Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen käyttää Longchampin kangaslaukkua (le pliage)??!!

Vierailija
25.11.2013 |

Siis arkilaukkuna. Mun mielestä sellainen, jolla ei ole varaa oikeaan merkkilaukkuun, joten pakko ostaa sellainen, ja sitten ollaan muka vielä niin ylpeitä siitä.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mulle laukku on vain laukku. Jos näet laukkuni heppalogoineen, niin kuvittelet vaan ihan omassa pikku päässäsi että yritän jotenkin ylpeillä...! Ei se mikään tyylikkäin veska ole, mutta ihan näppärä pikku laukku. S-kokoinen on minulle hyvä kun siihen mahtuu kaikki tarpeellinen. Se on muuten tosi kätevä sateella, koska sisäpuoli on muovia joten pitää vettä. Ei tarvitse pelätä kastumista kuten kalliiden nahkaisten kanssa.

Vierailija
42/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pissisten laukku vaan tyylikkäiden aikuisten, joilla olisi varaa kalliimpaakin, mutta joille laukun tarkoitus ei ole statusarvon nostaminen. Olen nähnyt miljonäärienkin rouvilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jumppakassina ja tykkään kovasti! Sopivan kokoinen, saa olalle, kestää kosteutta... Kesällä toinen pienempi kirkasvärinen käsilaukku käytössä. Nolompi mielestäni käyttää kopiota kun aitoa, itsellä on myös huomattavasti kalliimpiakin laukkuja aktiivikäytössä!

Vierailija
44/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:03"]

Justiinsa joo, kukaan ei vaan kehtaa tunnustaa täällä halveksuvansa niitä.. Itse en kyllä varmasti käyttäisi, enkä muitakaan persaukisten pissislaukkuja.

ap

[/quote]

Ap, kiinnostaisi tietää, mitä laukkua itse käytät, jos joudut joskus jalkaisin esim. Helsingin keskustassa tyypillisenä marraskuun päivänä liikkumaan? Ihanko Birkiniä, jota varten sinulla on  autonkuljettaja viemässä sinut oven eteen paikassa kuin paikassa, ja vielä oma palvelija sitä sateenvarjolla suojelemassa, jos kuitenkin jossain pitäisi kolme metriä kävellä, kun jalkakäytävälle ei voi pysäköidä?

Veikkaan, etten ole ainoa, joka käyttää Le Pliagea lähtiessäni ulos samasta syystä kuin englantilainen ns. landed gentryn käyttää Barbourin vahakangastakkeja. Se on ajattoman tyylikäs (mallihan on sama tote-malli kuin monessa klassikkolaukussa Birkinistä alkaen...) ja vettäpitävänä funktionaalinen vallitsevissa sääolosuhteissa. 

Vierailija
45/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai "persaukisten" laukku, hah haa! Ap:lle tiedoksi, että Suomessa on satojatuhansia vähävaraisia lapsiperheitä. Joidenkin perheiden vanhemmat ovat ylivelkaantuneet pikavipeillä ja kulutusluotoilla, ja heistä osa juuri sen vuoksi, että kokevat olevansa jotenkin huonompia ihmisiä, kun eivät voi osallistua kulutushysteriaan ja merkkivouhotukseen. Ostavat sitten hinnalla millä hyvänsä, ja perheellä ei riitä rahaa edes välttämättömompiin.

Laukku kuin laukku, kunhan sen kantajalla on elämä tasapainossa.

Vierailija
46/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjille tiedoksi että itse käytän Korsin, Chanelin ja Longchampinkin laukkuja, mutta vain nahkaisia enkä niitä rumia ja halpoja kangaskasseja. Ymmärrän kyllä joo jos käytetään esimerkiksi matkoilla tai salilla yms. mutta että se on ainoa käyttölaukku esim. töissä ja vapaa-ajalla ja sitä kannetaan kuin suurempaakin aarretta, niin on mielestäni tosi junttia.

ap

Vierailija
47/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:03"]

Mullakin arkilaukkuna, sopii niin koululle kuin kauppaankin. Olen parikymppinen opiskelija.

[/quote]

Minulla arkilaukkuna. Käteviä matkalla, kun voi ottaa parikin mukaan (eri väristä) ja vaihtaa vaatetuksen mukaan. Olen 45-vuotias.

Vierailija
48/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:46"]

Kysyjille tiedoksi että itse käytän Korsin, Chanelin ja Longchampinkin laukkuja, mutta vain nahkaisia enkä niitä rumia ja halpoja kangaskasseja. Ymmärrän kyllä joo jos käytetään esimerkiksi matkoilla tai salilla yms. mutta että se on ainoa käyttölaukku esim. töissä ja vapaa-ajalla ja sitä kannetaan kuin suurempaakin aarretta, niin on mielestäni tosi junttia.

ap

[/quote]

Jos täällä joku on juntti, niin sinä ap. Todistat sen aika hienosti kaikille näillä junttikirjoituksillasi. Tai sitten provoat aikasi kuluksi, ihan sama.

Vierailija
49/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen ajattelee noin, sori vain ap. Eli sinä se tässä juntti taidat olla kun asiaa aletaan tarkemmin miettimään.

Olen asunut Lontoossa kohta 15 vuotta ja tiedätkö mitä, täällä tätä laukkua pidetään ihan arkikäytössä kaikenlaisten, rikkaiden sekä tavisten, kesken. Usein näkee business-naisilla töissäkin, vaikka näkyy heillä muitakin. Eikä kellekään tulisi mieleen että se on jotenkin noloa. Ehkä siellä Suomessa ap:lla on vähän pienemmät kuviot. Ei se Korsinkaan laukku niin erikoinen juttu ole.

Vierailija
50/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minun amerikkalainen ystävätär joka on rikkaan suvun perijä, ja joka keräilee Hermesin laukkuja, ostelee näitä Longchampeja ja laittaa isoimpien sellaisten sisään Hermesinsä, etenkin ne krokotiilinnahkaiset Birkininsä ettei niitä tarvitse ihan lentokoneen lattiaa pitkin hiestää :-D

Vierailija
51/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:51"]

ap

[/quote]

Jos täällä joku on juntti, niin sinä ap. Todistat sen aika hienosti kaikille näillä junttikirjoituksillasi. Tai sitten provoat aikasi kuluksi, ihan sama.

[/quote]

Niinpä sillä Chanelien aitojen laukkujen omistaja ei koskaan haukkuisi ketään köyhiksi tai pissiksiksi, eikä provoaisi netissä :D

Vierailija
52/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä ko. laukkua käsilaukkuna, vaan ostoskassina tai muun pienen tavaran kuljetukseen. Tuon siinä esimerkiksi aamuisin eväät ja sanomalehden töihin. Kokoontaitettava kassi on kätevä siksi, että sen saa tyhjänä näppärästi sujautettua käsilaukkuun eikä tarvitse roudata tyhjää kassia mukana koko päivää sen jälkeen, kun eväät on syöty tai muu sisältö käytetty.

Olen kolmekymppinen johdon assistentti, kun nyt kysyttiin, minkälainen nainen ko. kassia käyttää.

Vierailija
53/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed. korj: Chanelin aitojen laukkujen

Vierailija
54/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

No minulle tuollainen useamman laukun kanssa suhaaminen on ainakin ihan tuhoontuomittu ajatus. Aina pitäisi kaikki tai osa tavaroista siirtää johonkin toiseen ja laukkuun ja osa jättää toiseen. Sitten on koko ajan tavarat hukassa ja saa olla etsimässä, kun en muista jätinkö sen lompakon nyt sinne toiseen laukkuu ja laitoin vain kortit siihen toiseen, autonavaimet on luultavasti jossain laukuista ja katsos, tässä laukussa ei sitten ollutkaan siteitä ja tooosi kiva kun nyt tarttis... Joo ei. Siksi käytän vain yhtä laukkua, ja tämän Longchampin veskan nyt ole todennut todella hyväksi ja monikäyttöiseksi. 

Vierailija
55/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo Le Pliage kelpaa muoti-ikoni Alexa Chungille, jolla näkee muulloin Vuittonia, Chanelia ja Mulberryä, niin kelpais kyllä minullekin :)

http://www.purseholic.com/wp-content/uploads/2013/02/Alexa-Chung-Longchamp-Le-Pliage.jpg

Vierailija
56/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä otsikko tuo on, ei se mikään kangaskassi ole vaan nailonikassi!

Vierailija
57/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen?

No ainakin voisi päätellä että sellainen joka ostaa laukkunsa itse eikä tarvitse mitään miestä sen maksamiseen ;)

Hyvä hinta-laatusuhde.

Vierailija
58/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:54"]

Se on oikein hyvä ostoskassi, ja hyvin yleinen oikeasti rikkailla hienostorouvilla, joita ei paljon kiinnosta joidenkin teinien ja wt kulttuurin merkki-ihannointi.

[/quote]

Mutta silti kiinnostaa se ihannointi sen verran, että "merkitön" kangaskassi ei kelvannut. .

Vierailija
59/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:24"]

Itse käytän arkilaukkuna vähän joka paikassa kyseistä longchamppia ihan vaan siksi, että olen todennut sen niin käteväksi ja monipuoliseksi. On riittävän iso (mahtuu tarvittaessa täydennysruokaostokset, pari vauvan varavaippaa ym. tarviketta, kansio, pikkusateenvarjo tai vastaavaa). Nykyisessä elämäntilanteessa laukku lojuu milloin missäkin, vaunujen alakorissa, päiväkodin kuraeteisessä, auton jalkatilassa, yleisten vauvanhoitohuoneiden tasoilla, joten on hyvä pystyä pyyhkimään ja pesemään laukku silloin tällöin. Ja hyvä ettei ole maailman kallein laukku, niin ei tarvitse olla hysteerinen sen kohtelusta koko ajan. Longchampin "Le pliage" on mielestäni myös moneen tyyliin sopiva eli ei näytä ihan typerältä heittää olalle jumppaan lähtiessä verkkarit päällä, lomareissulla perheen kanssa juomapulloja ja pyyhkeitä roudatessa, villakangastakissa jouluostoksilla tai vaikka juhlissa siistimpänä vauvanhoitolaukkuna.

Tässä minun syyni. Ja rahatilanne mahdollistaisi kalliimmankin laukun ostamisen, mutta en ole vielä kaivannut mitään tiettyä merkkilaukkua. Useamman vuoden on roikkunut ostoslistalla "joku merkkilaukku", kun vaan löytyisi mieluinen. Usein ne ovat myös vähän liian (en löydä oikeaa sanaa) sliipattuja tai muodollisia tai hienostelevia minun makuuni.

[/quote]

Hyviä pointteja, le pliage on tosiaan monikäyttöinen ja helppo pitää puhtaana. Eiklä se paina itsessään juuri mitään, mutta on kuitenkin varsin kestävää materiaalia.

Vierailija
60/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä, sekä töissä että vapaalla. Minulla on usein eri kokoista ja muotoista, painavaakin kannettavaa kuten paksuja kirjoja ja ostoksia. Silloin on kätevää kun laukku on kestävä mutta hyvin kevyt, lokeroton ja pysyy siistinä helposti. Le Pliage on myös kokoonsa nähden aivan uskomattoman tilava, johtuneeko juuri siitä ettei sisällä ole ylimääräisiä taskuja ja lokeroita. On minulla myös "hienompia" nahkalaukkuja, mutta jostain syystä useimmiten matkaan tarttuu le Pliage. Minulle laukun mukavuus pitkinä päivinä on tärkeämpää kuin se mahtaako joku random pissis pitää minua köyhänä junttina.

En edes ajattele sitä merkkilaukkuna, kun hintaa on kumminkin alle satasen. Minusta se on vain laukku jossa on erittäin hyvä hinta-laatusuhde. Ei minua haittaa vaikka monella on varaa samanlaiseen. En ole poikkeuksellisen rikas, miksi ihmeessä yrittäisin esittää? Minusta feikkiys on junttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi