Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe-elämän pointti?

Vierailija
29.11.2013 |

Viikko siskon luona kyläilyä takana, ja voi jessus tuota lapsiperhearkea. Kivat lapset, mukavia aikuisia, mutta molemmat vanhemmmat olivat henkisesti jotenkin rammman oloisia ja heidän elämänsä velttoa ja tylsäää. Selittäkää nyt, mikä siinä lapsen kanssa elämisessä on olevinaan niin hienoa. Sen hyvän, minkä lapsi antaa, voi saada muualtakin, ja kaikki vanhemmuuden ainutlaatuiset piirteet ovat minusta joko yhdentekeviä tai vastenmielisiä.

Kaikki, siis ihan kaikki, on parempaa ilman lapsia.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta on Se, että ei tunne tyhjyyden tai merkityksettömyyden tunnetta, kun ei ehdi. Rakkaus. Täysin pyyteetön rakkaus on myös hienoa.

Vierailija
62/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti lapseton ja erittäin tyytyväinen tilanteeseen. Jos joku olisi täällä ollut tämän viikon arkeani seuraamassa, olisi nähnyt, että kolmena päivänä olin 11 tuntia töissä, tiistai-ilta meni migreenissä oksentaen. Mieheni olen nähnyt viimeksi maanantaina ja muut sosiaaliset kontaktit ovat töiden lisäksi olleet pari chat-keskustelua ja yksi puhelu ystävältä. Illat olen lukenut kirjaa, syönyt herkkuja, roikkunut netissä ja kuunnellut musiikkia.

Marraskuinen arki ei kaikilla aina ole niin hohdokasta. Velttoa ja ulkopuolisesta varmastikin tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina ollut suuri mysteeri, että miksi lapsettomat änkeävät lapsiperheille yökylään, varsinkaan jos eivät erityisesti nauti lapsiperhearjesta? Lapsettomilla on yleensä sen verran käyttörahaa, että voisivat aivan hyvin mennä hotelliin, ja nähdä lapsellisia kavereitaan ja sukulaisiaan vain sopivissa määrin.

Minulla on lapsia, enkä ikinä mene toisen lapsiperheen luokse yöksi jos ei ole pakko. Yöieraat lapsiperheessä nyt vaan jotenkin tuovat sellaista turhanpäiväistä hässäkkää ja stressiä, varsinkin jos joukossa on huonosti nukkuvia tai itkuisia lapsia. En vois kuvitellakaan, että olisin viikon jonkun luona, saati sitten perheessä jossa on pieniä lapsia. Jos sen viikon jälkeen on ärtynyt ja pinna kireällä, saa syyttää ihan vaan itseään.

Vierailija
64/72 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto :D

Vierailija
65/72 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 17:26"]

Heh, tulipa vihainen kirjoitus. Hermot pinnassa viikon kyläilyn jälkeen. -ap

[/quote]

Viikon kyläilyn jälkeen? Herra jumala, ei mikään ihme. Sanonta "vieraat alkavat haista kolmen päivän jälkeen pitää niin hyvin paikkansa. Meillä käy tosi paljon yö- ja viikonloppuvieraita, ja me tykätään siitä tosi paljon, mutta kahden yön jälkeen kyllä alkaa arvostaa jo sitä omaa rauhaansa.

Eipä ihme, että on hermot kireällä puolin ja toisin, kun joku majoittuu viikoksi...

Vierailija
66/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi rajoittunut. Mitä ihmettä lapsettomat roikkuu täällä ärsyyntymässä lapsiperheistä?

Vierailija
67/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden elämän pointti on ärsyttää lapsettomia.

Vierailija
68/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä olekaan mitään hienoa. Hidasta itsemurhaa koko paska.

Vierailija
69/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset suhteethan vain paranee jos on jo vähän isompia lapsia. Vähän väliä jonkun ipanat ovat kylässä, ja joku tulee hakemaan lastaan ja juo kaffet. Lasten kanssa puistoillaan yhdessä, käydään uimassa tai hiihtämässä ja myydään joulukortteja ja soitellaan partion joulukalentereista. Suunnitellaan leirikouluun rahojen keräystä. Meillä on kolme lasta ja aina on hulinaa, vipinää ja kontakteja muihin lapsiin ja aikuisiin. Toki olemme hyvin avoimia ihmisiäkin ja kotiimme saa aina kaikki tulla. Töissäkin ehtii olla ihan tarpeeksi.

Vierailija
70/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva ap että nyrpistelet ja arvostelet täällä! 

Mikset ruikuta siskollesi?

Nyt nimittäin saat kehua kuinka paljon parempi ihminen olet ja kuinka parempia ja järkevämpiä sinun tekemät valintasi ovat. Siskosi elämä on vain turhaa kärsimystä, sinä ylimielinen täti varmaan näytit vaivihkaa eleillä ja ilmeilläsi mitä mieltä olet? Olisit rehellinen siskollesi, jotta hän ei enää kutsu sinua luokseen kärsimään, sinähän suorastaan uhraudut jos menet sinne ja joudut seuraamaan läheltä elämää jota halveksit. Tee maailmalle palvelus ja elä onnellisena toisia mollaamatta ja pidä suusi kiinni jatkossa itsekeskeisistä mielipiteistäsi,, vaikka on niin ihanaa kirjoittaa ne tänne ja tietää että niiin moni lukee sinun ah niin oikeita ajatuksiasi!

huoh..

Vierailija
71/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hyvää minkä lapsi antaa sydämeen, ei voi antaa mikään muu. Ja sitä mitä sinä tunnet lasta kohtaan ei voi antaa yksikään rakastaja eikä ystävä.  Kerro ap esimerkki jos keksit..

Vierailija
72/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 18:00"]

Mulle on aina ollut suuri mysteeri, että miksi lapsettomat änkeävät lapsiperheille yökylään, varsinkaan jos eivät erityisesti nauti lapsiperhearjesta? Lapsettomilla on yleensä sen verran käyttörahaa, että voisivat aivan hyvin mennä hotelliin, ja nähdä lapsellisia kavereitaan ja sukulaisiaan vain sopivissa määrin.

Minulla on lapsia, enkä ikinä mene toisen lapsiperheen luokse yöksi jos ei ole pakko. Yöieraat lapsiperheessä nyt vaan jotenkin tuovat sellaista turhanpäiväistä hässäkkää ja stressiä, varsinkin jos joukossa on huonosti nukkuvia tai itkuisia lapsia. En vois kuvitellakaan, että olisin viikon jonkun luona, saati sitten perheessä jossa on pieniä lapsia. Jos sen viikon jälkeen on ärtynyt ja pinna kireällä, saa syyttää ihan vaan itseään.

[/quote]

Näin juuri. Jos ap ei vain huvikseen provosoi täällä vaan on oikeasti ollut jossain kyläilemässä, isäntäperhe on luultavasti odottanut kuin kuuta nousevaa, että viikon (!) viipynyt vieras vihdoin älyää lähteä ja perheen elämä palautuu normaaliksi.