Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti pinkeä vatsa ja ruoansulatusvaivat - onko muita?

Vierailija
26.05.2024 |

Olen viime aikoina alkanut suorastaan pelätä syömistä, koska kaikki ruoka saa olon epämukavaksi. Edes Fodmap-ruokavalio ei auta. Varsinaisia todettuja allergioita ei juuri ole (jotkut viljat ja hedelmät, jotka olen jättänyt pois). Usein uskallan syödä vain maustamatonta jogurttia ja marjoja, jos haluan että olo pysyy hyvänä eikä vatsa turpoa kipeäksi palloksi. Sitten toisaalta kärsin energiavajeesta, enkä jaksa mitään. Esim. lihan tai kasvisproteiinien syöminen on täysin mahdotonta. Vatsa ei vain sulata ruokaa ja olo on parikin päivää todella huono. Peruna, porkkana ja kana menevät pieninä annoksina silloin tällöin. Olen niin väsynyt tilanteeseen, että harkitsen ravitsemusterapeutille menoa, vaikka siihen ei olisi varaa. Mistä te muut herkkävatsaiset olette saaneet apua? 

Olen siis normaalipainoinen nelikymppinen nainen, liikun 3-4 kertaa viikossa, juon riittävästi vettä ja kiinnitän huomiota kuidun saantiin ja rasvojen laatuun. Mikään ei kuitenkaan auta, vaan vatsavaivat vievät ilon elämästä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut visiblin valmistetta?

Vierailija
2/13 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut Visibliniä, mutta kuvauksen perusteella siinä on makeutusaineena sorbitolia, jota vatsavaivaisille ei yleensä suositella. Onko se auttanut sinua? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokeillut Visibliniä, mutta kuvauksen perusteella siinä on makeutusaineena sorbitolia, jota vatsavaivaisille ei yleensä suositella. Onko se auttanut sinua? 

Ap

Olen kärsinyt vatsavaivoista ainakin 30 vuotta. Taustalla muutamat heliko häädöt ja krooninen gastriitti.

Itse olen kokeillut kaikki mahdolliset dietit ja lääkkeet. Avun sain Visiblin valmisteista. 

Se oransseissa paketissa oleva visiblin ei sisällä makeutusainetta.

Vierailija
4/13 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas precosaa kuuri.

Vierailija
6/13 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cacainum

Vierailija
7/13 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut visiblin valmistetta?

Skorppareiden biisi? Jostain ysärin alusta. Kertsissä hokee tuota viii..sibliin... in love... 

Weekend goes Tomorrow.. tai jotain on biisin nimi.    ... Once again, Weekend goes Tomorrow... Vi siblin... 

Sori huono kielioppi. 

Vierailija
8/13 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? 😄 Ei ole kyllä oikean Ap:n kirjoittama tuo burn out - ja lapsuustraumakommentti. Onko nämä vatsavaivat nyt jonkun mielestä jotenkin liian vähäpätöisiä ongelmia? Voin vakuuttaa, että ihan kokonaisvaltaisesta ja koko elämään vaikuttavasta ongelmasta on kyse.

Oikea Ap 

Vierailija
9/13 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? 😄 Ei ole kyllä oikean Ap:n kirjoittama tuo burn out - ja lapsuustraumakommentti. Onko nämä vatsavaivat nyt jonkun mielestä jotenkin liian vähäpätöisiä ongelmia? Voin vakuuttaa, että ihan kokonaisvaltaisesta ja koko elämään vaikuttavasta ongelmasta on kyse.

Oikea Ap 

Korjaa syömisiä. Älä ala noille apteekin "tuotteille", ne poistaa vain oireet, mutta ei poista syytä. Niinhän tuo ykskin "tuotteita" käyttävä sanoi, että on kärsinyt vaivoista jo useamman vuosikymmenen.

Vierailija
10/13 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista ruokavaliota siis ehdottaisit? Itsekin olen sitä mieltä, ettei asia lääkevalmisteilla parane.

Ap 

Vierailija
11/13 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin samantyyppisten oireitten vuoksi läpi noin 4 vuoden foodmap ruokavalitut. Alkaa helpottaa. Syön vatsan pingotukseen apteekista saatavia piparminttuöljykapseleita. Hiivaa käytän mahdollisimman vähän. Gefilus jugurtti on kans mun must, samoin pellavarouhe ja marjajauheet tai marjat.

Tsemppiä!

Vierailija
12/13 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ruokavaliota siis ehdottaisit? Itsekin olen sitä mieltä, ettei asia lääkevalmisteilla parane.

Ap 

Se selviää vain kokeilemalla. Itselleni auttoi kun jätin viljat ja maitotuotteista muut paitsi hapatetut ja juustot. Siemenöljyt jätin myös pois.

Vierailija
13/13 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos käynyt lääkärissä ja onko mahalaukku tähystetty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan