Kuinka paljon enemmän NOIN jää käteen 2750€/kk verratuna 2300€ palkkaan?
Työ itsessään olisi kaikin tavoin mielekkäämpää tuossa huonommin palkatussa duunissa ja laskeskelen paljonko häviäisin rahallisesti, jos vaihtaisin duunia.
Vaihtaisitteko te, jos palkkaero olisi otsikossa kerrottu ja lisänä tulisi jatkuvan ahdistuksen poistuminen huonosta työilmapiiristä?
Kommentit (11)
siis kumpi oli mielekkäämpää ja vähemmän ahdistavaa?
parisataa siitä kai enemmän käteen jää. minä vaihdoin toissavuonna toisinpäin, tulin hommiin 200e/kk halvemmalla mutta kiva duuni, hyvä ilmapiiri ja loisto työmatka on rahalla korvaamatonta. eli laske sille "hinta" myös. tosi veemäisessä duunissa se hinta voi olla todella kova, mitä maksaa mielenterveys? tätä minä mietin..
Eli juuri noin että vähempipalkkainen olisi mielekkäämpää, nykyinen syö mut elävältä. Lisäksi työmatka puolittuisi joten säästäisi bensassakin.
Joo, 2 tämän tiesikin. Minulla itse asiassa normaalit bruttotulot vaihtelevat noin välillä 2400-2800 e/kk . Veroprosentti on laskettu löysäksi 2800 e/kk tulojen mukaan, ja juuri noin 200 e/kk enemmän saan nettona hyvinä kuukausina. Nettotulot vaihtelevat noin välillä 1850 e - 2100 e /kk, ja kyllä tuolla pienemmällä summallakin pärjää hyvin. Lisätulot ovat aina vain plussaa! Jos vielä sinun tulosi uudessa työssä olisivat säännöllisesti tuon 2300 e/kk, eli esim. provisioita tai ylityökorvauksia ei paljon päälle tulisi, voisit rauhassa laskea veroprosentin pienemmille tuloille, ja käteen jäisi sinulla enemmän.
I
kai se sun veroprossasta riippuu. Miksei aikuinen osaa itse tämmöistä laskea?
Ennakonpidätys ja ammattiliiton jäsenmaksu syö tuon eron. Mutta eihän kukaan nyt pelkän rahat takia töitä tee. Sosiaaliset-ja vuorovaikutussuhteet painaa vaaassa huomattavasti enemmän.
Nyrkkisääntönä voisi sanoa että lisääntyvistä tuloista puolet menee veroihin, eli jos palkka nousee 450€, niin käteen jäää 200-300€ enemmän. Verottajan sivulla on laskuri jolla voi spekukoida omaa tilannettaan (muista lisätä veroptosenttin vielä 5% sotu- ja eläkemaksua).
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:44"]
Eli juuri noin että vähempipalkkainen olisi mielekkäämpää, nykyinen syö mut elävältä. Lisäksi työmatka puolittuisi joten säästäisi bensassakin.
[/quote]
bensakulut ei tule koskaan laskemaan. myös kelaile miksi teet työtä. rahan takia? se on kuitenkin kolmannes elämästä, vietätkö sen paskaa naamassa parinsadan takia?
Kiitos kaikille!
Kyllä mä suuntaan nokkani kohti uusia haasteita. Pari sataa vähemmän on tosiaan pieni hinta mielenterveydestä..
ap
n 200€ enemmän