Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä jatkuva bilettäminen alkaa olla noloa?

Vierailija
28.11.2013 |

Tarkoitan sitä joka viikonloppu baariin- biletystä? Sehän on alle kolmekymppisenä ihan suht normaalia vielä, varsinkin perheettömillä. Mutta missä iässä se ikuinen juhliminen alkaa kääntyä nk. itseään vastaan viestien lähipiirille että ihmisellä saattaa olla päihdeongelma tms.?

Minulla on useitakin +30v tuttuja joiden elämä on pyörinyt samaa tahtia 18 vuotiaista saakka, naispuoliset ovat saaneet lapsia ja rauhoittuneet ekaksi vuodeksi mutta humalahakuinen juhlinta jatkunut sitten kun lapsi on tullut taaperoikään. Miespuoliset taas ovat saaneet jälkikasvua mutta eronneet lastensä äideistä, ja jatkavat juhlimistaan, naisystävät vaihtuvat. Arki menee kutakuinkin niin että viikot töissä ja viikonloput kännissä. Kuinka kauan ihminen voi tätä ikibiletystä jatkaa ilman että se alkaa herättämään ympäristössä sääliä...?Minua säälittää ainakin nämä ystävät jotka eivät ole löytäneet iloa perheestään vaan hakevat edelleen jotain jostain muualta.. :(

Minulla on jo nyt sellainen olo, että minun paikkani ei pitkästi päälle kolmekymppisenä enää ole kesäfestareilla humalassa, tai yökerhon tupakkakopissa. Ahdistaa toisinaan kun tuntuu että ei ole mitään järkeä lähteä viikonloppuna yöelämään kun kuitenkin nukuttaa, ja tekee mieli kotiin. Unelma viikonloppu on ulkoilua perheen kanssa ja sitten lauantaina saunomista ja vaikka Singstaria, hyvää ruokaa ja liikuntaa. :/ On lähes syyllinen olo, että ei tee mieli kapakkaan.

Elokuvissa käyminen, ulkona syöminen ja ulkomaan matkat ovat ilon aiheita myös, ja niissäkin on lapset mukana (tiedän että kohta tulee aika kun lapsia ei saa kirveelläkään enää meidän mukaamme...). Mitä onnea se on kun muutaman vuoden ikäinen lapsi menee hoitoon että äiti/isä pääsee humaltumaan? Seuraava päivä menee krapulassa. Ne "lapsivapaat" joita minulla on käytän itseni hemmotteluun, pitkään nukkumiseen ja esim. saatamme miehen kanssa käydä pitkällä pyörälenkillä myöhään illalla kun normaalisti ei voi lasten takia.

Onko teitä muita joilla on ristiriitaisia tuntemuksia siitä, että miksi jotkut jatkavat biletystään ja jotkut lopettavat sen lähes tyystin...?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:39"]

Mikä sun ongelma siis oikein on? Jos sinua ei huvita niin elät omannäköistäsi elämää. Anna muiden bilettää jos haluavat.

Aloituksestasi huokuu halu arvostella ja moralisoida;osoittaa kuinka sinulla on järkevämpi asenne kuin muilla.

[/quote]

No kuule aika väärin luit. :( Minä en koe eläväni parempaa elämää mitä nk. ikuiset bilettäjät, mutta tuskinpa voit kiistää etteikö esim. joka vknloppu bilettävä 45-vuotias nainen ala jo olemaan melko säälittävä..? Ei se vaan ole enää siistiä, ja se kertoo että jotain tyhjiötä sillä alkoholilla paikataan. Kyseessähän on siis alkoholismi, ja jatkuva humalahakuinen juominen on merkki siitä...?

Ikävää että olet noin vihamielinen, ei sinun tarvitse osallistua tähän ketjuun jos koet että se loukkaa sinua.

[/quote]

en ole tuo yllä kommentoinut, mutta itse asiassa joku 45 v voi hyvinkin olla bilettämässä "taas" - todella moni on tuossa iässä eronnut ja ehkä "ulkoilemalla" hakee seuraa tai muuten vaan on menossa TAI jos ei ole eronnut, ovat lapset jo reippaasti teini-ikäisiä, eikä oikein kukaan ole viikonloppuisin kotona, eilä lapsenvahtiakaan enää tarvita.

Vierailija
22/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:48"]

2 vaikuttaa melko (passiivis)agressiiviselta. :( Tuntuiko aloituspostaus sielussa...?

[/quote]

Äläpäs nyt aloittaja viitsi leikkiä tyhmää. 

Aloitat viestisi arvostelemalla ihmisiä, jotka elävät toisin kuin sinä. Pidät heitä säälittävinä. Mielestäni tuo on aika lapsellista käytöstä.

Kannattaa myös tarkastaa sanakirjasta mitä passiivisaggressiivinen tarkoittaa ja miten se kirjoitetaan oikein

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:47"]

Mikä sun ongelma siis oikein on? Jos sinua ei huvita niin elät omannäköistäsi elämää. Anna muiden bilettää jos haluavat.

Aloituksestasi huokuu halu arvostella ja moralisoida;osoittaa kuinka sinulla on järkevämpi asenne kuin muilla.

[/quote]

No kuule aika väärin luit. :( Minä en koe eläväni parempaa elämää mitä nk. ikuiset bilettäjät, mutta tuskinpa voit kiistää etteikö esim. joka vknloppu bilettävä 45-vuotias nainen ala jo olemaan melko säälittävä..? Ei se vaan ole enää siistiä, ja se kertoo että jotain tyhjiötä sillä alkoholilla paikataan. Kyseessähän on siis alkoholismi, ja jatkuva humalahakuinen juominen on merkki siitä...?

Ikävää että olet noin vihamielinen, ei sinun tarvitse osallistua tähän ketjuun jos koet että se loukkaa sinua.

[/quote]

Ei mun viestini ollut ollenkaan vihamielinen, vaan toteava.

Sähän tässä nimenomaan haukut ihmisiä ja pidät heitä säälittävinä. etkö näe omaa toimintaasi lainkaan? :O

[/quote]

Se että joku on säälittävä ei ole ihmisten haukkumista. Minussa herättää sääliä monenlaiset asiat, ja nämä ikuiset bilettäjät ovat oikeasti sellaisia. :( Mulle tulee lähes fyysisesti paha olo kun tiedän että heillä on suloiset pikku taaperot kotona ja he itse ovat joka viikonloppu kapakassa umpihumalassa. Miten se voi kenestäkään olla ok... :(

Ikävää jos sulle tulee paha mieli mun kirjoituksesta, olen siitä pahoillani. Eikös sun kannattaisi mennä toisiin ketjuihin tai perustaa oma jossa julistat bilettämisen ihanuutta ..?

Vierailija
24/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

en ole tuo yllä kommentoinut, mutta itse asiassa joku 45 v voi hyvinkin olla bilettämässä "taas" - todella moni on tuossa iässä eronnut ja ehkä "ulkoilemalla" hakee seuraa tai muuten vaan on menossa TAI jos ei ole eronnut, ovat lapset jo reippaasti teini-ikäisiä, eikä oikein kukaan ole viikonloppuisin kotona, eilä lapsenvahtiakaan enää tarvita.

[/quote]

Ok sulla on paha olla. Ymmärrän. :( Mä en yritä tehdä vaikutusta keneenkään tai yritä vaikuttaa paremmalta mitä olen. Nuo tunteet mitkä sinussa minun tekstini suhteen herää ovat sinun tunteitasi, ja sulla on niihin oikeus.

Mulla on ihan hyvä olla, trust me. :)

Vierailija
25/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan oikein käsitä että jos joku ihminen ottautuu tästä aloituksestani, niin miksi heti ensimmäisenä pitää tulla haukkumaan tänne ketjuun kuinka ap kuvittelee olevansa parempi? Millainen ihminen oikeasti tekee noin...? Mä en mene ketjuihin joiden otsikot jo kertoo että se ei ole minun paikkani, mutta toisilla tuntuu olevan kauhea tarve julistaa juuri päinvastaista. On jotenkin huolestuttavaa että joku tuomitsee sen säälin tunteen mikä herää kun ajattelee näitä ikuisia bilettäjiä. :( Miten se voi kenestäkään olla normaalia en ymmärrä.

Vierailija
26/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on noloa kaiken ikäisillä jos joka viikonloppu pitää olla bilettämässä/kännissä.

Vierailija
27/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa oikeasti edes tiedetä mitä on juhliminen. Koko termi on kokenut inflaation kun ihmiset sanoo lähteävänsä juhlimaan, se tarkoittaa sitä että kotona vedetään tukevat pohjat ja puolilta öin yökerhoon. Tai parhaimmillaankin häppäreitten kautta yökerhoon. Missä kohtaa se tulee se juhliminen...? Säälittävää oikeasti, ei suomalaisilla ole mitään käsitystä. Tää maa on täynnä juoppoja jotka kuvittelee että viinanhuuruinen könyäminen tupaten täynnä olevassa yökerhossa on juhlimista. Ja grillikiskan kautta taksijonoon jeejee kylläpä on hauskaa. :D

Vierailija
28/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen amk:ssa. Huomaan pitäväni näitä +25v bilettäjiä noloina. Kännätään jokaisessa opiskelijabileissä, hypitään alasti pöydillä, jätetään luentoja väliin, miehet ja naiset vaihtuu.. sellaista elämää mitä itse elin joskus 18 vuotiaana. Nykyään omat intressit on urheilussa ja hyvinvoinnissa, parisuhteessa ja lemmikeissä. Niin me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
29/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:48"]

Sitten kun ei enää kunto kestä, muuten se ei kuulu kenellekään vaikka heiluisi vielä satavuotiaanakin kaikki illat baanalla. Jos ei siis ole lapsia jotka siitä kärsisivät.

[/quote]

Juuri niin ja kunhan myös bailaa ja muutenkin elää omilla rahoillaan, eikä tee niinkuin minun anoppi. Että törsää rahat baareihin ja sitten loppukuun soittelee ja yrittää pummata rahaa ruokaan ja laskuihin, kun ne rahat on rällätty.

Vierailija
30/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella on ollut oikeasti elämässään edes puolen vuoden jakso, jonka aikana menään joka viikonloppu baariin ja ollaan niin humalassa, että oksettaa, muisti menee jne.?

Itse olen 33-vuotias ja käyn tanssimassa tai baarissa pari kertaa kuussa, kuten olen tehnyt parikymppisestä lähtien.

Vierailija
31/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ikä asian nolouteen vaikuttaa ja keiden taaperot valvoo öisin odottaen äitiä tai isää kotiin?

Vierailija
32/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 21, ja vaikka itsekin käyn aika usein ulkona (eli noin 3-4 kertaa kuussa), on mua alkanut vähän kummastuttamaan ikäisteni "pakonomainen" juominen. Siis facebook päivityksissä itketään ihan hirveetä darraa, mutta kyllä se lähtee sillä millä on tullutkin!1 Joka ikinen viikonloppu molemmat päivät radalla, todella usein myös keskiviikkoisin, ihan sama vaikka ois seuraavana aamuna kahdeksalta töitä. Ja pohjiksi vedetään puoli litraa leijonaa.

Ja oikeasti eihän se mun elämää millään tavalla muuta juoko nää ihmiset vai ei, ja kuinka usein, mutta kyllä mua todella hämmästyttää, että miten ne kestää tollasta bailaamista :D

Vierailija
33/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te täällä mietitte muiden tekemisiä??? Jotkut tykkää bilettää, toiset olla kotona. So what?? Miten se sua ap liikuttaa? Vai haetko sä täällä vahvistusta omalle käsityksellesi jotta voisit kokea olevasi "oikeassa"? Taidat olla vielä melko lapsellinen jos näin on.

Vierailija
34/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:44"]

Se on noloa jo 25+ ikäisillä. Luulisi työssä käyvän ihmisen keksivän muutakin tekemistä viikonlopuille kuin ainaista kännäystä.

[/quote]

Nykyisinhän eikös 30v ole uusi 20v, ja eläkeikä kun tulee nousemaan niin tavallaan ihmiset saavat olla pidempään teinejä. :P Kaiken voi aloittaa myöhemmin kun eläkkeellekin tulet pääsemään vasta 70 vuotiaana. :P

Minusta olisi aika hienoa, että ne lapset tehtäisiin sitten kun se oma napa ei ole kaikessa etusijalla, että kun on aikaa ja halua oikeasti olla vanhempi.

[/quote]

Totta se että lapsia pitää tehdä vasta sitten kun osaa keskittyä muuhunkin kuin oman navan ympäristöön. Mutta on silti säälittävää että vielä 30-vuotiaana biletetään kuin 18-vuotiaat. Missä iässä ihminen sitten ajattelee aikuistua ja tehdä niitä lapsia? 45-vuotiaana?

Vierailija
35/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö sitä seuraa löydä muualta kuin kännissä baarista? Aikuisella ihmisellä (ja tarkoitan nyt niitä 30+ ikäisiä) on ihan oikeasti vakava ongelma jos kokee että seuraa saa vain kun on baarissa reilussa humalassa. Ja niinkuin tuo yksi kirjoittaja totesi että Suomessa "juhliminen" on hyvät pohjat kotosalla ja loppuillasta tukevat humalat baarin tiskillä.

En muuten tunne yhtään aikuista ihmistä joka juoksee baarissa joka viikonloppu selvinpäin. Kännikaloja ne on jotka sinne tiensä löytää harva se viikonloppu.

Vierailija
36/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20-vuotiaana. Yliopisto-opiskelijoilla yli 25-vuotiaana.

Vierailija
37/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22-vuotias ja käyn paljon opiskelijabileissä. En ole vielä kolmessa vuodessa kyllästynyt. Johtuu varmaankin siitä, että en keksi, mitä muutakaan tekisin.

Kolmeakymppiä lähentelevät bileiden vakionaamat vähän ihmetyttävät. Sitten on muutamia noin 25-vuotiaita, jotka eivät ole koskaan pystyneet sitoutumaan ja joilla on ehkä orastavaa alkoholiongelmaa. Oikeastaan suurella osalla 25+-vuotiailla bilettäjillä on ongelmia sitoutumisen kanssa. En toisaalta tiedä, muutunko sellaiseksi lähes kolmekymppiseksi ruusuksi sinne vielä joskus itsekin. Tosin en seurustelun takia jäisi kotiin nyhjäämään todennäköisest ainakaan vielä pariin vuoteen vaan kävisin yhä juhlimassa. Mutta en tiedä, kelpaanko kenellekään tyttöystäväksi. Perhe on kaukainen asia. En osaa kuvitella, missä olen tai millainen olen kolmekymppisenä. Onko minua edes tarkoitettu elämään normaalia kolmekymppisen elämää? En tiedä enää.

Vierailija
38/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 17:56"]

Totta se että lapsia pitää tehdä vasta sitten kun osaa keskittyä muuhunkin kuin oman navan ympäristöön. 

[/quote]

Päivän tahattomasti ironisin virke. Tuleva äitihän keskittyy nimenomaan oman napansa ympäristöön sekä konkreettisesti että kuvainnollisesti. Lapsettomalle ihmiselle koko maailma on avoin.

Vierailija
39/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa vanha ketju... Siis mitä ihmettä?! Kertokaa mulle mitä haittaa on, jos isä tai äiti käy suht säännöllisesti bilettämässä ja SE TOINEN VANHEMPI on kotona lasten kanssa!? Miten lapset tästä kärsivät, jos koko muun ajan tämä vanhempi on niiden lasten kanssa?? Jos minä olen 1-2 kertaa kuussa yön pois lasten luota ja jaksan taas en jälkeen paremmin, niin mitä haittaa siitä on kenellekään? Ja jep, ikää yli 30v, pienet lapset ja kotiäitinä olen. Koskaan en juo sellaisia övereitä etten olisi täydessä toimintakunnossa seuraavana päivänä. Miten siis mun baarireissu / laivareissu vahingoittaa lapsiani kun he sen aikaa ovat isänsä hellässä huomassa

Vierailija
40/57 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun tasosta huomaa kyllä minkä tyylisiä ihmisiä palstalla on. Mielipiteet ja arvot kertovat olennaisen. Voi huokaus. Köyhiä, "bilettäviä " eikä järin älykkäitä ihmisiä on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän