Miksi minun kasvissyöntini on sinulle ongelma?
Ihmettelen usein miksi ventovieraita häiritsee tai ärsyttää se että olen kasvissyojä? En tee asiasta numeroa, en paasaa muille, toki vastaan jos kysytään onko minulla ruokarajoitteita mutta en vaadi erikoiskohtelua. Jos kasvisvaihtoehdon valmistaminen on liian vaikeaa niin otan omat eväät tai syön mitä kasvislisukkeita nyt sattuu olemaan saatavilla.
Täällä AV:llakin veget saa jatkuvasti vittuilua ja usein vielä aika agressiivista vittuilua osakseen. Mun on kauhean vaikea ymmärtää sitä, mulle itselleni muiden ihmisten ruokavaliot on yhdentekeviä.
Jos kutsun illallisvieraita niin tottakai kysyn etukäteen ruokarajoitteet ja valmistan ruokaa jota kaikki voi syödä, mutta lihaa en kokkaa. En ensinnäkään voisi maistaa sitä ja varmistaa että se on varmasti hyvää enkä ole vielä koskaan tavannut ihmistä joka olisi allerginen kaikille kasvikunnan tuotteille, teen sitäpaitsi ihan superhyvää ruokaa joten mun ruokapöydästä ei kenenkään tarvitse lähteä nälkäisenä tai epätyytyväisenä
Kerro siis vihainen lihansyöjä miksi sinua suututtaa että kaikki eivät halua syodä lihaa?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Harvalle se ongelma on. Netissä vaan korostuu kaiken maailman mielenterveyshäiriöiset ölisijät jotka purkaa pahaa oloaan millon mihinkin. Mikään nettikeskustelu ei koskaan tulis toimia aloitteena tällaiselle keskustelulle. Se jos sinulle siitä säännööllisesti päin naamaa valitettaisiin niin sen vielä ymmärtäs.
Mä en ole ap mutta jos jossain on ilmennyt että mä olen vegaani niin se on todella monelle ongelma, sitä kyseenalaistetaan ja ihmiset pitävät minua tyhmänä. Päin naamaa.
Juu näinhän se menee että kaikki on kiinnostuneita sun kasvis syönnistä :)
Jännä ilmiö kyllä. Olen itse sekasyöjänä huomannut että kasvissyöjän tai vegaanin ruokavalio ärsyttää monia vaikka kasvissyöjä itse ei asiasta hiiskahtaisikaan. Tätä perustellaan sillä että kasvissyöjä aina mainostaa ruokavaliotaan ja etenkin tuputtaa sitä kokoajan kaikille. Olen pannut merkille että tuputtamiseksi koetaan jo se että kasvissyöjä menee eri jonoon ruokalassa ottamaan annoksensa.
"-Ootko sä joku kasvissyöjä vai?
-Joo olen.
-(Tähän väliin vaihtoehtoisesti joko pitkä sepustus siitä että miksi minä en ole tai sitten ihmisen valtavasta lihatuotteiden tarpeesta)."
Selän takana sitten puhutaan kuinka kasvissyöjä taas mainosti ja tuputti ja ahdisti ja oikein paistetteli paremmuudessaan.
Mistä täällä av:lla edes tietää kuka on vege, jos vege ei kerran sitä itse mainosta?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt kamalasti mutta ihan itse aiheutatte nuo reaktiot. En ole koskaan tavannut sekasyöjää joka meuhkaa ja paasaa ainoasta mahdollisesta ruokavaliosta. Te tunnutte tekevän sitä koko ajan.
Ja tuntuu että lihan poistuessa häviää myös huumorintaju. Kaikki tuntemani kasvissyöjät ovat olleet uskomattomia tiukkapipoja. Hellittäisitte vähän, se mainostaisi ruokavaliotanne paljon tehokkaammin kuin se ikävystyttävä saarnaus.
Tämän saarnanan jokainen kasvissyöjä saa kuulla elämänsä aikana 3.74 kertaa päivässä. Enemmän jos surffaa netissä.
Ajattelen sinun parastasi. Ihmistä ei ole luotu kasvissyöjäksi.
Sun kasvisruokailu ei ole millään tavalla mulle ongelma. Syö vaikka pieniä kiviä ja käpyjä. Ei se mun elämääni vaikuta. Asia menee kuitenkin niin päin, että mun lihan syömiseni on SULLE ongelma. Sinä se haluat pakottaa kouluihin ja inttiin pakollisia kasvisruokapäiviä, vaadit lihalle korkeampaa verotusta ja saat tärinöitä siitä jos ravintolan kasvisruoka on pelkkä salaatti.
No, katsos kun minä koen itselleni vieraan asian pelottavana uhkana ja siksi minä hyökkään puolustukseksi.
Kasvissyönti tuhoaa ravintoloiden katteen ja ajaa firmat konkursiin.
Vierailija kirjoitti:
Sun kasvisruokailu ei ole millään tavalla mulle ongelma. Syö vaikka pieniä kiviä ja käpyjä. Ei se mun elämääni vaikuta. Asia menee kuitenkin niin päin, että mun lihan syömiseni on SULLE ongelma. Sinä se haluat pakottaa kouluihin ja inttiin pakollisia kasvisruokapäiviä, vaadit lihalle korkeampaa verotusta ja saat tärinöitä siitä jos ravintolan kasvisruoka on pelkkä salaatti.
Olet järkukeskustelun tavoittamattomissa, se on kaikille selvää, ei sinun tarvitse sitä näyttää joka tilaisuuden tullen.
Olen kasvissyöjä mutta en vegaani.
Opiskelija tuli yksityisopetukseen ja valitti olevansa nälissään. Kaivoin hänelle kassistani ison myslipatukan, että ota tämä ensihätään. Opiskelija luki tuoteselosteen ja palautti patukan, koska patukassa oli käytetty hunajaa ja hän on vegaani. Nälästä valittaminen jatkui koko kaksituntisen ajan sessiomme ajan.
En sitten enää yrittänyt auttaa, mutta en myöskään päästänut pois oppitunnilta etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Älä siis tarjoa kasvisruokaa hienossa ravintolassasi.
Olen huolissani vegaanien aliravitsemuksesta. Esimerkiksi eivät saa tarpeeksi tiettyjä omega-3 rasvahappoja, koska eivät syö kalaa. Myös B-vitamiinista tulee helposti puutosta. Fermentoimaton soijakin on haitallista monelle.
Vegaaneilla on usein todella ryppyisen ja harmahtavan värinen iho ja muutenkin olemus jotenkin aliravittu ja epäterve.
Mitä tarkoittaa "...ruokaa, jota kaikki voi syödä, mutta lihaa en kokkaa"?
Mitä laittaisit, jos sanoisin listani: ei kermankorvikkeita eli esim kaurakermaa, ei rypsi/rapsi/auringonkukkaöljyä, ei karrageenia, ei natriumglutamaattia, ei hiivauutetta, ei soijaa, ei bataattia, ei riisiä, ei maissia, ei gluteenia?
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismin syytä.
Kasvissyöjät nyt vain ovat pahoja ihmisiä.
Jonkun yksittäisen henkilön kasvissyönti on huihai. Mutta minua ärsyttää se, että kaupoissa on valtavasti kaiken maailman vegetuotteita! Hakemalla saa hakea, että löytää normaalitavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalle se ongelma on. Netissä vaan korostuu kaiken maailman mielenterveyshäiriöiset ölisijät jotka purkaa pahaa oloaan millon mihinkin. Mikään nettikeskustelu ei koskaan tulis toimia aloitteena tällaiselle keskustelulle. Se jos sinulle siitä säännööllisesti päin naamaa valitettaisiin niin sen vielä ymmärtäs.
Mä en ole ap mutta jos jossain on ilmennyt että mä olen vegaani niin se on todella monelle ongelma, sitä kyseenalaistetaan ja ihmiset pitävät minua tyhmänä. Päin naamaa.
Aijaa korostatko jotenkin sitä vegaaniuttasi? Vegaanius taitaa muutenkin olla usein paljon muuta kuin pelkkä ruokavalio. Monella vegaanilla tähän liittyy jonkinlainen eläinten suojelu ja muu poliittinen toiminta.
Itse noudatan käytännössä vegaanista ruokavaliota mutta en koskaan sanoisi kenellekään olevani vegaani juur em. syystä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sinun parastasi. Ihmistä ei ole luotu kasvissyöjäksi.
Tai sitten ihmistä ei ole luotu.