Millainen nainen käyttää Longchampin kangaslaukkua (le pliage)??!!
Siis arkilaukkuna. Mun mielestä sellainen, jolla ei ole varaa oikeaan merkkilaukkuun, joten pakko ostaa sellainen, ja sitten ollaan muka vielä niin ylpeitä siitä.
Kommentit (101)
Merkkitietoinen nainen joka on pa mutta yrittää viestittää muuta. Kaikki tuntemani kyseisen laukun omistajat ovat juuri kuvaamanikaltaisia.
En käytä merkkilaukkuja, pidän Espritin edullisista ja kivoista laukuista. :) mitähän se minusta kertoo :D ???
Huvittaa, kun Suomessa pidetään kyseistä laukkua niin pissislaukkuna. Asun ulkomailla, ja täällä monet oikeasti rikkaat naiset käyttää esim. kauppakasseina noita. Mustia Le pliageja (esim. juuri sen mallisia, joka Katella oli jonkun linkkaamassa kuvassa) näkyy täällä todella paljon, juuri niillä rouvilla jotka ajelevat katumaastureilla, kun vievät lapsia kouluun ja suuntaavat siitä brunssille. Laukut sopivat joka asun kanssa, ovat siistejä mutta eivät turhan huomiota herättäviä. Louis Vuittonin laukkuja jota Suomessa vissiin näkyy aika paljon, ei täällä käyttäisi täällä juuri kukaan. Että sori mammat, mutta ei tuo pelkkä pissislaukku ole, vaan älyttömän käytännöllinen ja tyylikäs.
Olen miettinyt juuri tuollaisen laukun ostamista jumppakassiksi. Ikää 35-v. Omistan yhden Guccin nahkalaukun ja useampia Furlan ja Longchampin nahkalaukkuja (jos nyt jotain kiinnostaa tämä jälkimmäinen fakta...). Kaikki laukut ostettu itseansaituilla rahoilla.
Mun mielestä kuka tahansa nainen, jolla on klassillista tyylitajua. Longchamp on tyylikäs merkki ja jopa ne kangaskassit on todella tyylikkäitä, pelkistettyjä. Lompakon paksuudella ei ole väliä, ne näyttävät hyvältä kauniiden ja huoliteltujen ihmisten käsivarressa. Ei siis oikein punkkareille tai onnelapissiksille sopivia.
Suomalaiset naiset näköjään ajattelevat nykyään niinkuin venäläiset ennen. Louis Vuitton oli aiemmin venäläisten suosima mutta nykyään ostavat jo ihan muuta koska ovat matkustellessaan tajunneet ettei logo olekaan SE juttu. Viron naiset näyttävät myös oppivan tyyliä ennen suomalaisia vaikka ovat kauemmin olleet eristyneitä läntisestä Euroopasta. Onneksi tyylikkäitä suomalaisia löytyy ainakin muutama:)
Joku, jolla todennäköisesti on rahaa. Siis omaa rahaa. Kukaan kuka oikeasti tekee rahaa, ei käytä sitä niinkin huonoon sijoituskohteeseen kuin käsilaukkuun. Sitä tekevät vain vähävaraiset tai keskiluokkaiset naiset, jotka lukevat blogeja, eivätkä omaa korkeaa koulutusta.
Noita laukkuja nyt näkyy ihan kaikilla: teinitytöstä mummoon. Itse ostin aikanaa Le Pliagen koska siinä on leveä olkahihna joka ei paina olkaan kun kantaa pitkiä aikoja.
Myin sitten pois kun ei ollut kovin kätevä: ainoaan ulkotaskuun ei mahtunut puhelin kunnolla ja sisällä vain yksi tasku. Lisäksi laukun kulmat rispaantuivat aika nopeasti.
Minä! Minulla on useita Longchampin laukkuja kertynyt vuosien varrella. Olen 28-vuotias akateemisen koulutuksen omaava nainen, jonka vuositulot ovat 78 000 euroa. Asun Keski-Euroopassa, harrastan juoksua ja vapaa-aikanini tykkään lukea. Kaupoissa en juurikaan viihdy, tilaan vaatteeni suurimmaksi osaksi netistä. Pitkien työpäivieni vuoksi en usein edes ennätä ruokakauppaan.
Minulla on paljon ystäviä, matkustan vapaa-ajallani paljon. Tänä vuonna olen lomaillut ja ollut työmatkoilla yhteensä yhdeksässä maassa.
Haluatko tietää jotain lisää?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 18:04"]
Minä! Minulla on useita Longchampin laukkuja kertynyt vuosien varrella. Olen 28-vuotias akateemisen koulutuksen omaava nainen, jonka vuositulot ovat 78 000 euroa. Asun Keski-Euroopassa, harrastan juoksua ja vapaa-aikanini tykkään lukea. Kaupoissa en juurikaan viihdy, tilaan vaatteeni suurimmaksi osaksi netistä. Pitkien työpäivieni vuoksi en usein edes ennätä ruokakauppaan.
Minulla on paljon ystäviä, matkustan vapaa-ajallani paljon. Tänä vuonna olen lomaillut ja ollut työmatkoilla yhteensä yhdeksässä maassa.
[/quote]
En ole ap, mutta miten ehdit av:lle?
Mult löytyy iso le pliage olkalaukku mallina. Käsilaukkuna en tuota osaisi käyttää, kun sen sisällä on vain se pieni tasku johon mahtuu juuri ja juuri avaimet (tarvisin enemmän lokeroita, joihin laittaa pienet sälät paikoilleen). Jumppalaukkuna, viikonloppureissulaukkuna, kirjojen raahaukseen (esim. kirjastoreissuilla) ja kauppakassina tuo sen sijaan on vertaansa vailla! Siistin näköinen, kevyt ja likaa, kosteutta ja kulutusta kestävä. Myös lomareissulla le pliage lähtee mukaan taitettuna ja siihen on hyvä laittaa takaisintullessa reissun shoppailut ja ottaa käsimatkatavaraksi lentokoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 18:04"]
[/quote]
En ole ap, mutta miten ehdit av:lle?
[/quote]
Miksi en ehtisi? Av:lla käynti vaatii välineeksi tällä hetkellä puhelimen, jonka pian sujautan Longchampiini kun suuntaan tapaamisesta takaisin toimistolle.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:20"]
Eiköhän tää nyt ollut semmoinen nk. provo.
[/quote]Suositun kohubloggaajan alullepanema? Jotkuthan vouhkaavat merkkilaukuistaan hullun lailla. Hinta ohittaa tyylikkyyden monillakin pissis-bloggaajilla.
Naiset jotka ymmärtävät että tyylikkyydessä on kysymys vähän muustakin kuin siitä että logo näkyy ja siitä että kaikki varmasti tajuavat että asuun on käytetty rahaa.
Ap:sta tulee mieleen pari vähän aikaa sitten näkemääni teinitytsyä. Molemmilla oli päällä halpaa trikoota, halvat tekonahkakengät, räikeäksi värjätty tukka ja liikaa meikkiä. Toisella oli koululaukkuna liian pieni Korsin käsilaukku jossa ei siis ollut edes olkahihnaa.Osa kirjoista kulki sitten kaupan kangaskassissa (siis sellaisessa mitä saa muovikassin vaihtoehtona). Mutta olipahan joululahjarahat riittäneet merkkilaukkuun! Toisella oli Vuitton, josta tosin kukaan täyspäinen ei olisi maksanut viittä euroa. Oli nimittäin paskaisin ikinä näkemäni laukku. Pohjaväri oli kai alunperin ollut valkoinen, mutta siitä oli jo kauan.Kulmat olivat hiertyneet rikkinäisiksi, ja koko komeuteen oli kiinnitetty ekstra blingblingiksi kimaltava avaimenperä. Ai että kun olin kade ja tunsin itseni köyhäksi juntiksi näiden seurapiirikaunotarten rinnalla...
Minulla on monta vuotta vanha Hilfiger (piti katsoa merkki kun en tiennyt) hobo. TJMaxxista ostettu kolmellakympilla. Just hyva kaikkeen mita tarvitsen, on pari muutakin laukkua mutta olen liian laiska siirtelemaan kamojani laukusta toiseen. Ruokaostoksia ei tarvitse koskaan kasilaukussa kantaa, ne kuljetetaan autolla.
En ole koskaan syynannyt muiden kanssakulkijoiden laukkuja , siina mielessa niilta on mennyt rahat hukkaan kun ei tee vaikutusta.
t.usalainen ja ei ole rahasta kiinni.
En jaksa täällä alkaa väittelemään Longchampin tyylikkyydeestä, mutta minulla on musta large le pliage ja on ehkä paras viikonloppukassi mitä on ikinä ollut. Helppo pitää puhtaana, tosi kestävä, kevyt mutta vetää hyvin tavaraa sisään ja hyvä kantaa. Aikaisemmin käytin LV:n Neverfullia, hihnat oli huonommat, ei vetoketjua, ja koko ajan piti varoa ettei laukku mene likaiseksi kun oli välissä auton lattialla, välissä lentokoneessa jne. Eli jos viikonloppukassi on hakusessa, niin minusta tuo on todella hyvä, kestävä ja edullinen vaihtoehto.
Myös isommassa koossa loistava lentokoneessa. Kaikki mahtuu mukaan, laukku on tyylikäs ja kestävä.
Kukaan järkevä ei haluaisi profiloitua LV:n kantajaksi. Merkkien näyttäminen on niin out.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:49"]
Ei tässä minun persoonastani ole tarkoitus puhua vaan laukusta.
ap
[/quote]
Ai mä luulin että tässä pitää puhua niistä laukun käyttäjistä.
Le pliage on huippuveska! Nyt tosin käytössä jokin toinen kangaskassimalli, en tiedä sen nimeä (messenger sivutaskulla), koska se käy vauvan hoitolaukusta. Mutta L-kokoinen pitkähihnainen le pliage on ostoslistalla, pyörry kauhusta ap :)
Klassisen, ranskalaisen tyylin omaava nainen omistaa ainakin yhden Longchampin.