahainen kuinka raataisi oravanpyörässä, ei auta paljon jos vaimoaan haukkuu loiseksi. Siinä se on pähkinänkuoressa. Raha ei tee fiksummaksi.

Vierailija
193/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 10:41"]

Ap kannattaa kyllä potkaista ukko pihalle. Sitten vaan elariat vetämän kolmesta. Ja iskä- darling saa joka toinen vkl laatuaikaa kolmen taaperon kanssa. Kyllä siinä jää lätkämatsit väliin, harrastukset, kaverien kanssa vapaat baari-illat, kun saa ensikosketuksen vaipparalliin ja teletappimaratoniin.

Ja harva järkevä sinkkunainen lähtee tuollaiseen soppaan "piikomaan", vaikka kundi olis brad pittin toinen inkarnaatio.

[/quote]

Mä en käsitä millaisissa perheviritelmissä te ihmiset elätte. 

Joo, mullakin on kolme lasta, ja aina olen myös tehnyt töitä tai opiskellut lasten ohessa. EI ole mahdotonta. 

Meillä myös mies on aina hoitanut omia lapsiaan ihan tasavertaisesti mun kanssani. Ei sille tulisi yllätyksenä mikään vaipparalli tai teletappimaraton.

Että niin te naisetkin makaatte kuin petaatte. Ihan käsittämättömiä ihmisiä olette.

[/quote]

No keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että ap:n auvoisa mies haukkui tätä loiseksi siitä ilosta, että tämä vaimo hoitaa "vain" kotona heidän kolmea lastaan. Sen jälkeen monella on ollut tarve vähätellä kotiäitien olemista ja panosta tässä yhteiskunnassa, kotitöiden työn määrää ja arvoa rahallisesti mitattuna.

Kyllä sellaisilla miehillä on arvot kateissa, jos paasataan vain yleisellä tasolla yhteiskunnan rattaiden pyörittämisestä kuten tässäkin ketjussa on ilmennyt, mutta samaan aikaan alistetaan ja poljetaan omaa vaimoa alaspäin, koska kuvitellaan, että se on jotenkin polittisesti korrektia toimintaa.

Ihme juttu, jos perheessä on jokin kriisi - nainen on aina lähes automaationa syypää. Siis kun näitä kommentteja lukee - tilanteessa, jossa mies on toiminut törkeällä tavalla - se on nainen, joka jollain ihme logiikalla onkin syyllinen.

Taitaa olla nämä nykyiset "ilmapalloisät" asialla.

[/quote]

Mä olen kirjoittanut tähän ketjuun useamman viestin, ja olen kolmen lapsen työssäkäyvä äiti. Ja olen aina tehnyt töitä tai opiskellut, vaikka on ollut vauvoja/lapsia. 

Mä todella ihmettelen näitä viestejä, joissa kait viimeisimpänä kehotetaan jättämään mies yksin viikonlopuksi lasten kanssa, että oppii mitä se on. Siis mitä? Eipä todella käy kateeksi perheitä, joissa tuo on joku aivan ihmeellinen opetuksen paikka toiselle vanhemmalle. Kyllä meillä mies on ihan yhtä kykenevä vanhempi kuin minäkin, ja todellakin ollut tämän kymmenvuotisen vanhemmuuden aikana kotona lastemme kanssa satoina viikonloppuina, kun minä olen ollut töissä.

Mä en vaan pysty arvostamaan pätkääkään naista, jonka elämän tarkoitus on tehdä hirveä numero omien lasten kotona hoitamisesta. Meilläkin tehtiin sitä vuosikausia yhdessä, se ei ole mitenkään ihmeellistä tai vaativaa. En pysty arvostamaan naista, jolla ei ole mitään oikeaa omaa tavoitetta, päämäärää, intohimoa elämässä kuin kotona nyhjääminen ja hiekkalaatikolla istuminen. Siihen pystyy kuka vaan. Hyvä vanhemmuus on arvokasta, mutta työssä käyminen ja omankin elämän eläminen ei millään tavalla estä hyvää vanhemmuutta, päin vastoin.

[/quote]

Samat sanat. 

Asia näyttää olevan erityisen tulenarka sille naisryhmälle, jotka ilmeisesti ihan oikeasti eivät ymmärrä, että työnteon arvo on yhteiskunnassa paljon isompi kuin se palkka, minkä työntekijä siitä plakkariinsa saa.  Tuo yksi kirjoittaja löi minuun urakalla lassukkaleimaa, vaikka olen myös kolmen lapsen työssäkäyvä äiti. Kuten tuon yllä kirjoittaneen tapauksessa, myös meillä on työnjako perheessä toiminut aina tasapuolisesti ja saimme arjen rullaamaan hyvin siitä huolimatta, että kummallakin vanhemmalla oli omat haastavat työnsä, lapsia oli kolme pienin ikäeroin ja lisäksi on ollut kaikenlaista muutakin, remontinteosta ulkomaankomennukseen. Lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä, joten voin myös paljastaa, että kaikista on kasvanut fiksuja, aikaansaavia, sosiaalisia ihmisiä, joista olen vilpittömän ylpeä - vaikka perhelomia lukuun ottamatta he ovat päivähoidossa käyneetkin. Lisäksi haluan kehaista itäisen Espoon päivähoitopalveluita, jotka ovat toimineet meidän kokemuksen mukaan erinomaisesti.  

Olisi jo korkea aika lopettaa nillitys siitä, että kotiäitiys on ainoa autuaaksitekevä vaihtoehto.

[/quote]

Just. Espoon kermaperseethän ne täällä mesoaa kokkarearvojaan.

Vierailija
194/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 07:45"]

Ap kannattaa kyllä potkaista ukko pihalle. Sitten vaan elariat vetämän kolmesta. Ja iskä- darling saa joka toinen vkl laatuaikaa kolmen taaperon kanssa. Kyllä siinä jää lätkämatsit väliin, harrastukset, kaverien kanssa vapaat baari-illat, kun saa ensikosketuksen vaipparalliin ja teletappimaratoniin.

Ja harva järkevä sinkkunainen lähtee tuollaiseen soppaan "piikomaan", vaikka kundi olis brad pittin toinen inkarnaatio.

[/quote]

Joo, mullakin on kolme lasta, ja aina olen myös tehnyt töitä tai opiskellut lasten ohessa. EI ole mahdotonta. 

Meillä myös mies on aina hoitanut omia lapsiaan ihan tasavertaisesti mun kanssani. Ei sille tulisi yllätyksenä mikään vaipparalli tai teletappimaraton.

Että niin te naisetkin makaatte kuin petaatte. Ihan käsittämättömiä ihmisiä olette.

[/quote]

No keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että ap:n auvoisa mies haukkui tätä loiseksi siitä ilosta, että tämä vaimo hoitaa "vain" kotona heidän kolmea lastaan. Sen jälkeen monella on ollut tarve vähätellä kotiäitien olemista ja panosta tässä yhteiskunnassa, kotitöiden työn määrää ja arvoa rahallisesti mitattuna.

Kyllä sellaisilla miehillä on arvot kateissa, jos paasataan vain yleisellä tasolla yhteiskunnan rattaiden pyörittämisestä kuten tässäkin ketjussa on ilmennyt, mutta samaan aikaan alistetaan ja poljetaan omaa vaimoa alaspäin, koska kuvitellaan, että se on jotenkin polittisesti korrektia toimintaa.

Ihme juttu, jos perheessä on jokin kriisi - nainen on aina lähes automaationa syypää. Siis kun näitä kommentteja lukee - tilanteessa, jossa mies on toiminut törkeällä tavalla - se on nainen, joka jollain ihme logiikalla onkin syyllinen.

[/quote]

Mä olen kirjoittanut tähän ketjuun useamman viestin, ja olen kolmen lapsen työssäkäyvä äiti. Ja olen aina tehnyt töitä tai opiskellut, vaikka on ollut vauvoja/lapsia. 

Mä todella ihmettelen näitä viestejä, joissa kait viimeisimpänä kehotetaan jättämään mies yksin viikonlopuksi lasten kanssa, että oppii mitä se on. Siis mitä? Eipä todella käy kateeksi perheitä, joissa tuo on joku aivan ihmeellinen opetuksen paikka toiselle vanhemmalle. Kyllä meillä mies on ihan yhtä kykenevä vanhempi kuin minäkin, ja todellakin ollut tämän kymmenvuotisen vanhemmuuden aikana kotona lastemme kanssa satoina viikonloppuina, kun minä olen ollut töissä.

Mä en vaan pysty arvostamaan pätkääkään naista, jonka elämän tarkoitus on tehdä hirveä numero omien lasten kotona hoitamisesta. Meilläkin tehtiin sitä vuosikausia yhdessä, se ei ole mitenkään ihmeellistä tai vaativaa. En pysty arvostamaan naista, jolla ei ole mitään oikeaa omaa tavoitetta, päämäärää, intohimoa elämässä kuin kotona nyhjääminen ja hiekkalaatikolla istuminen. Siihen pystyy kuka vaan. Hyvä vanhemmuus on arvokasta, mutta työssä käyminen ja omankin elämän eläminen ei millään tavalla estä hyvää vanhemmuutta, päin vastoin.

[/quote]

Samat sanat. 

Asia näyttää olevan erityisen tulenarka sille naisryhmälle, jotka ilmeisesti ihan oikeasti eivät ymmärrä, että työnteon arvo on yhteiskunnassa paljon isompi kuin se palkka, minkä työntekijä siitä plakkariinsa saa.  Tuo yksi kirjoittaja löi minuun urakalla lassukkaleimaa, vaikka olen myös kolmen lapsen työssäkäyvä äiti. Kuten tuon yllä kirjoittaneen tapauksessa, myös meillä on työnjako perheessä toiminut aina tasapuolisesti ja saimme arjen rullaamaan hyvin siitä huolimatta, että kummallakin vanhemmalla oli omat haastavat työnsä, lapsia oli kolme pienin ikäeroin ja lisäksi on ollut kaikenlaista muutakin, remontinteosta ulkomaankomennukseen. Lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä, joten voin myös paljastaa, että kaikista on kasvanut fiksuja, aikaansaavia, sosiaalisia ihmisiä, joista olen vilpittömän ylpeä - vaikka perhelomia lukuun ottamatta he ovat päivähoidossa käyneetkin. Lisäksi haluan kehaista itäisen Espoon päivähoitopalveluita, jotka ovat toimineet meidän kokemuksen mukaan erinomaisesti.  

Olisi jo korkea aika lopettaa nillitys siitä, että kotiäitiys on ainoa autuaaksitekevä vaihtoehto.

[/quote]

[/quote]

jotka ilmeisesti ihan oikeasti eivät ymmärrä, että työnteon arvo on yhteiskunnassa paljon isompi kuin se palkka, minkä työntekijä siitä plakkariinsa saa.

Tää on aika hyvä! Työnteon arvo on yhteiskunnassa paljon isompi kuin palkka. Niinkuin kenelle? Mahdollisesti työnantajalleko?  Vai veromaksajina? Vai kauppiaille koska ylimääräinen raha menisi kulutukseen (huom. ylimääräiseen kulutukseen)

Vierailija
195/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 07:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Samat sanat. 

[/quote]

[/quote]

jotka ilmeisesti ihan oikeasti eivät ymmärrä, että työnteon arvo on yhteiskunnassa paljon isompi kuin se palkka, minkä työntekijä siitä plakkariinsa saa.

Tää on aika hyvä! Työnteon arvo on yhteiskunnassa paljon isompi kuin palkka. Niinkuin kenelle? Mahdollisesti työnantajalleko?  Vai veromaksajina? Vai kauppiaille koska ylimääräinen raha menisi kulutukseen (huom. ylimääräiseen kulutukseen)

[/quote]

Työntekijälle. Sosiaalinen verkosto työpaikalla ja yhteistyökumppaneiden kesken. Eläkekertymä. Edut palkan lisäksi. Uuden työpaikan saaminen helpompaa, jos olet työelämässä vs. pitkään työttömänä. Oman elämän "herruus" siinä mielessä, että ei tarvitse raportoida omia menojaan ja tarpeitaan esim. sosiaalitoimelle. Jne.

Vierailija
196/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kahlata koko ketjua, mutta sanon sen, että osa-aikainen työ, jos sellaiseen vain omalla alalla on mahdollisuus, on todella hyvä juttu lasten ollessa pieniä. Saa olla lastensa kanssa kotona, mutta ei kuitenkaan syrjäydy työelämästä. Palkka tietysti on pienempi, mutta työelämään on niin paljon helpompaa palata kokonaisvaltaisesti myöhemmin, jos sieltä ei ole ollut ihan täysin poissa pitkään. Silloin myös työn ja kotiäiteilyn vuorottelu virkistävät toinen toisiaan, kun kumpaakaan ei tarvitse tehdä kokoaikaisesti. Jaksaa paremmin kummallakin areenalla!

Itselläni on kolme lasta (nuorin 2 v.), jotka eivät ole päivähoidossa. Käyn kuitenkin töissä keskimäärin parina päivänä viikossa, jolloin lapsia hoitavat jommatkummat isovanhemmat tai isä, jolla on joustava työaika. Tämä on ollut kaikkien kannalta loistoratkaisu. Tiedän, ettei kuitenkaan kaikilla ammattialoilla käytännön syistä mahdollista.

Vierailija
197/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesta verkosta saattaa joskus olla vain ongelmia joten siitä ei voi puhua mitään.

Nyt kun eläkeikää rustataan ylöspäin niin harva pääsee enää siihen ikään joten se saattaa olla fiktiota koko homma. Eli hukkaan heitettyjä rahoja nekin kun olisi voinut sijoittaa ne itse paljon kannattavampiin sijoituksiin joista perilliset pääsisivät nauttimaan.

Kaikilla ei ole etuja palkan lisäksi. Oikeastaan todella harvalla on etuja ja jos on niin ovat niin pieniä että eipä niillä suurempaa merkitystä ole (puhelin, lounasseteli, kuntosali).

Itse tunne ketään jotka kävisivät sossuluukulla joten aika marginaaliporukasta on kyse eikä ainakaan tullut apn taupauksessa sellaista esille.

Ap kannattaakin lähteä kouluttautumaan pariksi vuodeksi silloin kun on lähdössä työelämään niin että pääsee kuvioon mukaan. 

Vierailija
198/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 on vastaus 170

Vierailija
199/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei tää suomi ole mikään onnela enää vai onko ikinä ollutkaan? Konkurssiin menossa ja kovaa vauhtia ja joukkotyöttömyyttä odotellessa kiitos nykyisen hallituksen. Ehkäpä kannattaameidän kaikkien miettiä minne voisi muuttaa. Norja on hyvä maa kun ollaan tähän ilmastoon tottuneita. Nimittäin on se varmaan aika hurja prosessi nyt löytää suomesta töitä. Jossakin aloituksessa joka koski rekryä niin väitettiin olevan yli 200 hakijaa paikkaan kun paikkaan. 

Vierailija
200/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mies jää kotiin ja sinä menet töihin? Voittehan te varmaan niinkin tehdä, näkee mieskin ettei se kotona lasten kanssa olo ole lomailua, ja että se on lopulta välillä tylsää ja yksinäistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi