Alettiin eilen oikeesti keskustella parisuhteen ongelmista.
Tarkotuksena toimia vähän niinku super nanny opetti. Listataan kolme asiaa ja keskustellaan niistä ja keksitään ratkasu.
No parisuhteessa ja perhe-elämässä mättää todella moni asia.
Mitä mies listaa ensimmäisenä??
MUN ylipainon!!
Ollaan siis niiiin kaukana toisistamme ajatuksissammekin et huhhuh.
Eikä se edes ole tajunnut et oon parissa kuukaudessa tiristäny 2,5kg pois.Ja kyse on noin 10kg ylipainosta, ei 30kg.
Tuli fiilis et just, mitä apua edes yrittää jos ei se oikeesti tajua mitään.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:50"]
Ja tietysti miehellä on oikeus huomauttaa tästä vaikka ap:n mukaan mies on huomattavasti ylipainoisempi kuin ap ? Mutta tietysti tuo ulkonäköpaine on vain naisilla ja miehet saa lihoa ja käyttää vanhoja risoja verkkareita, eihän se nyt toki haittaa.
[/quote]
Ihan samoin naisellakin on oikeus siitä huomauttaa. Moni nainen, joka kokee tarvetta tehdä niin osaa myös ottaa ohjat haltuun ja vaihtaa miehen.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:14"]
Mies vetaa aina siihen että hän käy töissä, minä siis lasten kanssa kotona. [/quote]
Juuri tämän takia miehen kuuluisi viettää enemmän aikaa lasten kanssa iltaisin ja viikonloppuisin kuin sinun. Tsemppiä ap, ansaitset parempaa!
[/quote]
Ei. Tämän takia molempien kuuluisi viettää yhtä paljon aikaa töissä ja kotona lasten kanssa ja harrastamassa ja kotitöitä tehdessä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:01"]
Yritä hetki miettiä, mitä vaikutusta ylipainollasi oikeasti on suhteeseenne? Mainitsit jo seksin, eli ylipainon vuoksi et haluaisi sitä enää niin paljoa harrastaa. Onko muita vastaavia asioita, jotka epäsuoraan johtuvat ylipainostasi ja vaikuttavat suoraan miehesi elämään? Oletko kiukkuisempi, vähemmän energinen jne kuin ennen? Vaikka nuo asiat eivät johtuisikaan ylipainostasi, voi miehesi yhdistää ne siihen ja sen vuoksi haluta sinun laihduttavan. Eihän ylipainon mainitseminen välttämättä tarkoita sitä, että häntä häiritsisi ulkonäkösi, vaan häntä voi häiritä se, mitä ylipaino tekee sinulle persoonana. Keskustelunne voisi jatkua hyvinkin hedelmällisenä tuosta siihen suuntaan, että miehesi yrittäisi analysoida, mitkä asiat hänen mielestään muuttuisivat, jos sinä laihtuisit? Vastaus ei välttämättä ole pelkästään sinun seksikkäämpi ulkonäkö, vaan sieltä voi paljastua monia asioita, jotka oikeasti ratkeaisivat vaikka paremmin jaetulla kotityötaakalla. Jos taas saisit miehesi ymmärtämään tuon, niin suhtautuminen ylipainoonkin voi muuttua radikaalisti.
Jos ylipainosi on tullut yhtä aikaa lasten ja muiden elämänmuutosten kanssa, voi miehesi virheellisesti laittaa kaikki negatiiviset muutokset ylimääräisten kilojen syyksi, eikä ole vielä osannut analysoida niitä oikeita tekijöitä taustalla. Ei missään nimessä kannata mitätöidä toisen tunteita ja ajatuksia, varsinkin jos hän niistä avoimesti puhuu. Niiden kanssa pitää vain tulla toimeen.
Jos miehelläsi on myös kertynyt painoa, voisitteko ryhtyä yhdessä painonpudotushaasteeseen? Mielestäni on täysin reilua vaatia itseltä samaa kuin kumppanilta, eli jos hän kokee sinun tarvitsevan laihduttaa, pitäisi hänen itsensä kyetä samaan.
[/quote]
Toivottavasti lapset on hankitty yhteisellä päätöksellä. Vähän ap:n tapaus haiskahtaa sellaiselta jossa mies on ollut tyytyväinen suhteeseen, joka sitten on pilattu lapsilla...
Hah! "Alettiin eilen oikeesti keskustella parisuhteen onglemista" ja ekan ongelman tultua pöydälle loppui keskustelu. Ei niin etten itsekkin olisi moiseen sortunut, mutta jälkikäteen kehtaa kyllä sanoa, ettei se mitään keskustelua ollut. Kunhan pakoilin tilannetta koneelle ja viikonloppuna pulloon... eli melko sama tilanne kuin ap:llä...
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:01"]
Yritä hetki miettiä, mitä vaikutusta ylipainollasi oikeasti on suhteeseenne? Mainitsit jo seksin, eli ylipainon vuoksi et haluaisi sitä enää niin paljoa harrastaa. Onko muita vastaavia asioita, jotka epäsuoraan johtuvat ylipainostasi ja vaikuttavat suoraan miehesi elämään? Oletko kiukkuisempi, vähemmän energinen jne kuin ennen? Vaikka nuo asiat eivät johtuisikaan ylipainostasi, voi miehesi yhdistää ne siihen ja sen vuoksi haluta sinun laihduttavan. Eihän ylipainon mainitseminen välttämättä tarkoita sitä, että häntä häiritsisi ulkonäkösi, vaan häntä voi häiritä se, mitä ylipaino tekee sinulle persoonana. Keskustelunne voisi jatkua hyvinkin hedelmällisenä tuosta siihen suuntaan, että miehesi yrittäisi analysoida, mitkä asiat hänen mielestään muuttuisivat, jos sinä laihtuisit? Vastaus ei välttämättä ole pelkästään sinun seksikkäämpi ulkonäkö, vaan sieltä voi paljastua monia asioita, jotka oikeasti ratkeaisivat vaikka paremmin jaetulla kotityötaakalla. Jos taas saisit miehesi ymmärtämään tuon, niin suhtautuminen ylipainoonkin voi muuttua radikaalisti.
Jos ylipainosi on tullut yhtä aikaa lasten ja muiden elämänmuutosten kanssa, voi miehesi virheellisesti laittaa kaikki negatiiviset muutokset ylimääräisten kilojen syyksi, eikä ole vielä osannut analysoida niitä oikeita tekijöitä taustalla. Ei missään nimessä kannata mitätöidä toisen tunteita ja ajatuksia, varsinkin jos hän niistä avoimesti puhuu. Niiden kanssa pitää vain tulla toimeen.
Jos miehelläsi on myös kertynyt painoa, voisitteko ryhtyä yhdessä painonpudotushaasteeseen? Mielestäni on täysin reilua vaatia itseltä samaa kuin kumppanilta, eli jos hän kokee sinun tarvitsevan laihduttaa, pitäisi hänen itsensä kyetä samaan.
[/quote]
Toivottavasti lapset on hankitty yhteisellä päätöksellä. Vähän ap:n tapaus haiskahtaa sellaiselta jossa mies on ollut tyytyväinen suhteeseen, joka sitten on pilattu lapsilla...
[/quote]
Jos ap ei ole jättänyt pillereitä pois miehen tietämättä, niin kyllähän ne lapset on hankittu yhteisellä päätöksellä. Mites on ap, jätitkö pillerit pois salaa mieheltä ja vielä useampaan kertaan?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:14"]
Perheneuvolaa olen itsekkin miettinyt. Jotenkin en usko että itse päästään tästä suosta ylös.
Mies vetaa aina siihen että hän käy töissä, minä siis lasten kanssa kotona. En olekkaan vaatinut/olettanut että tekisi saman määrän kotitöitä mutta jälkensä voisi siistiä ja etenkin viettää lastensa kanssa aikaa!!
Tämä alko lasten syntymän jälkeen. Kahdestaan meillä oli ihan mukavaa. :)
Kyllä mies mua edelleen haluaa ja sitä seksi kiinnostaa. Ongelmana pitää enemmän sitä että mua ei kiinnosta ja syynä pitää sitä ylipainoa etten halua häntä = häpeän itseäni. Olen kyllä yrittänyt selittää että naiset on hiukka monimutkasempia ja kun muuten mättää niin ei se seksikään kiinnosta.
Ap
[/quote]
Mun on kyllä tosi vaikea ymmärtää keneltäkään kotitöiden täydellisen tekemättömyyden perusteluksi sitä, että käy töissä. Yksin elävätkin käyvät useimmiten töissä. Ei se silti tarkoita, että he sinkkuina sitten istuisivat kotona paskakasan keskellä, söisivät pelkästään noutoruokaa ja pukeutuisivat kertakäyttövaatteisiin, kun eihän vaatteita nyt pestä jaksa sen rankan työpäivän jälkeen. Aika harva sinkku kuitenkaan ostaa kaikki siivous- ja pyykkäyspalvelunsa. Luulisin useimpien tekevän itse. Tietty jos yksin elättää perhettään, täytyy rahan riittää enempään kuin jos elättäisi vain itseään, mutta ei tämän pitäisi ihan olennaisesti siihen työpäivän jälkeiseen aktiivisuuteen vaikuttaa, jossei kyse ole suoranaisesta taloudellisesta ahdingosta. Mikä miehen perustelu sitten olisi, jos myös vaimo kävisi töissä? Ettei kummankaan tarvitse tehdä kotona mitään eikä edes puhua lapsilleen, koska työ on jo molempien panos perheeseen ja kotiin?
Siis oikeesti taas...miehellä on itsellä ylipainoa +25kg ja vaimolla +10kg niin tokihan se miehen suurin ongelma on vaimon paino :(
Mutta ehkä näin on koska muutenhan miehellä on kaikki ok kun hänellä on ilmainen kodinhoitaja 24/7 joka hoitaa kaikki kotityöt ja lapset. Muutenkin mies viettää vapaata sinkkuelämää kun istuu illat koneella ja viikonloput menee kavereiden kanssa viinaa läträtessä. Toki vaimon pitää olla missimitoissa seksipalveluja varten ja mies saa tietenkin olla oma plösö itsensä.
Täysin itsekäs mies ja en kyllä itse olisi tuollaisen miehen kanssa enää päiväkään jos ei asioihin saada OIKEAA JA KUNNOLLISTA MUUTOSTA!
Miksi monet naiset suostuu elämään tällaisissa liitoissa???
Vaatikaa nyt herran jumala tasa-arvoisempaa ja parempaa liittoa jo lastenkin tähden kun ne lapset tarvitsee LÄSNÄOLEVAN JA VÄLITTÄVÄN ISÄN!
psst... kaikki miehet ei osaa olla lasten kanssa, eivät tiedä mitä pitää tehdä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:29"]
[/quote]
Psst, ei kaikki naisetkaan osaa olla lasten kanssa, saatika sitten tiedä mitä pitää tehdä. Normaaliälyllä varustettu oppii tosin nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:29"]
[/quote]
Sekö on syy vältellä omia lapsiaan ja vastuuta? Opettelee sitten, ja sen voi tehdä vain olemalla lasten kanssa.
Mun miehen mielestä meillä olisi täydellinen suhde, jos minä maksaisin laskuni ajoissa (eli viikko ennen eräpäivää), haluaisin useammin seksiä (eli enemmän kuin 2krt/vko) ja tykkäisin mökkeilystä enemmän.
Lapset on ihan yhdessä hankittu. Jopa enemmän miehen kun minun halusta pienillä ikäeroilla.
Eihän mies arvosta sinua yhtään, en kestäis tuollaista päivääkään. Laihduttaa voisin ihan hyvin jos se tekisi miehestä jotenkin paremman, mutta tuskin tässä tapauksessa se mitään muuttaa.
Höh. Jos miehesi on todella sitä mieltä, ei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä, että miehesi tuntee niin kuin tuntee. Et voi mennä sanomaan miehelle, että kokemuksesi on väärä ja että ei noin saa sanoa. Jos niin sanot, sulkee mies suunsa kaikesta muustakin. Ja sittenhän teillä hyvin on pullat uunissa...
Ihmisten pinnallisuus jaksaa aina yllättää. Tietenkin se on varmaan helppo nimetä joku noin tyhjänpäiväinen "ongelma" kun ei halua miettiä syvemmin. Kyse kai oli parisuhteen ongelmista, eikä siitä että rouva hipoo normaalipainon ylärajoja. Miehet. Mä en kestä.
Toki hyväksyn hänen tunteensa. Ja tiedänkin kyllä että pitää sitä ongelmana.
Pointti on nyt siinä että meillä on oikeesti isompia ongelmia ja ollaan ihan eron partaalla. Ei tammösessä elämäntilanteessa edes voimat riitä laihdutukseen...
Mutta siis se pointti on siinä miten kamalan kaukan ollaan toisistamme siinä miten asioista ajatellaan.
Että onko tässä oikeesti edes järkeä yrittää enään??
Ja tosta jssap:stä mä en tajua mitään.
Ap
Pinnallinen paskiainen.. Kai sitä parisuhteen kannalta tärkeempiäkin asioita olis. Laihduta ja treenaa ittes huippukuntoon mutta ala vaatia mieheltäkin enemmän pinnallisia asioita kun sä alat oleen täydellinen, kuolaa hunkseja oikein avoimesti.KOSTO! >:) BUAHAHHAHAHAA
10 kiloa ylipainoa... mutta jos miehesi mielestä sulla on 20 kiloa?? Aika iso näkemysero ja jos se pätee kaikessa muussakin samallatavalla??
T. yksi mies