Koronavilkku on täysin turha
Informaatioarvo on nolla.
"Edellisen 2 viikon aikana olet saattanut altistua virukselle."
No shit? Tuon lauseen voi kertoa kenelle tahansa.
Kommentit (92)
Ja sitten oletus että ihmisellä on aina puhelin taskussa. Jätän helposti puhelimen autoon esim. kauppaan mennessä, ja otan pelkän maksukortin mukaan. Siinäpä se skannaa parkkialuetta sitten.
Ai, voisi vai? Minä asensin vilkun heti ensimmäisenä päivänä - tähän menessä viesti on aina ollut " havaittu 0 mahdollista altistusta". Eli kyllä sinun kannattaisi tuohon viestiin nyt sen verran suhtautua vakavastikin, että mietit, mitkä sinun arjessasi ovat ne vaaranpaikat, joissa noita mahdollisia altistuksia on tapahtunut ja sitten mahdollisuuksien mukaan joko välttelet noita tilanteita jatkossa, tai ainakin alat käyttää kyseisissä tilanteissa maskia ja pidät oikeasti huolta siitä, että välimatkat muihin pysyvät, etkä jää turhaan ruuhkaisiin sisätiloihin pyörimään muuten vain.
En aio ladata sovellusta. En tiedä mitä sillä tiedolla teen että olen mahdollisesti altistunut.
täysin.
Mutta suomalaiset härpäkefanaatikot
lataa innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten oletus että ihmisellä on aina puhelin taskussa. Jätän helposti puhelimen autoon esim. kauppaan mennessä, ja otan pelkän maksukortin mukaan. Siinäpä se skannaa parkkialuetta sitten.
No sillehän se sovellus ei voi mitään, että sinä olet tyhmä, etkä ymmärrä, että se puhelin pitää ottaa mukaan, jotta sovelluksesta on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
En aio ladata sovellusta. En tiedä mitä sillä tiedolla teen että olen mahdollisesti altistunut.
Ks. aivopierusi yläpuolella oleva vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuo yksi helppo tapa muuttaa näin korona-aikaan ja pitää sitä puhelinta enempi mukana? Ihan sama tuo valitus on kun että minä sanoisin etten normaalistikaan pese käsiäni niin usein, niin miksi nyt pesisin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko kuitenkin tietää? Ei nimittäin ole ihan rakenttitiedettä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyödykäs tieto. Osaat seurata omia oireitasi ja välttää kontakteja muihin.
Millainen ihminen ei osaa seurata oireitaan ilman sovellusta, varsinkin kun elämme tällaista aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ks. aivopierusi yläpuolella oleva vastaus.
No nuohan nyt ovat niitä normaaleja turvatoimenpiteitä joita pitäisi muutenkin noudattaa. Myös ilman sitä altistusta. Hölmö vastaus.
Se on ihan vapaaehtoinen. Jos et välitä suojata läheisiäsi, niin älä lataa koronavilkkua.
Koira on huitsin parempi paljastaja kun konsanaan mikään vimpain vilkku. Kaikilla eI vain ole varaa coronakoiraan. Toivottavasti tulee keskeisille paikoille näitä koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuo yksi helppo tapa muuttaa näin korona-aikaan ja pitää sitä puhelinta enempi mukana? Ihan sama tuo valitus on kun että minä sanoisin etten normaalistikaan pese käsiäni niin usein, niin miksi nyt pesisin.
Miksi haluat yhteiskunnan muuttuvan enemmän valvontayhteiskunnan suuntaan, jossa normalisoidaan sitä että ihmisellä pitää olla kännykkä jatkuvasti mukana (joka eri sovellusten kautta jakaa sijaintietietojasi ties minne)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyödykäs tieto. Osaat seurata omia oireitasi ja välttää kontakteja muihin.
Millainen ihminen ei osaa seurata oireitaan ilman sovellusta, varsinkin kun elämme tällaista aikaa?
Millainen ihminen ei tiedä, että tautia voi levittää ilman oireitakin??? Varsinkin kun elämme tällaista aikaa?
Vastaus: tyhmä tollo, kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat yhteiskunnan muuttuvan enemmän valvontayhteiskunnan suuntaan, jossa normalisoidaan sitä että ihmisellä pitää olla kännykkä jatkuvasti mukana (joka eri sovellusten kautta jakaa sijaintietietojasi ties minne)
Ei kai kukaan tuota halua mutta elämässä nyt vain täytyy usein valita useamman huonon vaihtoehdon välillä. Ja aika moni on nyt sitä mieltä että koronan taltuttaminen on isompi asia kuin teoreettinen yksityisyyden menetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos itse vaikka saisin tietää altistuneeni, peruisin ei-välttämättömiä menoja. Kävin vähän aikaa sitten hammaslääkärissä, mutta jos olisinkin saanut tietää altistuksesta ennen sitä, olisin siirtänyt aikaa enkä jäänyt odottelamaan mahdollisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Osaan seurata omia oireitani ja välttää kontakteja muihin jatkuvasti ilman sitäkin, että joku sovellus kertoo minulle että niin pitäisi tehdä.