Lapsilta kielletyt häät: Saako perheelliset loukkaantua?
http://howtobeabridezilla.blogspot.fi/2013/11/baby-talk.html
Ite en loukkaantuis, kun omasta kokemuksesta tiedän kuinka vittumaista oli, kun tuttavan lapsi alkoi parkua samaan aikaan kun alettiin sanoa vihkivaloja. Ja äiti ei tajunnut kantaa lastaan pihalle siinä vaiheessa!! Lapsettomia häitä ei viitsinyt järkätä, kun miehellä oli lapsia ennestään
Kommentit (208)
Meinaaks morsian esitellä tussuaan siellä vai miksi k-18?
Tommosiin häihin määkin menisin.
Ei saa loukkaantua. Loukkaantuminen on naurettavaa ja lapsellista. Aikuisen pitää hyväksyä toisten normaalit valinnat, ja jopa se ettei kaikki pidä heidän lapsistaan, vaikkei tuossa edes ole kyse siitä. On typerää loukkaantua jostain sellaisesta, missä ei ole mitään väärää.
Tehköön kukin miten tykkää. Mä voin olla menemättä.
Mulla ei olisi mahdollisutta mennä häihin mihin en voi ottaa lapsiani mukaan, joten jäisin sitten vaan menemättä. En ihan muutenkaan haluaisi mennä mihinkään biletyshäihin vaan tykkään enemmän sukuhäistä, jonne on kutsuttu koko suku ja ystävät. Onneksi tällaisia onkin mulle ollut vain tarjolla.
Tottahan toki aina joku loukkaantuu. Ihmeellistä loukkaantua siitä, kun kakarat ei pääsekään pilaamaan toisen häitä ja kenties just tuota tärkeintä hetkeä. Sit pitäis lopettaa kemut jo pikkukakkosen aikaan ja tarjota vaan pillimehut ja kakkukahvit? Alkoa ei tietenkään, hui, hui. (Ei tarkoita sitä, että olisin juoppo)
Kukin juhlii tavallaan, kakarakestit voi järjestää ystäville myöhemmin.
Junttimaiset ihmiset loukkaantuvat. Eivat ymmarra etta on tilaisuuksia ja tilasisuuksia. Lapsettomat haat ja juhlat voivat olla joko arvokkaita hartaita tilaisuuksia, kuten kirkkovihkiminen tai sitten railakkaita alkoholipitoisia riemujuhlia. Kummassakaan ei Nico-Jannica viihtyisi eivatka Nico-Jannicat saisi edes mitaan iloa irti koko tapahtumasta. Mutta juntithan ei tata halua ymmartaa. Jankuttavat vaan tyyliin "jos ei meidan lapset kelpaa niin ei me muutkaan menna".
Vihkiparihan ne haansa suunnittelee ja paattaa minkalainen tilaisuudesta tulee. Ei ole vieraiden maarattavissa keita sinne tulee ja minkalainen tilaisuudesta muodostuu. Kunnioitusta nuoren parin suunnitelmille ja paatoksille.
Ei saa. Vieraat eivät päätä juhlan luonnetta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:59"]
Jankuttavat vaan tyyliin "jos ei meidan lapset kelpaa niin ei me muutkaan menna".
[/quote]
Jos mä en tuossa tapauksessa mene, mä vain kunnioitan hääparin toivetta, en loukkaannu yms. Typerä kommentti.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:44"]
http://howtobeabridezilla.blogspot.fi/2013/11/baby-talk.html
Ite en loukkaantuis, kun omasta kokemuksesta tiedän kuinka vittumaista oli, kun tuttavan lapsi alkoi parkua samaan aikaan kun alettiin sanoa vihkivaloja. Ja äiti ei tajunnut kantaa lastaan pihalle siinä vaiheessa!! Lapsettomia häitä ei viitsinyt järkätä, kun miehellä oli lapsia ennestään
[/quote]
ei saa loukkaantua
lapsettomat häät ovat ihania. voin käyttää aina sitä tekosyynä, etten saa lapsenvahtia, ettei tarvitse lähteä tylsien ihmisten häihin
mukaviin häihin löytyy aina lapsenvahti
En loukkaantuisi, mutten kyllä tosiaan menisi itsekään jos lapsenikaan eivät olisi tervetulleita.
Mitä minä tuollaisten ihmisten ystävyydellä tekisin? Lapseni ovat osa minua. Oikeastaan hyvä vain jos tulisi tuollainen kutsu.
Saahan sitä loukkaantua mistä huvittaa, mutta ei siinä mitään järkeä ole. Samat ihmiset loukkaantuvat siitä kun heitä ei lapsineen ole kutsuttu puolison työpaikan pikkujouluihin.
En loukkaantuis. Hankkisin muksulle amman ja mentäis miehen kans juhlimaan iloisin mielin
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:10"]
En loukkaantuisi, mutten kyllä tosiaan menisi itsekään jos lapsenikaan eivät olisi tervetulleita.
Mitä minä tuollaisten ihmisten ystävyydellä tekisin? Lapseni ovat osa minua. Oikeastaan hyvä vain jos tulisi tuollainen kutsu.
[/quote]
Jatkan, että sen vuoksi lapseni ovat aina mukanani myös työpaikalla ja makuuhuoneessa katsomassa, kuinka pikkusisaruksia tehdään. Ovathan he osa minua. Jaan heidän kanssaan juhlan, arjen ja kaiken luonnollisen. Ovathan he osa minua.
En loukkaantuisi. Joko hommaisin lapsille hoitajan tai sitten en menisi.
Ihmisoikeussopimusten mukaan meillä on sanan ja mielipiteen vapaus. Sananvapautta voi rajoittaa lailla, mielipidettä ei millään. Loukkaantuminen on mielipide.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:10"]
[/quote]
Jatkan, että sen vuoksi lapseni ovat aina mukanani myös työpaikalla ja makuuhuoneessa katsomassa, kuinka pikkusisaruksia tehdään. Ovathan he osa minua. Jaan heidän kanssaan juhlan, arjen ja kaiken luonnollisen. Ovathan he osa minua.
[/quote]
Hei mene sä nyt lässyttäen lenkittämään sitä hurttaasi :,-)
Loukkaantumiset on turhaa puolin ja toisin.
Häät on perhejuhla ja näin ollen kaikenikäisten vieraiden juhla. Nyt viime aikoina ovat tulleet suosioon nämä "hääparin näköiset" kekkerit, joissa asetetaan vaatimuksia mm. vieraille. Ilmeisesti on vain ajan kysymys kun vanhukset, pyörätuolipotilaat, downit, kävelykepin varassa liikkuvat, lihvat, ne joilla sieraimissa kasvaa karvoja ja hörökorvaisetkin aletaan poistaa kutsuttujen joukosta.
Siis oikeasti, niissä vihkivaloissa ei ole mitään niin ihmeellistä ettäkö jonkun lapsen kiekumiset niitä pilaisi. Ja voisihan sitä varautua tuonkin varalta niin, että jollekin kaasolle on vastuutettu kiekujien ystävällinen kyöräys kirkosta pihalle, vanhempiensa kanssa tai ilman, jos vanhemmat ovat niin ymmärtämättömiä etteivät tajua pitää lapsiaan ruodussa.
Jokainen saa järkätä sellaiset häät kuin itse tykkää. Yleensä luulen kyllä tuon pyynnön tulevan myös rahallisista syistä - mieluummin vähän enemmän kavereita niiden pakollisten sukulaisten lisäksi kuin sukulaisten lapset ja vähemmän kavereita. Tiloihin myös ei välttämättä mahdu kaikki.
Lisäksi olisi mukavaa, jos kaikilla olisi juhlamieli, valitettavasti monet ärsyyntyvät huutavista lapsista.