Samsung Galaxy Trend, kokemuksia kys puhelimesta?
Aikomus ostaa uusi puhelin tuon liki 5v vanhan Nokian tilalle ja miettinyt Samsungin puhelimia. Mutta miksi ostaisin Galaxy 3 tai 4 tuon Trendin sijasta? hintaeroa aikalailla, toisen saisin n.100e ja toinen maksaisi 300-350e.
Kommentit (29)
Muutamalla kaverillani on tuo Trend, koska eivät pihiyksissään halunneet panostaa enempää. Kaikki ovat katuneet valintaansa. Jumittaa, jumittaa, jumittaa.
Ja akun kesto ilman käyttöäkin lyhyt. Aamulla pois laturista ja illalla takas laturin.
Vaimo osti hiljattain tuollaisen. Ei ole moittinut mitään, joten on kai toiminut ok. Ei ole mikään heavyuser älytomintojen suhteen.
Todellakin harkitsisin Samsungin hankkimista kahteen kertaan juuri akun huonon keston takia. Oma Galaxy S4 on ihan toivoton, ei voi luottaa että kestäisi koko päivää, vaikka olen kytkenyt aika lailla kaikki jatkuvat synkronoinnit pois päältä.
Lumiassa ja iphonessa parempi akun kesto mennen tullen.
Huomatkaa että tämä ei koske puhelinta galaxy tred plus, joka on loistolaite. Enempää ei kannata maksaa
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 11:26"]Muutamalla kaverillani on tuo Trend, koska eivät pihiyksissään halunneet panostaa enempää. Kaikki ovat katuneet valintaansa. Jumittaa, jumittaa, jumittaa.
[/quote]
Minulla oli Trend 5kk. Huonoin puhelin, mitä ikinä ollut. Älyttömän pieni muisti puhelimessa, josta johtuen jumitti. Ei auttanut se, että osti muistikortin, koska se puhelimen oma muisti joka pyörittää koko puhelinta oli kehno. Ei voinut hyödyntää nettiselaamisessa tätä puhelinta. Olen tykännyt Samsungeista, mutta tuota mallia en kehtaisi suositella kenellekään.
Kukaan asiansa osaava ja asiakasta ajatteleva puhelinmyyjä ei myy Trendiä. Trend plus voi olla eri juttu, JOS puhelimessa on enemmän omaa muistia kuin Trendissä.
15-vuotiaani, joka tietokoneeseensa on hommannut viimeisen päälle näytönohjaimet yms. vempeleet, ettei kone varmasti lagaa, on ollut tuohon puhelimeen tyytyväinen. Kaverinsa kyllä yrittivät painostaa ostamaan kalliimman, mutta piti päänsä. Tyytyväinedn on ollut, käyttöjärjestelmä on kuulema hyvä. Ja käyttää puhelintaan kaiken aikaa, lähinnä kavereiden kanssa whatsupissa, ja netissä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:11"]
Todellakin harkitsisin Samsungin hankkimista kahteen kertaan juuri akun huonon keston takia. Oma Galaxy S4 on ihan toivoton, ei voi luottaa että kestäisi koko päivää, vaikka olen kytkenyt aika lailla kaikki jatkuvat synkronoinnit pois päältä.
[/quote]Samsungeissa on sentään vaihtoakut, eli voi vaihtaa akkun kun se menee huonoksi tai voi pitää mukana vara-akkuja jos ei ole mahdollisuutta ladata. Itse vaihdettava akku on suuri plussa älypuhelimessa.
Mulla ihka uusi Trend plus, maksoin 95 €. Ei mitään valittamista. Ok, ei kaikkia hienouksia ei ole, mutta kaikki mitä tarvitsen toimii.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:11"]
[/quote]TM 1/2014 oli testissä
- Apple iPhone 5S
- LG Nexus 5
- Nokia Lumia 1020
- Samsung Galaxy Note 3
Samsungissa oli paras akun kesto. Lisäksi Samsung ainoa jossa oli vaihdettava akku, eli kun ottaa taskuun vara-akun niin käyttöaika tuplaantuu.
Riippuu, mitä sillä haluaa tehdä. Jos pääosin soittaa ja tekstailee, toimii hyvin. Ehkä netissä liikkuminen vähän hitaampaa. Minulle on kelvannut oikein hyvin, koska tarkistan siitä vain satunnaisesti sähköpostit tai Facen tai katson bussiaikatauluja. Mutta jos surffaa enemmän kannattaa varmastikin sitten myös satsata puhelimeen, jolla se käy paremmin. Itse en todellakaan tällä käytöllä olisi maksanut tuplahintaa puhelimesta, jonka ominaisuuksille ei ole käyttöä.
Ja toki saa suositella muitakin älypuhelimia muta hintahaarukka mieluusti max250e, mieluiten n.200e ellei allekin, en oikein näe tällä käytöllä ja tarpeella järkeä maksaa paljoa enempää..minä siis käytän sitä lähinnä vain sähköpostien katsomiseen, soitteluun, viesteihin ja kuvia napsin välillä.
Olenkohan missanut jonkin toiminnon mikä olisi "must" ja hyvä olla, sanokaa te...
ap *kurppa*
Kiitos kommentista, lisääkin saa kiitos laittaa, palaan astialle myöhemmin mutta nyt on lähdettävä asioille.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:24"]
Riippuu, mitä sillä haluaa tehdä. Jos pääosin soittaa ja tekstailee, toimii hyvin. Ehkä netissä liikkuminen vähän hitaampaa. Minulle on kelvannut oikein hyvin, koska tarkistan siitä vain satunnaisesti sähköpostit tai Facen tai katson bussiaikatauluja. Mutta jos surffaa enemmän kannattaa varmastikin sitten myös satsata puhelimeen, jolla se käy paremmin. Itse en todellakaan tällä käytöllä olisi maksanut tuplahintaa puhelimesta, jonka ominaisuuksille ei ole käyttöä.
[/quote]
Trendini toimii loistavasti. Ei jumita. Tuskin muillakaan jumitus on puhelimesta vaan liittymästä kiinni.
Mulla on Trend, ollut jo muutaman kuukauden, eikä mitään valittamista. Ihan mahtava ja helppokäyttöinen puhelin, kun ensin oppi koko älypuhelimen idean just vanhan Nokian jälkeen. Rakastuin täysin sen ekan viikon harjoittelun jälkeen. Kiva ulkonäkö, kaikki toimii, ei todellakaan jumita, ja akkukin on kestävämpi kuin aluksi luulin älypuhelimista. Myös mies, jolla on Lumia, on harmitellut että valitsi sen, koska Samsungin sovellukset ja kaikki on todella monipuolisia, ja mulle Trend on kiva, koska se muistuttaa käytöltään tavallista tietokonetta etusivuineen ja ikoneineen, eli mun kaltainen urpokin hahmottaa kaiken hyvin. Katson Yle Areenaa ja käytän kaikenlaisia sovelluksia ja nettiä paljon, kameraa, eikä missään ole mitään vikaa. Myös kaikki perus puhelintoiminnot erittäin sujuvat.
Me ostettiin eskarilaiselle Trend. On toiminut ihan hyvin, mutta tuntuu, että kosketusnäytössä on tiettyjä kuolleita kohtia mistä ei ota kosketusta. Eskarilainen voi tosin olla kolhaissut sitä vahingossa johonkin, ei voi tietää.
Ei kannata ottaa Trendiä. Surkea puhelin, lagaa kamalasti, ja akun kesto huono. Myös tilassa & kamerassa valittamista! Joskus saattaa heittää apuvalonkin itsestään päälle. Itse en suosittele :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:06"]
Äkä ihmeessä osta Trendiä. Varmaa samsung galaxy gion jälkeen paskin mitä toi tekijä voi tarjota. Itse omistan kyseisen puhelimen eikä siitä oo mihinkään. monta kertaa oon laittanu tehdasasetuksille ja silti lagaa ihan helvetisti. en suosittele.
[/quote]
Riippuu miten sitä käyttää. Jos ei osaa sulkea käyttämättömiä ohjelmia niin äkkiäkös se muisti täyttyy ja alkaa tökkimään. Sanoisin että käyttäjä vikoja suurimmalla osalla valittajista.