Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä jatkuva bilettäminen alkaa olla noloa?

Vierailija
28.11.2013 |

Tarkoitan sitä joka viikonloppu baariin- biletystä? Sehän on alle kolmekymppisenä ihan suht normaalia vielä, varsinkin perheettömillä. Mutta missä iässä se ikuinen juhliminen alkaa kääntyä nk. itseään vastaan viestien lähipiirille että ihmisellä saattaa olla päihdeongelma tms.?

Minulla on useitakin +30v tuttuja joiden elämä on pyörinyt samaa tahtia 18 vuotiaista saakka, naispuoliset ovat saaneet lapsia ja rauhoittuneet ekaksi vuodeksi mutta humalahakuinen juhlinta jatkunut sitten kun lapsi on tullut taaperoikään. Miespuoliset taas ovat saaneet jälkikasvua mutta eronneet lastensä äideistä, ja jatkavat juhlimistaan, naisystävät vaihtuvat. Arki menee kutakuinkin niin että viikot töissä ja viikonloput kännissä. Kuinka kauan ihminen voi tätä ikibiletystä jatkaa ilman että se alkaa herättämään ympäristössä sääliä...?Minua säälittää ainakin nämä ystävät jotka eivät ole löytäneet iloa perheestään vaan hakevat edelleen jotain jostain muualta.. :(

Minulla on jo nyt sellainen olo, että minun paikkani ei pitkästi päälle kolmekymppisenä enää ole kesäfestareilla humalassa, tai yökerhon tupakkakopissa. Ahdistaa toisinaan kun tuntuu että ei ole mitään järkeä lähteä viikonloppuna yöelämään kun kuitenkin nukuttaa, ja tekee mieli kotiin. Unelma viikonloppu on ulkoilua perheen kanssa ja sitten lauantaina saunomista ja vaikka Singstaria, hyvää ruokaa ja liikuntaa. :/ On lähes syyllinen olo, että ei tee mieli kapakkaan.

Elokuvissa käyminen, ulkona syöminen ja ulkomaan matkat ovat ilon aiheita myös, ja niissäkin on lapset mukana (tiedän että kohta tulee aika kun lapsia ei saa kirveelläkään enää meidän mukaamme...). Mitä onnea se on kun muutaman vuoden ikäinen lapsi menee hoitoon että äiti/isä pääsee humaltumaan? Seuraava päivä menee krapulassa. Ne "lapsivapaat" joita minulla on käytän itseni hemmotteluun, pitkään nukkumiseen ja esim. saatamme miehen kanssa käydä pitkällä pyörälenkillä myöhään illalla kun normaalisti ei voi lasten takia.

Onko teitä muita joilla on ristiriitaisia tuntemuksia siitä, että miksi jotkut jatkavat biletystään ja jotkut lopettavat sen lähes tyystin...?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:48"]

Sitten kun ei enää kunto kestä, muuten se ei kuulu kenellekään vaikka heiluisi vielä satavuotiaanakin kaikki illat baanalla. Jos ei siis ole lapsia jotka siitä kärsisivät.

[/quote]

Näin.  Ihminen on just niin nuori kuin uskoo olevansa, (anteeksi hiukan kulunut klisee).

Vierailija
42/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan kenenkään tarvitse sääliä, vaikka olenkin jo yli neljäkymmentä ja käyn baareissa. Miestä ei enää ole (eikä tule), ja lapsi kun on isällään niin ei hänkään minun ulkoilustani kärsi. Itse olen aika yksinäinen ja senkin takia käyn ulkona kuuntelemassa musiikkia ja juttelemassa ihmisten kanssa. Yökerhoissa ja missään tanssipaikoissa tosin en käy. En myöskään nuorena kulkenut missään, joten oon todella myöhäisherännäinen tässä asiassa muutenkin. Lapsen ollessa pieni olin aina kotona eikä edes tehnyt mieli minnekään. Nyt vanhana sitten on ihan mukava käydä istuskelemassa, kun ei ole tullut sitä kyllästymistä. Tykkään olla lapseni seurassa, mutta kun hän on poissa niin mikäs minua estää käymästä jossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:39"]

Mikä sun ongelma siis oikein on? Jos sinua ei huvita niin elät omannäköistäsi elämää. Anna muiden bilettää jos haluavat.

Aloituksestasi huokuu halu arvostella ja moralisoida;osoittaa kuinka sinulla on järkevämpi asenne kuin muilla.

[/quote]

No kuule aika väärin luit. :( Minä en koe eläväni parempaa elämää mitä nk. ikuiset bilettäjät, mutta tuskinpa voit kiistää etteikö esim. joka vknloppu bilettävä 45-vuotias nainen ala jo olemaan melko säälittävä..? Ei se vaan ole enää siistiä, ja se kertoo että jotain tyhjiötä sillä alkoholilla paikataan. Kyseessähän on siis alkoholismi, ja jatkuva humalahakuinen juominen on merkki siitä...?

Ikävää että olet noin vihamielinen, ei sinun tarvitse osallistua tähän ketjuun jos koet että se loukkaa sinua.
[/quote]
Sinähän tässä olet vihamielinen arvostelija

Vierailija
44/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä. Mä oon jo 25 ja tuntuu kuin olisin 18. Lapset, omakotitalot, vaimot ole edes mielessä käyneet. En niitä edes halua :D

Vierailija
45/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti, oon 55 v. ja biletän, menkääs mummotunneliin käymään

Vierailija
46/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että 25v minä paheksui kanssa syvästi ikuisia bilettäjiä ja sääli heitä. 10v myöhemmin iskikin uus menovaihe

Vierailija
47/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihmisestä... sanotaan että yli 35 jos on lapsia. Itse 26 vuotias sinkku ja lapseton joten ei sitä viikonloppuisin jaksa kotonakaan aina olla. Itse käyn yleensä jokatoinen viikonloppu ulkona.

Vierailija
48/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta ei oikein tunne yhteenkuuluvuutta. Mieluummin kävisi jonkun mieleisensä esiintyjän keikalla ja ottaisin pari. Kuin vetäisin kaksin käsin karaoke baarissa.

Vierailija
49/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset estävät bilettämiseen jos on kaksi vanhempaa? Mitä pahaa siinä on että vanhempi käy viihteellä säännöllisesti jos ei juo övereitä? Eikö lapset nuku öisin

Vierailija
50/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26+ v

Vierailija
51/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas sentään, kylläpä sinä olet parempi ihminen sitten kerrassaan voi että! Ole hyvä, ojennan palkinnon! Vai että oikein säälittää..:)

Vierailija
52/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mikään ei ole surullisempaa kuin ennenaikaisesti vanheneva kotinysvääjä, joka vielä pitää itseään parempana kuin muut kyseisen ominaisuuden vuoksi.

Vierailija
53/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä iässä, kun on lapsia joita ei voi jättää kotiin keskenään. Ellei sit löydy hoitajaa.

Vierailija
54/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:44"]

Se on noloa jo 25+ ikäisillä. Luulisi työssä käyvän ihmisen keksivän muutakin tekemistä viikonlopuille kuin ainaista kännäystä.

[/quote]

Lisään vielä että vaikka ihminen ei kävisikään töissä (olisi työtön) niin eiköhän ne nuoruuden viinanhuuruiset viikonloput pitäisi olla jo nähty ihan riittämiin.

[/quote]

En biletä viinan kanssa tai alkoholia päätä täyteen vetämällä ja kännissä örveltämällä muutenkaan, mutta muuten biletän kyllä. Enkä aio bilettämistä lopettaa, vaan bilettäminen jatkuu vielä "määrittelemättömän" ajan verran. Miksi lopettaisin, kun se on niin hauskaa. Vasta ollaan pääsemässä kunnolla vauhtiin. T: 25-vuotias.

Vierailija
55/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin yli kolmekymppisten jatkuva baareilu rupeaa olemaan noloa. Ei sillä, satunnainen käynti yökerhossa tai pubissa/terassilla ei ole pahasta tuota vanhemmillekaan. Pääsee siinä vähän tuulettumaan :) Joka viikonloppu +30 bilettäjät herättävät minussakin ihmetystä. Eikö ole muita harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita? Viikolla sitten väsyttää valvomisen sekä "juhlimisen" jälkeen. Itse pötköttelen nykyään mielummin kotona ja luen kirjaa, käyn elokuvissa tai syömässä kuin lähden tungeksimaan meluisiin baareihin. Toki vetäisen ihan rehelliset kalsarikännit silloin tällöin.

N38

Vierailija
56/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:39"]

Mikä sun ongelma siis oikein on? Jos sinua ei huvita niin elät omannäköistäsi elämää. Anna muiden bilettää jos haluavat.

Aloituksestasi huokuu halu arvostella ja moralisoida;osoittaa kuinka sinulla on järkevämpi asenne kuin muilla.

[/quote]

No kuule aika väärin luit. :( Minä en koe eläväni parempaa elämää mitä nk. ikuiset bilettäjät, mutta tuskinpa voit kiistää etteikö esim. joka vknloppu bilettävä 45-vuotias nainen ala jo olemaan melko säälittävä..? Ei se vaan ole enää siistiä, ja se kertoo että jotain tyhjiötä sillä alkoholilla paikataan. Kyseessähän on siis alkoholismi, ja jatkuva humalahakuinen juominen on merkki siitä...?

Ikävää että olet noin vihamielinen, ei sinun tarvitse osallistua tähän ketjuun jos koet että se loukkaa sinua.
[/quote]

Joillekkin se "ihmisten tapaaminen" on pääsyy. Sille, miksi ihmiset haluavat tavata ja tutustua baarissa, en ole vielä kuullut keksittävän tekosyytä.

Vierailija
57/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah,huomaa millasta porukkaa täällä roikkuu kun 25 vuotiasta pidetään jo valmiina kiikkutuoliin:D eläisitte vähän:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme