Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun kasvissyöntini on sinulle ongelma?

Vierailija
24.09.2020 |

Ihmettelen usein miksi ventovieraita häiritsee tai ärsyttää se että olen kasvissyojä? En tee asiasta numeroa, en paasaa muille, toki vastaan jos kysytään onko minulla ruokarajoitteita mutta en vaadi erikoiskohtelua. Jos kasvisvaihtoehdon valmistaminen on liian vaikeaa niin otan omat eväät tai syön mitä kasvislisukkeita nyt sattuu olemaan saatavilla.

Täällä AV:llakin veget saa jatkuvasti vittuilua ja usein vielä aika agressiivista vittuilua osakseen. Mun on kauhean vaikea ymmärtää sitä, mulle itselleni muiden ihmisten ruokavaliot on yhdentekeviä.

Jos kutsun illallisvieraita niin tottakai kysyn etukäteen ruokarajoitteet ja valmistan ruokaa jota kaikki voi syödä, mutta lihaa en kokkaa. En ensinnäkään voisi maistaa sitä ja varmistaa että se on varmasti hyvää enkä ole vielä koskaan tavannut ihmistä joka olisi allerginen kaikille kasvikunnan tuotteille, teen sitäpaitsi ihan superhyvää ruokaa joten mun ruokapöydästä ei kenenkään tarvitse lähteä nälkäisenä tai epätyytyväisenä

Kerro siis vihainen lihansyöjä miksi sinua suututtaa että kaikki eivät halua syodä lihaa?

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrsimisäänet vaan ärsyttää.

Vierailija
22/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun yksittäisen henkilön kasvissyönti on huihai. Mutta minua ärsyttää se, että kaupoissa on valtavasti kaiken maailman vegetuotteita! Hakemalla saa hakea, että löytää normaalitavaraa.

Tämä vitsihän on Sami Hedbergiltä varastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani vegaanien aliravitsemuksesta. Esimerkiksi eivät saa tarpeeksi tiettyjä omega-3 rasvahappoja, koska eivät syö kalaa. Myös B-vitamiinista tulee helposti puutosta. Fermentoimaton soijakin on haitallista monelle.

Vegaaneilla on usein todella ryppyisen ja harmahtavan värinen iho ja muutenkin olemus jotenkin aliravittu ja epäterve.

:DDD No sinähän se vaikutat asiantuntijalta, vai että ihan "B-vitamiinista" :D Tiesitkö että B-vitamiineja on montaa erilaista? Omega-3:sta on monessa kasviöljyssä, esim ihan suomalaisessa rypsiöljyssä.

Vierailija
24/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska paasaat siitä täällä ja minä joudun lukemaan.

Zinc

Now you´re in BIIIIIIIIIIIG Trouble !

Palstan yllä pidon suojeluksessa olevalla ras si sti-nais vihaa jalla ei liiku päässä näköjään koskaan muulloinkaan mitään.

Vierailija
25/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt kamalasti mutta ihan itse aiheutatte nuo reaktiot. En ole koskaan tavannut sekasyöjää joka meuhkaa ja paasaa ainoasta mahdollisesta ruokavaliosta. Te tunnutte tekevän sitä koko ajan.

Ja tuntuu että lihan poistuessa häviää myös huumorintaju. Kaikki tuntemani kasvissyöjät ovat olleet uskomattomia tiukkapipoja. Hellittäisitte vähän, se mainostaisi ruokavaliotanne paljon tehokkaammin kuin se ikävystyttävä saarnaus.

Pakkoko siitä ruokavaliosta on kysellä, jos kokee vastaukset saarnaamiseksi.

Muuten, et taida tuntea yhtään karppaajaa tai fitness harrastajaa?

Vierailija
26/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun yksittäisen henkilön kasvissyönti on huihai. Mutta minua ärsyttää se, että kaupoissa on valtavasti kaiken maailman vegetuotteita! Hakemalla saa hakea, että löytää normaalitavaraa.

Et vain ole tajunnut että meillä on uusi normaali :)

Vierailija
27/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Olen kasvissyöjä. Syön enimmäkseen raakaravintoa. Töissä joka kerta omat eväät.

Olen niin kyllästynyt joidenkin ihmisten jatkuvaan ihmettelyyn. Mitä sulla on siinä? Näyttää ihan "mämmiltä". Saatkohan nyt ihan varmasti kaikki vitamiinit? Argh.

Tuo ihmettely kertoo minulle, etteivät he ole paljon perehtyneet ravintoaineisiin ym.

Olen ajatellut myös, että erilaisuus vaikuttaa. Toisilla ilmeisesti lihan vetäminen näyttää nousevan päähän.

En syynää toisten eväitä, enkä arvioi niitä koskaan.

Vierailija
28/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani vegaanien aliravitsemuksesta. Esimerkiksi eivät saa tarpeeksi tiettyjä omega-3 rasvahappoja, koska eivät syö kalaa. Myös B-vitamiinista tulee helposti puutosta. Fermentoimaton soijakin on haitallista monelle.

Vegaaneilla on usein todella ryppyisen ja harmahtavan värinen iho ja muutenkin olemus jotenkin aliravittu ja epäterve.

Kasvissyöjät saavat ruokavaliostaan enemmän karoteenia joka hellii ihoa ja saa aikaan terveen sävyn. Tutkitusti karoteenia syövät arvioidaan miellyttävämmän näköiseksi kuvatesteissä. Argumenttisi on siis invalidi.

Vierailija
29/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan seurustella ystävien kanssa. En kiukkuisen, saarnaavan valittajan kanssa. Jää kotiin, jookos?

Vierailija
30/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään lihansyöjiä on vain sekasyöjiä joille kelpaa kaikki.

Se ärsyttää jos vegaanille ei kelpaa sama ruoka kun kaikille muille.

Vierailija
31/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ventovieraita häiritä sinussa jokin muu kuin ruokavalio? Vai ovatko sanoneet että ruokavaliosi on ongelma. Syötkö useinkin ventovieraiden kanssa?

Vierailija
32/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Hitler.

Vierailija
33/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiolissaninkihansyöjistä. Prinitiivireaktiot ja jonkinlainen laumassa leviävä hysteria vaivaa. Näkee päältä että terveys on mennyttä, verisuonet tukossa, verenpaine koholla ja suolistossa kymmeniä diagnooseja. Olen huolestunut ettei lihansyöjä näe että sekavan ajattelin syy on juuri lihansyönti. Huolestuttaa. Kuinka voin auttaa ettei lihansyönti tuhoa taas yhtä sukupolvea?

Vierailija
34/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalle se ongelma on. Netissä vaan korostuu kaiken maailman mielenterveyshäiriöiset ölisijät jotka purkaa pahaa oloaan millon mihinkin. Mikään nettikeskustelu ei koskaan tulis toimia aloitteena tällaiselle keskustelulle. Se jos sinulle siitä säännööllisesti päin naamaa valitettaisiin niin sen vielä ymmärtäs.

Mä en ole ap mutta jos jossain on ilmennyt että mä olen vegaani niin se on todella monelle ongelma, sitä kyseenalaistetaan ja ihmiset pitävät minua tyhmänä. Päin naamaa.

Aijaa korostatko jotenkin sitä vegaaniuttasi? Vegaanius taitaa muutenkin olla usein paljon muuta kuin pelkkä ruokavalio. Monella vegaanilla tähän liittyy jonkinlainen eläinten suojelu ja muu poliittinen toiminta.

Itse noudatan käytännössä vegaanista ruokavaliota mutta en koskaan sanoisi kenellekään olevani vegaani juur em. syystä.

Vegaanina saa kyllä oikeasti olla todella tarkkaan kaapissa. Ruokalassa on hyvä laittaa esim. parmesaanipurkista vähän "hämäystä". Hankalaa on esim. uusi nahkasohva. Olet siinä olohuoneessa vieraana katselet ihmeissäsi, eikö kukaan muu haista tuota lehmän raadon löyhkää. Tosiaalta olet kyllä varsin tietoinen, ettei asiasta kannata pukahtaakaan, jos halua välttyä ääriajattelijaleimalta.

Vierailija
35/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa toisinpäin. Mitä ajattelette ihmisestä joka kehuu syövänsä ainoastaan eläinperäisiä tuotteita? Juntti, outo jne... Ihminen on sekasyöjä ja ääripäät ovat aina poikkeuksia.

Vierailija
36/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Hitler.

Hävisit.

Vierailija
37/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hiolissaninkihansyöjistä. Prinitiivireaktiot ja jonkinlainen laumassa leviävä hysteria vaivaa. Näkee päältä että terveys on mennyttä, verisuonet tukossa, verenpaine koholla ja suolistossa kymmeniä diagnooseja. Olen huolestunut ettei lihansyöjä näe että sekavan ajattelin syy on juuri lihansyönti. Huolestuttaa. Kuinka voin auttaa ettei lihansyönti tuhoa taas yhtä sukupolvea?

Lihansyönnin ehkä lopetit, mutta ryyppäämistä et. Sen huomaa kyllä viestistäsi. Ellei sitten kasvissyöntisi ole aiheuttanut sinulle neurologisia vaurioita.

Vierailija
38/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole huolissasi, et tunnista vegaania ulkonäön perusteella eikä sinua kiinnosta kuin alentuvasti holhptq itseäsi fiksumpia.

Hiukan huvittava väite, kun monilla vegaaneilla on puutosta aivoille tärkeistä omega-3 rasvahapposista. Sekasyöjät ovat jo tämän vuoksi lähtökohtaisesti fiksumpia.

:DD Yksi ruokalusikallinen rypsiöljyä kattaa suositusten mukaisen määrän omega-3 rasvahappoa. Tosin sinähän nyt olet aivan selkeä trolli eli aika turhaa sinulle on vastailla.

Vierailija
39/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen, ei "agressiivinen."

Tyytymätön, ei "epätyytyväinen."

Muutamat pilkut vielä paikoilleen ja porkkanaa kohti kitusia; ei vit uta yhtään.

Vierailija
40/261 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä puhun esim vegeresepteistä, nyhtökaurasta ym. Jos joku pitää sitä tuputtamisena niin ongelma on hänen päässään. Puhun nimittäin usein kokkaamisesta kun se on sekä harrastus että arjen välttämättömyys. En sensuroi tiettyjä aiheita jos vaikka kuulijan herkät korvat eivät kestä.

Sitä en tajua, että aikuiset ihmiset voivat kiekaista vastaukseksi "ei tuo ole ruokaa!" tai "hyi mitä paskaa!". Puhuvat ruoasta tuohon sävyyn. Aivan käsittämätöntä käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi