Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alettiin eilen oikeesti keskustella parisuhteen ongelmista.

Vierailija
26.11.2013 |

Tarkotuksena toimia vähän niinku super nanny opetti. Listataan kolme asiaa ja keskustellaan niistä ja keksitään ratkasu.

No parisuhteessa ja perhe-elämässä mättää todella moni asia.

Mitä mies listaa ensimmäisenä??

MUN ylipainon!! 

Ollaan siis niiiin kaukana toisistamme ajatuksissammekin et huhhuh. 

Eikä se edes ole tajunnut et oon parissa kuukaudessa tiristäny 2,5kg pois.Ja kyse on noin 10kg ylipainosta, ei 30kg. 

Tuli fiilis et just, mitä apua edes yrittää jos ei se oikeesti tajua mitään.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:16"]

Niitä ongelmia mun mielestä on esim:

Alkoholi, joka viikonloppu jossain kavereiden kanssa.

Tetokoneella istuminen ja siitä lapsille huutaminen. Ei tee mitään niiden kanssa.

Se että mä opetan lapsille jotain asiaa, esim. ei saa lyödä ja kun mies istuu siinä koneella ja lapsi ei muuta keksi kun käy läppäsemässä saadakseen huomiota, mies läpsäsee takasin!! 

Ei tee mitään, ei yhtään mitään kotihommia, vaatteet riisuu olohuoneeseen, astiat jää pöytään, polttopuutkin on tekemättä kun kaikki viikonloput menee rillutellessa.

On väsynyt ja sterssaantunut, no ei se baareissa riekkuminen aamuyölle sitä väsymystä helpota.

Kun mä väsyn lapsiin, en voi luottaa siihen että ottaisi edes joskus vetovastuun. 

Hommasi koiran minkä hoitaminen on suurelta osin mun vastuulla. Ja kun olen sanonut etten  öisin herää sen kanssa ulos olen itsekäs. No mä oon heränny viimiset 5v lähes joka yö vähintään sen kerran lasten takia, ja herään edelleen... Mies ei ole ikinä osalistunut lasten yö heräämisiin. 

Tässä muutama mun listalta...

Ap

[/quote]

Tämän listan jälkeen ymmärrän teitä kumpaakin paljon paremmin.

Asetuppa miehen "saappaisiin" hetkeksi. Saa täyden hotellipalvelun siis "joku muu" hoitaa siivoukset, ruuat jne. Saa mennä viikonloput ja rällätä kuin sinkku. Saa pelata tietsikalla kuin teini iltaisin mitä nyt lapset joskus häiritsee siinä (voi muuten olla toinen ongelma miehen listalla että sinä ja lapset häiritsette pelaamista). Eli ymmärrän hyvin että miehen ei kannata sanoa että meidän parisuhteen iso ongelma on se että minä en tee kotitöitä jne.

Miehen ongelmat on todennäköisesti naisen ulkonäkö kun ei näytä koko ajan rakastajattarelta. Ei saa riittävästi seksiä. Ja nainen nalkuttaa liikaa. Eihän se ilmeisesti häntä haittaa ettei tee kotitöitä, hoida hommaamaansa koiraa jne.

Naisena taas en keksi oikein mitään hyvää tuossa teidän liitossa. Kysäiseppä siltä mieheltäsi rauhallisesti että mitä hän mielestään antaa teidän perheelle ja onko teidän perheessä kotitöiden ym. osalta reilu tilanne.

Kannattaa satsata kunnolla tähän tilanteen parantamiseen. Jos nimittäin tuo tilanne ei parane niin et varmaankaan jaksa tuollaista suhdetta pitemmän päälle.

Vierailija
22/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun mitätöit ne asiat mitä miehesi listasi. Ne ovat hänelle tärkeitä asioita eivätkä vähemmän tärkeitä kuin omasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä ole kuin yksi ongelma, idiootti mies.

Vierailija
24/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:16"]

Niitä ongelmia mun mielestä on esim:

Alkoholi, joka viikonloppu jossain kavereiden kanssa.

Tetokoneella istuminen ja siitä lapsille huutaminen. Ei tee mitään niiden kanssa.

Se että mä opetan lapsille jotain asiaa, esim. ei saa lyödä ja kun mies istuu siinä koneella ja lapsi ei muuta keksi kun käy läppäsemässä saadakseen huomiota, mies läpsäsee takasin!! 

Ei tee mitään, ei yhtään mitään kotihommia, vaatteet riisuu olohuoneeseen, astiat jää pöytään, polttopuutkin on tekemättä kun kaikki viikonloput menee rillutellessa.

On väsynyt ja sterssaantunut, no ei se baareissa riekkuminen aamuyölle sitä väsymystä helpota.

Kun mä väsyn lapsiin, en voi luottaa siihen että ottaisi edes joskus vetovastuun. 

Hommasi koiran minkä hoitaminen on suurelta osin mun vastuulla. Ja kun olen sanonut etten  öisin herää sen kanssa ulos olen itsekäs. No mä oon heränny viimiset 5v lähes joka yö vähintään sen kerran lasten takia, ja herään edelleen... Mies ei ole ikinä osalistunut lasten yö heräämisiin. 

Tässä muutama mun listalta...

Ap

[/quote]

Eiköhän tuo miehen älytön kommentti sinun painostasi ollut vain viimeinen naula arkkuun. Miehesi on täysi idiootti ja on varmasti hyvin epätodennäköistä, että hän tulisi tuosta mihinkään muuttumaan. Ota ero, itsesi ja ennen kaikkea lastesi tähden.

Vierailija
25/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä varmaan on mielestään asiat hyvin liitossanne.

Palvelu pelaa, kavereitten kanssa saa hillua vapaasti, vaimo hoitaa lapset ja koiran...

Ehkä se mies ei muuta vikaa tosiaan keksinyt kuin että vaimo vois olla vähän hoikempi. Pitempään mietittyään keksii että vaimo voisi hoitaa myös koiran yöheräilyt ja lapset eivät saisi häiritä häntä tietokoneella. Nämä asiat kun korjattaisiin niin hänellä olisi vielä mukavampaa.

Vierailija
26/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:05"]

Joo, mussa on paljon vikaa ja tiedän sen. Ei ole kyse siitä ettenkö kestäisi niitä asioita kuulla. Mutta miksi alottaa pinnallisista asioista?

[/quote]

Olisiko ongelma pikemminkin tässä, että vähättelet seksuaalisen vetovoiman merkitystä suhteessa? Useimmille on hyvin tärkeää voida pitää puolisoaan viehättävänä, ja kyllä itsensä laiminlyönti ja lihominen valitettavasti latistavat aika monen halut.

Vierailija
27/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:05"]

Joo, mussa on paljon vikaa ja tiedän sen. Ei ole kyse siitä ettenkö kestäisi niitä asioita kuulla. Mutta miksi alottaa pinnallisista asioista?

[/quote]

Olisiko ongelma pikemminkin tässä, että vähättelet seksuaalisen vetovoiman merkitystä suhteessa? Useimmille on hyvin tärkeää voida pitää puolisoaan viehättävänä, ja kyllä itsensä laiminlyönti ja lihominen valitettavasti latistavat aika monen halut.

[/quote]

Ja tietysti miehellä on oikeus huomauttaa tästä vaikka ap:n mukaan mies on huomattavasti ylipainoisempi kuin ap ? Mutta tietysti tuo ulkonäköpaine on vain naisilla ja miehet saa lihoa ja käyttää vanhoja risoja verkkareita, eihän se nyt toki haittaa.

Vierailija
28/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:50"]

Ja tietysti miehellä on oikeus huomauttaa tästä vaikka ap:n mukaan mies on huomattavasti ylipainoisempi kuin ap ? Mutta tietysti tuo ulkonäköpaine on vain naisilla ja miehet saa lihoa ja käyttää vanhoja risoja verkkareita, eihän se nyt toki haittaa.

[/quote]

Totta kai on kummallakin samat oikeudet. Miehen paino on sivuseikka. Jos se ei häiritse naista, niin sitten se ei häiritse. 

Vierailija
29/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ette yrittäisi ratkoa tätä itse vaan hakeutuisitte perheneuvolaan?

Vierailija
30/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia liikaa tietokoneella. Tein kyllä osani kotitöistä enkä käytä alkoholia. Silti meni pitkään että heräsin tilanteeseen ja lopetin koneella olon. Miehesi voi olla kyllästynyt ja hakee virikkeitä muualta. Mutta sehän ei tietenkään käy koska olette naimisissa ja teillä on lapsia! Suosittelen rauhallisia keskusteluita. Kerro mitä toivot suhteelta ja miten toivot miehesi osallistuvat arkeen. Sen jälkeen voit odottaa ja alkaa vaatia häneltä omaa osuuttaan.

Vierailija
31/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolaa olen itsekkin miettinyt. Jotenkin en usko että itse päästään tästä suosta ylös. 

Mies vetaa aina siihen että hän käy töissä, minä siis lasten kanssa kotona. En olekkaan vaatinut/olettanut että tekisi saman määrän kotitöitä mutta jälkensä voisi siistiä ja etenkin viettää lastensa kanssa aikaa!! 

Tämä alko lasten syntymän jälkeen. Kahdestaan meillä oli ihan mukavaa. :) 

Kyllä mies mua edelleen haluaa ja sitä seksi kiinnostaa. Ongelmana pitää enemmän sitä että mua ei kiinnosta ja syynä pitää sitä ylipainoa etten halua häntä = häpeän itseäni. Olen kyllä yrittänyt selittää että naiset on hiukka monimutkasempia ja kun muuten mättää niin ei se seksikään kiinnosta. 

Ap

Vierailija
32/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:14"]

Mies vetaa aina siihen että hän käy töissä, minä siis lasten kanssa kotona. [/quote]

Juuri tämän takia miehen kuuluisi viettää enemmän aikaa lasten kanssa iltaisin ja viikonloppuisin kuin sinun. Tsemppiä ap, ansaitset parempaa!

Vierailija
33/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mies itse on sitä mieltä että hänellä nimenomaan on oikeus viettää sitä "omaa aikaa" 

Joskus olen sanonutkin että on se kiva sitten kun mä lähden töihin niin meidän ei kummankaan tarvitse tehdä mitään eikä huolehtia mistään muusta kun siitä työssä käynnistä. 

Mä en jaksa enään edes nalkuttaa, ei siitä ole mitään apua.

Ap

Vierailija
34/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut töissä käymistä? Olisitte lähtökohtaisesti samalla viivalla? Painokommentti häneltä oli mielestäni naurettava joka tapauksessa.

Vierailija
35/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tänään listaatte noita asioita niin mainitse itsekin miehen paino-ongelma. KAtotaan mitä sitten tuumaa!

Vierailija
36/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta tuo miehen listaama sinun painosi on piikki. Ehkä olet pinnallinen ja sen määrittely osuu?

Vierailija
37/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa itse ekana miehen tyhmyys, ja kysy, miten aikoo korjata asian.

Vierailija
38/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:32"]

MInusta tuo miehen listaama sinun painosi on piikki. Ehkä olet pinnallinen ja sen määrittely osuu?

[/quote]

Samaa mieltä osittain. Miestä vitutti kun pitää oikeasti ryhtyä keskustelemaan sinun päätökselläsi. Se ajatteli, että ryhdyt päsmäröimään ja päätti heti alkuun ottaa sulta luulot pois tolla kommentilla. 

Naura asialle ja sano, että kokeillaanpa pian uudelleen. Ehdota että mietitte tahollanne pari päivää ja sitten puratte ajatuksenne yhteisesti. 

Äijä on selvästi puolustuskannalla ja valmiina sotaan. Voi pientä.

Vierailija
39/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ei tule paranemaan, koska mies on tuollainen kuin on, eikä muutu. Odotuksenne eivät tule koskaan kohtaamaan.

Vierailija
40/63 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ei tule paranemaan, koska mies on tuollainen kuin on, eikä muutu. Odotuksenne eivät tule koskaan kohtaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän