Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä jatkuva bilettäminen alkaa olla noloa?

Vierailija
28.11.2013 |

Tarkoitan sitä joka viikonloppu baariin- biletystä? Sehän on alle kolmekymppisenä ihan suht normaalia vielä, varsinkin perheettömillä. Mutta missä iässä se ikuinen juhliminen alkaa kääntyä nk. itseään vastaan viestien lähipiirille että ihmisellä saattaa olla päihdeongelma tms.?

Minulla on useitakin +30v tuttuja joiden elämä on pyörinyt samaa tahtia 18 vuotiaista saakka, naispuoliset ovat saaneet lapsia ja rauhoittuneet ekaksi vuodeksi mutta humalahakuinen juhlinta jatkunut sitten kun lapsi on tullut taaperoikään. Miespuoliset taas ovat saaneet jälkikasvua mutta eronneet lastensä äideistä, ja jatkavat juhlimistaan, naisystävät vaihtuvat. Arki menee kutakuinkin niin että viikot töissä ja viikonloput kännissä. Kuinka kauan ihminen voi tätä ikibiletystä jatkaa ilman että se alkaa herättämään ympäristössä sääliä...?Minua säälittää ainakin nämä ystävät jotka eivät ole löytäneet iloa perheestään vaan hakevat edelleen jotain jostain muualta.. :(

Minulla on jo nyt sellainen olo, että minun paikkani ei pitkästi päälle kolmekymppisenä enää ole kesäfestareilla humalassa, tai yökerhon tupakkakopissa. Ahdistaa toisinaan kun tuntuu että ei ole mitään järkeä lähteä viikonloppuna yöelämään kun kuitenkin nukuttaa, ja tekee mieli kotiin. Unelma viikonloppu on ulkoilua perheen kanssa ja sitten lauantaina saunomista ja vaikka Singstaria, hyvää ruokaa ja liikuntaa. :/ On lähes syyllinen olo, että ei tee mieli kapakkaan.

Elokuvissa käyminen, ulkona syöminen ja ulkomaan matkat ovat ilon aiheita myös, ja niissäkin on lapset mukana (tiedän että kohta tulee aika kun lapsia ei saa kirveelläkään enää meidän mukaamme...). Mitä onnea se on kun muutaman vuoden ikäinen lapsi menee hoitoon että äiti/isä pääsee humaltumaan? Seuraava päivä menee krapulassa. Ne "lapsivapaat" joita minulla on käytän itseni hemmotteluun, pitkään nukkumiseen ja esim. saatamme miehen kanssa käydä pitkällä pyörälenkillä myöhään illalla kun normaalisti ei voi lasten takia.

Onko teitä muita joilla on ristiriitaisia tuntemuksia siitä, että miksi jotkut jatkavat biletystään ja jotkut lopettavat sen lähes tyystin...?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v

Vierailija
2/57 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 23:31"]

Hankala keskustelu, kun jokaisella tuntuu olevan oma käsityksensä siitä, mitä "bilettäminen" on. Itse käyn baarissa kolmisen kertaa kuukaudessa ja tanssimassakin parin kuukauden välein, mutta aina selviän omin jaloin kotiin enkä kärsi krapulaakaan vaikka saatan jopa humaltua. Olen kolmikymppinen työssäkävijä.

[/quote]

Määrittelisin bilettämisen sellaiseksi, että käy säännöllisen usein baareissa ja yökerhoissa, juo siellä humaltuakseen alkoholia railakkaassa kaveriporukassa pilkkuun saakka ja on nukkumassa vasta aamuyöllä. Kolmenkympin tietämillä se alkaa olla jo vähän kummallista suurimmalla osalla. Toki poikkeuksia on. 

Keikoilla käyminen tai rauhallisessa baarissa iltaa istuminen sopii toki muillekin kuin alle kolmekymppisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:39"]

Mikä sun ongelma siis oikein on? Jos sinua ei huvita niin elät omannäköistäsi elämää. Anna muiden bilettää jos haluavat.

Aloituksestasi huokuu halu arvostella ja moralisoida;osoittaa kuinka sinulla on järkevämpi asenne kuin muilla.

[/quote]

aikuistunut perheellinen aikuinen ihminen ei biletä humalahakuisesti joka viikonloppu. Piste. Jos bilettää, on joku kasvuvaihe vielä pahasti kesken

Vierailija
4/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä oli ihan asiallinen aloitus. Me ollaan jo melkein nelikymppisiä, mutta silti meillä on eräs ystäväperhe sekä monia tuttuja, jotka samanikäisinä viettävät alkoholinhuuruista elämää. Lapsia on ja tosiaan lapset ovat usein viikonloppuna isovanhemmilla tai muilla kylässä, jotta aikuiset pääsevät juhlimaan. Raskausajat ilman alkoholia ovat luonnollisesti kovat koettelemus - tai sitten ei edes olla ilman alkoholia. Olen myös miettinyt, koska tuo meno muuttuu, vai muuttuuko ollenkaan.

Vierailija
5/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kolmenkympin jälkeen alkaa olla jo vähän noloa.

Vierailija
6/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten kukaan jaksaa sitä paria vuotta pitempään.

Vierailija
7/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa alkaa olla noloa olla kanssaeläjiä arvosteleva kyynelsilmäinen besserwisser?

Vierailija
8/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala keskustelu, kun jokaisella tuntuu olevan oma käsityksensä siitä, mitä "bilettäminen" on. Itse käyn baarissa kolmisen kertaa kuukaudessa ja tanssimassakin parin kuukauden välein, mutta aina selviän omin jaloin kotiin enkä kärsi krapulaakaan vaikka saatan jopa humaltua. Olen kolmikymppinen työssäkävijä.

Vierailija
9/57 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppu ja viikollakin bilettäminen ja humala ei kuulu normaalin ihmisen elämään. Miten hoidat työn, perheen, koulun, kodin ja päivittäiset askareet?

Alkoholi ottanut isännyyden, kuljettaa ja naurattaa niin kauan kun rahaa riittää.

Aina tarvitaan rahaa kun baariin lähtee.. Tili, opintoraha, työttömyystuki,rahan lainnaaminen kavereilta, kaikki menee huuruiseen yöelämään. Mitä järkeä?

Joskus, mutta ei joka viikko humalahakuinen biletys ei kuulu yli 25 vuotiaalle, eikä missään nimessä perheelliselle. Noista saa kuvan ettei halua ole itsensä kehittämiseen, sitten syrjäydytään, tulee mielenterveysongelmat mukaan,ym.

Mitä kivaa baariin käytetyllä rahalla voisikaan itselleen kustantaa.

Kumpa nämä sivistyneet...sivistyksen sanakirjasta hienon sanan napsanneet..löytäisivät vaikka sieltä järkeä.

Vierailija
10/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ongelma siis oikein on? Jos sinua ei huvita niin elät omannäköistäsi elämää. Anna muiden bilettää jos haluavat.

Aloituksestasi huokuu halu arvostella ja moralisoida;osoittaa kuinka sinulla on järkevämpi asenne kuin muilla.

Vierailija
11/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on pian 31v kaveri, joka viikonloppu pitää päästä baariin ja bilettämään jonnekin. Ei ole lapsia, eikä halua lapsia vielä vaan "sitten joskus".

Itse olen 25v ja en voi ymmärtää. Mutta ehkä tuossa on kyse myös persoonallisuudesta. Itse olin jo 20-vuotiaana hyvin "pikkuvanha" ja vauvakuume oli kova :)

Vierailija
12/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kuule aika väärin luit. :( Minä en koe eläväni parempaa elämää mitä nk. ikuiset bilettäjät, mutta tuskinpa voit kiistää etteikö esim. joka vknloppu bilettävä 45-vuotias nainen ala jo olemaan melko säälittävä..? Ei se vaan ole enää siistiä, ja se kertoo että jotain tyhjiötä sillä alkoholilla paikataan. Kyseessähän on siis alkoholismi, ja jatkuva humalahakuinen juominen on merkki siitä...?

Ikävää että olet noin vihamielinen, ei sinun tarvitse osallistua tähän ketjuun jos koet että se loukkaa sinua.

Vierailija
13/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noloa jo 25+ ikäisillä. Luulisi työssä käyvän ihmisen keksivän muutakin tekemistä viikonlopuille kuin ainaista kännäystä.

Vierailija
14/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:41"]

No minulla on pian 31v kaveri, joka viikonloppu pitää päästä baariin ja bilettämään jonnekin. Ei ole lapsia, eikä halua lapsia vielä vaan "sitten joskus".

Itse olen 25v ja en voi ymmärtää. Mutta ehkä tuossa on kyse myös persoonallisuudesta. Itse olin jo 20-vuotiaana hyvin "pikkuvanha" ja vauvakuume oli kova :)

[/quote]

Jos on lapseton ja vasta 31v niin tavallaan se ei ole keneltäkään pois. Mutta jos on jo lapsia niin se alkaa olla jo pois niiltä lapsilta. :(

Vierailija
15/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:44"]

Se on noloa jo 25+ ikäisillä. Luulisi työssä käyvän ihmisen keksivän muutakin tekemistä viikonlopuille kuin ainaista kännäystä.

[/quote]

Lisään vielä että vaikka ihminen ei kävisikään töissä (olisi työtön) niin eiköhän ne nuoruuden viinanhuuruiset viikonloput pitäisi olla jo nähty ihan riittämiin.

Vierailija
16/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:44"]

[/quote]

Nykyisinhän eikös 30v ole uusi 20v, ja eläkeikä kun tulee nousemaan niin tavallaan ihmiset saavat olla pidempään teinejä. :P Kaiken voi aloittaa myöhemmin kun eläkkeellekin tulet pääsemään vasta 70 vuotiaana. :P

Minusta olisi aika hienoa, että ne lapset tehtäisiin sitten kun se oma napa ei ole kaikessa etusijalla, että kun on aikaa ja halua oikeasti olla vanhempi.

Vierailija
17/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:43"]

[/quote]

No kuule aika väärin luit. :( Minä en koe eläväni parempaa elämää mitä nk. ikuiset bilettäjät, mutta tuskinpa voit kiistää etteikö esim. joka vknloppu bilettävä 45-vuotias nainen ala jo olemaan melko säälittävä..? Ei se vaan ole enää siistiä, ja se kertoo että jotain tyhjiötä sillä alkoholilla paikataan. Kyseessähän on siis alkoholismi, ja jatkuva humalahakuinen juominen on merkki siitä...?

Ikävää että olet noin vihamielinen, ei sinun tarvitse osallistua tähän ketjuun jos koet että se loukkaa sinua.

[/quote]

Ei mun viestini ollut ollenkaan vihamielinen, vaan toteava.

Sähän tässä nimenomaan haukut ihmisiä ja pidät heitä säälittävinä. etkö näe omaa toimintaasi lainkaan? :O

Vierailija
18/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vaikuttaa melko (passiivis)agressiiviselta. :( Tuntuiko aloituspostaus sielussa...?

Vierailija
19/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ei enää kunto kestä, muuten se ei kuulu kenellekään vaikka heiluisi vielä satavuotiaanakin kaikki illat baanalla. Jos ei siis ole lapsia jotka siitä kärsisivät.

Vierailija
20/57 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on noloa, vaikka toki ihan sallittua, jos yli 27-vuotias vielä bilettää joka viikonloppu. Kovin köyhää elämää aikuiselle ihmiselle, ja siihen tosiaan liittyy yleensä alkoholiongelma ja kyvyttömyyttä sitoutua. Itse kyllästyin paljon aikaisemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän