Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen työn perässä muutto pohjoiseen

Vierailija
25.11.2013 |

Mulla kauhea ahdistus päällä... Mieheni sai erittäin hyvän työtarjouksen toiselle puolelle Suomea (pääsisi yrityksen uuden toimipisteen johtajaksi) ja nyt pitäisi päättää muutammeko vai emme. Olemme molemmat kotoisin pk-seudulta, täällä molempien vanhemmat, sukulaiset ja ystävät. Mulla hyvä alan duuni, meillä kiva asunto (oma),  lapset (3v. ja 6v.) viihtyvät päiväkodissa ym. Mies haluaisi tietysti ottaa paikan vastaan (saisi osakkuuden firmassa) ja haaveilee jo omakotitalosta järven rannalla, mutta ymmärtää myös kantani asiaan. Itse en osaa suhtautua asiaan millään muotoa positiivisesti..... Pelkään, että minusta tulee katkeroitunut, yksinäinen kotiäiti.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Myisittekö kämpän, irtisanoisitte duunistanne ja muuttaisitte toiselle puolelle Suomea? Mitä muita vaihtoehtoja meillä voisi olla?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:31"]

Mä oon mieheeni rakastuessani 8v sitten jo ilmoittanut, että muuttaisin hänen perässään vaikka Turkuun! Ihan mieluusti myös Lappiin. Olis kyllä syytä löytyä mullekin sitten hyviä töitä, mutta kun samalla alalla ollaan, niin luulis onnistuvan. Me ollaan molemmat muualta pääkaupunkiseudulle muuttaneita ja kumpaakin houkuttaa maalle muutto eläkepäivinä viimeistään. Iso lottovoitto voisi edesauttaa haaveen toteutumisessa jo aikaisemmin. Miehen aikuiset lapset on kyllä täällä pääkaupunkiseudulla syntyneitä, eivätkä varmaan osaisi itse ajatella muualla asuvansa.

[/quote]

No mikäs nyt Turussa olisi asuessa? Meillä käy monet Helsingissä Turusta töissä päivittäin. Minusta ei olisi mikään ongelma muuttaa Helsinki-Tampere-Turku -kolmion sisällä. Mutta sen ulkopuolelle muuttaminen olisikin jo ongelmallisempaa.

Vierailija
22/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:32"]Ja isona plussana ota tosiaan huomioon tuo asunto: pohjoisempana saat pk-seudun hinnalla ja jopa halvemmalla isomman okt:n sieltä järven rannalta.

[/quote]

Ei ole kaikkien unelma tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:32"]

En missään tapauksessa muuttaisi Helsingistä maalle. Helsingin kantakaupunki on likimain ainoa kaupunkimainen ympäristö Suomessa. Omakotitalo järven rannalla jossakin kaukana pohjoisessa on lähinnä kauhistus. Amsterdamiin, Tukholmaan tai Berliiniin voisin muuttaakin.

[/quote]

Oletko ikinä käynyt esim. Tampereella? Matkailu avartaa kotimaassakin, suosittelen!

Vierailija
24/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:32"]

En missään tapauksessa muuttaisi Helsingistä maalle. Helsingin kantakaupunki on likimain ainoa kaupunkimainen ympäristö Suomessa. Omakotitalo järven rannalla jossakin kaukana pohjoisessa on lähinnä kauhistus. Amsterdamiin, Tukholmaan tai Berliiniin voisin muuttaakin.

[/quote]

Oletko ikinä käynyt esim. Tampereella? Matkailu avartaa kotimaassakin, suosittelen!

[/quote]

Hei, varmaan ymmärrät, että matkailu on pikkuisen eri asia kuin asettuminen aloilleen johonkin. Ja ei, en pidä Tamperetta oikeasti kaupunkimaisena ympäristönä. Suomessa on niin vähän ihmisiä, että kaupungitkin ovat kovin kylämäisiä (ja sellaisina toki ihan viehättäviä). -11

Vierailija
25/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:35"]

Rovaniemi olisi paikkakunta... Kyllähän sieltä varmasti löytäisin työtä (olemme molemmat kaupallisella alalla), mutta jotenkin olin niin suunnitellut eteneväni nykyisessä työpaikassani. Rakastan miestäni ja parisuhteemme on hyvä ja tasapainoinen ja tiedän, että hän ei halua muuttaa, jos minä en siihen suostu. Haluaisin olla mieheni tukena, mutta tässä kohtaa huutaa kyllä oma tahtoni lujaa, että en halua... Puhuimme, että mieheni voisi luultavasti sopia tuon työsuhteensa määräaikaiseksi (hoitaa toimipisteen liiketoiminnan alkuun), mutta sekin olisi varmaankin joku noin 5 vuoden pesti.   -ap

[/quote]rovaniemi on pieni kaupunki, mutta kuitenkin kaupunki, eli ihan pikkupaikkakuntien ongelmat eivät siellä olisi liian ilmeisiä. ihmisiin tutustuu suhteellisen helposti, melkolailla samat harrastusmahdollisuudet löytyvät kuin isommistakin kaupungeista ja lisänä olisi todella upeat lappilaiset maisemat (tunturi lähes keskellä kaupunkia). jos saisin töitä, niin itse lähtisin kokeilemaan tuota. kotiäidiksi en tuollaiseen paikkaan lähtisi. 

Vierailija
26/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 18 komppaa jo aikaisemminkin mainittua etuutta. edullisuus. pohjoisessa asuminen on todella edullista etelään verrattuna, joten voisitte hyvinkin matkustella edestakaisin ja taas takaisin entisen kotipaikkanne ja rovaniemen välillä ilman, että se näkyisi taloudellisesti missään. lentokenttähän sieltä löytyy. 

Vierailija
27/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että minä voisin vaihtaa osia! Minun ongelmani on toisen suuntainen, tunturi-Lapin tyttö lähti aikanaan opiskelemaan etelään ja nyt olen jumissa täällä, pohtimassa miten pääsisin takaisin...

Vierailija
28/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin tervetuloa Rovaniemelle! Täällä pohjoisessa on perheen kanssa hyvä olla. Väkeä on vähemmän, liikkuminen paikasta toiseen joustavaa ja ennenkaikkea ihmiset ovat toisille ihmisiä. Voi olla, että tuttavien ja ystävien saaminen vie vähän aikaa, mutta ainakin meille on löytynyt ympärille ihmiset, jotka eivät sitten katoa kun on elämässä ylämäkeäkin. Ja mehän käväistään Helsingissä muutaman kerran vuodessa, lentoja on pari kolme joka päivä tarjolla. On katsottu että näin me saadaan sieltä pääkaupungista vain parhaat palat. Tein kantani varmaan selväksi.

Vierailija
29/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myy oman asunnon pk-seudulta pois muuttaessa, niin ei ehkä koskaan ole paluuta samaan tasoon takaisin vanhalle alueelle. Tämä kannattaa muistaa, jos/kun muuttaa ja jostain syystä (ero, kuolema) haluaakin palata takaisin pk-seudulle.

Vierailija
30/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi kuulostaa ihan hyvältä, sieltä pääset lentämään nopeasti pk-seudulle vaikka viikonlopuksi. :)

Ottaisin tuon kokemuksena, varsinkin jos olette molemmat asuneet ikänne etelässä. Ainahan sieltä pääsee takaisin.

Vierailija
31/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Rovaniemellä ole tuntureita, ei vissin koko kunnan alueella

Vierailija
32/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:31"]

Mä oon mieheeni rakastuessani 8v sitten jo ilmoittanut, että muuttaisin hänen perässään vaikka Turkuun! Ihan mieluusti myös Lappiin. Olis kyllä syytä löytyä mullekin sitten hyviä töitä, mutta kun samalla alalla ollaan, niin luulis onnistuvan. Me ollaan molemmat muualta pääkaupunkiseudulle muuttaneita ja kumpaakin houkuttaa maalle muutto eläkepäivinä viimeistään. Iso lottovoitto voisi edesauttaa haaveen toteutumisessa jo aikaisemmin. Miehen aikuiset lapset on kyllä täällä pääkaupunkiseudulla syntyneitä, eivätkä varmaan osaisi itse ajatella muualla asuvansa.

[/quote]

No mikäs nyt Turussa olisi asuessa? Meillä käy monet Helsingissä Turusta töissä päivittäin. Minusta ei olisi mikään ongelma muuttaa Helsinki-Tampere-Turku -kolmion sisällä. Mutta sen ulkopuolelle muuttaminen olisikin jo ongelmallisempaa.

[/quote]

Turku on Suomen perse. Lappiin muuttaisin paaaaljon mieluummin.

Vierailija
33/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:15"]

Mulla kauhea ahdistus päällä... Mieheni sai erittäin hyvän työtarjouksen toiselle puolelle Suomea (pääsisi yrityksen uuden toimipisteen johtajaksi) ja nyt pitäisi päättää muutammeko vai emme. Olemme molemmat kotoisin pk-seudulta, täällä molempien vanhemmat, sukulaiset ja ystävät. Mulla hyvä alan duuni, meillä kiva asunto (oma),  lapset (3v. ja 6v.) viihtyvät päiväkodissa ym. Mies haluaisi tietysti ottaa paikan vastaan (saisi osakkuuden firmassa) ja haaveilee jo omakotitalosta järven rannalla, mutta ymmärtää myös kantani asiaan. Itse en osaa suhtautua asiaan millään muotoa positiivisesti..... Pelkään, että minusta tulee katkeroitunut, yksinäinen kotiäiti.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Myisittekö kämpän, irtisanoisitte duunistanne ja muuttaisitte toiselle puolelle Suomea? Mitä muita vaihtoehtoja meillä voisi olla?

[/quote]

Samalla tavallahan pohjoisesta on jouduttu muuttamaan etelään ja sopeutumaan ja jättämään suku ja kaikki. Ei ole paljoa ollut varaa ruikuttaa

Vierailija
34/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuttaisi, jos yhtään tuntuisi vastenmieliseltä.

Vierailija
35/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:35"]

Rovaniemi olisi paikkakunta... Kyllähän sieltä varmasti löytäisin työtä (olemme molemmat kaupallisella alalla), mutta jotenkin olin niin suunnitellut eteneväni nykyisessä työpaikassani. Rakastan miestäni ja parisuhteemme on hyvä ja tasapainoinen ja tiedän, että hän ei halua muuttaa, jos minä en siihen suostu. Haluaisin olla mieheni tukena, mutta tässä kohtaa huutaa kyllä oma tahtoni lujaa, että en halua... Puhuimme, että mieheni voisi luultavasti sopia tuon työsuhteensa määräaikaiseksi (hoitaa toimipisteen liiketoiminnan alkuun), mutta sekin olisi varmaankin joku noin 5 vuoden pesti.   -ap

[/quote]

Ei Rovaniemelle. Kokoomusvoittoinen kaupunki, mikä on kuolemassa ja et viihtyisi siellä, koska siellä ei ole yhtään mitään.

Ihmiset puhuvat mie ja sie ja saattavat tulla bussissa juttelemaan. Junttia sakkia.

En ikinä muuttaisi

Vierailija
36/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:56"]

ja 18 komppaa jo aikaisemminkin mainittua etuutta. edullisuus. pohjoisessa asuminen on todella edullista etelään verrattuna, joten voisitte hyvinkin matkustella edestakaisin ja taas takaisin entisen kotipaikkanne ja rovaniemen välillä ilman, että se näkyisi taloudellisesti missään. lentokenttähän sieltä löytyy. 

[/quote]

Juu, tottahan tuo on, että pääsee sieltä aina "kotiin" etelään. Silloin pitäisi tosin asua hotellissa / jomman kumman vanhempien luona, kun tultaisiin tänne käymään.. En tiedä Rovaniemestä oikein mitään, esimerkiksi millaisia asuinalueita/kouluja siellä on ym. Tuntuu kauhealta, että kaikki pitäisi aloittaa alusta. Paljon olen miettinyt, miten lapset sopeutuisivat, tulisiko heistä "silmätikkuja", kun ovat Helsingistä.. Olemme niin onnellisia nyt ja kaikki menee hyvin. Mutta totta sekin, että joskus se riski on otettava, eikä aina pelattava varman päälle. Miehelleni tämä olisi mieletön tilaisuus ja hän tosiaan on aivan innoissaan.

Vierailija
37/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:11"]

[/quote]

Juu, tottahan tuo on, että pääsee sieltä aina "kotiin" etelään. Silloin pitäisi tosin asua hotellissa / jomman kumman vanhempien luona, kun tultaisiin tänne käymään.. En tiedä Rovaniemestä oikein mitään, esimerkiksi millaisia asuinalueita/kouluja siellä on ym. Tuntuu kauhealta, että kaikki pitäisi aloittaa alusta. Paljon olen miettinyt, miten lapset sopeutuisivat, tulisiko heistä "silmätikkuja", kun ovat Helsingistä.. Olemme niin onnellisia nyt ja kaikki menee hyvin. Mutta totta sekin, että joskus se riski on otettava, eikä aina pelattava varman päälle. Miehelleni tämä olisi mieletön tilaisuus ja hän tosiaan on aivan innoissaan.

[/quote]

En usko, että minkään firman johtotehtävät Rovaniemellä olisi miehelle mieletön tilaisuus! Kuulostaa ennemminkin alennukselta kuin ylennykseltä.

Vierailija
38/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:11"]

[/quote]

[/quote]

Haluatko oikeasti tietää Rovaniemestä. Jos haluat, niin anna anonyymi s.postiosoite, voin kirjoittaa eri asuinalueista ja kouluista yms. 

Mutta jos olet provo, en viitsi vaivautua.

Vierailija
39/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:03"]

Ei Rovaniemellä ole tuntureita, ei vissin koko kunnan alueella

[/quote]vaarahan se on, mutta melkein sama asia näin etelässä asuvalle. =D 

Vierailija
40/85 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jäisi lasten kanssa pk-seudulle? Mies voisi etsiä kakkoskämpän Rovaniemeltä. Mies voisi tehdä vaikka yhden etäpäivän viikossa kotoa käsin, eli lentää maanantaiaamuna Rovaniemelle ja torstai-iltana takaisin. Kokeilette näin ensi alkuun, ja sitten kun sinullekin löytyy hyvä työpaikka, voitte harkita muuttoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän